De cijfers zijn gebaseerd op statushouders dus iemand met status. Een iemand met status waarvan 45% na negen jaar status dus nog thuis zit. Dus eigenlijk zitten ze dan al 12 jaar te niksen. Kansloze zaak.quote:Op zondag 19 april 2026 12:46 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
U heeft moeite met feiten?
Er zijn geen jarenlange wachtlijsten bij de IND waardoor iemand jarenlang moet wachten op een status om te mogen werken of studeren?
Het is hetzelfde onderzoek dat je linkt. Dat geeft namelijk een totaal ander beeld dat jij pretendeert.quote:Op zondag 19 april 2026 12:30 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Bron?
Een PVV en FvD wilt Oekrainers terug sturen. Het liefst naar het front. En deze partijen groeien/genieten steun.
Maar goed een aanzienlijke rol wat hierin meespeelt is desinformatie. Zowel op Feestboek als op Twitter van Elon Musk, beide algoritmes op die websites pushen vooral de grootste schreeuwers. En dan heb je ook nog een Ongehoord Nederland, Powned, WNL, Telegraaf waar journalistiek op de tweede plaats staat
Nee, het is nietszeggend.quote:
Kom nou eerst eens met je cijfers over de economische vluchtelingen die een verblijfsvergunning krijgen.quote:Op zondag 19 april 2026 12:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is hetzelfde onderzoek dat je linkt. Dat geeft namelijk een totaal ander beeld dat jij pretendeert.
[ afbeelding ]
Zo vindt ook het merendeel dat de integratie niet goed verloopt:
[ afbeelding ]
40% vindt dat de de bijdrage van migranten aan de samenleving niet positief is:
[ afbeelding ]
En tevens bijna de helft geeft aan dat we op dit moment helemaal geen migranten er meer bij kunnen hebben:
[ afbeelding ]
Waarom grijp jij dit onderzoek aan om er dan een selectief een verkeerd beeld van te kunnen schetsen?
[..]
Nee, het is nietszeggend.
Dat jij zelf geen negatieve ervaringen hebt gehad met een AZC en daarbij ook nog moet sneren naar autochtonen, valt natuurlijk niet te generaliseren naar het grotere geheel. Waarbij we dan ook nog moeten meenemen dat jouw wereldbeeld hierin natuurlijk niet objectief is, maar uiterst links met een voorkeur voor een barmhartig migratiebeleid.
Ik neem verantwoordelijkheid door andere inwoners van Apeldoorn overlast te bezorgen.quote:Op zondag 19 april 2026 11:59 schreef Kottnauer het volgende:
[ afbeelding ]
Burgemeester Ton Heurts deugt.
Ik heb het net uitgebreid uitgelegd. Als jij daar uitgebreid op wilt reageren, met bijv missende context meegenomen dat een deel daarvan een studie volgt. Ipv met verzonnen riedeltjes te komen als "eigenlijk is het 12 jaar"quote:Op zondag 19 april 2026 12:49 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
De cijfers zijn gebaseerd op statushouders dus iemand met status. Een iemand met status waarvan 45% na negen jaar status dus nog thuis zit. Dus eigenlijk zitten ze dan al 12 jaar te niksen. Kansloze zaak.
En dat verbied asielzoekers om zelf hun stinkende best te doen om zo goed mogelijk Nederlands te leren? Zo mogen niet werken dus je zou zeggen dat ze daar alle tijd voor hebben?quote:Op zondag 19 april 2026 12:46 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
U heeft moeite met feiten?
Er zijn geen jarenlange wachtlijsten bij de IND waardoor iemand jarenlang moet wachten op een status om te mogen werken of studeren?
Waar had ik het over "autochtonen"?quote:Op zondag 19 april 2026 12:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is hetzelfde onderzoek dat je linkt. Dat geeft namelijk een totaal ander beeld dat jij pretendeert.
[ afbeelding ]
Zo vindt ook het merendeel dat de integratie niet goed verloopt:
[ afbeelding ]
40% vindt dat de de bijdrage van migranten aan de samenleving niet positief is:
[ afbeelding ]
En tevens bijna de helft geeft aan dat we op dit moment helemaal geen migranten er meer bij kunnen hebben:
[ afbeelding ]
Waarom grijp jij dit onderzoek aan om er dan een selectief een verkeerd beeld van te kunnen schetsen?
[..]
Nee, het is nietszeggend.
Dat jij zelf geen negatieve ervaringen hebt gehad met een AZC en daarbij ook nog moet sneren naar autochtonen, valt natuurlijk niet te generaliseren naar het grotere geheel. Waarbij we dan ook nog moeten meenemen dat jouw wereldbeeld hierin natuurlijk niet objectief is, maar uiterst links met een voorkeur voor een barmhartig migratiebeleid.
oh cijfers van het cbs zijn nu in een keer verzonnen riedeltjesquote:Op zondag 19 april 2026 12:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik heb het net uitgebreid uitgelegd. Als jij daar uitgebreid op wilt reageren, met bijv missende context meegenomen dat een deel daarvan een studie volgt. Ipv met verzonnen riedeltjes te komen als "eigenlijk is het 12 jaar"
Altijd leuk dit soort schijnoplossingen voor multifactoren problemen.quote:Op zondag 19 april 2026 12:56 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
En dat verbied asielzoekers om zelf hun stinkende best te doen om zo goed mogelijk Nederlands te leren? Zo mogen niet werken dus je zou zeggen dat ze daar alle tijd voor hebben?
En hoe wordt er getoetst of dit wel of niet het geval is?quote:Op zondag 19 april 2026 12:56 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
En dat verbied asielzoekers om zelf hun stinkende best te doen om zo goed mogelijk Nederlands te leren? Zo mogen niet werken dus je zou zeggen dat ze daar alle tijd voor hebben?
Waarom moet dat getoetst worden?quote:Op zondag 19 april 2026 12:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En hoe wordt er getoetst of dit wel of niet het geval is?
Ja, en wie zegt dat dit niet het geval is?quote:Op zondag 19 april 2026 13:15 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Waarom moet dat getoetst worden?
Niemand verplicht/verbied asielzoekers om Nederlands te leren als ze in de procedure zitten. Dan kun je toch uit jezelf gewoon je beste beentje voorzetten en zo goed mogelijk Nederlands proberen te leren?
Waar slaat deze reactie nou weer op. Je sleept allerlei dingen aan de haren erbij en dan denk je dat je een punt maakt ofzo?quote:Op zondag 19 april 2026 12:58 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Altijd leuk dit soort schijnoplossingen voor multifactoren problemen.
Ik geloof best dat de integratie mislukt in Nederland voor verschillende bevolkingsgroepen waardoor we in een laag vertrouwen samenleving leven. Met dit soort dogmatiek
Waarom zou je doen als politiek aan goed bestuur en polderen, als je dit soort oplossingen kan aanbieden.
Ik heb in een tijdje vrijwillig sportevenementen georganiseerd in AZC's en daardoor ook voldoende contact gehad met deze mensen en ook wel over integreren gehad. De groepen die ik had was er geen 1 geen 1 die de moeite nam om Nederlands te leren. Er zullen ongetwijfeld her en der een paar zijn die het wel doen. Maar die ben ik iig niet tegengekomen. Maar dit zal wel weer te anekdotisch zijn. En ik zal wel te maken gehad hebben gehad met die enkele 10-tallen die geen enkele moeite deden om ook maar enigzins Nederlands te leren. De rest door het hele land doet vast wel heel goed zijn best.quote:Op zondag 19 april 2026 13:18 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, en wie zegt dat dit niet het geval is?
Je negeert een uitgebreid probleem om vervolgens te cherry picken op de Nederlandse taal en een zondebok te maken. Nee dat vind ik niet constructief.quote:Op zondag 19 april 2026 13:19 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Waar slaat deze reactie nou weer op. Je sleept allerlei dingen aan de haren erbij en dan denk je dat je een punt maakt ofzo?
Ik reageer alleen op het punt dat jij maakt dat ze jarenlang moeten wachten. Verbied de Nederlandse wet het deze mensen om hun stinkende best te doen om uit zichzelf de Nederlandse taal te leren ja of nee. Simpele vraag daar hoef je niet allerlei dwaalsporen bij te slepen.
Die grenzen moeten ook gewoon dicht. Anders is elke maatregel nutteloos. Links, rechts, whatever.quote:Op zondag 19 april 2026 13:33 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Je negeert een uitgebreid probleem om vervolgens te cherry picken op de Nederlandse taal en een zondebok te maken. Nee dat vind ik niet constructief.
Ik kan wel een hele analyse hier schrijven over wat er mis gaat. Maar ik denk niet dat ik bij sommige users verder kom dan retoriek en dogmatiek als "dan werken ze maar harder "dan blijven ze maar in hun eigen land" "de grenzen moeten dicht".
In dat opzicht verschillen de hardliners niet ver van de MAGA kern in de VS die een hekel hebben aan links, universiteiten, pragmatiek en oplossingen
Juist ja. Om de vraag heen draaien en weer allerlei andere dingen erbij slepen. Ik weet genoeg.quote:Op zondag 19 april 2026 13:33 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Je negeert een uitgebreid probleem om vervolgens te cherry picken op de Nederlandse taal en een zondebok te maken. Nee dat vind ik niet constructief.
Ik kan wel een hele analyse hier schrijven over wat er mis gaat. Maar ik denk niet dat ik bij sommige users verder kom dan retoriek en dogmatiek als "dan werken ze maar harder "dan blijven ze maar in hun eigen land" "de grenzen moeten dicht".
In dat opzicht verschillen de hardliners niet ver van de MAGA kern in de VS die een hekel hebben aan links, universiteiten, pragmatiek en oplossingen.
Het zijn dezelfde mensen die tijdens corona hun eigen mening belangrijker vonden dan het oordeel van wetenschappers. Twitter en Facebook een belangrijkere bron dan een arts met 10+ jaar ervaring/studies
U bent diegene die bij een heel betoog maar op een puntje ingaat en het probleem een hyperbool geeft.quote:Op zondag 19 april 2026 13:35 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Juist ja. Om de vraag heen draaien en weer allerlei andere dingen erbij slepen. Ik weet genoeg.
Dat verbaast niemand.quote:Op zondag 19 april 2026 11:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik heb minder moeite met deze beslissing dan de figuren die constant Lisa erbij slepen om een argument te kunnen maken. -knip-
Brussel einde berichtquote:Op zondag 19 april 2026 13:49 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar wat is de achterliggende gedachte dat ze er meer willen opvangen dan verplicht? Levert dat veel geld op of zo voor een Gemeente?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |