abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220611595
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 12:48 schreef Gia het volgende:

[..]
Hierop:
[..]

:')

Hep gestaen op FOK!
  zondag 19 april 2026 @ 12:49:20 #77
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220611596
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 12:46 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
U heeft moeite met feiten?

Er zijn geen jarenlange wachtlijsten bij de IND waardoor iemand jarenlang moet wachten op een status om te mogen werken of studeren?
De cijfers zijn gebaseerd op statushouders dus iemand met status. Een iemand met status waarvan 45% na negen jaar status dus nog thuis zit. Dus eigenlijk zitten ze dan al 12 jaar te niksen. Kansloze zaak.
  zondag 19 april 2026 @ 12:49:55 #78
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220611599
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 12:30 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Bron?

Een PVV en FvD wilt Oekrainers terug sturen. Het liefst naar het front. En deze partijen groeien/genieten steun.

Maar goed een aanzienlijke rol wat hierin meespeelt is desinformatie. Zowel op Feestboek als op Twitter van Elon Musk, beide algoritmes op die websites pushen vooral de grootste schreeuwers. En dan heb je ook nog een Ongehoord Nederland, Powned, WNL, Telegraaf waar journalistiek op de tweede plaats staat
Het is hetzelfde onderzoek dat je linkt. Dat geeft namelijk een totaal ander beeld dat jij pretendeert.

Zo vindt ook het merendeel dat de integratie niet goed verloopt:

40% vindt dat de de bijdrage van migranten aan de samenleving niet positief is:

En tevens bijna de helft geeft aan dat we op dit moment helemaal geen migranten er meer bij kunnen hebben:

Waarom grijp jij dit onderzoek aan om er dan een selectief een verkeerd beeld van te kunnen schetsen?
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 12:33 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Je bent het ermee oneens?
Nee, het is nietszeggend.

Dat jij zelf geen negatieve ervaringen hebt gehad met een AZC en daarbij ook nog moet sneren naar autochtonen, valt natuurlijk niet te generaliseren naar het grotere geheel. Waarbij we dan ook nog moeten meenemen dat jouw wereldbeeld hierin natuurlijk niet objectief is, maar uiterst links met een voorkeur voor een barmhartig migratiebeleid.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220611606
Zie het probleem niet. In het dorp waar ik opgegroeid ben stond er ruim 10 jaar een asielzoekerscentrum naast een school, ging prima
  zondag 19 april 2026 @ 12:51:33 #80
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220611608
quote:
14s.gif Op zondag 19 april 2026 12:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is hetzelfde onderzoek dat je linkt. Dat geeft namelijk een totaal ander beeld dat jij pretendeert.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En tevens bijna de helft geeft aan dat we op dit moment helemaal geen migranten er meer bij kunnen hebben:

[ afbeelding ]

Waarom grijp jij dit onderzoek aan om er dan een selectief een verkeerd beeld van te kunnen schetsen?
[..]

Dat jij zelf geen negatieve ervaringen hebt gehad met een AZC en daarbij ook nog moet sneren naar autochtonen, valt natuurlijk niet te generaliseren naar het grotere geheel. Waarbij we dan ook nog moeten meenemen dat jouw wereldbeeld hierin natuurlijk niet objectief is, maar uiterst links met een voorkeur voor een barmhartig migratiebeleid.
Kom nou eerst eens met je cijfers over de economische vluchtelingen die een verblijfsvergunning krijgen.
Dit, dus.
pi_220611609
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 11:59 schreef Kottnauer het volgende:
[ afbeelding ]
Burgemeester Ton Heurts deugt.
Ik neem verantwoordelijkheid door andere inwoners van Apeldoorn overlast te bezorgen.
pi_220611639
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 12:49 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
De cijfers zijn gebaseerd op statushouders dus iemand met status. Een iemand met status waarvan 45% na negen jaar status dus nog thuis zit. Dus eigenlijk zitten ze dan al 12 jaar te niksen. Kansloze zaak.
Ik heb het net uitgebreid uitgelegd. Als jij daar uitgebreid op wilt reageren, met bijv missende context meegenomen dat een deel daarvan een studie volgt. Ipv met verzonnen riedeltjes te komen als "eigenlijk is het 12 jaar"
  zondag 19 april 2026 @ 12:56:43 #83
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220611645
In Apeldoorn hebben ze hier ook liedjes over.
  zondag 19 april 2026 @ 12:56:58 #84
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_220611649
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 12:46 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
U heeft moeite met feiten?

Er zijn geen jarenlange wachtlijsten bij de IND waardoor iemand jarenlang moet wachten op een status om te mogen werken of studeren?
En dat verbied asielzoekers om zelf hun stinkende best te doen om zo goed mogelijk Nederlands te leren? Zo mogen niet werken dus je zou zeggen dat ze daar alle tijd voor hebben?
pi_220611651
quote:
14s.gif Op zondag 19 april 2026 12:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[..]

Waar had ik het over "autochtonen"?

Werkloos tuig kan iedereen zijn. En in elke bevolkingsgroep dat aanzienlijk gesegreerd is. Van Duindorp tot de Schilderswijk.
  zondag 19 april 2026 @ 12:58:02 #86
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220611659
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 12:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik heb het net uitgebreid uitgelegd. Als jij daar uitgebreid op wilt reageren, met bijv missende context meegenomen dat een deel daarvan een studie volgt. Ipv met verzonnen riedeltjes te komen als "eigenlijk is het 12 jaar"
oh cijfers van het cbs zijn nu in een keer verzonnen riedeltjes :')
pi_220611662
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 12:56 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
En dat verbied asielzoekers om zelf hun stinkende best te doen om zo goed mogelijk Nederlands te leren? Zo mogen niet werken dus je zou zeggen dat ze daar alle tijd voor hebben?
Altijd leuk dit soort schijnoplossingen voor multifactoren problemen.

Ik geloof best dat de integratie mislukt in Nederland voor verschillende bevolkingsgroepen waardoor we in een laag vertrouwen samenleving leven. Met dit soort dogmatiek

Waarom zou je doen als politiek aan goed bestuur en polderen, als je dit soort oplossingen kan aanbieden.
  zondag 19 april 2026 @ 12:59:43 #88
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220611671
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 12:56 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
En hoe wordt er getoetst of dit wel of niet het geval is?
Dit, dus.
  zondag 19 april 2026 @ 13:15:07 #89
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_220611745
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 12:59 schreef Buitendam het volgende:

[..]
En hoe wordt er getoetst of dit wel of niet het geval is?
Waarom moet dat getoetst worden?

Niemand verplicht/verbied asielzoekers om Nederlands te leren als ze in de procedure zitten. Dan kun je toch uit jezelf gewoon je beste beentje voorzetten en zo goed mogelijk Nederlands proberen te leren?
  zondag 19 april 2026 @ 13:18:12 #90
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220611764
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 13:15 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Waarom moet dat getoetst worden?

Niemand verplicht/verbied asielzoekers om Nederlands te leren als ze in de procedure zitten. Dan kun je toch uit jezelf gewoon je beste beentje voorzetten en zo goed mogelijk Nederlands proberen te leren?
Ja, en wie zegt dat dit niet het geval is?
Dit, dus.
  zondag 19 april 2026 @ 13:19:03 #91
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_220611768
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 12:58 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Altijd leuk dit soort schijnoplossingen voor multifactoren problemen.

Ik geloof best dat de integratie mislukt in Nederland voor verschillende bevolkingsgroepen waardoor we in een laag vertrouwen samenleving leven. Met dit soort dogmatiek

Waarom zou je doen als politiek aan goed bestuur en polderen, als je dit soort oplossingen kan aanbieden.
Waar slaat deze reactie nou weer op. Je sleept allerlei dingen aan de haren erbij en dan denk je dat je een punt maakt ofzo?

Ik reageer alleen op het punt dat jij maakt dat ze jarenlang moeten wachten. Verbied de Nederlandse wet het deze mensen om hun stinkende best te doen om uit zichzelf de Nederlandse taal te leren ja of nee. Simpele vraag daar hoef je niet allerlei dwaalsporen bij te slepen.
  zondag 19 april 2026 @ 13:22:13 #92
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220611787
Niets mis mee.
Zo'n leeg schoolgebouw is nutteloos en neemt alleen maar ruimte in.
Nu wordt er op een goede manier gebruik van gemaakt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 19 april 2026 @ 13:24:16 #93
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_220611803
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 13:18 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja, en wie zegt dat dit niet het geval is?
Ik heb in een tijdje vrijwillig sportevenementen georganiseerd in AZC's en daardoor ook voldoende contact gehad met deze mensen en ook wel over integreren gehad. De groepen die ik had was er geen 1 geen 1 die de moeite nam om Nederlands te leren. Er zullen ongetwijfeld her en der een paar zijn die het wel doen. Maar die ben ik iig niet tegengekomen. Maar dit zal wel weer te anekdotisch zijn. En ik zal wel te maken gehad hebben gehad met die enkele 10-tallen die geen enkele moeite deden om ook maar enigzins Nederlands te leren. De rest door het hele land doet vast wel heel goed zijn best. :')
pi_220611855
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 13:19 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Waar slaat deze reactie nou weer op. Je sleept allerlei dingen aan de haren erbij en dan denk je dat je een punt maakt ofzo?

Ik reageer alleen op het punt dat jij maakt dat ze jarenlang moeten wachten. Verbied de Nederlandse wet het deze mensen om hun stinkende best te doen om uit zichzelf de Nederlandse taal te leren ja of nee. Simpele vraag daar hoef je niet allerlei dwaalsporen bij te slepen.
Je negeert een uitgebreid probleem om vervolgens te cherry picken op de Nederlandse taal en een zondebok te maken. Nee dat vind ik niet constructief.

Ik kan wel een hele analyse hier schrijven over wat er mis gaat. Maar ik denk niet dat ik bij sommige users verder kom dan retoriek en dogmatiek als "dan werken ze maar harder "dan blijven ze maar in hun eigen land" "de grenzen moeten dicht".

In dat opzicht verschillen de hardliners niet ver van de MAGA kern in de VS die een hekel hebben aan links, universiteiten, pragmatiek en oplossingen.

Het zijn dezelfde mensen die tijdens corona hun eigen mening belangrijker vonden dan het oordeel van wetenschappers. Twitter en Facebook een belangrijkere bron dan een arts met 10+ jaar ervaring/studies
pi_220611878
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 13:33 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Je negeert een uitgebreid probleem om vervolgens te cherry picken op de Nederlandse taal en een zondebok te maken. Nee dat vind ik niet constructief.

Ik kan wel een hele analyse hier schrijven over wat er mis gaat. Maar ik denk niet dat ik bij sommige users verder kom dan retoriek en dogmatiek als "dan werken ze maar harder "dan blijven ze maar in hun eigen land" "de grenzen moeten dicht".

In dat opzicht verschillen de hardliners niet ver van de MAGA kern in de VS die een hekel hebben aan links, universiteiten, pragmatiek en oplossingen
Die grenzen moeten ook gewoon dicht. Anders is elke maatregel nutteloos. Links, rechts, whatever.
  zondag 19 april 2026 @ 13:35:22 #96
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_220611879
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 13:33 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]

In dat opzicht verschillen de hardliners niet ver van de MAGA kern in de VS die een hekel hebben aan links, universiteiten, pragmatiek en oplossingen.

Het zijn dezelfde mensen die tijdens corona hun eigen mening belangrijker vonden dan het oordeel van wetenschappers. Twitter en Facebook een belangrijkere bron dan een arts met 10+ jaar ervaring/studies
Juist ja. Om de vraag heen draaien en weer allerlei andere dingen erbij slepen. Ik weet genoeg. :')
pi_220611911
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 13:35 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Juist ja. Om de vraag heen draaien en weer allerlei andere dingen erbij slepen. Ik weet genoeg. :')
U bent diegene die bij een heel betoog maar op een puntje ingaat en het probleem een hyperbool geeft.

Alsof je een versleten auto met een defecte bougie, koppakking, een olielek en een kapotte band analyseert en de klant vindt dat als de band herstelt wordt dat de auto dan wel weer rijdt.

Dan heeft het ook geen zin om de klant te overtuigen. Die komt er vanzelf wel achter als hij moet worden weggesleept op de snelweg.
pi_220611977
Maar wat is de achterliggende gedachte dat ze er meer willen opvangen dan verplicht? Levert dat veel geld op of zo voor een Gemeente?
  zondag 19 april 2026 @ 13:52:25 #99
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_220612002
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 11:10 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ik heb minder moeite met deze beslissing dan de figuren die constant Lisa erbij slepen om een argument te kunnen maken. -knip-
Dat verbaast niemand.
pi_220612004
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 13:49 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar wat is de achterliggende gedachte dat ze er meer willen opvangen dan verplicht? Levert dat veel geld op of zo voor een Gemeente?
Brussel einde bericht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')