Niet in de zin van (pas echt joods met een joodse moeder) ze had een joodse vader en was getrouwd met een joodse man.quote:
Daarnaast heeft ze enige tijd in Israël gewoond, Hebreeuws geleerd en zich laten bekeren tot het Joodse geloof.quote:Op zondag 12 april 2026 20:15 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Niet in de zin van (pas echt joods met een joodse moeder) ze had een joodse vader en was getrouwd met een joodse man.
Oh, dat wist ik niet, kan mij gewoon bijna niet voorstellen dat de seculiere Sonja zich liet bekeren. En geloof dat dus ook niet.quote:Op zondag 12 april 2026 20:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Daarnaast heeft ze enige tijd in Israël gewoond, Hebreeuws geleerd en zich laten bekeren tot het Joodse geloof.
Zijzelf zag zich dus als joodse.
Wat is er mis met die taal dan?quote:Op zondag 12 april 2026 20:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Sonja gooide ook nog wel eens een woordje hebreeuws de ether in
Ze is altijd (inwendig) opzoek geweest naar haar vader. Die vermoord is in Auschwitz. Dat heeft een gigantisch gat in haar ziel geslagen. Zijn laatste woorden waren. ‘Je ziet mij nooit meer terug.'quote:Op zondag 12 april 2026 20:18 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oh, dat wist ik niet, kan mij gewoon bijna niet voorstellen dat de seculiere Sonja zich liet bekeren.
Op haar moeder, ja, en daarom ook op Sonja, heb jij het boek gelezen?quote:Op zondag 12 april 2026 20:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze is altijd (inwendig) opzoek geweest naar haar vader. Die vermoord is in Auschwitz. Dat heeft een gigantisch gat in haar ziel geslagen. Zijn laatste woorden waren. ‘Je ziet mij nooit meer terug.'
Moet een gigantische impact op haar leven gehad hebben.
Niet herkennen ? Dat was duidelijk in 2025 toen de verbloemers, goedpraters en aanhangers van Israelische terreur zich stoorden aan de PvdA-motie Piri.quote:Op zondag 12 april 2026 20:13 schreef capricia het volgende:
Vroeger was het anders. Dingen veranderen.
En de PvdA heeft gewoon ook links-joodse roots. En er zijn er genoeg die zich niet in PRO herkennen.
Ik heb destijds ook haar boek gelezen.quote:Op zondag 12 april 2026 20:26 schreef Firuze60 het volgende:
Op haar moeder, ja, en daarom ook op Sonja, heb jij het boek gelezen?
Als je die generatie kent, Louis Tas, Ischa Meijer, dan zie je het verdriet en het zoeken ook bij haar.quote:Op zondag 12 april 2026 20:26 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Op haar moeder, ja, en daarom ook op Sonja, heb jij het boek gelezen?
Ja, maar waaruit blijkt dat zij zich ineens bekeerd heeft tot het Joodse geloof?quote:Op zondag 12 april 2026 20:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je die generatie kent, Louis Tas, Ischa Meijer, dan zie je het verdriet en het zoeken ook bij haar.
Niets, maar klaarblijkelijk waren er een aantal mensen niet bekend met haar Joodse achtergrond, terwijl ze daar dus niet echt een geheim van maakte.quote:
Dat heeft ze gedaan toen ze in Israel woonde.quote:Op zondag 12 april 2026 20:31 schreef Firuze60 het volgende:
Ja, maar waaruit blijkt dat zij zich ineens bekeerd heeft tot het Joodse geloof?
Nee, was ook niet nodig. Ik dacht vroeger dat ze de zus van Frits Barend was. Maar goed, beiden waren/zijn geen praktiserende gelovige joden.quote:Op zondag 12 april 2026 20:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Niets, maar klaarblijkelijk waren er een aantal mensen niet bekend met haar Joodse achtergrond, terwijl ze daar dus niet echt een geheim van maakte.
Oh, dat zou kunnen eventueel, wassen neus principe.quote:Op zondag 12 april 2026 20:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat heeft ze gedaan toen ze in Israel woonde.
Ik weet niet of dat toen ze met Ralph Inbar of met Cahen getrouwd was.
Sonja was inderdaad niet de zus van Frits Barend, maar ze waren wel familie van elkaar. Frits Barend is seculier opgevoed en werd als jongetje zelfs niet besneden. Dat heeft hij uit eigen keuze op latere leeftijd alsnog laten doen.quote:Op zondag 12 april 2026 20:38 schreef Firuze60 het volgende:
Nee, was ook niet nodig. Ik dacht vroeger dat ze de zus van Frits Barend was. Maar goed, beiden waren/zijn geen praktiserende gelovige joden.
Ze vierde ook gewoon de Joodse feestdagen als Pesach, Seideravond en Chanoeka enzo met haar man, kinderen en kleinkinderen.quote:Op zondag 12 april 2026 20:39 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oh, dat zou kunnen eventueel, wassen neus principe.
Ik praatte als een oude koningin! Geweldige zelfspot ook.quote:Op zondag 12 april 2026 15:42 schreef Eightyone het volgende:
[ afbeelding ]
(VaraGids, oktober 2014 - En de afbeelding is te vergroten)
Ze heeft samen met o.a. Ronny Naftaniel aangiftes gedaan tegen Theo van Gogh wegens groepsbelediging. Dat heeft ertoe geleid dat er wel zeven rechtszaken tegen Theo van Gogh zijn gevoerd, waarvan slechts één tot een veroordeling heeft geleid. Die processen hebben wel tien jaar geduurd.quote:Op zondag 12 april 2026 19:21 schreef Bluesdude het volgende:
van Gogh was een bully
Sonja Barend heeft niet jarenlang rechtszaken tegen hem opgezet.
Hoeveel processen? 1 of 20? Hoeveel jaren... 10 of 20 ?
quote:Op zondag 12 april 2026 21:15 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ze heeft samen met o.a. Ronny Naftaniel aangiftes gedaan tegen Theo van Gogh wegens groepsbelediging. Dat heeft ertoe geleid dat er wel zeven rechtszaken tegen Theo van Gogh zijn gevoerd, waarvan slechts één tot een veroordeling heeft geleid. Die processen hebben wel tien jaar geduurd.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Theo_van_Gogh_(regisseur)#Wegens_belediging_van_Joden
Theo vond het zelf niet kwetsend.quote:'..copulerende gele sterren in de gaskamer' en hij had het over 'de lucht van caramel' die hij rook. 'Vandaag verbranden ze alleen suikerzieke joden.'
Ik vond het ook wel vreselijk wat Theo uitkraamde.quote:
Ja. Natuurlijk is het kwetsend en ziek. Dat soort opmerkingen.quote:Op zondag 12 april 2026 21:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik vond het ook wel vreselijk wat Theo uitkraamde.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |