Het zal ook allemaal niet in 1 dag of jaar kunnen. Het heeft allemaal tijd nodig. Maar ja, waar een wil is is een weg.quote:Op zondag 19 april 2026 13:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan heb je het alleen over personeel. Daarbij gaat een dipli geen SACEUR oid worden natuurlijk...
Maar goed, stel dat iedereen weer net als in de Koude Oorlog een dienstplicht gaat optuigen en weer vooruitgeschoven posten aan de oostgrens gaat optuigen, zeg maar wat we toen in West-Duitsland hadden (Fulda Gap en de Noordduitse Laagvlakte). Dan nog blijven we net als toen afhankelijk (REFORGER) van de Amerikanen.
Ja en?quote:Op zondag 19 april 2026 14:01 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Raymond Mens is Amerika deskundige. Heeft in de VS ook een master gevolgd en een bachelor in politicologie
Mwoah ze pakken mooi Iran aan, straks moet de EU zelf zulke operaties doen.quote:Op zondag 19 april 2026 14:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het zal ook allemaal niet in 1 dag of jaar kunnen. Het heeft allemaal tijd nodig. Maar ja, waar een wil is is een weg.
Maar de VS kun je geen bondgenoot meer noemen hoor. Het zou onverstandiger zijn om zo zwak te blijven, en daar afhankelijk van te blijven.
Zoals ik al eerder zei, Trump is tijdelijk. Dat overleven we wel, neemt niet weg dat het europese NATO smaldeel (ook Canada) het been bij moet trekken. Maar dat had al veel eerder moeten gebeuren en staat compleet los van Trump.quote:Op zondag 19 april 2026 14:10 schreef Harvest89 het volgende:
Het zal ook allemaal niet in 1 dag of jaar kunnen. Het heeft allemaal tijd nodig. Maar ja, waar een wil is is een weg.
Maar de VS kun je geen bondgenoot meer noemen hoor. Het zou onverstandiger zijn om zo zwak te blijven, en daar afhankelijk van te blijven.
Waarom?quote:Op zondag 19 april 2026 14:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mwoah ze pakken mooi Iran aan, straks moet de EU zelf zulke operaties doen.
Trump heeft met MAGA iets teweeg gebracht wat niet tijdelijk is.quote:Op zondag 19 april 2026 14:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, Trump is tijdelijk. Dat overleven we wel, neemt niet weg dat het europese NATO smaldeel (ook Canada) het been bij moet trekken. Maar dat had al veel eerder moeten gebeuren en staat compleet los van Trump.
Tja, zou ooit toch wel moeten.quote:Op zondag 19 april 2026 14:28 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waarom?
Iran aanvallen was een idiote actie. Dat kunnen we nu bij de benzinepomp zien.
Ik ben blij dat de EU er niet of weinig aan mee heeft gedaan.
quote:Via zogenoemde schaduwbondjes proberen Europese lidstaten verbinding te zoeken. Dat gebeurt bijvoorbeeld via WhatsApp-groepjes en bij informele diners buiten de Amerikaanse president Trump om.
Dat strookt natuurlijk weer niet met dit:quote:Op zondag 19 april 2026 14:28 schreef Harvest89 het volgende:
Waarom?
Iran aanvallen was een idiote actie. Dat kunnen we nu bij de benzinepomp zien.
Ik ben blij dat de EU er niet of weinig aan mee heeft gedaan.
De luxe van oorlogen/inzetten naar keuze hebben we simpelweg niet meer. Eigenlijk nooit gehad maar ja, expeditionair optreden in een gebied naar keuze was een beetje het nieuwe normaal geworden.quote:Op zondag 19 april 2026 13:14 schreef Harvest89 het volgende:
Wat er ook maar voor nodig is als je het mij vraagt.
Wie zegt dat?quote:Op zondag 19 april 2026 14:29 schreef Harvest89 het volgende:
Trump heeft met MAGA iets teweeg gebracht wat niet tijdelijk is.
Als hij morgen dood neervalt dan blijven die idealen voortleven in andere toekomstige presidentskandidaten.
Inderdaad.quote:Op zondag 19 april 2026 12:13 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Never waste a good crisis.
De VS is al tijden moreel en technisch failliet. Het wordt tijd dat we ons daarvan ontkoppelen voordat het te laat is.
Zorg voor een verbond tussen de EU, Canada, Rusland, China en het MO. Met Putin valt te praten als we basissen weghalen aan de Russische grens, maar zorg wel voor een verzekering dat hij de Baltische staten niet aanvalt. Dat betekent meteen verwijdering uit de alliantie en een embargo door alle leden richting Rusland.
Ik denk dat de schade die Trump heeft aangericht onherroepelijk is. En als onder trump de VS de NAVO verlaat, ze ook niet meer terug zullen komen.quote:Op zondag 19 april 2026 14:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, Trump is tijdelijk. Dat overleven we wel, neemt niet weg dat het europese NATO smaldeel (ook Canada) het been bij moet trekken. Maar dat had al veel eerder moeten gebeuren en staat compleet los van Trump.
CSTO is niet eens op sterven na dood, het is dood nadat Rusland meerdere malen niet thuis gaf na een hulpvraag, onder andere in Armenië.quote:Op zondag 19 april 2026 17:08 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Inderdaad.
De VS is gewoon een kloteland. Agressief en onbeschoft, ongemanierd, gewelddadig en oorlogszuchtig. Met Xi en Poetin valt zeer zeker goed te praten.
Nederland gewoon uit de NAVO en in de SCO en BRICS stappen. Spanje is hard op weg nu de goede kant op te gaan, richting BRICS in elk geval.
Niet aan de leiband van Washington, Tel Aviv en Kiev lopen. Scheelt heel veel geld, voorkomt oorlog en zorgt voor welvaart en een gelukkige samenleving in zowel Nederland als Rusland, Oekraine (want Oekraine heeft ook alleen maar last van die oorlogszuchtige haatclown Zelensky) Beijing, overal waar volkeren wonen die vrede en welvaart en gezondheid wensen en spirituele groei beogen.
De wijzen kwamen 2000 jaar geleden uit het oosten. Niet uit Texas.
Dag Bibi, dag Epstein, hoi Vladimir en Xi!![]()
![]()
![]()
Not sure if...quote:Op zondag 19 april 2026 17:08 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Inderdaad.
De VS is gewoon een kloteland. Agressief en onbeschoft, ongemanierd, gewelddadig en oorlogszuchtig. Met Xi en Poetin valt zeer zeker goed te praten.
Nederland gewoon uit de NAVO en in de SCO en BRICS stappen. Spanje is hard op weg nu de goede kant op te gaan, richting BRICS in elk geval.
Niet aan de leiband van Washington, Tel Aviv en Kiev lopen. Scheelt heel veel geld, voorkomt oorlog en zorgt voor welvaart en een gelukkige samenleving in zowel Nederland als Rusland, Oekraine (want Oekraine heeft ook alleen maar last van die oorlogszuchtige haatclown Zelensky) Beijing, overal waar volkeren wonen die vrede en welvaart en gezondheid wensen en spirituele groei beogen.
De wijzen kwamen 2000 jaar geleden uit het oosten. Niet uit Texas.
Dag Bibi, dag Epstein, hoi Vladimir en Xi!![]()
![]()
![]()
Dat. Hoe minder vijanden je hebt, hoe minder je hoeft uit te geven aan defensie.quote:Op zondag 19 april 2026 17:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat de schade die Trump heeft aangericht onherroepelijk is. En als onder trump de VS de NAVO verlaat, ze ook niet meer terug zullen komen.
Ik geloof ook dat de EU gemakkelijk in staat is voor zijn eigen verdediging te zorgen. Er zijn genoeg landen buiten de NAVO die vrolijk en veilig bestaan. Als eu ben je economisch en van de grootste blokken en we hoeven niet per se met allebei andere landen ruzie te zoeken.
De VS gaat de NATO echt niet verlaten. De VS heeft de NATO ook gewoon nodig net zoals de NATO de VS nodig heeft.quote:Op zondag 19 april 2026 17:08 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat de schade die Trump heeft aangericht onherroepelijk is. En als onder trump de VS de NAVO verlaat, ze ook niet meer terug zullen komen.
De EU is een politieke organisatie en gaat op militair gebied niks voorelkaar krijgen en als de NATO toch zo'n zooitje is waarom hebben we er recent dan allerlei landen bijgekregen?quote:Ik geloof ook dat de EU gemakkelijk in staat is voor zijn eigen verdediging te zorgen. Er zijn genoeg landen buiten de NAVO die vrolijk en veilig bestaan. Als eu ben je economisch en van de grootste blokken en we hoeven niet per se met allebei andere landen ruzie te zoeken.
Je praat tegen jezelf.quote:Op zondag 19 april 2026 17:20 schreef phpmystyle het volgende:
Wat ik lachwekkend vind is dat landen als Frankrijk als een absoluut betrouwbare bondgenoot wordt gezien in de verdediging van Oost-Europa. Duidelijk dat sommigen hier hun historische kennis niet op orde hebben.
Of kijk naar de actualiteit en zie wat Frankrijk (niet) doet voor Oekraine.
Zeker.quote:Op zondag 19 april 2026 12:22 schreef Harvest89 het volgende:
Uit de NAVO.
Dan ook weg met Amerikaanse militairen en basissen.
Tijd dat de EU de eigen broek gaat op houden.
quote:Op zondag 19 april 2026 17:23 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Zeker.
Weg met alle Amerikaanse basissen uit Europa.
Samenwerking binnen SCO-verband. Met onze vrienden uit Moskou en Beijing dus.![]()
Yankee, fuera daqui!
Gringo go home!
Ga wegquote:Op zondag 19 april 2026 17:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
CSTO is niet eens op sterven na dood, het is dood nadat Rusland meerdere malen niet thuis gaf na een hulpvraag, onder andere in Armenië.
Goed, als je dit soort complete quatsch uit je toetsenbord krijgt ben je toch al niet gehinderd door enige vorm van inhoudelijke kennis. Vooral je clown hondenfluitje is typerend.
Het huidige Spanje is ook ongeveer communistischquote:Op zondag 19 april 2026 17:20 schreef phpmystyle het volgende:
Wat ik lachwekkend vind is dat landen als Frankrijk als een absoluut betrouwbare bondgenoot wordt gezien in de verdediging van Oost-Europa. Duidelijk dat sommigen hier hun historische kennis niet op orde hebben.
Of kijk naar de actualiteit en zie wat Frankrijk (niet) doet voor Oekraine.
Nee. Ik doel hier impliciet op een handvol users die dat donders goed weten. Maar qua narratief (conformisme) is het not done om daarover van gedachten te wisselen.quote:
Klopt. Of Turkije. Nog wel meer landen.quote:Op zondag 19 april 2026 17:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het huidige Spanje is ook ongeveer communistisch
Als de EU niet meegesleurd wordt in elke oorlog die Bibi start of de Amerikaanse deepstate (de facto zelfde als Israel) dan scheelt dat heel veel geld en heel veel dode Europeanen die niet langer voor Bibi hoeven te sterven of voor Trump.quote:Op zondag 19 april 2026 13:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De vraag die dan nooit gesteld wordt alleen is hoeveel we daarvoor willen inleveren.
Willen wij tot onze 71e werken om bommen te kopen? Eigen risico zorg naar 1000 euro?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |