Precies wat een Noord-Korea bv doet.quote:Op donderdag 16 april 2026 08:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het belangrijkste doel van dat soort regimes is om vast te houden aan hun (regionale) macht. Het zou natuurlijk nergens op slaan om tientallen jaren de ontwikkeling van een kernwapen na te jagen, om vervolgens het eigen doodsvonnis te tekenen door een kernbom op Israël te gooien.
Dat neemt inderdaad niet weg dat een Iraans kernwapen zeer onwenselijk is.
Nope, ben gelukkig getrouwd.quote:Op donderdag 16 april 2026 08:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ben je zo vaak teleurgesteld jongen ??
We weten al lang dat je ee <Knip>bent van alles wat tegen de vs en Israel is.quote:Op donderdag 16 april 2026 07:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De VS is niet veel goeds aan het doen in de wereld momenteel.
Niet met nukes nog, maar wel met al het andere.
Rusland is ook wel het laatste land dat zich aan het beheersen is.
En andere Westerse landen?
Uhm ja, Canada, Japan en heel Europa (-Rusland) doen niets momenteel. Dus dat is idd beheersen.
Dus ja de Westerse landen zijn goed bezig.
Landen als de VS, Israel, Rusland en ook Iran zijn totaal niet te vertrouwen.
Houdt dat in dat Iran een nuke zou gooien? Nee, gaan ze vast niet doen.
Doen de andere slechte landen ook niet.
Zucht, heb je weer eens niets nuttigs te zeggen?quote:Op donderdag 16 april 2026 09:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
We weten al lang dat je een fanboy bent van alles wat tegen de vs en Israel is.
Ik vind dit soort posts zo ontzettend "cringe". Enige reden dat je er het nodig vindt om er bij te posten dat het zonde van zo een mooie zacht vrouw (quote:Op woensdag 15 april 2026 23:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt
dat werkt wel
wat zonde , zo een mooie zachte vrouw
[ afbeelding ]
Er staat anders weinig 'nuttigs' in jouw post.quote:Op donderdag 16 april 2026 09:06 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zucht, heb je weer eens niets nuttigs te zeggen?
Dus omdat ik nukes en misdaden veroordeel moet je weer eens onzin spuwen. Tja, wat is nieuw.
Staat letterlijk in mijn post dat ze nukes niet gebruiken.quote:Op donderdag 16 april 2026 09:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Er staat anders weinig 'nuttigs' in jouw post.
Want vertel mij eens, welke bommen zijn gebruikt door de vs na de 2de op Nagasaki om een einde te maken aan wo2?
Weet je vast wel.
Je hebt blijkbaar de mening dat we in geopolitieke zaken fair moeten zijn. Bewonderenswaardig.. Ik sta er iets anders in, ik vind onze belangen belangrijker dan fair zijn. En vanuit dat standpunt vind ik dat we moeten voorkomen dat Iran (meer) langeafstandsraketten verkrijgt die de EU kunnen bereiken en ook atoomwapens.quote:Op woensdag 15 april 2026 20:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Precies.
Je kan het alleen of met beide gwvallen oneens zijn of met beide eens en niet de ene oneens en de ander wel eens.
Je vindt dus dat we minder sterke landen moeten gaan bullying, hun grondstoffen afpakken, plus ze moeten naar onze pijpen dansen...bewonderenswaardig. Dat is nou precies 1 van de reden dat elk land tot de tand bewapend wilt zijn ipv ontwapening en in peace met elkaar leven.quote:Op donderdag 16 april 2026 10:04 schreef nixxx het volgende:
[..]
Je hebt blijkbaar de mening dat we in geopolitieke zaken fair moeten zijn. Bewonderenswaardig.. Ik sta er iets anders in, ik vind onze belangen belangrijker dan fair zijn. En vanuit dat standpunt vind ik dat we moeten voorkomen dat Iran (meer) langeafstandsraketten verkrijgt die de EU kunnen bereiken en ook atoomwapens.
Ik vind het beschermen van onze belangen belangrijker dan de zaak bekijken met een focus op fairness.quote:Op donderdag 16 april 2026 10:19 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Je vindt dus dat we minder sterke landen moeten gaan bullying, hun grondstoffen afpakken, plus ze moeten naar onze pijpen dansen...bewonderenswaardig. Dat is nou precies 1 van de reden dat elk land tot de tand bewapend wilt zijn ipv ontwapening en in peace met elkaar leven.
Ze zullen ook de laatste zijn die nukes op iemand anders' hoofd zullen gaan flikkeren. Maar hey, dat kan niemand jou wijsmaken natuurlijk.quote:Op donderdag 16 april 2026 09:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Staat letterlijk in mijn post dat ze nukes niet gebruiken.
Maar goed lezen doe je nooit, dat is al vaker opgevallen.
Jij bent dus ook voorstander van het koloniale tijdperk en dat moeten we weer gaan doen?quote:Op donderdag 16 april 2026 10:04 schreef nixxx het volgende:
[..]
Je hebt blijkbaar de mening dat we in geopolitieke zaken fair moeten zijn. Bewonderenswaardig.. Ik sta er iets anders in, ik vind onze belangen belangrijker dan fair zijn. En vanuit dat standpunt vind ik dat we moeten voorkomen dat Iran (meer) langeafstandsraketten verkrijgt die de EU kunnen bereiken en ook atoomwapens.
quote:Op donderdag 16 april 2026 09:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Staat letterlijk in mijn post dat ze nukes niet gebruiken.
Maar goed lezen doe je nooit, dat is al vaker opgevallen.
Maar he, zet jezelf lekker weer eens voor schut.quote:Op donderdag 16 april 2026 10:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ze zullen ook de laatste zijn die nukes op iemand anders' hoofd zullen gaan flikkeren. Maar hey, dat kan niemand jou wijsmaken natuurlijk.
Vreemd, Iran is al veel langer kernwapens aan het ontwikkelen. Dat is niet een recente ambitie van het regime.quote:
Je zet zelf de VS en Israel in hetzelfde rijtje als rusland en iran.quote:Op donderdag 16 april 2026 10:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Maar he, zet jezelf lekker weer eens voor schut.
Je zegt vanalles, maar ook weer geen ene reet.quote:Landen als de VS, Israel, Rusland en ook Iran zijn totaal niet te vertrouwen.
Ah, nu je door hebt dat je er naast zit ga je maar even wat andere dingen aanhalen. Lekker bezig.quote:Op donderdag 16 april 2026 10:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je zet zelf de VS en Israel in hetzelfde rijtje als rusland en iran.
[..]
Je zegt vanalles, maar ook weer geen ene reet.
Nu probeer jij je er onder uit te lullen door persoonlijk te gaan.quote:Op donderdag 16 april 2026 10:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah, nu je door hebt dat je er naast zit ga je maar even wat andere dingen aanhalen. Lekker bezig.
Ook niet waar. Israel is in geen velden of wegen te vergelijken met rusland of iran. Dat is in jouw hoofd zo omdat je gewoonweg een schurfthekel hebt aan Israel en Joden.quote:Ik zet die 4 landen in hetzelfde rijtje ja.
Nou wil ik nog wel zeggen dat de VS dat puur is onder Trump, maar die andere 3 landen passen zeer goed bij elkaar in het rijtje qua misdaden.
Integendeel. Zoiets heet een valse morele equivalent.quote:Op donderdag 16 april 2026 10:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah, nu je door hebt dat je er naast zit ga je maar even wat andere dingen aanhalen. Lekker bezig.
Ik zet die 4 landen in hetzelfde rijtje ja.
Nou wil ik nog wel zeggen dat de VS dat puur is onder Trump, maar die andere 3 landen passen zeer goed bij elkaar in het rijtje qua misdaden.
De VS is een Westers land en een democratie, Israël ook een democratie (nagenoeg de enige in het Midden-Oosten), Rusland een dictatuur en Iran een moslimfundamentalistische theocratie. Door de toen alsof de VS en Israël eigenlijk op het niveau van Rusland en Iran staan, schep je bewust een vertekend beeld.quote:False moral equivalence is a logical fallacy that wrongly equates two different actions or situations by highlighting minor similarities while ignoring significant differences in magnitude, intent, or context. It is often used to minimize the severity of one action, or as a deliberate rhetorical tactic to blur the lines between right and wrong.
Ow ik ook wel hoor. Zowel besef ik mij goed dat wij zo rijk zijn OMDAT anderen zo arm zijn.quote:Op donderdag 16 april 2026 10:35 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik vind het beschermen van onze belangen belangrijker dan de zaak bekijken met een focus op fairness.
Dat geef ik aan: het Iraanse regime heeft deze ambitie al decennia. Jij schetst het beeld dat dit slechts een effect is van de huidige oorlog, maar dat is niet het geval.quote:
Deze vier landen lijken natuurlijk totaal niet op elkaar en er is ook uitgelegd waarom niet. Door dan nog een keer te proberen deze valse morele equivalent op te tuigen, zet weinig zode aan de dijk.quote:Op donderdag 16 april 2026 10:56 schreef Perox het volgende:
Qua internationale misdadigheid ontlopen die 4 elkaar niet veel.
Rusland in Oekraïne
Iran met de proxies
Israël in Gaza
De VS met haar belachelijke interventies overal
Waar schets ik dat beeldquote:Op donderdag 16 april 2026 11:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat geef ik aan: het Iraanse regime heeft deze ambitie al decennia. Jij schetst het beeld dat dit slechts een effect is van de huidige oorlog, maar dat is niet het geval.
Zie post #106. Je gaat mee in die bewering door deze te bevestigen, dit terwijl het natuurlijk een vals frame is.quote:
quote:
Ik begrijp wel dat de boefjes in Iran nu wel extra gemotiveerd zijn, want iedereen en hun demente zeepaard weet dat de VS Iran nooit had aangevallen hadden ze over een kernwapen beschikt.quote:Op donderdag 16 april 2026 11:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zie post #106. Je gaat mee in die bewering door deze te bevestigen, dit terwijl het natuurlijk een vals frame is.
'Hij doelt denk ik op de mensen wie het snappen dat Iran bijvoorbeeld denkt aan het ontwikkelen van een kernwapen na de gebeurtenissen'. En jij stelt vervolgens:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |