van Gogh was een bullyquote:Op zondag 12 april 2026 19:15 schreef Arcee het volgende:
[..]
Klopt, ik heb de biografie over Van Gogh gelezen (De Bolle Gogh) en daarin komen die ongekend vileine treiterijen uitgebreid aan bod.
Ik moet er bij dit nieuws ook aan denken dat er een tijd was dat een linkse gespreksleider bij een linkse omroep nog gewoon nieuwsgierig kon zijn en niet door een andere mening heen ging kakelen of allerlei opzetjes had met bizarre tafelgasten met als doelstelling te voorkomen dat de kijker zelf gaat nadenken.quote:Op zondag 12 april 2026 18:37 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Wauw. Iemand is dood en in post 2 valt het woord "links".
Chapueau.
Leg eens uit?quote:Op zondag 12 april 2026 19:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik moet er bij dit nieuws ook aan denken dat er een tijd was dat een linkse gespreksleider bij een linkse omroep nog gewoon nieuwsgierig kon zijn en niet door een andere mening heen ging kakelen of allerlei opzetjes had met bizarre tafelgasten met als doelstelling te voorkomen dat de kijker zelf gaat nadenken.
Daarom heb ik respect voor haar als sympathieke vakvrouw en sta ik even stil bij haar overlijden. Het is altijd een tijdsbeeld bij dit soort overlijdens en dat links toen nog normaal kon doen hoort daarbij.
Linkse mensen doen nog steeds normaal Sommige rechtse mensen ook met hun slachtofferschapquote:Op zondag 12 april 2026 19:24 schreef Weltschmerz het volgende:
Daarom heb ik respect voor haar als sympathieke vakvrouw en sta ik even stil bij haar overlijden. Het is altijd een tijdsbeeld bij dit soort overlijdens en dat links toen nog normaal kon doen hoort daarbij.
Daarom was ze altijd de moeite waard om naar te kijken.quote:Op zondag 12 april 2026 15:37 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
En uit het tijdperk dat er nog echte discussie was i.p.v. steeds diezelfde gasten bij elkaar zetten die het toch al met elkaar eens zijn.
Dit.quote:
Maar ze hield wel heel veel van cabaret, en had daardoor dus vaak leuke gasten.quote:
.quote:
Van Gogh was volgens mij zwaar getormenteerd en leefde vaak op een heftig ressentiment.quote:Op zondag 12 april 2026 19:15 schreef Arcee het volgende:
[..]
Klopt, ik heb de biografie over Van Gogh gelezen (De Bolle Gogh) en daarin komen die ongekend vileine treiterijen uitgebreid aan bod.
Joods-links-PvdA. Dat was vroeger zo.quote:
Ga nou niet suggereren dat PRO anti-joods is. Dat is een ouderwetse demonisering.quote:Op zondag 12 april 2026 20:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Joods-links-PvdA. Dat was vroeger zo.
Kun je je nu nog moeilijk voorstellen met de nieuwe PRO partij.
Dat zeg ik dan ook niet.quote:Op zondag 12 april 2026 20:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ga nou niet suggereren dat PRO anti-joods is. Dat is een ouderwetse demonsering.
Niet in de zin van (pas echt joods met een joodse moeder) ze had een joodse vader en was getrouwd met een joodse man.quote:
Daarnaast heeft ze enige tijd in Israël gewoond, Hebreeuws geleerd en zich laten bekeren tot het Joodse geloof.quote:Op zondag 12 april 2026 20:15 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Niet in de zin van (pas echt joods met een joodse moeder) ze had een joodse vader en was getrouwd met een joodse man.
Oh, dat wist ik niet, kan mij gewoon bijna niet voorstellen dat de seculiere Sonja zich liet bekeren. En geloof dat dus ook niet.quote:Op zondag 12 april 2026 20:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Daarnaast heeft ze enige tijd in Israël gewoond, Hebreeuws geleerd en zich laten bekeren tot het Joodse geloof.
Zijzelf zag zich dus als joodse.
Wat is er mis met die taal dan?quote:Op zondag 12 april 2026 20:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Sonja gooide ook nog wel eens een woordje hebreeuws de ether in
Ze is altijd (inwendig) opzoek geweest naar haar vader. Die vermoord is in Auschwitz. Dat heeft een gigantisch gat in haar ziel geslagen. Zijn laatste woorden waren. ‘Je ziet mij nooit meer terug.'quote:Op zondag 12 april 2026 20:18 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oh, dat wist ik niet, kan mij gewoon bijna niet voorstellen dat de seculiere Sonja zich liet bekeren.
Op haar moeder, ja, en daarom ook op Sonja, heb jij het boek gelezen?quote:Op zondag 12 april 2026 20:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze is altijd (inwendig) opzoek geweest naar haar vader. Die vermoord is in Auschwitz. Dat heeft een gigantisch gat in haar ziel geslagen. Zijn laatste woorden waren. ‘Je ziet mij nooit meer terug.'
Moet een gigantische impact op haar leven gehad hebben.
Niet herkennen ? Dat was duidelijk in 2025 toen de verbloemers, goedpraters en aanhangers van Israelische terreur zich stoorden aan de PvdA-motie Piri.quote:Op zondag 12 april 2026 20:13 schreef capricia het volgende:
Vroeger was het anders. Dingen veranderen.
En de PvdA heeft gewoon ook links-joodse roots. En er zijn er genoeg die zich niet in PRO herkennen.
Ik heb destijds ook haar boek gelezen.quote:Op zondag 12 april 2026 20:26 schreef Firuze60 het volgende:
Op haar moeder, ja, en daarom ook op Sonja, heb jij het boek gelezen?
Als je die generatie kent, Louis Tas, Ischa Meijer, dan zie je het verdriet en het zoeken ook bij haar.quote:Op zondag 12 april 2026 20:26 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Op haar moeder, ja, en daarom ook op Sonja, heb jij het boek gelezen?
Ja, maar waaruit blijkt dat zij zich ineens bekeerd heeft tot het Joodse geloof?quote:Op zondag 12 april 2026 20:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je die generatie kent, Louis Tas, Ischa Meijer, dan zie je het verdriet en het zoeken ook bij haar.
Niets, maar klaarblijkelijk waren er een aantal mensen niet bekend met haar Joodse achtergrond, terwijl ze daar dus niet echt een geheim van maakte.quote:
Dat heeft ze gedaan toen ze in Israel woonde.quote:Op zondag 12 april 2026 20:31 schreef Firuze60 het volgende:
Ja, maar waaruit blijkt dat zij zich ineens bekeerd heeft tot het Joodse geloof?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |