En, doorrrrr….quote:Veel vrouwen willen geen man meer, want wat moet je met ‘een kamerplant met rijbewijs’?
Veel vrouwen hoeven geen emotioneel onvolwassen man meer. Hij vergt te veel onderhoud en levert te weinig op. Daardoor is de ‘echte’ man de weg kwijt, merkt Debby Gerritsen. Want wat moet hij nu precies doen? Zijn spierballen laten zien, over zijn gevoel praten of juist zijn feministische kant ontwikkelen? Alledrie tegelijk lijkt onmogelijk.
Het aantal hetero single vrouwen groeit, blijkt uit cijfers. Een belangrijke reden: ze hebben geen zin meer in een relatie met een emotioneel onvolwassen partner. „Veel vrouwen zijn de hoofdhuishouding, hoofdcommunicatie, crisismanager, therapeut én agenda-beheerder van hun man. Op TikTok wordt hij een ‘kamerplant met een rijbewijs’ genoemd - weinig functies, veel onderhoud’’, zegt Elles Beijers, managing editor van Elle, in de nieuwste aflevering.
Dat fenomeen heet mankeeping en is schadelijker dan je denkt. Voor vrouwen, omdat zij structureel de emotionele last dragen. Voor mannen omdat zij aantoonbaar gelukkiger zijn in een relatie, juist vanwege die emotionele steun, maar tegelijkertijd steeds moeilijker relaties en vriendschappen aangaan. Inmiddels heeft 15 procent van de mannen geen hechte vriendschappen; in 1990 was dat nog 3 procent.
Diep in onze cultuur
Dat mannen niet praten over gevoelens zit diep in onze cultuur. Terwijl die behoefte er wél is. Mannen en vrouwen hebben dezelfde hersenen: ze voelen hetzelfde. Toch woedt online een felle strijd over wat ‘mannelijk’ zou zijn, aangevoerd door Andrew Tate en zijn toxic masculinity-wannabe’s. Mannen die doodsbang zijn voor vrouwelijke kracht en veranderende gendernormen.
Types als fitfluencer Joel Beukers, die uren in de sportschool doorbrengt en opgewonden raakt van zijn eigen spiegelbeeld. De halfnaakte badkamer- en gymselfies worden gretig gedeeld op sociale media, omlijst met lange betogen over wat een ‘echte man’ zou moeten zijn. Gevoeligheid en empathie horen daar niet bij.
En dan is er de tegenreactie: de performative man. Ook wel de Matcha Man. „De man met een linnen tasje en een feministische klassieker onder zijn arm – het liefst uit tweedehands winkels’’, zegt Elles. „Hij heeft tampons voor zijn vriendinnen en plakt menstruatiekrampstickers op zijn buik om te laten zien dat hij ‘precies weet hoe het voelt’.’’
Het oogt als het perfecte tegenwicht van de Andrew-Tate-bro’s. Maar ook dit is vaak een rol. „Een manier om te zeggen: ik ben niet toxic’’, zegt Elles. „Maar ook gebruikt om makkelijk een date te scoren. Want: oh my god, hij snapt haar zó.’’
Zeker, ik kan mij daar vanalles bij voorstellen. Niets menselijks is mij vreemd. Geen likes, laat staan matches, krijgen, doet stiekem wél iets met je. Dat gevoel dat jij probeert onder woorden te brengen: ik herken het. Je gaat twijfelen aan jezelf, voelt je machteloos, afgewezen en raakt gefrustreerd of verbitterd. Mijn punt is: als je er rationeel naar kijkt, is dat gevoel niet terecht. Dat heb ik in mijn post van gisteren laten zien. Een man die de schuld van dit gevoel bij 'de vrouwen' legt, denkt dus niet rationeel. Zodra een man merkt dat die emotie opkomt, zou hij zichzelf moeten remmen. Wie gefrustreerd of verbitterd is (m/v), toont niet de leukste versie van zichzelf. Dat lijkt mij heel onverstandig als je een leuke date wilt hebben met iemand. Je kunt geen likes of matches afdwingen. Je kunt stappen zetten om de kans daarop te verhogen, maar garanties zijn er niet. La vie n'est pas juste, mais c'est la vie. Dus daar zul je het mee moeten doen.quote:Op vrijdag 17 april 2026 21:36 schreef Elan het volgende:
Je zit zelf dus in een gunstige positie qua baan, uiterlijk en baan en sociaal netwerk en je loopt nog steeds tegen soortgelijke problemen aan. Kun je je niet voorstellen dat iemand die dat niet heeft het allemaal niet meer ziet zitten en en misschien wel radicaliseert?
Voor wie?quote:Op zaterdag 18 april 2026 05:56 schreef hoechst het volgende:
Het leven was zoveel beter toen de man werkte, de vrouw voor het huishouden zorgde… geen gezeur verder, heerlijk!
Wat heeft dit met het onderwerp te maken?quote:Op zaterdag 18 april 2026 07:16 schreef hoechst het volgende:
[..]
Iedereen..
Kinderen horen op te groeien bij mama en papa, dat weet je toch?
Niets, het is gewoon de zoveelste afleidingspoging. Zoals altijd. Want stiekem is de stelling voor sommigen toch: zij hebben het makkelijk en wij - mannen - hebben het moeilijk, en dat is niet eerlijk. Dit type man heeft het echter vooral moeilijk met zichzelf en zoekt daarvoor een schuldige: de maatschappij, de woningmarkt, Boek 1 van het Burgerlijk Wetboek, de dating-apps, de vrouwen, ... Alles, maar het ligt niet aan hem. Hij is het willoos slachtoffer. Paradoxaal genoeg precies wat hij feministen verwijt. Terug on topic dan maar.quote:Op zaterdag 18 april 2026 08:51 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat heeft dit met het onderwerp te maken?
Ik heb niet alle hoofdstukken van dit topic gelezen, en heb totaal geen ervaring met datingsites of apps, maar ik zou de mannen aanraden Tinder links te laten liggen en zich meer concentreren wat ze zelf leuk vinden.quote:Op zaterdag 18 april 2026 09:21 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Niets, het is gewoon de zoveelste afleidingspoging. Zoals altijd. Want stiekem is de stelling voor sommigen toch: zij hebben het makkelijk en wij - mannen - hebben het moeilijk, en dat is niet eerlijk. Dit type man heeft het echter vooral moeilijk met zichzelf en zoekt daarvoor een schuldige: de maatschappij, de woningmarkt, Boek 1 van het Burgerlijk Wetboek, de dating-apps, de vrouwen, ... Alles, maar het ligt niet aan hem. Hij is het willoos slachtoffer. Paradoxaal genoeg precies wat hij feministen verwijt. Terug on topic dan maar.
Veel mannen krijgen geen matches op dating-apps als Tinder en dit tast hun zelfbeeld aan. Hoe kun je daar als man het beste mee omgaan?
Helemaal niet. Dit topic gaat over vrouwen die geen man meer willen. Om wat voor reden dan ook. Debby beschreef dit als 'een kamerplant met een rijbewijs ' maar er zijn talloze zaken geopteerd door dames hier. Moraal van het verhaal is dat ze zich te verheven voelen. Zelfs voor een kind zorgen wat de essentie van vrouw zijn zou moeten zijn ervaart men tegenwoordig als een last. Op een dergelijk zwak fundament kun je geen samenleving bouwen. En dat blijkt ook wel. Er worden amper kinderen geboren en vrouwen willen vrijgezel blijven bang om hun autonomie op te geven. Hard werken is het mantra (minstens zo hard als mannen!), alleen ook daarin verzaken ze op grote schaal gezien het krankzinnig hoge ziekteverzuim. Wat feministisch Nederland vervolgens ook weer bij mannen in de schoenen probeert te schuiven.quote:Op zaterdag 18 april 2026 01:34 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Zeker, ik kan mij daar vanalles bij voorstellen. Niets menselijks is mij vreemd. Geen likes, laat staan matches, krijgen, doet stiekem wél iets met je. Dat gevoel dat jij probeert onder woorden te brengen: ik herken het. Je gaat twijfelen aan jezelf, voelt je machteloos, afgewezen en raakt gefrustreerd of verbitterd. Mijn punt is: als je er rationeel naar kijkt, is dat gevoel niet terecht. Dat heb ik in mijn post van gisteren laten zien. Een man die de schuld van dit gevoel bij 'de vrouwen' legt, denkt dus niet rationeel. Zodra een man merkt dat die emotie opkomt, zou hij zichzelf moeten remmen. Wie gefrustreerd of verbitterd is (m/v), toont niet de leukste versie van zichzelf. Dat lijkt mij heel onverstandig als je een leuke date wilt hebben met iemand. Je kunt geen likes of matches afdwingen. Je kunt stappen zetten om de kans daarop te verhogen, maar garanties zijn er niet. La vie n'est pas juste, mais c'est la vie. Dus daar zul je het mee moeten doen.
Daarom drie adviezen.
Ten eerste, maak jouw gevoel van eigenwaardige niet afhankelijk van je successen op dating-apps. Sowieso doet een mens er verstandig aan om zijn of haar gevoel van eigenwaardige niet van likes of 'succes' op sociale media te laten afhangen. Het zal je geen geluk brengen.
Ten tweede, merk je dat een dating-app te veel negatieve enerige in je opwekt? Kap het af. Verwijder die app. Laat je niet op de kast jagen.
En ten derde, probeer jouw leven zo leuk en aangenaam mogelijk te maken binnen de mogelijkheden die je wél hebt. Ook dat schreef ik al eerder.
Dit zul jij kumbayageklets vinden, maar er is geen andere oplossing. Je moet iets zoeken waar jij als individu wél invloed op hebt. Dat is niet 'het functioneren van dating-apps', 'de maatschappij' of 'de vrouwen', maar alleen jezelf. De vraag is dus: hoe wil jij je verhouden tot de maatschappij waarin jij leeft? Boos en gefrustreerd omdat je denkt dat elke vrouw ongelimiteerde toegang heeft tot gratis seks, of kies je ervoor om voor jezelf te kiezen? Dat laatste is zeker niet gemakkelijk, maar kan altijd.
Jouw alinea over de woningmarkt gaat voorbij aan het topic. Dit topic ging immers specifiek over het probleem dat mannen onzeker worden omdat zij geen matches krijgen op dating-apps.
ouderen mensen hebben ook geen partner meer en blijven lekker alleen wonen , dat is de beste manier om zeker te zijn dat je nooit dakloos zult wordenquote:Op zaterdag 18 april 2026 09:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Helemaal niet. Dit topic gaat over vrouwen die geen man meer willen. Om wat voor reden dan ook.
Het volume aan woningen is nog nooit zo groot geweest, alleen als hele volksstammen vrijgezel blijven (gedwongen of niet) zijn er veel meer huizen nodig dan wanneer mensen samenwonen. En als jij alleen niks kan ben je dus gedwongen om thuis te blijven wonen.
Kun jij met je goed betaalde baan je ongetwijfeld niks bij voorstellen maar perspectief of eigenlijk het gebrek daar aan is wel degelijk een serieus probleem onder jonge mannen.
Dat geeft het gedwongen celibatair leven nog een extra dimensie aan eenzaamheid.
Alsof je een emmer leeggooit zeg!quote:Op zaterdag 18 april 2026 09:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Helemaal niet. Dit topic gaat over vrouwen die geen man meer willen. Om wat voor reden dan ook. Debby beschreef dit als 'een kamerplant met een rijbewijs ' maar er zijn talloze zaken geopteerd door dames hier. Moraal van het verhaal is dat ze zich te verheven voelen. Zelfs voor een kind zorgen wat de essentie van vrouw zijn zou moeten zijn ervaart men tegenwoordig als een last. Op een dergelijk zwak fundament kun je geen samenleving bouwen. En dat blijkt ook wel. Er worden amper kinderen geboren en vrouwen willen vrijgezel blijven bang om hun autonomie op te geven. Hard werken is het mantra (minstens zo hard als mannen!), alleen ook daarin verzaken ze op grote schaal gezien het krankzinnig hoge ziekteverzuim. Wat feministisch Nederland vervolgens ook weer bij mannen in de schoenen probeert te schuiven.
Je kunt er een hele A4 aan mindfullness op loslaten maar westerse vrouwen zijn over het algemeen gewoon niet leuk. Niet tevreden en ondankbaar. Zelfstandig maar eigenlijk totaal niet. Datingapps zijn daar een gevolg van en geen oorzaak. Voor elke vrouw die vrijgezel wil blijven staan een man die vrijgezel moet blijven. Dat heeft wel degelijk impact op de woningmarkt.
Het volume aan woningen is nog nooit zo groot geweest, alleen als hele volksstammen vrijgezel blijven (gedwongen of niet) zijn er veel meer huizen nodig dan wanneer mensen samenwonen. En als jij alleen niks kan ben je dus gedwongen om thuis te blijven wonen.
Kun jij met je goed betaalde baan je ongetwijfeld niks bij voorstellen maar perspectief of eigenlijk het gebrek daar aan een eigen plek is wel degelijk een serieus probleem onder jonge mannen. Dat geeft het gedwongen celibatair leven nog een extra dimensie aan eenzaamheid. Het versterkt het gevoel dat je geen doel dient en dat er eigenlijk geen plek is voor jou in deze samenleving. Omdat je kennelijk niet leuk genoeg bent voor een relatie en niet rijk genoeg voor een huis.
Westerse vrouwen zijn tegenwoordig assertief en veeleisend. Mag dat? Ja, dat mag.quote:Je kunt er een hele A4 aan mindfullness op loslaten maar westerse vrouwen zijn over het algemeen gewoon niet leuk. Niet tevreden en ondankbaar. Zelfstandig maar eigenlijk totaal niet. Datingapps zijn daar een gevolg van en geen oorzaak. Voor elke vrouw die vrijgezel wil blijven staan een man die vrijgezel moet blijven. Dat heeft wel degelijk impact op de woningmarkt.
Dat jij in en eentje in een eengezinswoning woning zit omdat je in de gunstige tijd gekocht hebt weten we nu wel Mike. Hele volksstammen komen niet aan aan woning omdat ze niet vier keer modaal verdienen in hun eentje en alle sociale huur naar asielzoekers gaat .quote:Op zaterdag 18 april 2026 10:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ouderen mensen hebben ook geen partner meer en blijven lekker alleen wonen , dat is de beste manier om zeker te zijn dat je nooit dakloos zult worden
prima toch
ik hoef niet iemand in mijn huis die me verteld waar de stofzuiger is
als je een vakantie vriendin wilt dan is er internet
je kunt ze hier vinden of daar dondert niet ,wat een gezeur
ja das waar , kom ik ga vandaag in de tuin werkenquote:Op zaterdag 18 april 2026 10:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat jij in en eentje in een eengezinswoning woning zit omdat je in de gunstige tijd gekocht hebt weten we nu wel Mike. Hele volksstammen komen niet aan aan woning omdat ze niet vier keer modaal verdienen in hun eentje en alle sociale huur naar asielzoekers gaat .
Die zitten dus noodgedwongen in hun eentje op hun zolderkamer depressief te wezen.
Vervang assertief maar gewoon door onredelijk ondankbaar en nooit tevreden. Het zijn ware rupsjes nooitgenoeg.quote:Op zaterdag 18 april 2026 10:08 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Alsof je een emmer leeggooit zeg!
[..]
Westerse vrouwen zijn tegenwoordig assertief en veeleisend. Mag dat? Ja, dat mag.
En waar moeten ze dan precies dankbaar voor zijn?
Weet je zelf nog wel waar je het over hebt?
Als je met dat soort arrogantie op een datingsite gaat neem je natuurlijk nooit genoegen met iemand die in de lokale bakkerij werkt of vrachtwagenchauffeur.quote:Wat bedoel je nu met dat datingapps het gevolg zijn van de (on)zelfstandigheid van vrouwen?
Hier nog zo'n voorbeeld. Je zwabbert alle kanten op.quote:Op zaterdag 18 april 2026 10:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat jij in en eentje in een eengezinswoning woning zit omdat je in de gunstige tijd gekocht hebt weten we nu wel Mike. Hele volksstammen komen niet aan aan woning omdat ze niet vier keer modaal verdienen in hun eentje en alle sociale huur naar asielzoekers gaat .
Die zitten dus noodgedwongen in hun eentje op hun zolderkamer depressief te wezen.
Hier sla je dus de spijker op zijn kop. Misschien heb je inmiddels iets bedacht wat wel gunstige resultaten geeft in de eeuwige zoektocht naar de 'ware'?quote:Op zaterdag 18 april 2026 00:24 schreef Elan het volgende:
We hebben met elkaar nog steeds geen geëmancipeerd versiermodel ontwikkeld, waarbij man en vrouw op een prettige en gelijkwaardige manier contact leggen.
Eigenlijk ging het topic over een column waarin een columniste een bepaalde groep mannen neerzet als onaantrekkelijk, en die aangeeft dat er dus veel vrouwen zijn die liever alleen blijven dan dat ze met zo'n man een relatie beginnen. Omdat een dergelijke man niets toevoegt aan hun leven, maar het alleen maar bemoeilijkt.quote:Op zaterdag 18 april 2026 01:34 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Zeker, ik kan mij daar vanalles bij voorstellen. Niets menselijks is mij vreemd. Geen likes, laat staan matches, krijgen, doet stiekem wél iets met je. Dat gevoel dat jij probeert onder woorden te brengen: ik herken het. Je gaat twijfelen aan jezelf, voelt je machteloos, afgewezen en raakt gefrustreerd of verbitterd. Mijn punt is: als je er rationeel naar kijkt, is dat gevoel niet terecht. Dat heb ik in mijn post van gisteren laten zien. Een man die de schuld van dit gevoel bij 'de vrouwen' legt, denkt dus niet rationeel. Zodra een man merkt dat die emotie opkomt, zou hij zichzelf moeten remmen. Wie gefrustreerd of verbitterd is (m/v), toont niet de leukste versie van zichzelf. Dat lijkt mij heel onverstandig als je een leuke date wilt hebben met iemand. Je kunt geen likes of matches afdwingen. Je kunt stappen zetten om de kans daarop te verhogen, maar garanties zijn er niet. La vie n'est pas juste, mais c'est la vie. Dus daar zul je het mee moeten doen.
Daarom drie adviezen.
Ten eerste, maak jouw gevoel van eigenwaardige niet afhankelijk van je successen op dating-apps. Sowieso doet een mens er verstandig aan om zijn of haar gevoel van eigenwaardige niet van likes of 'succes' op sociale media te laten afhangen. Het zal je geen geluk brengen.
Ten tweede, merk je dat een dating-app te veel negatieve enerige in je opwekt? Kap het af. Verwijder die app. Laat je niet op de kast jagen.
En ten derde, probeer jouw leven zo leuk en aangenaam mogelijk te maken binnen de mogelijkheden die je wél hebt. Ook dat schreef ik al eerder.
Dit zul jij kumbayageklets vinden, maar er is geen andere oplossing. Je moet iets zoeken waar jij als individu wél invloed op hebt. Dat is niet 'het functioneren van dating-apps', 'de maatschappij' of 'de vrouwen', maar alleen jezelf. De vraag is dus: hoe wil jij je verhouden tot de maatschappij waarin jij leeft? Boos en gefrustreerd omdat je denkt dat elke vrouw ongelimiteerde toegang heeft tot gratis seks, of kies je ervoor om voor jezelf te kiezen? Dat laatste is zeker niet gemakkelijk, maar kan altijd.
Jouw alinea over de woningmarkt gaat voorbij aan het topic. Dit topic ging immers specifiek over het probleem dat mannen onzeker worden omdat zij geen matches krijgen op dating-apps.
tuurlijk wel, als ze stil ligt tijdens het wippenquote:Op zaterdag 18 april 2026 10:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je met dat soort arrogantie op een datingsite gaat neem je natuurlijk nooit genoegen met iemand die in de lokale bakkerij werkt of vrachtwagenchauffeur.
quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
tuurlijk wel, als ze stil ligt tijdens het wippen
Vrouwen denken daar vaak genuanceerder over. En trouwens: ook nog genoeg mannen.quote:Op zaterdag 18 april 2026 07:16 schreef hoechst het volgende:
[..]
Iedereen..
Kinderen horen op te groeien bij mama en papa, dat weet je toch?
Je bent weer aan het veralgemeniseren.quote:Op zaterdag 18 april 2026 09:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Helemaal niet. Dit topic gaat over vrouwen die geen man meer willen. Om wat voor reden dan ook. Debby beschreef dit als 'een kamerplant met een rijbewijs ' maar er zijn talloze zaken geopteerd door dames hier. Moraal van het verhaal is dat ze zich te verheven voelen. Zelfs voor een kind zorgen wat de essentie van vrouw zijn zou moeten zijn ervaart men tegenwoordig als een last. Op een dergelijk zwak fundament kun je geen samenleving bouwen. En dat blijkt ook wel. Er worden amper kinderen geboren en vrouwen willen vrijgezel blijven bang om hun autonomie op te geven. Hard werken is het mantra (minstens zo hard als mannen!), alleen ook daarin verzaken ze op grote schaal gezien het krankzinnig hoge ziekteverzuim. Wat feministisch Nederland vervolgens ook weer bij mannen in de schoenen probeert te schuiven.
Je kunt er een hele A4 aan mindfullness op loslaten maar westerse vrouwen zijn over het algemeen gewoon niet leuk. Niet tevreden en ondankbaar. Zelfstandig maar eigenlijk totaal niet. Datingapps zijn daar een gevolg van en geen oorzaak. Voor elke vrouw die vrijgezel wil blijven staan een man die vrijgezel moet blijven. Dat heeft wel degelijk impact op de woningmarkt.
Kun jij met je goed betaalde baan je ongetwijfeld niks bij voorstellen maar perspectief of eigenlijk het gebrek daar aan een eigen plek is wel degelijk een serieus probleem onder jonge mannen. Dat geeft het gedwongen celibatair leven nog een extra dimensie aan eenzaamheid. Het versterkt het gevoel dat je geen doel dient en dat er eigenlijk geen plek is voor jou in deze samenleving. Omdat je kennelijk niet leuk genoeg bent voor een relatie en niet rijk genoeg voor een huis.
Ze zouden ook gewoon kunnen zorgen dat ze van die zolderkamer afkomen. Ga iets nuttigs doen wat je kan monitariseren.quote:Op zaterdag 18 april 2026 10:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Tate is natuurlijk een gevolg van types als Debby, niet andersom.quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je bent weer aan het veralgemeniseren.
Sure, er zijn vrouwen die zich verheven voelen tov mannen. En vise versa. En de Debbies en Tatetjes van de wereld krijgen overmatig aandacht voor hun idiote rants.
Maar de meeste mensen zijn gewoon niet zo achterlijk.
Gewoon zorgen dat je vier keer per jaar modaal pakt, je eigen huis kopen en zorgen dat er genoeg over blijft ik in Thailand hoeren te neuken. Gewoonquote:Op zaterdag 18 april 2026 11:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ze zouden ook gewoon kunnen zorgen dat ze van die zolderkamer afkomen. Ga iets nuttigs doen wat je kan monitariseren.
De gemiddelde persoon is ook te saai voor de media. Wat niet betekend dat de 'uiterste' er niet zijn natuurlijk maar in het dagelijks leven zal niet iedereen het herkennen, al is het er wel.quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je bent weer aan het veralgemeniseren.
Sure, er zijn vrouwen die zich verheven voelen tov mannen. En vise versa. En de Debbies en Tatetjes van de wereld krijgen overmatig aandacht voor hun idiote rants.
Maar de meeste mensen zijn gewoon niet zo achterlijk.
Ik negeer maar even dat je ontkent dat Debbie een mannenhater is, kennelijk lees je haar columns niet en dat is alleen maar goed.quote:Op zaterdag 18 april 2026 10:48 schreef miss_sly het volgende:
Ik kan me ook best voorstellen dat het voor veel mannen lastig is, de veranderde samenleving. En aanpassen aan nieuwe dingen is niet iets waar de mens in het algemeen heel goed in is. Dat kost tijd. En die moeten we met z'n allen ook geven en nemen, zodat mannen en vrouwen elkaar weer vinden.
Tate en Debby zijn beiden het product van de kanker van de samenleving: social media.quote:Op zaterdag 18 april 2026 12:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Tate is natuurlijk een gevolg van types als Debby, niet andersom.
Vroeger was het normaal dat je als man de broek aan had. Sterker nog het werd van je verlangd. De hele wraakcultuur die door vrouwen is opgetuigd om dat perspectief in hun voordeel te doen te keren is onevenredig laf en onrechtvaardig.
Alsof je 2 ton per jaar miet verdienen om een huis te kunnen kopen…quote:Op zaterdag 18 april 2026 12:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Gewoon zorgen dat je vier keer per jaar modaal pakt, je eigen huis kopen en zorgen dat er genoeg over blijft ik in Thailand hoeren te neuken. Gewoon![]()
Typisch het gelul van iemand die zelf alles al heeft en zich niets kan voorstellen waar anderen misschien mee worstelen. Types als jij die de problemen bagatelliseren en wegkijken zorgen er voor dat anderen radicaliseren.
Nee, vroeger keken we naar Jambers of Jerry Springer. Alleen wisten we toen dat we keken naar de enkele zot.quote:Op zaterdag 18 april 2026 12:07 schreef Koettie het volgende:
[..]
De gemiddelde persoon is ook te saai voor de media. Wat niet betekend dat de 'uiterste' er niet zijn natuurlijk maar in het dagelijks leven zal niet iedereen het herkennen, al is het er wel.
quote:Op zaterdag 18 april 2026 12:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Alsof je 2 ton per jaar miet verdienen om een huis te kunnen kopen…
Zelfs met modaal kun je met bv ‘slimmer kopen’ een flatje krijgen. In het weekend de handjes laten wapperen en je kan er nog wat moois van maken ook.
Ik ben niet degene die de realiteit niet onder ogen wil zien.
Bijkomend voordeel: het stimuleert een vrouwenoverschot in die leeftijdscategorie. Wat de andere minder aantrekkelijke mannen weer meer kans geeft.quote:Op zaterdag 18 april 2026 13:22 schreef MultiBanaan het volgende:
Wat ik wel opmerkelijk vind, dat er dus, als we de trend in de column even als waarheid aannemen, er dus meer mannen overblijven die buiten de boot vallen en geen vrouw kunnen krijgen, om wat voor reden dan ook. Deze mannen worden als losers gezien door de maatschappij (dat zijn mannen en vrouwen). Als ze dan eieren voor hun geld kiezen, door naar een ander land te verhuizen waar ze beter in de markt liggen, zijn het ook zielige losers. Valt niet te winnen voor die groep mannen, gelukkig zijn ze dan wel weg uit de maatschappij die ze veroordeelt
Precies, alleen maar voordelen zou je zeggen, opgeruimd staat netjes en dat soort dingen toch?quote:Op zaterdag 18 april 2026 13:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Bijkomend voordeel: het stimuleert een vrouwenoverschot in die leeftijdscategorie. Wat de andere minder aantrekkelijke mannen weer meer kans geeft.
Bovendien blijven er dan meer aantrekkelijke succesvolle mannen over in ons land. Alleen maar goed voor de genepoel, zou je denken.![]()
Aan de andere kant, als ze zich toch al niet hier voortplanten.. en het is wel gemiste belastinginkomsten voor de staat.quote:Op zaterdag 18 april 2026 13:36 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Precies, alleen maar voordelen zou je zeggen, opgeruimd staat netjes en dat soort dingen toch?
Als ze maar niet terug naar Nederland komen na het vinden van een buitenlandse partner en dan op fok gaan posten dat het allemaal maar kut is in Nederland.quote:Op zaterdag 18 april 2026 13:22 schreef MultiBanaan het volgende:
Wat ik wel opmerkelijk vind, dat er dus, als we de trend in de column even als waarheid aannemen, er dus meer mannen overblijven die buiten de boot vallen en geen vrouw kunnen krijgen, om wat voor reden dan ook. Deze mannen worden als losers gezien door de maatschappij (dat zijn mannen en vrouwen). Als ze dan eieren voor hun geld kiezen, door naar een ander land te verhuizen waar ze beter in de markt liggen, zijn het ook zielige losers. Valt niet te winnen voor die groep mannen, gelukkig zijn ze dan wel weg uit de maatschappij die ze veroordeelt
Onaantrekkelijke mannen zijn eigenlijk puur belastingkonijnen he?quote:Op zaterdag 18 april 2026 13:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Aan de andere kant, als ze zich toch al niet hier voortplanten.. en het is wel gemiste belastinginkomsten voor de staat.
![]()
Dat zou wel raar zijn ja, willen genieten van het onafhankelijke vrije leven maar nog aan de tiet van de Nederlandse staat vastgezogen blijvenquote:Op zaterdag 18 april 2026 13:49 schreef Questular het volgende:
[..]
Als ze maar niet terug naar Nederland komen na het vinden van een buitenlandse partner en dan op fok gaan posten dat het allemaal maar kut is in Nederland.
De feitelijke realiteit.quote:Op zaterdag 18 april 2026 12:51 schreef Elan het volgende:
[..]Vraag me af in welke alternatieve realiteit jij leeft.
Twee keer modaal kom je mee tekort in de meeste regio's. Flatjes hier in de regio gaan voor 4 ton. Jij bent overduidelijk iemand die zelf alles in de schoot geworpen hebt gekregen in de goede oude tijd dat dat nog kon, en die vervolgens gaat roepen dat anderen niet mogen zeiken.
Ja, maar dan nemen we een column voor waarheid aan terwijl we weten dat het onzin is.quote:Op zaterdag 18 april 2026 13:22 schreef MultiBanaan het volgende:
Ik vroeg afgelopen donderdag al wat nu precies nog het doel is van dit topic. Nu noem je alleen het onderwerp. Wat is de vraag of de stelling? Ik weet dat @Mikeytt het topic heeft geopend. Zij gooit een stok in het kippenhok, en .... zie hier het resultaat. Allemaal beledigde kuikentjes. Vanaf deel 2 (van inmiddels 21!) neemt zij al niet meer deel aan de discussie.quote:Op zaterdag 18 april 2026 09:56 schreef Elan het volgende:
Helemaal niet. Dit topic gaat over vrouwen die geen man meer willen.
Helemaal mee eens. Ik snap de frustratie best. Het heeft alleen geen zin om daarvoor een schuldige te proberen aan te wijzen. Dat brengt je namelijk geen stap dichter bij de oplossing. Je moet je eerst realiseren welk probleem je precies ervaart. Daarna kun je kijken welke handelingsperspectieven je zelf hebt. Dat is niet eenvoudig. Het vraagt vaak om consessies, het breken met (oude) verwachtingen en soms het rauwen omdat er domweg écht geen handelingsperspectief is. En dan zijn er nog talrijke factoren die iemands handelingsperspectief beïnvloeden: sociale vaardigheden, leefomstandigheden, financiële omstandigheden enzovoorts. Ook die zijn niet gelijk verdeeld. Dan kun je gaan terugverlangen naar een tijd die er nooit is geweest. Maar je slachtoffer gaan zitten voelen lost in elk geval niks op.quote:Op zaterdag 18 april 2026 10:48 schreef miss_sly het volgende:
Ik kan me ook best voorstellen dat het voor veel mannen lastig is, de veranderde samenleving. En aanpassen aan nieuwe dingen is niet iets waar de mens in het algemeen heel goed in is. Dat kost tijd. En die moeten we met z'n allen ook geven en nemen, zodat mannen en vrouwen elkaar weer vinden. Ik denk alleen niet dat het zal helpen om als man lekker woest te gaan zitten zijn op vrouwen, op vrouwen af te geven en ze als groep terug te willen dringen in de oude patronen. Als je als man een heel traditioneel gezin wil en dus een vrouw die daarbij past, zoek die vrouw. Maar dwing niet alle vrouwen in dat harnas omdat jij vindt dat dat de enige juiste rol is.
quote:Op zaterdag 18 april 2026 19:55 schreef Memeowitz het volgende:
Het ging overal en nergens meer over. En de autisten ervoerden hierdoor angst en pijn. En "halp!" enzovoorts. Maar nu gaat het hier over woningen in plaats van over de feministische mannenhatende lebiennes uit de OP
als zo denkt dan moet je NOOIT aan een relatie beginnenquote:Op zaterdag 18 april 2026 17:27 schreef Groepfunder het volgende:
- vrouwen voelen zich verheven boven mannen.
- de Nederlandse samenleving wordt te gronde gericht door vrouwen, omdat zij niet meer zelf voor hun kind willen zorgen.
- vrouwen willen langer vrijgezel blijven om hun autonomie te behouden.
- vrouwen werken te hard en daarom raken ze vaker arbeidsongeschikt.
- vrouwen geven mannen de schuld van al hun problemen.
- westerse vrouwen zijn niet leuk, ontevreden en ondankbaar.
- dating-apps werken niet, omdat vrouwen te kieskeurig zijn.
- omdat vrouwen vrijgezel willen blijven, kunnen mannen geen woonruimte vinden.
- mannen hebben te weinig mogelijkheden om seks te hebben (en dat komt door vrouwen).
- mannen voelen zich eenzaam (en dat komt door vrouwen).
Die tien stellingen roepen vooral veel vragen op. En ik zie één constante: alles is volgens jou kennelijk de schuld van vrouwen en jij ziet mannen daarbij als het slachtoffer van de veranderende maatschappi
Ik neuk al jaren Noord Afrikaanse schoonheden en Oostblokkers.quote:Op zaterdag 18 april 2026 09:56 schreef Elan het volgende:
Je kunt er een hele A4 aan mindfullness op loslaten maar westerse vrouwen zijn over het algemeen gewoon niet leuk. Niet tevreden en ondankbaar.
kloptquote:Op zaterdag 18 april 2026 20:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik neuk al jaren Noord Afrikaanse schoonheden en Oostblokkers.
Maar op relatiegebied is het een niet beter dan de andere hoor.
Oost Europese vrouwen, zoals Polen bijvoorbeeld, zijn wat traditioneler, maar die verwachten wel dat je hun gaat onderhouden met je inkomen. En alles wat ze eventueel zelf verdient is voor haar alleen.
Hoe?quote:Op zaterdag 18 april 2026 20:24 schreef Harvest89 het volgende:
Dat zal opgaan aan kapper, nagels, ici paris. Of misschien al die deco frutseltjes wat her en der op tafels en kastjes ligt en je als man niet meteen op valt als je thuis komt.quote:
Gewoon geld aanbieden.quote:
@Elan zoekt een vrouw die hij op een voetstuk kan plaatsenquote:
Dat ligt er aan, lol.quote:Op zaterdag 18 april 2026 21:03 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
En hoeveel betaal je dan per keer?
Heb een Russische vrouw en we delen gewoon de rekeningen hoor. Ken genoeg Poolse stellen en Oekraïners die delen ook gewoon hun inkomsten.quote:Op zaterdag 18 april 2026 20:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Maar op relatiegebied is het een niet beter dan de andere hoor.
Oost Europese vrouwen, zoals Polen bijvoorbeeld, zijn wat traditioneler, maar die verwachten wel dat je hun gaat onderhouden met je inkomen. En alles wat ze eventueel zelf verdient is voor haar alleen.
Russische vrouwen zijn ook wel echt anders dan Poolse vrouwen.quote:Op zaterdag 18 april 2026 22:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb een Russische vrouw en we delen gewoon de rekeningen hoor. Ken genoeg Poolse stellen en Oekraïners die delen ook gewoon hun inkomsten.
Het is wel een heel ander slag vrouw. Niet per se onderdanig maar wel traditioneel in de rolverdeling.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |