Iedereen weet dat de extremistische Islam niet in het westen thuishoort behalve onze politiek. Ze blijven maar wegkijken. Hier ook van die verhalen. Die jongens koos uiteindelijk wel uit angst voor zijn familie en verbrak de relatie maar.quote:Op maandag 20 april 2026 20:19 schreef Lyrebird het volgende:
Een moslim opdrachtgever van me lag overhoop met z’n oudste zoon (16 jaar). Die had een relatie met een niet-moslim meisje. Pa over de zeik, zoon kwam op straat terecht. Hij heeft ten einde raad z’n hele familie terug gestuurd naar Jordanië.
Deze ouders zitten in een onmogelijke situatie. Ze willen gebruik maken van onze economische vrijheden (alhoewel hij niet te spreken was over leningen en belastingen), maar vasthouden aan de sociale normen waar ze zelf mee zijn opgegroeid. Die twee gaan niet samen.
Dit is net als met die handbalmeisjes die niet wilden douchen: ouders, begin er niet aan. Als je je kinderen als moslim op wil laten groeien, doe dat dan vooral in een moslimland. Niet in Nederland.
Een knipmes natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 april 2026 11:09 schreef Kottnauer het volgende:
Wat is het moordwapen? Ik gok een kapperschaar.
Als je "ten einde raad" bent omdat je zoon een vriendin heeft buiten jouw bubbel, dan had ie hier echt helemaal maar dan ook helemaal niks te zoeken. Ik wil niet weten hoe hij de vrouwen in zijn gezin behandelde. Jammer dat je zo'n vent er niet uit kunt tiefen en zijn ondergeschikten zoon, vrouw en dochters hier niet kunt houden.quote:Op maandag 20 april 2026 20:19 schreef Lyrebird het volgende:
Een moslim opdrachtgever van me lag overhoop met z’n oudste zoon (16 jaar). Die had een relatie met een niet-moslim meisje. Pa over de zeik, zoon kwam op straat terecht. Hij heeft ten einde raad z’n hele familie terug gestuurd naar Jordanië.
Deze ouders zitten in een onmogelijke situatie. Ze willen gebruik maken van onze economische vrijheden (alhoewel hij niet te spreken was over leningen en belastingen), maar vasthouden aan de sociale normen waar ze zelf mee zijn opgegroeid. Die twee gaan niet samen.
Dit is net als met die handbalmeisjes die niet wilden douchen: ouders, begin er niet aan. Als je je kinderen als moslim op wil laten groeien, doe dat dan vooral in een moslimland. Niet in Nederland.
Even redelijk offtopic, maar ik vond dit ook zo'n absurd verhaal. Blijkbaar nog enigzins vrij opgevoed, maar niettemin is trouwen met een autochtone inwoner van het land waar je zelf ook al tijden woont zo onoverkomelijk voor je dat je je dochter daarom al jaren niet meer spreekt. Krankzinnig bekrompen gedachtegoed.quote:Op dinsdag 21 april 2026 19:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als je "ten einde raad" bent omdat je zoon een vriendin heeft buiten jouw bubbel, dan had ie hier echt helemaal maar dan ook helemaal niks te zoeken. Ik wil niet weten hoe hij de vrouwen in zijn gezin behandelde. Jammer dat je zo'n vent er niet uit kunt tiefen en zijn ondergeschikten zoon, vrouw en dochters hier niet kunt houden.
Ik vind het vooral erg interessant (bij gebrek aan een beter woord; curieus?) om te lezen dat zij blijft proberen het mooie mee te nemen van haar achtergrond ondanks hoe pijnlijk de afwijzing van haar geluk moet zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2026 19:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Even redelijk offtopic, maar ik vond dit ook zo'n absurd verhaal. Blijkbaar nog enigzins vrij opgevoed, maar niettemin is trouwen met een autochtone inwoner van het land waar je zelf ook al tijden woont zo onoverkomelijk voor je dat je je dochter daarom al jaren niet meer spreekt. Krankzinnig bekrompen gedachtegoed.
De buren weten niks? Van deze lieve kapper?quote:Op dinsdag 21 april 2026 18:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, de verdachten zitten in beperking. Wat valt er nog meer te zeggen dan?
Dit is de praktijk.quote:Op dinsdag 21 april 2026 19:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als je "ten einde raad" bent omdat je zoon een vriendin heeft buiten jouw bubbel, dan had ie hier echt helemaal maar dan ook helemaal niks te zoeken. Ik wil niet weten hoe hij de vrouwen in zijn gezin behandelde. Jammer dat je zo'n vent er niet uit kunt tiefen en zijn ondergeschikten zoon, vrouw en dochters hier niet kunt houden.
Heb vandaag wat collega’s gesproken die er wonen en het meisje kenden. Ze zijn erg verdrietig over wat er is gebeurd, het was echt een lieve meid die van het leven wilde genieten. Ze droeg geen hoofddoekje.quote:Op dinsdag 21 april 2026 21:21 schreef matthijst het volgende:
[..]
De buren weten niks? Van deze lieve kapper?
In Japan zijn ze dan ook niet gek en is intolerantie naar mensen die zich niet conformeren de norm. Dat is verschillend van hier, waar diversiteit een containerbegrip lijkt te zijn geworden van vooral geen vraagtekens zetten bij dingen, ook als ze onverenigbaar zijn met onze normen.quote:Op dinsdag 21 april 2026 21:24 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dit is de praktijk.
Ik heb dit zelf meegemaakt als immigrant in Japan en Zuid-Korea. Er zijn bepaalde normen en waarden die haaks staan op waar je zelf mee bent opgegroeid. Die kun je niet opgeven. Dat is fysiek onmogelijk.
Voorbeeldje: het is voor Japanse supervisors nog steeds normaal om je studenten voor rot te schelden, te kleineren en te slaan. Ik pas daar voor. “Dan moet je je maar aanpassen aan de normen van je gastland” gaat gewoonweg niet op.
Ik ben daardoor - en doordat ik zelf met een buitenlandse getrouwd ben - erg skeptisch geworden over de multiculturele droom. Het is ongelofelijk naïef om mensen binnen te halen uit culturen met normen en waarden die haaks staan op onze waarden.
Oeiquote:Op donderdag 23 april 2026 17:20 schreef KinKiJan het volgende:
Moeder verdacht van doodsteken Nour (14) in Blerick, vader vrijgelaten
Zag ik niet aankomen
Het was de vader met de mentale problemen die in een huisje in de tuin moest wonen vanwege probleemgedrag.quote:Op donderdag 23 april 2026 17:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
Iedereen direct die vader bijna de doodstraf toewensen. Maar goed dat hij nog niet opgehangen is dan.
Gek nee. Maar daarom altijd even afwachten voor mensen veroordelen.quote:Op donderdag 23 april 2026 17:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het was de vader met de mentale problemen die in een huisje in de tuin moest wonen vanwege probleemgedrag.
Zo raar is het niet dat sommige users hem verdachten de dader te zijn. Maar soms liggen de zaken net wat anders blijkt maar weer.
Kan die mooi GTA 6 spelen.quote:Op donderdag 23 april 2026 17:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
Iedereen direct die vader bijna de doodstraf toewensen. Maar goed dat hij nog niet opgehangen is dan.
quote:Op donderdag 23 april 2026 17:20 schreef KinKiJan het volgende:
Zag ik niet aankomen
Eind november toch?quote:Op donderdag 23 april 2026 17:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ooit ja. Schiet eens op Rockstar.
Als je geloof boven je kinderen staat is er heel wat mis met dat geloof en met jezelf.quote:Op maandag 20 april 2026 20:19 schreef Lyrebird het volgende:
Klopt, moest even goed lezen.quote:Op donderdag 23 april 2026 17:20 schreef KinKiJan het volgende:
Zag ik niet aankomen
Klopt, maar door de eerdere berichtgeving (vader die moeder zou mishandelen en in een tuinhuisje zou verblijven) ging ik uit van een ander scenario.quote:Op donderdag 23 april 2026 21:57 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vader is net zo bizar, toch?
Fijn, die betrouwbare inside information van mensen uit het gehucht.quote:Op dinsdag 21 april 2026 21:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb vandaag wat collega’s gesproken die er wonen en het meisje kenden. Ze zijn erg verdrietig over wat er is gebeurd, het was echt een lieve meid die van het leven wilde genieten. Ze droeg geen hoofddoekje.
Maar mensen zijn ook bang om te praten in die buurt en hebben geen zin in gezeik. Dus dan zeggen ze van niks te weten. Maar wel: ik hoop dat die klootzak nooit meer vrijkomt.
Blerick is het übertokkiedeel van tokkiestad Venlo. Je kunt er niet teveel van verwachten.quote:Op donderdag 23 april 2026 22:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Fijn, die betrouwbare inside information van mensen uit het gehucht.
Alsof 'gewoon' doodsteken nog niet erg genoeg was. Misselijkmakend gewoonquote:Gedode Nour (14) in Blerick lag met tape vastgebonden op bed moeder
De politie heeft de 14-jarige Nour, die vermoedelijk werd doodgestoken door haar moeder, op 20 april gevonden op het bed van de moeder. Het meisje was met tape vastgebonden aan haar enkels en haar polsen. Ook ter hoogte van haar nek en mond was tape aangebracht.
Dat zei het Openbaar Ministerie woensdag tijdens de eerste openbare zitting in de zaak tegen de moeder, de 59-jarige Fouzia R. De zaak dient in de rechtbank in Roermond.
De vrouw was niet in de rechtszaal aanwezig. Zij heeft bij haar arrestatie direct bekend dat zij haar dochter heeft gedood, met een groot aantal messteken. Waarom en door wie het kind is vastgebonden, is volgens het OM nog niet duidelijk geworden, ondanks intensief onderzoek hiernaar. Forensisch onderzoek naar sporen op de gebruikte tape kan hier mogelijk meer duidelijkheid in brengen. Daarnaast moet er ook een antwoord komen op de vraag of de moeder het vastbinden wel alleen gedaan kan hebben.
Het meisje werd in de ochtend van 20 april gedood in een woning aan de Elzenstraat in het Venlose stadsdeel Blerick. De politie pakte direct na de melding haar vader en moeder op. De vader kwam weer op vrije voeten, maar geldt nog wel als verdachte.
Psychiatrische problemen
Moeder zit sinds haar aanhouding in voorarrest. Inmiddels is bevolen dat zij voor gedragskundige observatie wordt opgenomen in het Pieter Baan Centrum. Volgens de officier van justitie kampt de vrouw met psychiatrische problemen. De vrouw is volgens het OM niet te verhoren. Zij zou niet begrijpen dat Nour dood is en dat zij daar de oorzaak van is, ondanks haar bekentenis.
Ten tijde van het dodelijke geweld was ook nog een zus van Nour in de woning aanwezig. Zij heeft verklaard dat zij wakker werd van geschreeuw en dat zij heeft gezien dat haar vader haar moeder 'leek weg te trekken' bij haar zus.
Het is volgens de officier nog volslagen onduidelijk waarom Nour is gedood. Er is tot dusver volop gespeculeerd, maar "niemand heeft er nog opheldering over gegeven." De aanklager gaf aan dat er tot dusver in het onderzoek veelvuldig is afgeluisterd, maar dat ook dat niet tot opheldering over een motief heeft geleid. "Niemand heeft eigenlijk enig idee hoe het zit."
R. "weet wat zij heeft gedaan", aldus de officier, "en heeft gezegd dat vader de oorzaak is van dit alles. Wat ze daarmee bedoelt, heeft ze nog niet kunnen uitleggen."
bron:RTL Nieuws
Nu.nlquote:De politie heeft de veertienjarige Nour op 20 april gevonden op het bed van haar moeder, die de tiener vermoedelijk heeft doodgestoken. Het meisje was volgens het Openbaar Ministerie met tape vastgebonden aan haar enkels en haar polsen.
Ook ter hoogte van de nek en mond van het meisje was tape aangebracht, bleek woensdag tijdens de eerste openbare zitting in de zaak tegen de moeder bij de rechtbank in Roermond.
De 59-jarige Fouzia R. was niet in de rechtszaal aanwezig. Zij heeft bij haar arrestatie direct bekend dat zij haar dochter heeft gedood, met een groot aantal messteken. Waarom en door wie het kind is vastgebonden, is volgens het OM nog niet duidelijk geworden, ondanks intensief onderzoek hiernaar. Forensisch onderzoek naar sporen op de gebruikte tape kan dit mogelijk duidelijker maken.
Het meisje werd in de ochtend van 20 april gedood in een woning aan de Elzenstraat in het Venlose stadsdeel Blerick. De politie pakte direct na de melding haar vader en moeder op. De vader kwam weer op vrije voeten, maar geldt nog wel als verdachte. De moeder zit sinds haar aanhouding in voorarrest.
Inmiddels is bevolen dat zij voor gedragskundige observatie wordt opgenomen in het Pieter Baan Centrum. Volgens de officier van justitie kampt de vrouw met psychiatrische problemen. Ze is volgens het OM niet te verhoren. Ze zou niet begrijpen dat Nour dood is en dat zij daar de oorzaak van is, ondanks haar bekentenis.
Zus werd wakker van geschreeuw
Ten tijde van het dodelijke geweld was een zus van Nour in de woning aanwezig. Zij heeft verklaard dat ze wakker werd van geschreeuw en dat ze heeft gezien dat haar vader haar moeder "leek weg te trekken" bij haar zus.
Het is volgens de officier nog volslagen onduidelijk waarom Nour is gedood. "Niemand heeft daar nog opheldering over gegeven." R. "weet wat zij heeft gedaan", aldus de officier, "en heeft gezegd dat de vader de oorzaak is van dit alles. Wat ze daarmee bedoelt, heeft ze nog niet kunnen uitleggen."
Eerder bevestigde Veilig Thuis al tegenover de NOS, De Limburger en De Telegraaf dat in het verleden tweemaal melding is gedaan over het gezin. De laatste melding was van twee jaar geleden. Toen is ook hulpverlening ingezet.
Er is nog geen datum voor een volgende zitting bekend.
Natuurlijk...quote:Op woensdag 29 juli 2026 18:27 schreef MissButterflyy het volgende:
Vader zit trouwens in Marokko nu.
Ja, het huis is helemaal verlaten nu. Er woont niemand meer. Vader is met de horizon vertrokken.quote:
Enig idee hoe het zit met die zus dan?quote:Op woensdag 29 juli 2026 18:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, het huis is helemaal verlaten nu. Er woont niemand meer. Vader is met de horizon vertrokken.
https://omroepvenlo.nl/ni(...)ar-de-vragen-blijvenquote:Op woensdag 29 juli 2026 19:39 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Enig idee hoe het zit met die zus dan?
Dit vinden wij met zijn allen heel bijzonder.quote:Op woensdag 29 juli 2026 18:27 schreef MissButterflyy het volgende:
Vader zit trouwens in Marokko nu.
Pikachu.gifquote:Op woensdag 29 juli 2026 19:55 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Dit vinden wij met zijn allen heel bijzonder.
Hmhm, want ik dacht dat zij (afhankelijk van haar leeftijd inderdaad) daar wellicht nu nog woonde.quote:Op woensdag 29 juli 2026 19:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
https://omroepvenlo.nl/ni(...)ar-de-vragen-blijven
Geen idee. Ze heeft nog wat oudere broers. Geen idee ook hoe oud dat meisje is.
Horror. Wat zijn er toch een kwaadaardige mensen op de wereld.quote:Op woensdag 29 juli 2026 17:56 schreef KinKiJan het volgende:
Vandaag was de eerste openbare zitting in deze zaak.
[..]
Alsof 'gewoon' doodsteken nog niet erg genoeg was. Misselijkmakend gewoon
Is cultuur, dat andere meisje hadden ze toch ook vastgebonden in het water geflikkerd.quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Horror. Wat zijn er toch een kwaadaardige mensen op de wereld.
Ikke niet begrijpquote:Op woensdag 29 juli 2026 18:44 schreef tesssssssss het volgende:
De vrouw is volgens het OM niet te verhoren. Zij zou niet begrijpen dat Nour dood is en dat zij daar de oorzaak van is, ondanks haar bekentenis."
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |