Ja, want het gaat sowieso langer duren dan wat afgesproken is en dan kan de gemeente de zoveelste dwangsom innen van het COA. En die laatste interesseert het geen zak, want het is toch niet hun eigen geld.quote:Op zondag 19 april 2026 13:49 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar wat is de achterliggende gedachte dat ze er meer willen opvangen dan verplicht? Levert dat veel geld op of zo voor een Gemeente?
Toch wel interessant dat je mensen die je een keer per week ziet kan veroordelen tot dat ze de taal niet leren. Ik zie ook wel eens mensen wekelijks, maar ik zou totaal niet weten wat die mensen in hun dagelijkse leven doen.quote:Op zondag 19 april 2026 13:24 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Ik heb in een tijdje vrijwillig sportevenementen georganiseerd in AZC's en daardoor ook voldoende contact gehad met deze mensen en ook wel over integreren gehad. De groepen die ik had was er geen 1 geen 1 die de moeite nam om Nederlands te leren. Er zullen ongetwijfeld her en der een paar zijn die het wel doen. Maar die ben ik iig niet tegengekomen. Maar dit zal wel weer te anekdotisch zijn. En ik zal wel te maken gehad hebben gehad met die enkele 10-tallen die geen enkele moeite deden om ook maar enigzins Nederlands te leren. De rest door het hele land doet vast wel heel goed zijn best.
Grenzen vooral wagenwijd open houdenquote:Nederland komt nu 4500 opvangplekken voor asielzoekers tekort. Mogelijk loopt dat nog verder op.
Plus wat mooie praktijkoefeningen voor de academie aldaar.quote:Op zondag 19 april 2026 13:55 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ja, want het gaat sowieso langer duren dan wat afgesproken is en dan kan de gemeente de zoveelste dwangsom innen van het COA. En die laatste interesseert het geen zak, want het is toch niet hun eigen geld.
Plus een mooie sticker in het deugboekje van de burgemeester, dat is ook altijd fijn.
Precies de reactie die ik verwachtte. Hoe verrassend.quote:Op zondag 19 april 2026 13:44 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je hebt wat sportwedstrijdjes georganiseerd waardoor je nu kunt vaststellen op welke schaal de asielzoekers in Nederland de taal leren.
Jij hebt geen gesprekken met mensen die je regelmatig ziet? Jij gaat tegenover elkaar zitten en niks zeggen? Wel weer tekenend dat je allerlei dingen invult waar je totaal geen weet van hebt en dat als absolute waarheid presenteert.quote:Op zondag 19 april 2026 13:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Toch wel interessant dat je mensen die je een keer per week ziet kan veroordelen tot dat ze de taal niet leren. Ik zie ook wel eens mensen wekelijks, maar ik zou totaal niet weten wat die mensen in hun dagelijkse leven doen.
Ze praten geen Nederlands met hem. Hij weet genoeg!quote:Op zondag 19 april 2026 14:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Jij onderschat hoe je met een paar potjes korfbal en een handvol Syriërs het volledige Nederlandse integratieproces kan beoordelen. En dat zonder cijfers.
Waarschijnlijk krijgt iemand die de tuigjes in handen heeft hiervoor een hele grote zak geld.quote:
Dit ja.quote:Op zondag 19 april 2026 11:10 schreef RamboDirk het volgende:
De totale minachting van bepaalde politici richting haar eigen bevolking. Weerzinwekkend werkelijk.
Bedankt voor je reactie. Dit behoeft wel nadere uitleg want er gaat iets fout bij de vertaling.quote:Op zondag 19 april 2026 12:21 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
78% steun volgens Ipsos
ipsos-global-attitudes-towards-refugees-2025.pdf https://share.google/7Qnk9o4o7pVLmqXPw
Je voert een discussie met jezelf. Waar heb ik gezegd dat ik cijfers hiervan heb? Zijn zulke cijfers überhaupt beschikbaar?quote:Op zondag 19 april 2026 14:19 schreef Buitendam het volgende:
Zou @:HowardRoark nog met z’n cijfers over de statushouders die stiekem economische motieven hebben of is het een kutikhebgeencijfersniksmeerzeggengaatvanzelfweg-trucje wat ie weer eens uitvoert?
Dit ging om economische vluchtelingen. Nou, vertel maar. “Veel te veel krijgen uiteindelijk een verblijfsvergunning”. Enorm benieuwd naar het uiteindelijke cijfer.quote:Op zondag 19 april 2026 12:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Veel te veel krijgen uiteindelijk een verblijfsvergunning.
Je beantwoord de vraag niet. Wie heeft gezegd dat hier cijfers van beschikbaar zouden zijn?quote:Op zondag 19 april 2026 14:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dit ging om economische vluchtelingen. Nou, vertel maar. “Veel te veel krijgen uiteindelijk een verblijfsvergunning”. Enorm benieuwd naar het uiteindelijke cijfer.
Waarop baseer je “veel te veel” dan zonder beschikbare cijfers?quote:Op zondag 19 april 2026 14:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je beantwoord de vraag niet. Wie heeft gezegd dat hier cijfers van beschikbaar zouden zijn?
De psychose waar sommige in zitten omtrent het asieldebacle zorgt er wel voor dat mensen richting dat soort enge partijen gedreven worden. En er mede voor zorgt dat het voor welwillende migranten elke dag een stukje zwaarder wordt in Nederland.quote:Op zondag 19 april 2026 14:06 schreef epicbeardman het volgende:
Tijd voor nexit en FvD aan de macht. Misdaad begaan is per directa terug voor dader en alle uitkeringen/bijstand voor gezin wordt per direct gestopt
Genoeg van die Marrakech pacts en andere verdragen
Waarom komen mensen vanuit verre landen naar Westerse landen? Dat is niet voor de veiligheid, maar voor de welvaart en verzorgingsstaat die hier is. Als een Syriër die denkt te moeten vluchten, de landsgrenzen van Syrië heeft verlaten is deze in principe veilig. Waarom dan toch nog Turkije, Griekenland, Bulgarije, Roemenië, Hongarije, Oostenrijk en Duitsland doorreizen alvorens men hier is? Dat zijn natuurlijk economische afwegingen.quote:Op zondag 19 april 2026 14:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Waarop baseer je “veel te veel” dan zonder beschikbare cijfers?
De EU heeft net een terugkeerverordening aangenomen waarmee we nep-vluchtelingen naar derde veilige landen kunnen deporteren. Lijkt me zinvoller dat we dit zo snel mogelijk gaan implementeren.quote:Op zondag 19 april 2026 14:06 schreef epicbeardman het volgende:
Tijd voor nexit en FvD aan de macht. Misdaad begaan is per directa terug voor dader en alle uitkeringen/bijstand voor gezin wordt per direct gestopt
Genoeg van die Marrakech pacts en andere verdragen
Je hebt geen cijfers van toekenning of afwijzing van een asielaanvraag op basis van een economisch motief. Helder.quote:Op zondag 19 april 2026 14:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom komen mensen vanuit verre landen naar Westerse landen? Dat is niet voor de veiligheid, maar voor de welvaart en verzorgingsstaat die hier is. Als een Syriër die denkt te moeten vluchten, de landsgrenzen van Syrië heeft verlaten is deze in principe veilig. Waarom dan toch nog Turkije, Griekenland, Bulgarije, Roemenië, Hongarije, Oostenrijk en Duitsland doorreizen alvorens men hier is? Dat zijn natuurlijk economische afwegingen.
Omgeving wordt er echt gezelliger op. Samenleving gaat er echt op vooruit met deze multiculturele spanningen.quote:Extra beveiliging voor spoedopvang Apeldoorn na ernstige dreigementen op sociale media
APELDOORN – De gemeente Apeldoorn heeft besloten om streng cameratoezicht in te stellen rondom de spoedopvang aan de Laan van de Maten. De maatregel is een direct gevolg van de grote onrust die is ontstaan over de komst van de opvanglocatie. Op sociale media circuleren ernstige bedreigingen, waarbij zelfs wordt opgeroepen om het pand in brand te steken. Om de veiligheid van zowel de tijdelijke bewoners als het personeel en de omwonenden te garanderen, wordt de openbare ruimte rondom het gebouw nu nauwlettend in de gaten gehouden.
Het aanwijzingsbesluit voor het cameratoezicht heeft specifiek betrekking op een deel van de Laan van de Maten en de Matenpoort. De camera’s zijn niet alleen bedoeld om incidenten vast te leggen, maar dienen ook als preventiemiddel om eigendommen te beschermen en de toegang tot het terrein te beveiligen. De gemeente benadrukt dat de inzet van deze bewaking noodzakelijk is geworden door de verhoogde spanningen in de samenleving en de noodzaak om de openbare orde in de wijk te handhaven.
Het aanwijzingsbesluit voor het cameratoezicht heeft specifiek betrekking op een deel van de Laan van de Maten en de Matenpoort. De camera’s zijn niet alleen bedoeld om incidenten vast te leggen, maar dienen ook als preventiemiddel om eigendommen te beschermen en de toegang tot het terrein te beveiligen. De gemeente benadrukt dat de inzet van deze bewaking noodzakelijk is geworden door de verhoogde spanningen in de samenleving en de noodzaak om de openbare orde in de wijk te handhaven.
https://112apeldoorn.nl/e(...)ten-op-sociale-media
Volkomen zinloos. Ter Apel hangt ook vol met camera's.quote:Op zondag 19 april 2026 15:13 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Omgeving wordt er echt gezelliger op.
Bizar, er zitten nog helemaal geen asielzoekers dus van multiculturele spanningen is nog helemaal geen sprake...quote:Op zondag 19 april 2026 15:13 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Omgeving wordt er echt gezelliger op. Samenleving gaat er echt op vooruit met deze multiculturele spanningen.
De burgemeester van Apeldoorn is ook verantwoordelijk voor de inwoners van Beekbergen.quote:Op zondag 19 april 2026 11:10 schreef RamboDirk het volgende:
De totale minachting van bepaalde politici richting haar eigen bevolking. Weerzinwekkend werkelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |