Ik ben het niet op alle vlakken eens met Orban, sowieso zijn pro-Israel standpunt en pro-Trump houding deel ik niet, maar hij probeert wel Hongarije niet in een zinloze oorlog mee te doen sleuren en hij probeert de dialoog warm te houden met Rusland, waar vrijwel alle andere EU-leider, behoudens de held Robert Fico uit Slowakije, de deur in het gezicht van het Kremlin dichtslaan en pretenderen dat Oekraïne een voorbeeldige democratie is.quote:Op maandag 13 april 2026 07:29 schreef phpmystyle het volgende:
In elk geval kunnen we vaststellen dat ook op dit onderwerp de westerse media niet eerlijk was: Orban was geem dictator
Niet echt snugger inderdaad.quote:Op maandag 13 april 2026 08:25 schreef aquawoman het volgende:
De steun van JD Vance was het laatste zetje, neem ik aan
Bedankt maat.quote:Op maandag 13 april 2026 12:32 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Wijze woorden van deze boswachter!
En nogal overdreven verhaal.quote:Op maandag 13 april 2026 12:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik ben het niet op alle vlakken eens met Orban, sowieso zijn pro-Israel standpunt en pro-Trump houding deel ik niet, maar hij probeert wel Hongarije niet in een zinloze oorlog mee te doen sleuren en hij probeert de dialoog warm te houden met Rusland, waar vrijwel alle andere EU-leider, behoudens de held Robert Fico uit Slowakije, de deur in het gezicht van het Kremlin dichtslaan en pretenderen dat Oekraïne een voorbeeldige democratie is.
Een echte linkse partij, Magyar is dat zeker niet, alle hoera geroep van de nep-linkse mensen in Nederland en Brussel ten spijt, zou goed zijn voor Hongarije. Een partij die er is voor de arbeider en niet voor de Amerikaanse wapenlobby.
Orban is niet links, maar pretendeert dit ook niet te zijn. Magyar is er voor de Amerikaanse wapenlobby en het grootkapitaal. De gewone Hongaar gaat de komende tijd nog heel veel spijt krijgen van zijn of haar stem op deze man van het grootkapitaal, de heer Magyar.
Hongarije was het laatste bastion van grootste vredesdemonstraties. Maar wellicht wanneer jongens, net als in Oekraine, met geweld van straat worden gesleept om afgevoerd te worden in busjes van de GRU om te sterven voor de grote jongens van de Amerikaanse wapenlobby, Blackrock en Monsanto, om te sterven voor Epstein en Bibi en Frau von der Leijen, dat dan de ogen open gaan. Dan is het helaas, net als in Oekraine, waar heel veel geweld toegepast wordt, te laat.
Je verkoopt een angstbeeld. Geen enkel Europees land stuurt soldaten naar Oekraïne. En niemand wil dat wij in Oekraïne gaan vechten.quote:Op maandag 13 april 2026 12:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik ben het niet op alle vlakken eens met Orban, sowieso zijn pro-Israel standpunt en pro-Trump houding deel ik niet, maar hij probeert wel Hongarije niet in een zinloze oorlog mee te doen sleuren
(...)
Maar wellicht wanneer jongens, net als in Oekraine, met geweld van straat worden gesleept om afgevoerd te worden in busjes van de GRU om te sterven voor de grote jongens van de Amerikaanse wapenlobby, Blackrock en Monsanto,
O, daar gaat even wat fout. De EU heeft niets met Epstein te maken. Sterker nog, Trump was de beste vriend van Epstein.quote:om te sterven voor Epstein en Bibi en Frau von der Leijen, dat dan de ogen open gaan. Dan is het helaas, net als in Oekraine, waar heel veel geweld toegepast wordt, te laat.
Amerikanen boeken vluchten naar Frankrijk om daar medicijnen te halen die in de VS meer kosten dan een weekendje Frankrijk en een tas medicijnen...quote:Op zondag 12 april 2026 23:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
kijk eens naar de usa groei tov de groei in europa. En over landen zoals Frankrijk maar te zwijgen.
Europa steunt Trump door dik en dun en geeft totaal geen tegengas, dan ben je gewoon medeplichtig. En inderdaad Trump en Epstein zijn matties4life. Ik heb het ook over andere zinloze oorlogen zoals in Iran. Binnen de EU steunt alleen Spanje deze oorlog niet.quote:Op maandag 13 april 2026 12:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je verkoopt een angstbeeld. Geen enkel Europees land stuurt soldaten naar Oekraïne. En niemand wil dat wij in Oekraïne gaan vechten.
[..]
O, daar gaat even wat fout. De EU heeft niets met Epstein te maken. Sterker nog, Trump was de beste vriend van Epstein.
Helaas is het Orban ook niet gelukt de oorlog te stoppen inderdaad. Het feit dat Orban zo bevriend is met Trump en Vance en zijn kliek vind ik wel erg jammer. Ik steun Orban gedeeltelijk, maar niet op alle terreinen.quote:Op maandag 13 april 2026 12:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
En nogal overdreven verhaal.
Geen enkel Europees land wordt meegesleurd in de oorlog in Oekraïne.
Orban hield die oorlog gaande door Poetin te steunen.
Dat is nu voorbij.
Er is maar 1 die de oorlog in Oekraïne kan stoppen.
En dat is niet BlackRock, Monsanto of wie dan ook die jij op het vizier hebt, maar Poetin.
En welk warm dialoog met Poetin?
Orban heeft de oorlog niet kunnen stoppen.
Gezien die iets gedaan heeft waarvan met dacht dat Orban dat wellicht ook ging doen, dus relevant.quote:Op maandag 13 april 2026 12:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waarom begin je dan zelf over Trump?
Dus dan tellen die andere relevante dingen ook niet als whataboutism.quote:Op maandag 13 april 2026 13:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gezien die iets gedaan heeft waarvan met dacht dat Orban dat wellicht ook ging doen, dus relevant.
De oorlog stop je ook niet door banden aan te halen met de agressor, en vervolgens het aangevallen land te laten vallen.quote:Op maandag 13 april 2026 12:59 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Helaas is het Orban ook niet gelukt de oorlog te stoppen inderdaad. Het feit dat Orban zo bevriend is met Trump en Vance en zijn kliek vind ik wel erg jammer. Ik steun Orban gedeeltelijk, maar niet op alle terreinen.
Dat is geen whatsboutism.quote:Op maandag 13 april 2026 11:58 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
[..]
Whataboutism is enkel van toepassing wanneer het jou uitkomt hè.
Dat verbaast me niets dat jij dat denkt.quote:Op maandag 13 april 2026 13:06 schreef Candymannetje het volgende:
Ik denk dat het framen van de media en overheid bedoeld was om een actie tegenover Orban te rechtvaardigen in het geval hij gewonnen had.
Net zoals ze in Roemenië hebben gedaan.
VS is gewoon een derde wereldland in alle opzichten.quote:Op maandag 13 april 2026 10:31 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
De groei die voor 99% gaat naar de 1% aldaar en voornamelijk komt door de AI bubbel? Die groei?
Check anders de groei voor de bottom 50% eens even met de groei in Europa ofzo. Je weet wel, het gewone volk.
Daar kan chatgpt een verrassend interessante uitkomst voor geven namelijk
Groep VS (1980-nu) vs West-Europa (1980-nu)
Bottom 50% ~0-10% totaal vs ~30-50% totaal
Top 1% +200% tot +600% vs +50-100%
Wat ken jij mij toch goed 🥰quote:Op maandag 13 april 2026 13:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat verbaast me niets dat jij dat denkt.
Klopt.quote:Op maandag 13 april 2026 12:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Amerikanen boeken vluchten naar Frankrijk om daar medicijnen te halen die in de VS meer kosten dan een weekendje Frankrijk en een tas medicijnen...
Nee zeker niet, het wordt er gewoon bij gesleurd zonder relevantie en met leugens erbij.quote:Op maandag 13 april 2026 13:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus dan tellen die andere relevante dingen ook niet als whataboutism.
Onderbouw het maar dan.quote:Op maandag 13 april 2026 13:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee zeker niet, het wordt er gewoon bij gesleurd zonder relevantie en met leugens erbij.
In Roemenie maakte een rechter de uitslag ongeldig aangezien de wet overtreden was. Echt heel wat anders dan een staatsgreep plegen.quote:Op maandag 13 april 2026 13:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Onderbouw het maar dan.
Waarom is jou vergelijking wel relevant en die andere niet?
Dat de meesten in Europa niet meer pro Trump zijn is van de laatste maanden he. En Trump is nog steeds nuttig in heel veel zaken. De liberale macht verliest steeds meer haar gripquote:Op maandag 13 april 2026 12:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik ben het niet op alle vlakken eens met Orban, sowieso zijn pro-Israel standpunt en pro-Trump houding deel ik niet, maar hij probeert wel Hongarije niet in een zinloze oorlog mee te doen sleuren en hij probeert de dialoog warm te houden met Rusland, waar vrijwel alle andere EU-leider, behoudens de held Robert Fico uit Slowakije, de deur in het gezicht van het Kremlin dichtslaan en pretenderen dat Oekraïne een voorbeeldige democratie is.
Een echte linkse partij, Magyar is dat zeker niet, alle hoera geroep van de nep-linkse mensen in Nederland en Brussel ten spijt, zou goed zijn voor Hongarije. Een partij die er is voor de arbeider en niet voor de Amerikaanse wapenlobby.
Orban is niet links, maar pretendeert dit ook niet te zijn. Magyar is er voor de Amerikaanse wapenlobby en het grootkapitaal. De gewone Hongaar gaat de komende tijd nog heel veel spijt krijgen van zijn of haar stem op deze man van het grootkapitaal, de heer Magyar.
Hongarije was het laatste bastion van grootste vredesdemonstraties. Maar wellicht wanneer jongens, net als in Oekraine, met geweld van straat worden gesleept om afgevoerd te worden in busjes van de GRU om te sterven voor de grote jongens van de Amerikaanse wapenlobby, Blackrock en Monsanto, om te sterven voor Epstein en Bibi en Frau von der Leijen, dat dan de ogen open gaan. Dan is het helaas, net als in Oekraine, waar heel veel geweld toegepast wordt, te laat.
Dat zou maar zo kunnen. Of zijn twijfel zaaien of diens democratische legitimatie.quote:Op maandag 13 april 2026 13:06 schreef Candymannetje het volgende:
Ik denk dat het framen van de media en overheid bedoeld was om een actie tegenover Orban te rechtvaardigen in het geval hij gewonnen had.
Net zoals ze in Roemenië hebben gedaan.
Dit onderwerp was helemaal niet betrokken bij de whataboutism discussie.quote:Op maandag 13 april 2026 13:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In Roemenie maakte een rechter de uitslag ongeldig aangezien de wet overtreden was. Echt heel wat anders dan een staatsgreep plegen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |