abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 april 2026 @ 13:55:02 #101
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220612025
quote:
80s.gif Op zondag 19 april 2026 13:52 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Dat verbaast niemand.
Daarom.
Dit, dus.
  zondag 19 april 2026 @ 13:55:02 #102
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_220612026
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 13:49 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar wat is de achterliggende gedachte dat ze er meer willen opvangen dan verplicht? Levert dat veel geld op of zo voor een Gemeente?
Ja, want het gaat sowieso langer duren dan wat afgesproken is en dan kan de gemeente de zoveelste dwangsom innen van het COA. En die laatste interesseert het geen zak, want het is toch niet hun eigen geld.

Plus een mooie sticker in het deugboekje van de burgemeester, dat is ook altijd fijn.
pi_220612031
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 13:24 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Ik heb in een tijdje vrijwillig sportevenementen georganiseerd in AZC's en daardoor ook voldoende contact gehad met deze mensen en ook wel over integreren gehad. De groepen die ik had was er geen 1 geen 1 die de moeite nam om Nederlands te leren. Er zullen ongetwijfeld her en der een paar zijn die het wel doen. Maar die ben ik iig niet tegengekomen. Maar dit zal wel weer te anekdotisch zijn. En ik zal wel te maken gehad hebben gehad met die enkele 10-tallen die geen enkele moeite deden om ook maar enigzins Nederlands te leren. De rest door het hele land doet vast wel heel goed zijn best. :')
Toch wel interessant dat je mensen die je een keer per week ziet kan veroordelen tot dat ze de taal niet leren. Ik zie ook wel eens mensen wekelijks, maar ik zou totaal niet weten wat die mensen in hun dagelijkse leven doen.
pi_220612034
quote:
Nederland komt nu 4500 opvangplekken voor asielzoekers tekort. Mogelijk loopt dat nog verder op.
Grenzen vooral wagenwijd open houden _O_

|:(
  zondag 19 april 2026 @ 13:56:44 #105
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220612047
quote:
80s.gif Op zondag 19 april 2026 13:55 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Ja, want het gaat sowieso langer duren dan wat afgesproken is en dan kan de gemeente de zoveelste dwangsom innen van het COA. En die laatste interesseert het geen zak, want het is toch niet hun eigen geld.

Plus een mooie sticker in het deugboekje van de burgemeester, dat is ook altijd fijn.
Plus wat mooie praktijkoefeningen voor de academie aldaar.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  zondag 19 april 2026 @ 14:02:18 #106
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_220612092
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 13:44 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Je hebt wat sportwedstrijdjes georganiseerd waardoor je nu kunt vaststellen op welke schaal de asielzoekers in Nederland de taal leren.
Precies de reactie die ik verwachtte. Hoe verrassend. :') Dat mijn ervaring met enkele tientallen asielzoekers niet matched met jouw ideaalbeeld betekent gelijk dat het tegenovergestelde waar is natuurlijk.

Wel eens gehoord van extrapoleren? Ik geef zelf al aan dat er ongetwijfeld asielzoekers zijn die dit wel doen. Maar de overgrote meerderheid zal dit niet doen. Die doen geen enkele moeite om de taal te leren.
  zondag 19 april 2026 @ 14:05:45 #107
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_220612121
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 13:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Toch wel interessant dat je mensen die je een keer per week ziet kan veroordelen tot dat ze de taal niet leren. Ik zie ook wel eens mensen wekelijks, maar ik zou totaal niet weten wat die mensen in hun dagelijkse leven doen.
Jij hebt geen gesprekken met mensen die je regelmatig ziet? Jij gaat tegenover elkaar zitten en niks zeggen? Wel weer tekenend dat je allerlei dingen invult waar je totaal geen weet van hebt en dat als absolute waarheid presenteert. :') man man man wat een intellectuele armoede weer. :')
pi_220612127
Tijd voor nexit en FvD aan de macht. Misdaad begaan is per directa terug voor dader en alle uitkeringen/bijstand voor gezin wordt per direct gestopt

Genoeg van die Marrakech pacts en andere verdragen
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_220612178
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 14:11 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Jij onderschat hoe je met een paar potjes korfbal en een handvol Syriërs het volledige Nederlandse integratieproces kan beoordelen. En dat zonder cijfers.
Ze praten geen Nederlands met hem. Hij weet genoeg!
  zondag 19 april 2026 @ 14:14:44 #110
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_220612195
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 11:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Wtf, waarom wil je dit :')
Waarschijnlijk krijgt iemand die de tuigjes in handen heeft hiervoor een hele grote zak geld.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  zondag 19 april 2026 @ 14:26:40 #111
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220612375
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 11:10 schreef RamboDirk het volgende:
De totale minachting van bepaalde politici richting haar eigen bevolking. Weerzinwekkend werkelijk.
Dit ja.
Alles moet wijken voor het maakbaarheidsideaal en de multicultikul.
Zelfs het enige draagvlak wat er nog is.

Dit is burger pesten in your face.

Opstanden zijn voor minder gestart.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220612391
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 12:21 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
78% steun volgens Ipsos

ipsos-global-attitudes-towards-refugees-2025.pdf https://share.google/7Qnk9o4o7pVLmqXPw
Bedankt voor je reactie. Dit behoeft wel nadere uitleg want er gaat iets fout bij de vertaling.

Volgens dit onderzoek vindt 78% van de Nederlanders dat vluchtelingen hier hun “toevlucht mogen zoeken” (“to take refuge”).

Dit wordt doorgaans vertaald als dat “vluchtelingen opgevangen moeten worden”.

Maar wat betekent dat “opvangen” nu precies?

Als ik tegen jou zeg, wil je deze bal opvangen, dan bedoel ik daarmee niet dat jij die bal voor de rest van je leven in bezit moet houden. In de Nederlandse taal is “opvangen” per definitie tijdelijk. En natuurlijk vindt bijna iedereen (ik ook) dat je een vluchteling moet opvangen! Je vangt hem op, zodat hij daarna weer terugkan of doorreizen naar zijn eindbestemming. Dat is normaal.

Maar om één of andere reden heeft onze overheid dit “opvangen” vertaald naar permanente huisvesting voor de rest van het leven, inclusief de verplichting tot zorg, onderwijs, uitkering, etc.

En op dit punt worden we dus ronduit belazerd. Men spreekt braaf over “opvangen”, maar men bedoelt permanent verblijf op onze kosten.

Daarom zijn dit soort globale onderzoeken ook vrij waardeloos, omdat de feitelijke betekenis van “opvangen” overal anders is.
  zondag 19 april 2026 @ 14:34:12 #113
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220612435
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 14:19 schreef Buitendam het volgende:
Zou @:HowardRoark nog met z’n cijfers over de statushouders die stiekem economische motieven hebben of is het een kutikhebgeencijfersniksmeerzeggengaatvanzelfweg-trucje wat ie weer eens uitvoert?
Je voert een discussie met jezelf. Waar heb ik gezegd dat ik cijfers hiervan heb? Zijn zulke cijfers überhaupt beschikbaar?

Je denkt users op het matje te kunnen roepen op basis van dingen waarvan letterlijk geen users heeft aangegeven dat ze beschikbaar zouden zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 19 april 2026 @ 14:37:04 #114
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220612450
quote:
14s.gif Op zondag 19 april 2026 12:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Veel te veel krijgen uiteindelijk een verblijfsvergunning.
Dit ging om economische vluchtelingen. Nou, vertel maar. “Veel te veel krijgen uiteindelijk een verblijfsvergunning”. Enorm benieuwd naar het uiteindelijke cijfer.
Dit, dus.
  zondag 19 april 2026 @ 14:40:11 #115
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220612484
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 14:37 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dit ging om economische vluchtelingen. Nou, vertel maar. “Veel te veel krijgen uiteindelijk een verblijfsvergunning”. Enorm benieuwd naar het uiteindelijke cijfer.
Je beantwoord de vraag niet. Wie heeft gezegd dat hier cijfers van beschikbaar zouden zijn?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 19 april 2026 @ 14:42:50 #116
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220612501
quote:
14s.gif Op zondag 19 april 2026 14:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je beantwoord de vraag niet. Wie heeft gezegd dat hier cijfers van beschikbaar zouden zijn?
Waarop baseer je “veel te veel” dan zonder beschikbare cijfers?
Dit, dus.
  zondag 19 april 2026 @ 14:54:24 #117
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220612625
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 14:06 schreef epicbeardman het volgende:
Tijd voor nexit en FvD aan de macht. Misdaad begaan is per directa terug voor dader en alle uitkeringen/bijstand voor gezin wordt per direct gestopt

De psychose waar sommige in zitten omtrent het asieldebacle zorgt er wel voor dat mensen richting dat soort enge partijen gedreven worden. En er mede voor zorgt dat het voor welwillende migranten elke dag een stukje zwaarder wordt in Nederland.
  zondag 19 april 2026 @ 14:55:55 #118
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220612637
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 14:42 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Waarop baseer je “veel te veel” dan zonder beschikbare cijfers?
Waarom komen mensen vanuit verre landen naar Westerse landen? Dat is niet voor de veiligheid, maar voor de welvaart en verzorgingsstaat die hier is. Als een Syriër die denkt te moeten vluchten, de landsgrenzen van Syrië heeft verlaten is deze in principe veilig. Waarom dan toch nog Turkije, Griekenland, Bulgarije, Roemenië, Hongarije, Oostenrijk en Duitsland doorreizen alvorens men hier is? Dat zijn natuurlijk economische afwegingen.
pi_220612654
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 14:06 schreef epicbeardman het volgende:

De EU heeft net een terugkeerverordening aangenomen waarmee we nep-vluchtelingen naar derde veilige landen kunnen deporteren. Lijkt me zinvoller dat we dit zo snel mogelijk gaan implementeren.
  zondag 19 april 2026 @ 14:58:48 #120
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220612660
quote:
14s.gif Op zondag 19 april 2026 14:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom komen mensen vanuit verre landen naar Westerse landen? Dat is niet voor de veiligheid, maar voor de welvaart en verzorgingsstaat die hier is. Als een Syriër die denkt te moeten vluchten, de landsgrenzen van Syrië heeft verlaten is deze in principe veilig. Waarom dan toch nog Turkije, Griekenland, Bulgarije, Roemenië, Hongarije, Oostenrijk en Duitsland doorreizen alvorens men hier is? Dat zijn natuurlijk economische afwegingen.
Je hebt geen cijfers van toekenning of afwijzing van een asielaanvraag op basis van een economisch motief. Helder.

Jij víndt dat een Syriër die Oostenrijk en Duitsland overslaat een economische vluchteling, maar dat is natuurlijk onzin. Die definities zijn niet aan een persoonlijke mening onderhevig. Dat is netjes voor: wat lul je toch weer dom uit je nek, lees je nou eens een keer in.
Dit, dus.
  zondag 19 april 2026 @ 15:13:38 #121
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220612774
quote:
Extra beveiliging voor spoedopvang Apeldoorn na ernstige dreigementen op sociale media

APELDOORN – De gemeente Apeldoorn heeft besloten om streng cameratoezicht in te stellen rondom de spoedopvang aan de Laan van de Maten. De maatregel is een direct gevolg van de grote onrust die is ontstaan over de komst van de opvanglocatie. Op sociale media circuleren ernstige bedreigingen, waarbij zelfs wordt opgeroepen om het pand in brand te steken. Om de veiligheid van zowel de tijdelijke bewoners als het personeel en de omwonenden te garanderen, wordt de openbare ruimte rondom het gebouw nu nauwlettend in de gaten gehouden.

Het aanwijzingsbesluit voor het cameratoezicht heeft specifiek betrekking op een deel van de Laan van de Maten en de Matenpoort. De camera’s zijn niet alleen bedoeld om incidenten vast te leggen, maar dienen ook als preventiemiddel om eigendommen te beschermen en de toegang tot het terrein te beveiligen. De gemeente benadrukt dat de inzet van deze bewaking noodzakelijk is geworden door de verhoogde spanningen in de samenleving en de noodzaak om de openbare orde in de wijk te handhaven.

Het aanwijzingsbesluit voor het cameratoezicht heeft specifiek betrekking op een deel van de Laan van de Maten en de Matenpoort. De camera’s zijn niet alleen bedoeld om incidenten vast te leggen, maar dienen ook als preventiemiddel om eigendommen te beschermen en de toegang tot het terrein te beveiligen. De gemeente benadrukt dat de inzet van deze bewaking noodzakelijk is geworden door de verhoogde spanningen in de samenleving en de noodzaak om de openbare orde in de wijk te handhaven.

https://112apeldoorn.nl/e(...)ten-op-sociale-media

Omgeving wordt er echt gezelliger op. Samenleving gaat er echt op vooruit met deze multiculturele spanningen.
pi_220612794
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 15:13 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Omgeving wordt er echt gezelliger op.
Volkomen zinloos. Ter Apel hangt ook vol met camera's.

Echt misdadig hoe een complete gemeenschap in een klap wordt geruïneerd en er dan wat doekjes voor het bloeden worden uitgedeeld.
  zondag 19 april 2026 @ 15:18:18 #123
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220612802
Ik vind het vooral interessant dat niemand het heeft over waarom dit een beter alternatief is voor de huidige lokatie in Beekbergen.

Beekbergen is een klein dorpje met heel veel vakantieparken en is al jaren gericht op toerisme. Op 5000 inwoners zijn er 4500 immigranten. Dus ik snap wel dat er gekeken wordt om de druk op Beekbergen (gemeente Apeldoorn) te verlagen.
Resistance is futile.
  zondag 19 april 2026 @ 15:21:05 #124
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220612812
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 15:13 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Omgeving wordt er echt gezelliger op. Samenleving gaat er echt op vooruit met deze multiculturele spanningen.
Bizar, er zitten nog helemaal geen asielzoekers dus van multiculturele spanningen is nog helemaal geen sprake...
Resistance is futile.
  zondag 19 april 2026 @ 15:22:34 #125
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220612821
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 11:10 schreef RamboDirk het volgende:
De totale minachting van bepaalde politici richting haar eigen bevolking. Weerzinwekkend werkelijk.
De burgemeester van Apeldoorn is ook verantwoordelijk voor de inwoners van Beekbergen.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')