quote:Ter Apel stroomt vol mensen met ’onbekende nationaliteit’: ’Grootste deel is Palestijn’
Een groeiend aantal asielzoekers dat zich in Nederland meldt, wordt in de officiële cijfers geregistreerd met een ‘onbekende nationaliteit’. In de eerste maanden van 2026 vormt deze categorie zelfs de grootste groep, zo blijkt uit gegevens van het ministerie van Justitie en Veiligheid. Volgens de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) bestaat een aanzienlijk deel van deze groep in de praktijk uit Palestijnen.
Waar in voorgaande jaren nationaliteiten zoals Syrisch, Turks of Eritrees dominant waren, staat momenteel ‘onbekende nationaliteit’ bovenaan. In februari werden circa 2.000 eerste asielaanvragen ingediend, waarvan ongeveer 20 procent afkomstig was van personen zonder geregistreerde nationaliteit. In januari en februari samen ging het om ongeveer 750 aanvragen. Ter vergelijking: in heel 2025 werden ruim 1.500 aanvragen in deze categorie geregistreerd.
Verschillende oorzaken voor registratie zonder nationaliteit
Er zijn meerdere verklaringen voor het feit dat asielzoekers zonder nationaliteit in de systemen voorkomen. In sommige gevallen geven aanvragers zelf geen nationaliteit op tijdens de procedure. Vaker betreft het personen afkomstig uit gebieden of staten die door Nederland niet officieel worden erkend.
Volgens de IND speelt dit laatste momenteel een belangrijke rol. Hoewel dit niet direct uit de registratiesystemen kan worden afgeleid, blijkt uit de praktijk dat een groot deel van de asielzoekers met een onbekende nationaliteit Palestijn is. Nederland erkent Palestina niet als soevereine staat, waardoor deze nationaliteit niet als zodanig wordt geregistreerd.
Relatief hoog inwilligingspercentage
Asielaanvragen van personen met een onbekende nationaliteit maken desondanks kans op een verblijfsvergunning. In het afgelopen jaar werd circa 55 procent van deze aanvragen in eerste aanleg ingewilligd. Volgens de IND hangt dit samen met de herkomst van veel van deze aanvragers. Een deel van hen verbleef eerder in landen waarvoor in recente jaren een relatief hoog inwilligingspercentage gold, zoals Syrië.
Bij de beoordeling van deze aanvragen kijkt de IND naar het ‘land van gebruikelijk verblijf’. Daarbij wordt onderzocht of de aanvrager in dat land risico loopt. Veel Palestijnen wonen buiten de Palestijnse gebieden, onder meer in landen als Libanon en Jordanië, waar zij soms in vluchtelingenkampen verblijven.
Europese ontwikkelingen en beleid
In andere Europese landen speelt een vergelijkbare ontwikkeling. België geldt al enige tijd als een van de belangrijkste bestemmingen voor Palestijnse asielzoekers. De instroom nam daar toe na het uitbreken van het conflict tussen Israël en Hamas in 2023. Belgische autoriteiten constateerden dat veel aanvragers afkomstig waren uit derde landen, zoals Egypte, Turkije en Griekenland.
Sinds augustus 2025 heeft België de toelatingsvoorwaarden aangescherpt. Palestijnse asielzoekers die al een verblijfsstatus hebben in een ander Europees land, komen sindsdien minder snel in aanmerking voor opvang of een verblijfsvergunning.
Onzeker effect op instroom in Nederland
Het is niet duidelijk in hoeverre deze beleidswijzigingen invloed hebben op de asielinstroom in Nederland. Een mogelijk zogenoemd waterbedeffect, waarbij strengere regels in het ene land leiden tot een toename in een ander land, kan niet worden vastgesteld.
Asielzoekers die in Nederland een verblijfsvergunning krijgen, kunnen in een later stadium een aanvraag indienen voor gezinshereniging. Daarmee ontstaat de mogelijkheid voor familieleden om zich op termijn bij hen te voegen.
Dit artikel is herschreven met behulp van ChatGPT.
quote:
Ze komen niet uit de Gazastrook of de Westelijke Jordaanoever, maar uit landen zoals Syrië en Jordanië.quote:
Gewoon om voor de zekerheid uit te sluiten dat we discrimineren zou ik voor de zekerheid iedereen gewoon weigeren.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:45 schreef Mubassie het volgende:
Palestijnen sowieso ten alle tijden weigeren. Dat is vragen om problemen.
Correct.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:47 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
We doen het toch echt zelf.
Nergens is het asielbeleid zo coulant als in Nederland.
Lijkt mij wel grappig als bepaalde users een Palestijnse buurman krijgen. Alleen al vanwege die mogelijkheid: wees welkom!quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:45 schreef Mubassie het volgende:
Sowieso idioot om Israel de schuld te geven van iets wat wij onszelf aan doen door constant op alles links van Ja21 te stemmen.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Ze komen niet uit de Gazastrook of de Westelijke Jordaanoever, maar uit landen zoals Syrië en Jordanië.
Ik zou het inderdaad ook wel hilarisch vinden als alle pro-Palestijnse mensen een groot Palestijns gezin naast zich kregen. Ik ben wel benieuwd hoelang dat romantische beeld over Palestijnen stand weet te houden.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Lijkt mij wel grappig als bepaalde users een Palestijnse buurman krijgen. Alleen al vanwege die mogelijkheid: wees welkom!
Die zogenaamde genocide was toch in de Gazastrook? Daar komen deze mensen dus niet vandaan.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:48 schreef JanKlaassen1 het volgende:
Voor alle zeikerds: als je de genocide van Israël steunt, houd dan je mond nu over nieuwe asielzoekers.
Was er maar geen extreem rechts meer in de wereld, dan hoefde niemand meer te vluchten.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:48 schreef franske19 het volgende:
[..]
Sowieso idioot om Israel de schuld te geven van iets wat wij onszelf aan doen door constant op alles links van Ja21 te stemmen.
Dat zijn de mental gymnastics van links, alles proberen te framen op de boze blanke man.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:48 schreef franske19 het volgende:
[..]
Sowieso idioot om Israel de schuld te geven van iets wat wij onszelf aan doen door constant op alles links van Ja21 te stemmen.
En terecht!quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Dit soort mensen zouden geweigerd moeten worden. Wij laten deze mensen binnen, dat doet Israël niet.
In Spanje hebben alle illegalen laatst Spaans burgerschap gekregen. Zouden wij ook moeten doen. Niemand is illegaal.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou het inderdaad ook wel hilarisch vinden als alle pro-Palestijnse mensen een groot Palestijns gezin naast zich kregen. Ik ben wel benieuwd hoelang dat romantische beeld over Palestijnen stand weet te houden.
[..]
Die zogenaamde genocide was toch in de Gazastrook? Daar komen deze mensen dus niet vandaan.
Toch apart dat Nederland dan relatief heel weinig vluchtelingen heeft.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:47 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
We doen het toch echt zelf.
Is het een beetje te doen in een huis wonen zonder sloten op de deur ?quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In Spanje hebben alle illegalen laatst Spaans burgerschap gekregen. Zouden wij ook moeten doen. Niemand is illegaal.
Ik denk dat ik maar ga stoppen met werken en belasting betalen.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In Spanje hebben alle illegalen laatst Spaans burgerschap gekregen. Zouden wij ook moeten doen. Niemand is illegaal.
De laatste keer dat Nederland deelgenomen heeft aan luchtaanvallen was tegen IS.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:52 schreef Harvest89 het volgende:
Rechts: Laten we het Midden Oosten bombarderen.
Ook rechts: Kut vluchtelingen!!!
Dit soort mensen komen landen als Hongarije en Polen niet binnen, daar wordt men desnoods met agressieve pushbacks buiten de deur gehouden, zoals het hier ook zou moeten.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:50 schreef rutger05 het volgende:
Het is goed om je af te vragen of dit landen in de EU al decennia simpelweg 'overkomt' (en dan met name West-Europa natuurlijk, dit overkomt Oost-Europa niet) of dat hier toch keuzes aan ten grondslag liggen.
Nee ik woon helaas in een dorp met PVV stemmers. Die zijn eng.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:54 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Is het een beetje te doen in een huis wonen zonder sloten op de deur ?
Niks is zo leuk als meer belasting betalen dan de buurman.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:55 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik denk dat ik maar ga stoppen met werken en belasting betalen.
Mooie zin.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit soort mensen komen landen als Hongarije en Polen niet binnen, daar wordt men desnoods met agressieve pushbacks buiten de deur gehouden, zoals het hier ook zou moeten.
En juist ook in het geval van de 'de Palestijnen', die niet alleen verantwoordelijk voor het conflict met Israël, maar ook deels voor de instabiliteit in Libanon en voorheen Jordanië. In België werden Palestijnse kinderen ontvangen met wapens op hun kledij. Dit soort mensen zouden nooit wegkomen moeten zijn in het Westen.
[ twitter ]
quote:
Je zegt hier dus dat het 'terecht' is dat er hier Palestijnen toe worden gelaten en ten tweede dat Nederland net zoals Spanje, alle illegalen direct het staatsburgerschap moet geven. Dit terwijl de eerste post van dit topic nog naar Israël wijst.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik zie die amper voorbij komen bij Opsporing verzochtquote:Op vrijdag 10 april 2026 21:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee ik woon helaas in een dorp met PVV stemmers. Die zijn eng.
[..]
Niks is zo leuk als meer belasting betalen dan de buurman.
Komt omdat niet zo slimme mensen vaker heterdaadje hebben.quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:00 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik zie die amper voorbij komen bij Opsporing verzocht
Ja die permanente staat van oorlog en de terreur tegen iedereen in de regio overkomt Israel maar.quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Je zegt hier dus dat het 'terecht' is dat er hier Palestijnen toe worden gelaten en ten tweede dat Nederland net zoals Spanje, alle illegalen direct het staatsburgerschap moet geven. Dit terwijl de eerste post van dit topic nog naar Israël wijst.
Het is dus niet Israël, maar mensen zoals jij die op partijen stemmen die dit mogelijk maken. En als het aan zulke partijen ligt, dan wordt er inderdaad beleid gemaakt zoals in Spanje. Dat zijn dus doelbewuste beleidskeuzes, niet Israël die dit doet.
Ik denk dat per saldo de geloofsgenoten verderop verantwoordelijk zijn voor meer ontheemden en doden dan in deze kwestie.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mooie zin.
Zonder Israel hadden deze mensen geen valide asielaanvraag gehad.
Stel dat jouw dochter met een Jood thuiskomt.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Lijkt mij wel grappig als bepaalde users een Palestijnse buurman krijgen. Alleen al vanwege die mogelijkheid: wees welkom!
Noem 1 MO terreurgroep of regime die niet is terug te leiden naar een interventie van de VS of Israel.quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:05 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik denk dat per saldo de geloofsgenoten verderop verantwoordelijk zijn voor meer ontheemden en doden dan in deze kwestie.
Maar goed dat leed melkt toch minder lekker uit in het 't publieke debat hier.
Met een Nederlands paspoort gaat reizen naar Israel een stuk makkelijker.quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:07 schreef thedeedster het volgende:
Volgens de doorgaans gehanteerde logica, zouden deze mensen in Israël asiel moeten aanvragen.
Gezellig!quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:08 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Stel dat jouw dochter met een Jood thuiskomt.
Nee, dat is het gevolg van de vijandige houding jegens Joden in de regio daar. Dat is al een hele lange tijd gaande. Zie ook:quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Komt omdat niet zo slimme mensen vaker heterdaadje hebben.
[..]
Ja die permanente staat van oorlog en de terreur tegen iedereen in de regio overkomt Israel maar.
Waarom probeer je Israël hier als de schuldige aan te wijzen en vervolgens vindt je het ook nog eens prima dat zulke mensen hier in Nederland worden opgevangen. Wat moeten mensen uit zo een cultuur, waarbij de kans helaas heel erg groot is dat deze volledig geïndoctrineerd met moslimfundamentalisme en antisemitisme, hier precies?quote:...
However, a historical review of relations between the Jewish and Arab communities of Palestine shows that in the century preceding the creation of the State of Israel, Palestine was already the scene of numerous pogroms of a violence comparable to that of October 7.
From 1830 to 1948, these repeated massacres aimed to expel the Jews from Palestine, dissuade European refugees from seeking sanctuary there, and thwart the establishment of a ” Homeland for the Jewish people” through extreme violence.
Bron
Nagenoeg elke terreurgroepering. Deze zijn niet opgericht door de VS of Israël, maar door moslimfundamentalisten.quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Noem 1 MO terreurgroep of regime die niet is terug te leiden naar een interventie van de VS of Israel.
We moeten die mensen wel opvangen in Nederland zodat ze de joden in Israel niet lastig kunnen vallen.quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dat is het gevolg van de vijandige houding jegens Joden in de regio daar. Dat is al een hele lange tijd gaande. Zie ook:
[..]
Waarom probeer je Israël hier als de schuldige aan te wijzen en vervolgens vindt je het ook nog eens prima dat zulke mensen hier in Nederland worden opgevangen. Wat moeten mensen uit zo een cultuur, waarbij de kans helaas heel erg groot is dat deze volledig geïndoctrineerd met moslimfundamentalisme en antisemitisme, hier precies?
[..]
Nagenoeg elke terreurgroepering. Deze zijn niet opgericht door de VS of Israël, maar door moslimfundamentalisten.
Wel ff apart briefje vragen voor het stempel.quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Met een Nederlands paspoort gaat reizen naar Israel een stuk makkelijker.
Ik denk persoonlijk in de kern dat het absolutisme (is dat een woord?) in de islamitische geloofsovertuiging ten grondslag ligt aan extremisme. Het is ook deels de kern van het probleem dat deze geloofsgemeenschap de neiging heeft om publiekelijk de oorzaak elders te zoeken dan in eigen gelederen. Wellicht dat ze wat passages in het boek van Spinoza toendertijd gemist hebben. Maar goed dat was een jood.quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Noem 1 MO terreurgroep of regime die niet is terug te leiden naar een interventie van de VS of Israel.
Ik wens ze dat ook van harte toe. Bij users die genocide aan het bagatelliseren waren.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind die stelligheid ook altijd wel opmerkelijk. Je ziet het ook terug bij grote NGO's en politieke partijen. Dit conflict is genocide punt. Geen ruimte voor mitsen en maren. Verderop in Soedan heb je een conflict dat in aantallen het palestijnse conflict ver overstijgt. We praten aldaar over honderdduizenden doden en miljoenen ontheemden waar islamitische extremisme aan ten grondslag ligt. Veel minder stellig als er überhaupt al aandacht aan besteed wordt.quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik wens ze dat ook van harte toe. Bij users die genocide aan het bagatelliseren waren.
En ze zijn nog niet klaar. Iran en Libanon moeten ook kaput van A tot Z. Alles kaput en dan 92 + 5.5 miljoen mensen geen stromend water, geen elektriciteit, niks en dan verspreiden richting een bepaalde windhoek. De oorlogsgeile en genocidale smeerlappen. Wat komt na Iran en Libanon? Welke land of bevolkingsgroep is dan aan de beurt. Als men een livestream genocide in Gaza kan goedpraten en met de mantel der liefde bedekken dan kan men alles goedpraten of een excuses voor verzinnen.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:52 schreef Harvest89 het volgende:
Islam is een religie gestart door een nogal gewelddadige warlord. Dat het potentie voor jihad heeft twijfel ik niet aan. Toch zie je in Nederland de meeste moslims gewoon een normaal leven hebben en meedraaien. Iets moet het blijkbaar aanwakkeren.quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:37 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk in de kern dat het absolutisme (is dat een woord?) in de islamitische geloofsovertuiging ten grondslag ligt aan extremisme. Het is ook deels de kern van het probleem dat deze geloofsgemeenschap de neiging heeft om publiekelijk de oorzaak elders te zoeken dan in eigen gelederen. Wellicht dat ze wat passages in het boek van Spinoza toendertijd gemist hebben. Maar goed dat was een jood.
Wat dacht je van de opvangcentra in de regio waar ze vandaan komen opzetten, ipv in ons eigen land? Dit doet Ijsland en die hebben 0 problemen met illegalen.quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:59 schreef JopieKlaassen het volgende:
Geen paspoort = geen verblijfsvergunning
Laten we daar eens mee beginnen.
Heel goede vraag, daar ben ik ook benieuwd naar.quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:01 schreef capricia het volgende:
Hoe komen die mensen hier?
Hoeveel veilige landen hebben ze dan al doorkruist?
Daar komen ze dus vandaan, als ik de OP goed lees.quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:02 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Wat dacht je van de opvangcentra in de regio waar ze vandaan komen opzetten, ipv in ons eigen land? Dit doet Ijsland en die hebben 0 problemen met illegalen.
Kom je hier aankloppen? Sorry, geen plek. Ga maar naar een ander land.
Ze komen dus al uit opvang in de regio.quote:Veel Palestijnen wonen buiten de Palestijnse gebieden, onder meer in landen als Libanon en Jordanië, waar zij soms in vluchtelingenkampen verblijven.
IJsland is door de ligging niet te vergelijken met Nederland. Het is niet dat je even naar IJsland vaart.quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:02 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Wat dacht je van de opvangcentra in de regio waar ze vandaan komen opzetten, ipv in ons eigen land? Dit doet Ijsland en die hebben 0 problemen met illegalen.
Kom je hier aankloppen? Sorry, geen plek. Ga maar naar een ander land.
Als verstekeling op het pont vanuit Denemarken?quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:03 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
IJsland is door de ligging niet te vergelijken met Nederland. Het is niet dat je even naar IJsland vaart.
En wie faciliteert dit?quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heel goede vraag, daar ben ik ook benieuwd naar.
Ze varen hier heen?quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:03 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
IJsland is door de ligging niet te vergelijken met Nederland. Het is niet dat je even naar IJsland vaart.
Dat kun je gewoon boeken.quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:05 schreef capricia het volgende:
[..]
En wie faciliteert dit?
Mensen wonen kennelijk al jaren en soms zelfs al decennia in bijv Jordanië, als Palestijn. En opeens poppen ze hier op om asiel aan te vragen.
Ik vind het onbegrijpelijk. Wie betaalt dat en hoe komen ze aan geld om hier naartoe te komen?quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:05 schreef capricia het volgende:
[..]
En wie faciliteert dit?
Mensen wonen kennelijk al jaren en soms zelfs al decennia in bijv Jordanië, als Palestijn. En opeens poppen ze hier op om asiel aan te vragen.
Hoe stap je op een vliegtuig richting een heel ander werelddeel zonder nationaliteit ?quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat kun je gewoon boeken.
En ze komen met het vliegtuig, trein vanaf een ander land.
Het is een hele industrie.
Ja. Het roept heel veel vraagtekens op, dit verhaal.quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind het onbegrijpelijk. Wie betaalt dat en hoe komen ze aan geld om hier naartoe te komen?
Ze hebben wel een nationaliteit. Iedereen heeft een nationaliteit.quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe stap je op een vliegtuig richting een heel ander werelddeel zonder nationaliteit ?
Ze reizen niet via Schiphol, denk ik zo.quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ze hebben wel een nationaliteit. Iedereen heeft een nationaliteit.
Alleen hier aangekomen bij het aanmeldcentrum hebben ze geen nationaliteit meer.
Het zijn geen Palestijnen uit Gaza, als ik het zo lees.quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik snap het niet @:HowardRoark
Jij vond die acties in Gaza toch fantastisch? En die in Libanon? En die van Trump in Iran ook?
Vluchtelingenstromen horen ook bij die droom van een groot Israël.
Maar wel gevlucht. Er is onrust, veel vluchtelingenstromen op gang, druk in de vluchtelingenkampen.quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Het zijn geen Palestijnen uit Gaza, als ik het zo lees.
Alleen als je hem niet kan tonen.quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:21 schreef tjoptjop het volgende:
Als ik geen ID bij me heb krijg ik een boete.....
Uit Griekenland? Echt heel vaag dit.quote:Belgische autoriteiten constateerden dat veel aanvragers afkomstig waren uit derde landen, zoals Egypte, Turkije en Griekenland.
Je krijgt meer vluchtelingen als de omstandigheden goed zijn.quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar wel gevlucht. Er is onrust, veel vluchtelingenstromen op gang, druk in de vluchtelingenkampen.
Je krijgt hoe dan ook meer vluchtelingen als je oorlogen start.
Je hebt wel het beste voor met je medemens.quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je krijgt meer vluchtelingen als de omstandigheden goed zijn.
Als je ze bijna laat verhongeren en buiten in de regen zet moet jij eens opletten hoeveel er nog komen.
En wie start die oorlogen? Dat is Hezbollah, Hamas, het Iraanse regime en andere Islamitische partijen, zoals in Syrië.quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar wel gevlucht. Er is onrust, veel vluchtelingenstromen op gang, druk in de vluchtelingenkampen.
Je krijgt hoe dan ook meer vluchtelingen als je oorlogen start.
Nee hoor, dat is een keuze die zij zelf maken.quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hebt wel het beste voor met je medemens.
Dat zegt wat over je.
Het zijn toch echt Israël en de US die nu op grote schaal vluchtelingenstromen veroorzaken.quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En wie start die oorlogen? Dat is Hezbollah, Hamas, het Iraanse regime en andere Islamitische partijen, zoals in Syrië.
Bovendien geeft het nog geen antwoord op de vraag waarom wij die mensen hier moeten opvangen.
Mijn medemensen inderdaad, niet de rest van de wereld.quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hebt wel het beste voor met je medemens.
Dat zegt wat over je.
Grootste vluchtelingenstromen wereldwijd,quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het zijn toch echt Israël en de US die nu op grote schaal vluchtelingenstromen veroorzaken.
Nee hoor, dat doen de partijen die ik net opnoemde. De VS en Israël reageren daar slechts op.quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het zijn toch echt Israël en de US die nu op grote schaal vluchtelingenstromen veroorzaken.
Het is inderdaad heel erg vermoeiend en vooral ook verachtelijk.quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:39 schreef UitStraling het volgende:
Ik raak een beetje moe van dat linkse kwaadaardige liegen de hele tijd.
https://www.headliner.nl/(...)ijksestandaard-60534quote:..veel van deze mensen al jarenlang in veilige derde landen verblijven (Egypte, Turkije, Griekenland, Libanon, Jordanië) en dat aangescherpte regels in België vanaf augustus vorig jaar tot een ‘waterbedeffect’ hebben geleid: wie daar geen kans meer ziet, trekt door naar Nederland.
En werkelijk het geeft niets als iemand zo denkt, prima, maar je ziet half daabs Nederland ze na gaan praten.quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is inderdaad heel erg vermoeiend en vooral ook verachtelijk.
Arabische moslims zijn al jaar en dag bezig met het terroriseren van Joden in dit gebied en later het enige Joodse land ter wereld, Israël. In 1979 komt in Iran het Iraanse regime aan de macht die zweren Israël te willen vernietigen en beginnen miljarden te stoppen in terreurgroeperingen die volledig landen ontwrichten, destabiliseren en burgeroorlogen veroorzaken.
Sommigen mensen in het Westen: 'Ja, ik zie het al, dit komt allemaal door Israël en de VS'
Als Israel daadwerkelijk een zorgvuldige genocide had uitgevoerd zouden er geen asielzoekers uit die betrefferende gebieden geweest zijn.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:48 schreef JanKlaassen1 het volgende:
Voor alle zeikerds: als je de genocide van Israël steunt, houd dan je mond nu over nieuwe asielzoekers.
quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als Israel daadwerkelijk een zorgvuldige genocide had uitgevoerd zouden er geen asielzoekers uit die betrefferende gebieden geweest zijn.
Het lijkt zo net een tegenstelling, echter, je kunt toch prima en het Midden Oosten bombarderen en vluchtelingen buitenhouden?quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:52 schreef Harvest89 het volgende:
Hoe kun je Israël hier de schuld precies van geven wanneer de Palestijnen de oorlog zelf uitgelokt hebben en overal sinds jaar en dag dood en verderf aan het zaaien zijn?quote:
D66, gl-pvda: hold my beer..quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:59 schreef JopieKlaassen het volgende:
Geen paspoort = geen verblijfsvergunning
Laten we daar eens mee beginnen.
Beste Howard. Jij weet ook dat er jarenlang minutieus gewerkt is aan het geldende narratief. Een land zo groot als Gelderland en Limburg samen is de instigator van een instabiel Midden-Oosten.quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is inderdaad heel erg vermoeiend en vooral ook verachtelijk.
Arabische moslims zijn al jaar en dag bezig met het terroriseren van Joden in dit gebied en later het enige Joodse land ter wereld, Israël. In 1979 komt in Iran het Iraanse regime aan de macht die zweren Israël te willen vernietigen en beginnen miljarden te stoppen in terreurgroeperingen die volledig landen ontwrichten, destabiliseren en burgeroorlogen veroorzaken.
Sommigen mensen in het Westen: 'Ja, ik zie het al, dit komt allemaal door Israël en de VS'
Nee, dat zeg ik toch niet? Ik zeg alleen dat je niet zo makkelijk in IJsland geraakt en nam de boot als voorbeeld.quote:
Wat ga je doen, Joop?quote:Op zaterdag 11 april 2026 06:26 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Zoek het onderhand maar lekker uit.
Ja maar als je zoals Howard weet dat we geregeerd worden door mensen die de vluchtelingen (willen) binnenhalen, dan is het een keuze tussen Israël en Nederland, en Howard lijkt stelselmatig te kiezen voor de kant van Israël, ten koste van Nederland. Zelfs toen Israël opperde dat Palestijnen rechtstreeks naar Europa moesten.quote:Op zaterdag 11 april 2026 00:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het lijkt zo net een tegenstelling, echter, je kunt toch prima en het Midden Oosten bombarderen en vluchtelingen buitenhouden?
quote:Andere maatregelen die de Tweede Kamer wil doorvoeren zijn ook een forse aanscherping van het huidige beleid. Zo komen er niet alleen kortere verblijfsvergunningen, maar wordt ook de verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd afgeschaft.
Daarnaast worden de regels voor gezinshereniging een stuk strenger, onder andere door invoering van het tweestatusstelsel. Ook wordt het makkelijker om asielaanvragen af te wijzen wanneer iemand niet meewerkt aan de procedure.
Benieuwd of dit soort nieuws van invloed gaat zijn op de stemming in de eerste kamer. En dan dus dat men voor de verscherpte asielwetgeving van Faber gaat stemmen. (niet dat in de praktijk waarschijnlijk veel gaat uithalen maar wellicht is het een begin)quote:Maar zover is het nog niet. Het voorstel moet nog door de Eerste Kamer, waar de verhoudingen totaal verschillend zijn. PN is daar op dit moment met veertien zetels de grootste fractie, gevolgd door de BBB met elf. Overigens begon de BBB met zestien zetels. Sinds 2023 splitsten maar liefst vijf mensen zich af.
De laatste, Van Gasteren, werd eind maart uit de fractie gezet, nadat hij publiekelijk had verkondigd zijn lidmaatschap bij de partij op te zeggen.
Het rechtse blok dat in de Tweede Kamer steun verklaarde aan de strengere asielwetten, heeft in de senaat tezamen maar 31 van de 75 zetels. Niet genoeg dus voor een meerderheid. Daarbij komt dat de senaat ongekend versplinterd is, met inmiddels twintig fracties, waaronder een ratjetoe van zeven onvoorspelbare éénpitters.
Inderdaad....quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:48 schreef JanKlaassen1 het volgende:
Dat kunnen ze wel, maar Nederland kiest er dan voor om de vingers in de oren te stoppen en hard LALALALALA te roepen. Als ik het goed begrijp is de reden dat ze nationaliteit onbekend noteren, omdat ze Palestina niet erkennenquote:Op zaterdag 11 april 2026 07:39 schreef Gibson88 het volgende:
Niet kunnen aantonen waar je vandaan komt...En Nederland haalt ze met busladingen binnen. Knetter-fucking-gek.
quote:Op zaterdag 11 april 2026 08:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Goede discussies hier.
Wat ik denk dat een probleem is is dat de VS niet goed uitlegt waarom het dingen doet.
En de NLse media weigert het goed uit te leggen.
Neem Venezuela, die operatie is best goed gedaan en er waren veel voordelen zeker ook voor de burgers. Nu beetje bij beetje groeit de welvaart.
Maar het wordt niet goed uitgelegd.
Iran:
Zelfde verhaal. Wat hier al gezegd is, is het helemaal niet goed duidelijk in NL waar het Iraanse regime voor stond en welke ellende die veroorzaakt hebben.
En wat die met nucleaire wapens zouden uitrichten.
Dat had rustig en veel verteld moeten worden in documentaires, nieuws items enz
Hoe gevaarlijk was Iran, wat hadden ze al wat redelijkerwijs aangetoond kon worden.
De VS heeft heel veel Intel en daarvan hadden ze wel iets meer naar buiten moeten brengen.
Dat is de fout van Trump, foute communicatie
Palestijnen, wat doen die hier?quote:Op zaterdag 11 april 2026 08:51 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat kunnen ze wel, maar Nederland kiest er dan voor om de vingers in de oren te stoppen en hard LALALALALA te roepen. Als ik het goed begrijp is de reden dat ze nationaliteit onbekend noteren, omdat ze Palestina niet erkennenze weten dus waar ze vandaan komen, maar doen net alsof ze het niet weten. Super intelligent!
Het zijn Palestijnen uit veilige derde landen. Die eerst via België asiel probeerden aan te vragen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 08:56 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Palestijnen, wat doen die hier?
Dat is vragen om ellende natuurlijk, zie Jordanië, Gaza en Libanon.
Veel volkeren zijn tijdelijk welkom maar die mogen hier niet binnengelaten worden, zet er 3 bij elkaar en ze vormen een terreurgroepje.
Ja hoor, het is goed met jequote:Op zaterdag 11 april 2026 08:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Bedankt voor de herhaling van mijn duidende en goede bericht.
Daar kun je inderdaad je vraagtekens bij zetten, maar ik vermoed dat ze gewoon meereizen met de overige asielzoekers uit die gebieden.quote:Op zaterdag 11 april 2026 08:56 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Palestijnen, wat doen die hier?
Dat is vragen om ellende natuurlijk, zie Jordanië, Gaza en Libanon.
Veel volkeren zijn tijdelijk welkom maar die mogen hier niet binnengelaten worden, zet er 3 bij elkaar en ze vormen een terreurgroepje.
Voor de enige werkzame oplossing wordt toch door de meeste mannen niet gepleit?quote:Op zaterdag 11 april 2026 08:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Het valt me wel op dat druggebruikers, alcoholisten en instabiele figuren genegen zijn om de anti westerse en dus Iraanse kant te kiezen.
Ach zo zijn er hele volkeren die met sloepen de oceaan oversteken en plots hele documenten kwijt zijn en hun herkomst niet kunnen herinneren. Treurig maar het gebeurt wel.quote:Op zaterdag 11 april 2026 08:51 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat kunnen ze wel, maar Nederland kiest er dan voor om de vingers in de oren te stoppen en hard LALALALALA te roepen. Als ik het goed begrijp is de reden dat ze nationaliteit onbekend noteren, omdat ze Palestina niet erkennenze weten dus waar ze vandaan komen, maar doen net alsof ze het niet weten. Super intelligent!
Weer allemaal doorreizigers op zoek naar de verzorgingsstaten in Noord West Europa. Weg ermee.quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:39 schreef capricia het volgende:
Zou het zo kunnen zijn dat ze in België strenger geworden zijn op deze groep Palestijnen uit Griekenland en Turkije enzo, en dat ze daarom naar Nederland reizen?
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-is-bereid-tot-dwangquote:Asielminister verhoogt druk op gemeenten, is bereid tot dwang
Vandaag, 00:13
Asielminister Bart van den Brink (CDA) is bereid "uiteindelijk" gemeenten te dwingen om opvangplekken voor asielzoekers te creëren. "Dat is wat de wet van mij vraagt. Gemeenten hebben samen met mij de opvangplekken te regelen", zegt de minister in Nieuwsuur.
Sowieso vóór islam kiezen is niet best.quote:Op zaterdag 11 april 2026 08:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Het valt me wel op dat druggebruikers, alcoholisten en instabiele figuren genegen zijn om de anti westerse en dus Iraanse kant te kiezen.
Ja, het hele concept is nou juist vooral dat er geen overleg is geweest én dat de heer Trump vervolgens wel medewerking op afroep verwacht.quote:Op zaterdag 11 april 2026 08:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Goede discussies hier.
Wat ik denk dat een probleem is is dat de VS niet goed uitlegt waarom het dingen doet.
En de NLse media weigert het goed uit te leggen.
Neem Venezuela, die operatie is best goed gedaan en er waren veel voordelen zeker ook voor de burgers. Nu beetje bij beetje groeit de welvaart.
Maar het wordt niet goed uitgelegd.
Iran:
Zelfde verhaal. Wat hier al gezegd is, is het helemaal niet goed duidelijk in NL waar het Iraanse regime voor stond en welke ellende die veroorzaakt hebben.
En wat die met nucleaire wapens zouden uitrichten.
Dat had rustig en veel verteld moeten worden in documentaires, nieuws items enz
Hoe gevaarlijk was Iran, wat hadden ze al wat redelijkerwijs aangetoond kon worden.
De VS heeft heel veel Intel en daarvan hadden ze wel iets meer naar buiten moeten brengen.
Dat is de fout van Trump, foute communicatie
Komen die helemaal uit Gaza gelopen?quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:45 schreef Mubassie het volgende:
Met een bevolkingsbeleid (gestuurd door moslimfundamentalistische groepen die zelfs vruchtbaarheidsklinieken hebben opgezet met gratis zorg om zoveel mogelijk te kunnen baren) om zoveel mogelijk moslims te maken in de strijd tegen Israel is dat een mokerdom idee. Dan probeer je met een tissue een openstaande kraan te stoppen. Leuk geprobeerd wel.quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
We moeten die mensen wel opvangen in Nederland zodat ze de joden in Israel niet lastig kunnen vallen.
Het gaat dus beginnen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 09:27 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-is-bereid-tot-dwang
Die landen willen ze niet terug. En naar Israël terugsturen gaat ook niet zo lekker.quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:29 schreef capricia het volgende:
Lijkt me wel lastig uitzetten. Al die mensen met een onbekende nationaliteit, die uit Griekenland, Jordanië en Turkije komen.
Wie is Nederland in deze context?quote:Op zaterdag 11 april 2026 07:39 schreef Gibson88 het volgende:
Niet kunnen aantonen waar je vandaan komt...En Nederland haalt ze met busladingen binnen. Knetter-fucking-gek.
Laat ze hetmaar lekker uitzoeken met Ter Apel, Het boeit niemand toch nog een tief wat daar gebeurd?quote:
Dat met busladingen is niet letterlijk, dat begrijp je hopelijk... ?quote:Op zaterdag 11 april 2026 09:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wie is Nederland in deze context?
quote:Op zaterdag 11 april 2026 09:49 schreef deedeetee het volgende:
Onbegrijpelijk dat mensen niet meteen weggezonden worden wanneer ze niet willen vertellen waar ze vandaan komen. Dan valt er immers niets te controleren ?
https://www.headliner.nl/(...)ijksestandaard-60534quote:..veel van deze mensen al jarenlang in veilige derde landen verblijven (Egypte, Turkije, Griekenland, Libanon, Jordanië) en dat aangescherpte regels in België vanaf augustus vorig jaar tot een ‘waterbedeffect’ hebben geleid: wie daar geen kans meer ziet, trekt door naar Nederland.
Heeft dus niks te maken met vluchtelingen of asielzoekers maar gewoon economische migratie. Lekker afwijzen stuk voor stuk.quote:Op zaterdag 11 april 2026 10:31 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
https://www.headliner.nl/(...)ijksestandaard-60534
Water stroomt ook altijd via de weg van de minste weerstand.
Bij 55% werd meteen de eerste aanvraag ingewilligd. Waarna de gezinshereniging al snel kan starten.quote:Op zaterdag 11 april 2026 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Heeft dus niks te maken met vluchtelingen of asielzoekers maar gewoon economische migratie. Lekker afwijzen stuk voor stuk.
Waarom zou dat laatste ons probleem moeten zijn. Ze zijn hier ook zelfstandig heengekomen, dan zoeken ze ook maar zelfstandig een andere plek.quote:Op zaterdag 11 april 2026 10:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij 55% werd meteen de eerste aanvraag ingewilligd. Waarna de gezinshereniging al snel kan starten.
En uitzetten lijkt me niet mogelijk aangezien ze een 'onbekende nationaliteit' hebben.
Lijkt me dat die uitzet-hubs van de EU hier een heel goede oplossing voor kunnen zijn.quote:Op zaterdag 11 april 2026 10:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom zou dat laatste ons probleem moeten zijn. Ze zijn hier ook zelfstandig heengekomen, dan zoeken ze ook maar zelfstandig een andere plek.
Het hele systeem werkt niet meer omdat echt letterlijk iedereen de EU kan binnenwandelen en een asielaanvraag kan doen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 10:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me dat die uitzet-hubs van de EU hier een heel goede oplossing voor kunnen zijn.
En ik begrijp sws niet dat je kennelijk in meerdere Europese landen een asielaanvraag kunt hebben lopen.
En door een activistische rechter kunnen we ze ook niet meer terugsturen naar Belgiëquote:Op zaterdag 11 april 2026 10:47 schreef Black_Baron het volgende:
Wacht even.
Dus ze komen bijvoorbeeld uit Griekenland, daar worden ze al jaren opgevangen. Dan doen ze ook een asielaanvraag in België. Maar België maakt die wetten strenger.
Dus dan reizen ze door naar Nederland En dan wordt hier meer dan de helft gewoon ingewilligd?
We zijn totaal gek geworden
Ja en dat heeft niks te maken met Jetten maar gewoon totaal visieloos immigratiebeleid van Nederland al 30 jaar lang.quote:Op zaterdag 11 april 2026 10:47 schreef Black_Baron het volgende:
Wacht even.
Dus ze komen bijvoorbeeld uit Griekenland, daar worden ze al jaren opgevangen. Dan doen ze ook een asielaanvraag in België. Maar België maakt die wetten strenger.
Dus dan reizen ze door naar Nederland En dan wordt hier meer dan de helft gewoon ingewilligd?
We zijn totaal gek geworden
Jij denkt dat D66 in de eerste kamer in gaat stemmen met die strengere asielwetten komende week?quote:Op zaterdag 11 april 2026 10:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja en dat heeft niks te maken met Jetten maar gewoon totaal visieloos immigratiebeleid van Nederland al 30 jaar lang.
Paspoorten zijn hier net busabonnementen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 10:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het hele systeem werkt niet meer omdat echt letterlijk iedereen de EU kan binnenwandelen en een asielaanvraag kan doen.
Als je niet aan de poort al optreedt krijg je dit.
Ik snap niet hoe diezelfde logica er niet toe leidt dat er bij ter Apel niet wordt gezegd dat we geen aanvragen in behandeling kunnen worden genomen omdat er in de keten te weinig opvang is.quote:Op zaterdag 11 april 2026 10:52 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En door een activistische rechter kunnen we ze ook niet meer terugsturen naar België
https://www.raadvanstate.(...)elijke-asielzoekers/
Satanyahu is niet mijn baas. Die zie ik het liefst een paar gram lood vangen. Dat veranderd niets aan het feit dat ik dit soort volk hier OOK niet wil hebben.quote:
Gezien het feit dat het grootste deel uit Egypte, Turkije, Jordanië etc. komt waar ze al jaren verbleven en lijkt me dit niet een heel terecht commentaar.quote:
Waaruit maak je dit op?quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:47 schreef Cruzinats het volgende:
Heteromannen doen er niet meer toe?quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:20 schreef Black_Baron het volgende:
Geen jood en geen vrouw en geen homo is meer veilig in ons land.
Nee Israel bombardeert ze plat, kinderen, vrouwen, artsen, journalisten, ambulance medewerkers. En jij vindt dat prima.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Dit soort mensen zouden geweigerd moeten worden. Wij laten deze mensen binnen, dat doet Israël niet.
Nee hoor, je kunt ze gewoon uitzetten. Stuur ze maar naar een Afrikaans land dan, of wellicht Iran. Terugsturen naar Israël is helemaal een raar idee aangezien deze mensen daar niet vandaan komen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 09:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die landen willen ze niet terug. En naar Israël terugsturen gaat ook niet zo lekker.
Dus je zit er toch aan vast en er gaat weer veel mis aan die kant van Europa met het opvangen en fair verdelen van de pot.
De Palestijnen hebben niet eens een land (nooit gehad ook). En ja, helaas is dat laatste een feit. Zo barmhartig is men hier.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:19 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Palestijnen zijn dus boos op Israëliërs omdat die op hun land zouden wonen, maar ze mogen zelf wel gewoon een land naar keuze in Europa claimen?
Beter nog in Amsterdam zijn Israëliërs en Palestijnen buren van elkaar. En die leven in harmonie met elkaar samen. Idem in Israel.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:49 schreef HowardRoark het volgende:
Ik zou het inderdaad ook wel hilarisch vinden als alle pro-Palestijnse mensen een groot Palestijns gezin naast zich kregen. Ik ben wel benieuwd hoelang dat romantische beeld over Palestijnen stand weet te houden.
Als we naar Polen en Hongarije kijken blijkt het inderdaad van wel.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:24 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ja we moeten rechtser stemmen!!! Dan wordt de wereld veiliger!
Misschien een soort NSDAP? :s
In Israël gaat het inderdaad regelmatig goed, in het buitenland zelden. Dan komen al snel de tribale en moslimfundamentalistische sentimenten bij de Palestijnen weer omhoog.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:25 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Beter nog in Amsterdam zijn Israëliërs en Palestijnen buren van elkaar. En die leven in harmonie met elkaar samen. Idem in Israel.
Zijn de mannen wel veilig?quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:20 schreef Black_Baron het volgende:
Geen jood en geen vrouw en geen homo is meer veilig in ons land.
Ja.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:22 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Waaruit maak je dit op?
Je kent de wetgeving van alle 195 landen op de wereld?
Orban doet het best slecht in Hongarije vanwege de hoge kosten en armoede daar.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:25 schreef HowardRoark het volgende:
Als we naar Polen en Hongarije kijken blijkt het inderdaad van wel.
Het Europees Parlement heeft onlangs deportatie wetgeving aangenomen waarmee we deze criminelen kunnen vastzetten en uitzetten naar derde veilige landen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 09:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die landen willen ze niet terug. En naar Israël terugsturen gaat ook niet zo lekker.
Dus je zit er toch aan vast en er gaat weer veel mis aan die kant van Europa met het opvangen en fair verdelen van de pot.
Deze "palestijnen" die in Ter Apel aankomen, komen niet eens uit Gaza...quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:23 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Nee Israel bombardeert ze plat, kinderen, vrouwen, artsen, journalisten, ambulance medewerkers. En jij vindt dat prima.
Niet barmhartig richting de eigen bevolking. Spijkerhard eerder.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:24 schreef HowardRoark het volgende:
De Palestijnen hebben niet eens een land (nooit gehad ook). En ja, helaas is dat laatste een feit. Zo barmhartig is men hier.
Uit Griekenland en veilige derde landen als Turkije enzo.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:27 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Deze "palestijnen" die in Ter Apel aankomen, komen niet eens uit Gaza...
Jij vindt dat Griekenland de hele wereld moet opvangen?quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:34 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Uit Griekenland en veilige derde landen als Turkije enzo.![]()
Het is gewoon een reizend groepje dat in het land met de meeste kans weer een nieuwe aanvraag doet.
Maar gelukkig krijgt in NL maar 55% meteen een status
quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:29 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
<Knip>Kunnen we dan dezelfde conclusie trekken over GL-PvdA waar op het partijcongres openlijk antisemitische complottheorieën werden verspreid en men zich al jaar en dag hardmaakt vóór de meest antisemitische samenleving ter wereld en tegen Israël.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gezien dat je je drukmaakt over tweets uit 2009 en 2013, zal je dit dan vast ook wel verschrikkelijk vinden.Er is je net al uitgelegd dat deze mensen niet uit Israël komen. En ook zijn de oorlogen in dat gebied niet het resultaat van Israël en de VS maar de verschillende moslimfundamentalistische partijen zoals het Iraanse regime, Hezbollah en Hamas.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:40 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Jij vindt dat Griekenland de hele wereld moet opvangen?
Dus de VS, Israel en soms de EU mogen oorlogje gaan voeren en de Grieken mag de rotzooi opruimen?![]()
Nu zijn Italie en Griekenland uberhaupt de landen die de meeste aanvragen behandelen. Maar dat moeten er volgens jou meer worden?
[ Bericht 15% gewijzigd door Jippie op 11-04-2026 13:30:38 ]'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Lekker in ieder land asiel aanvragen. Maakt niet uit hoeveel veilige landen je al doorheen geweest bent. Komt allemaal naar hier.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:40 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Jij vindt dat Griekenland de hele wereld moet opvangen?
Dus de VS, Israel en soms de EU mogen oorlogje gaan voeren en de Grieken mag de rotzooi opruimen?![]()
Nu zijn Italie en Griekenland uberhaupt de landen die de meeste aanvragen behandelen. Maar dat moeten er volgens jou meer worden?
Ik vind antisemitisme, in de breedste zin van het woord verschrikkelijk.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kunnen we dan dezelfde conclusie trekken over GL-PvdA waar op het partijcongres openlijk antisemitische complottheorieën werden verspreid en men zich al jaar en dag hardmaakt vóór de meest antisemitische samenleving ter wereld en tegen Israël.
Gezien dat je je drukmaakt over tweets uit 2009 en 2013, zal je dit dan vast ook wel verschrikkelijk vinden.
Nee dat mag dus niet volgens de regels van de EU.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:41 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Lekker in ieder land asiel aanvragen. Maakt niet uit hoeveel veilige landen je al doorheen geweest bent. Komt allemaal naar hier.
Kortom, antisemitische complottheorieën op het partijcongres van GL-PvdA zijn prima en die praat je zelfs nog goed ook.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:42 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik vind antisemitisme, in de breedste zin van het woord verschrikkelijk.
En ja als dat overal gebeurt blijf ik bij die mening. Maar je frame klopt niet, het zionisme bestaat. Zie ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Zionisme
Net zoals evangelisten geloven in Judea en Samaria, geloven zionisten in het beloofde land. En jammerlijk genoeg werd die jongen zijn microfoon ook afgepakt.
Heb je een voorbeeld van deze complottheorie? Het lijkt mij sterk dat deze op een partijcongres van GL-PVDA werden gebezigd, een partij met een grote joodse aanhang.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom, antisemitische complottheorieën op het partijcongres van GL-PvdA zijn prima en die praat je zelfs nog goed ook.
Dan ben je wel af hoor.
Nee dit wordt geen links, rechts discussie. Ja FvD en FvD 2.0 kennen antisemitisme, met partijleider Baudet voorop. Maar ik heb Jimmy Dijk of Frans Timmermans dat niet zien bezigen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom, antisemitische complottheorieën op het partijcongres van GL-PvdA zijn prima en die praat je zelfs nog goed ook.
Dan ben je wel af. Hieruit kunnen we ook opmaken dat je, zoals wel meer mensen aan de linkerkant van het politieke spectrum, antisemitisme slechts als een stok gebruikt tegen rechts. Komt het in eigen contreien voor is het prima.
Daar wordt gesteld dat zionisme is gebaseerd op racisme en slechts een dekmantel is van Joden om de creatie van een witte entostaat in het Midden-Oosten mogelijk te maken onder het excuus dat dit nodig is voor de eigen veiligheid.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:44 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Heb je een voorbeeld van deze complottheorie? Het lijkt mij sterk dat deze op een partijcongres van GL-PVDA werden gebezigd, een partij met een grote joodse aanhang.
Is dat niet meer feit met de wetgeving van vorige week waarbij alleen Palestijnen worden gestraft voor terrorisme? Waarom geen Israëliërs? Tenzij je gaat opperen dat Israeliers op de Westbank die zich neokolonist wagen, op wegen lopen die verboden zijn voor Palestijnen en met wapens schieten op Palestijnen, gewoon boefjes zijn.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar wordt gesteld dat zionisme is gebaseerd op racisme en slechts een dekmantel is van Joden om de creatie van een witte entostaat in het Midden-Oosten mogelijk te maken onder het excuus dat dit nodig is voor de eigen veiligheid.
Dat is niets meer dan een antisemitische complottheorie.
Aangezien de Palestijnen al decennialang doelbewust zoveel mogelijk kinderen proberen te krijgen (en nog altijd trouwens) blijft het probleem bestaan. Arafat zei ook 'The womb of the Arab woman is my strongest weapon'.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:46 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Je moet ze gewoon uitzetten naar de Palestijnse gebieden zoals Gaza enzo.
Dan komen ze niet meer.
Trapt toch niemand meer in joh, dat geframe en getrol.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan ben je wel af. Hieruit kunnen we ook opmaken dat je, zoals wel meer mensen aan de linkerkant van het politieke spectrum, antisemitisme slechts als een stok gebruikt tegen rechts. Komt het in eigen contreien voor is het prima.
Op welke manier is zionisme een dekmantel voor een witte entostaat? Dat is het natuurlijk niet. En wetgeving op de Westelijke Jordaanoever heeft daar niets mee te maken.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:50 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Is dat niet meer feit met de wetgeving van vorige week waarbij alleen Palestijnen worden gestraft voor terrorisme? Waarom geen Israëliërs?
Met framen of trollen heeft het niets te maken, met feiten wel.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:50 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Trapt toch niemand meer in joh, dat geframe en getrol.
quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:52 schreef HowardRoark het volgende:
En wetgeving op de Westelijke Jordaanoever heeft daar niets mee te maken.
Zeker wel.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:52 schreef HowardRoark het volgende:
En wetgeving op de Westelijke Jordaanoever heeft daar niets mee te maken.
Dit.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:52 schreef Black_Baron het volgende:
Palestijnen bestaat helemaal niet als nationaliteit. Het zijn gewoon Arabieren dus.
Hup hup. Opvang in de regio.
Terug op het bootje dus. En tot nooit meer ziens.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit.
Wellicht heeft Saoedi-Arabië of Oman nog wat ruimte.
Je knipt de helft uit mijn post zodat je de eerste vraag niet hoeft te beantwoorden. Die blijft echter gewoon staan:quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:53 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
[..]
Zeker wel.
Als je wetgeving maakt, die alleen voor Palestijnen geldt. Waarbij terrorisme wordt gestraft, alleen bij Palestijnen, terwijl neokolonisten op de Westbank dood en verderf zaaien en niet worden aangepakt, omdat de wetgeving er niet voor is. Dan kan je er toch van spreke?
quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Op welke manier is zionisme een dekmantel voor een witte entostaat? Dat is het natuurlijk niet. En wetgeving op de Westelijke Jordaanoever heeft daar niets mee te maken.
Ik snap niet waarom er wordt gesproken over een witte ethnostaat. Tenzij ze spreken van racisme. Maar dat snap ik niet helemaal.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je knipt de helft uit mijn post zodat je de eerste vraag niet hoeft te beantwoorden. Die blijft echter gewoon staan:
[..]
quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:22 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Waaruit maak je dit op?
Je kent de wetgeving van alle 195 landen op de wereld?
rest in de linkquote:AMSTERDAM, 22 december 2025 – Het afgelopen jaar is het aantal goedgekeurde asielaanvragen in Nederland aanzienlijk gedaald. Uit cijfers van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) blijkt dat tussen november 2024 en oktober 2025 slechts 35 procent van de eerste asielaanvragen is ingewilligd. Een jaar eerder lag dat percentage nog op 56 procent. Daarmee is een duidelijke trendbreuk zichtbaar in het Nederlandse asielbeleid.
Tot en met week 50 van dit jaar ontving Nederland iets meer dan 40.000 asielverzoeken. Dit totaal bestaat uit eerste aanvragen, herhaalde verzoeken en nareizigers die zich bij gezinsleden voegen. Met nog enkele weken te gaan komt het totale aantal aanvragen in 2024 naar verwachting uit rond de 44.000.
Van Europese koploper naar middenmoot
Nederland stond jarenlang bekend als een van de landen met het hoogste inwilligingspercentage binnen de Europese Unie. In sommige jaren werd 70 tot 80 procent van de eerste asielaanvragen goedgekeurd. Die cijfers zorgden in Den Haag voor politieke frustratie, omdat Nederland daarmee aantrekkelijker zou zijn dan omliggende landen.
De recente daling betekent dat Nederland inmiddels meer in de pas loopt met andere EU-lidstaten. Volgens het ministerie van Asiel en Migratie is deze ontwikkeling deels het gevolg van veranderde internationale omstandigheden en aangescherpt beleid.
Dat is omdat in het wereldbeeld van zulke mensen Joden 'wit' zijn, die zionisme zouden gebruiken om het Midden-Oosten 'wit' te maken. Daar zit het complotdenken ook.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:58 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom er wordt gesproken over een witte ethnostaat. Tenzij ze spreken van racisme. Maar dat snap ik niet helemaal.
TRF zegt dit erover:
https://rightsforum.org/g(...)igers-en-kolonisten/
Wat een activistisch geleuter in die link. Totaal niet serieus te nemen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:58 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom er wordt gesproken over een witte ethnostaat. Tenzij ze spreken van racisme. Maar dat snap ik niet helemaal.
TRF zegt dit erover:
https://rightsforum.org/g(...)igers-en-kolonisten/
Ze komen met het vliegtuig tegenwoordig.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:55 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Terug op het bootje dus. En tot nooit meer ziens.
quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:29 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Als je openlijk oproept om te stemmen op JA21 waar de nummer twee en geestelijke leider van de partij grappen maakt over de Holocaust, veroordeelde Holocaust ontkenners als David Irving een podium gaf en van FvD komt waar neonazi's en complotten over joden de dienst uitmaken sinds dag 1 en op de kieslijst staan dan is die vergelijking terecht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die vergelijking boeit me niet eens meer. Ik blijf gewoon FvD stemmen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ze zullen wel geholpen worden door NGO's.quote:Op zaterdag 11 april 2026 13:21 schreef monkyyy het volgende:
Hoe komen die lui dan in Ter Apel, met de bus vanuit verweggistan ofzo?![]()
https://eenvandaag.avrotr(...)-in-nederland-162700quote:Op zaterdag 11 april 2026 13:21 schreef monkyyy het volgende:
Hoe komen die lui dan in Ter Apel, met de bus vanuit verweggistan ofzo?
Onder andere zo:
Veel informatie over de reis naar Ter Apel komt via-via, van bekenden die al bij het aanmeldcentrum zijn geweest. Hoofddocent Schapendonk: "Ze hebben in de regel een sociaal netwerk dat informatie deelt. Er is online veel te vinden in Facebook-communities."
Ook officiële kanalen, zoals de website RefugeeHelp, worden volgens beleidsmedewerker Klein Hofmeijer goed gevonden door nieuwkomers. "Je moet daar echt in persoon aanwezig zijn om aan te geven dat je asiel wil aanvragen. Dat is de enige plek waar dat in Nederland kan", zegt Klein Hofmeijer. "En als dat niet gebeurt via het sociale netwerk, dan zal een instantie zoals de politie of een steunorganisatie daarop wijzen."
Verschillende routes
De manier waarop een asielzoeker Nederland binnenkomt, bepaalt volgens hoofddocent Schapendonk hoe de eerste uren verlopen. Op Schiphol is de situatie strikt: "Daar wordt de grensprocedure in gang gezet en wordt men eigenlijk verteld dat men Nederland niet in mag. Mensen komen dan in grensdetentie terecht."
Aan de landgrenzen met Duitsland en België verloopt het anders. Asielzoekers steken soms ongezien de grens over en melden zich later bij de politie of een steunorganisatie. Daar wordt uitgelegd dat de asielaanvraag altijd in Ter Apel moet starten, weet Schapendonk.
Mensensmokkelaars weten precies waar 'asielzoekers' de grens over kunnen. Het is gewoon mensenhandel, niks meer en niks minder.![]()
Dat is je goed rechtquote:Op zaterdag 11 april 2026 13:27 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Die vergelijking boeit me niet eens meer. Ik blijf gewoon FvD stemmen.![]()
![]()
Bizar dat straks het CDA aan de ene kant gemeenten gaat dwingen tot opname van asielzoekers maar aan de andere kant tegen asielwetten stemt om de instroom te beperken.
En dan met droge ogen beweren dat er alles aan gedaan wordt. Om over D66 maar te zwijgen.![]()
![]()
Jij hebt liever dat Ter Apel een shithole wordt met tentenkampen?quote:Op zaterdag 11 april 2026 14:06 schreef Black_Baron het volgende:
Bizar dat straks het CDA aan de ene kant gemeenten gaat dwingen tot opname van asielzoekers maar aan de andere kant tegen asielwetten stemt om de instroom te beperken.
En dan met droge ogen beweren dat er alles aan gedaan wordt. Om over D66 maar te zwijgen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Want dat mensen instromen uit veilige derde landen is iets wat ons gewoon maar overkomt?quote:Op zaterdag 11 april 2026 14:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jij hebt liever dat Ter Apel een shithole wordt met tentenkampen?![]()
Neuh, instroom beperken lijkt me een goede zaak. Ter Apel verlichten lijkt me ook een goede zaak.quote:Op zaterdag 11 april 2026 14:49 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Want dat mensen instromen uit veilige derde landen is iets wat ons gewoon maar overkomt?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Liever dat dan dat heel Nederland een shithole wordt.quote:Op zaterdag 11 april 2026 14:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jij hebt liever dat Ter Apel een shithole wordt met tentenkampen?![]()
Griekenland weet van aanpakken.En daarmee zeggen ze:quote:We hebben nu dertig opvangcentra. De helft daarvan bouwen we om tot een detentiecentrum.https://nos.nl/nieuwsuur/(...)trengere-maatregelenquote:..kom niet naar Griekenland of Europa, want als je geen asiel krijgt, word je gevangengezet.![]()
Daar kunnen ze hier een voorbeeld aan nemen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 14:56 schreef Black_Baron het volgende:
Griekenland weet van aanpakken.
[..]
En daarmee zeggen ze:
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)trengere-maatregelen![]()
Dat is een instelling.quote:Op zaterdag 11 april 2026 14:49 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Want dat mensen instromen uit veilige derde landen is iets wat ons gewoon maar overkomt?
Zijn we slachtoffer van de situatie en moeten we ons daarbij neerleggen?
Of kunnen we - links- of rechtsom - hier iets aan doen?Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.![]()
Ik heb liever dat die mensen in hun eigen shithole blijven. Ze brengen hier zelden iets goeds. Dus ja ook ik ben een voorstander van tentenkampen. Hier aankomen weigeren te zeggen wie je bent en waar je vandaan komt....quote:Op zaterdag 11 april 2026 14:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jij hebt liever dat Ter Apel een shithole wordt met tentenkampen?
Dan deug je gewoon niet.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Lol wat een onzinquote:Op zaterdag 11 april 2026 12:16 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Zij die dit toestaan hebben bloed aan hun handen![]()
Die mensen zijn dan ook niet welkom in NL.quote:Op zaterdag 11 april 2026 15:06 schreef deedeetee het volgende:
Hier aankomen weigeren te zeggen wie je bent en waar je vandaan komt....
Dan deug je gewoon niet.![]()
Ja het is de eeuwige balans tussen wel afschrikken voor economische vluchtelingen maar niet een te grote lul zijn tegen mensen die het echt nodig hebbenquote:Op zaterdag 11 april 2026 14:56 schreef Black_Baron het volgende:
Griekenland weet van aanpakken.
[..]
En daarmee zeggen ze:
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)trengere-maatregelen[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Mooie tentenkampjes met wacht torentjes en electrische hek en mijnenveld er omheen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 15:06 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb liever dat die mensen in hun eigen shithole blijven. Ze brengen hier zelden iets goeds. Dus ja ook ik ben een voorstander van tentenkampen. Hier aankomen weigeren te zeggen wie je bent en waar je vandaan komt....
Dan deug je gewoon niet.
Koken en schoonmaken mogen ze ook allemaal zelf doen.. scheelt ook weer personeel.
Twee wachttorens aan de voorkant met mg42 en meer heb je niet nodig..I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!![]()
Geweldig, niet, die broedervolkeren.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Ze komen niet uit de Gazastrook of de Westelijke Jordaanoever, maar uit landen zoals Syrië en Jordanië.![]()
Weten we nog dat Jetten voor de verkiezingen stoere praatjes over migratie verkondigde en zogenaamd een koerswijziging had gemaakt? Zo'n leuke rubriek was dat. Net zo'n grote leugen als de 10 nieuwe steden.![]()
Met de (radicale) Islam erbij is helaas weinig geweldig. We zien namelijk iedere keer dat dit de probleem factor is:quote:Op zaterdag 11 april 2026 16:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Geweldig, niet, die broedervolkeren.
• Conflict met Joden (aanstichters moslimfundamentalisten)
• Conflict met Christenen (aanstichters moslimfundamentalisten)
• Conflict met Jezidis (aanstichters moslimfundamentalisten)
• Conflict met Druzen (aanstichters moslimfundamentalisten)
Laten we als voorbeeld Egypte nemen:Of Jordaniëquote:Tensions between Christians (primarily Copts) and Muslims in Egypt stem from a complex mix of rising religious extremism, historical discrimination, socioeconomic disparities, and political instability.
Key issues include disputes over church construction, allegations of forced conversions, sectarian violence in rural areas, and extremist narratives labeling Christians as foreigners or political scapegoats.
Rise of Extremism: Since the 1980s, the growth of more conservative and radical interpretations of Islam has led to increased intolerance and hostility toward Christians, sometimes resulting in attacks on churches and communities.
Discrimination and Legal Hurdles: Copts often report systemic discrimination, including being underrepresented in government, military, and academic positions, and facing stricter regulations when building or repairing churches compared to mosques.
Sectarian Violence and Impunity: Sectarian violence often occurs in rural areas like Upper Egypt, frequently triggered by disputes over land, church construction, or allegations of blasphemy. Human rights groups often criticize the government for failing to adequately investigate or prosecute the perpetrators of these attacks.
Political Scapegoating: Following the removal of President Mohammed Morsi in 2013, some extremist groups targeted Christians, blaming them for the downfall of the Muslim Brotherhood.
Socioeconomic Factors: In poor neighborhoods, tensions are amplified by poverty, lack of education, and competition for resources.
Bron: Google GeminiOf Syriëquote:Tensions between Christians and Muslims in Jordan arise primarily from rising Islamic conservatism, societal pressure, and legal structures that privilege Islamic law, particularly regarding converts.
While the government promotes interfaith harmony, challenges exist in social life and legal areas, especially for converts from Islam and evangelizing churches.
Key drivers of tension include:
Conversion and Social Pressure: Converts from Islam to Christianity often face severe pressure, harassment, and threats of violence from their families, tribes, or extremists.
Legal Constraints: Sharia law governs family matters like marriage, divorce, and inheritance for all citizens, sometimes disadvantaging Christians. Conversions from Islam are not legally recognized, and converts can have their marriages broken.
Restrictions on Expression: While traditional churches operate freely, public preaching or efforts to convert Muslims are strictly forbidden and can lead to accusations of disrupting public order.
External Factors: Regional conflicts, such as those in Gaza, sometimes heighten conservative sentiment, leading to increased pressure on Christian minorities.
Societal Gaps: Although coexistence is generally good, social segregation exists, particularly regarding interfaith marriage.
Bron: Google GeminiOf Irak:quote:Tensions between the Druze and Muslim communities in Syria, particularly hardline Sunni groups, are primarily driven by long-standing religious differences, recent political shifts following the fall of the Assad regime, and escalating localized conflicts.
Root Causes of Tension
Religious Ideology: While the Druze faith originated as an offshoot of Shia Islam, most Druze do not identify as Muslim today. Hardline Sunni Islamists and extremist groups like ISIS often view the Druze as "heretics" or "infidels," which has historically led to targeted persecution and massacres, such as the 2018 ISIS attacks in Suwayda.
Political Shifts (Post-2024): Since the fall of Bashar al-Assad in December 2024, the Druze have been wary of the new transitional government led by Ahmed al-Sharaa due to his past leadership of the Islamist group Hay'at Tahrir al-Sham (HTS).
Autonomy vs. Centralization: The Druze community has largely sought self-governance and has refused to disarm or integrate their local militias (like the "Men of Dignity") into the new national army. This resistance has led to direct military clashes with government forces attempting to assert control.
Localized Tribal Disputes: Tensions frequently flare into open violence between Druze and Sunni Bedouin tribes over land, grazing rights, and criminal incidents. A July 2025 incident involving the kidnapping of a Druze merchant by Bedouin groups triggered a major escalation that resulted in over 1,000 deaths.
Bron: Google GeminiOf in de gehele Arabische en Islamitische Wereld voor de oprichting van Israël:quote:Tensions between Yezidis and some Muslim communities in Iraq stem from long-standing religious prejudices, particularly misconceptions that Yezidis are "devil worshippers". These tensions, historically leading to discrimination, were exacerbated by the 2014 ISIL genocide, where some local Muslim neighbors aligned with the extremists, causing deep trust issues and continued security fears.
Key factors contributing to these tensions include:
Religious Prejudices & Misconceptions: Yezidis, a distinct ethno-religious group, have faced marginalization due to misconceptions about their faith, which is not based on an Abrahamic holy book.
Historical Discrimination & Persecution: Persecution is not new, with historical incidents of violence often fueled by extremist perceptions that Yezidis are outsiders or worshippers of prohibited figures.
The 2014 ISIL Genocide: ISIS attacked the Yezidi heartland of Sinjar in 2014, killing thousands, engaging in forced conversions, and selling women into sexual slavery.
Local Collaboration with ISIS: A major source of modern tension is the memory and evidence of some local Sunni residents supporting or collaborating with ISIS militants during the genocide, shattering community relationships.
Political Disenfranchisement: Many Yezidis feel unprotected by the Iraqi state, often feeling like "strangers in their own land" in disputed territories.
Ongoing Displacement and Security Issues: Many Yezidis remain displaced, and the return of residents and the prevalence of extremist ideology make rebuilding trust difficult.
Bron: Google GeminiDe conclusie is hier natuurlijk dat het blijkt dat Islam heel moeilijk kan bestaan naast andere religies en groeperingen als men deze niet kan onderdrukken, bekeren of zelfs collectief fysiek bejegenen. Dit laat ook de ware aard van de Islam zien.quote:Tensions between Jews and Muslims in the Arab world prior to the 20th century were generally rooted in the legal and social framework of the Dhimmi system.
While Jewish communities often experienced periods of relative stability and prosperity compared to their counterparts in medieval Europe, several factors contributed to friction:
Dhimmi Status: As "People of the Book," Jews were granted protection and religious freedom but held a legally subordinate status. This came with specific requirements, such as paying the Jizya (a poll tax).
Social Restrictions: Depending on the era and the specific ruler, Jews sometimes faced "sumptuary laws" that dictated what they could wear, what animals they could ride, or how high their houses of worship could be built, intended to reinforce social hierarchy.
Economic Competition: In urban centers, competition in trade and finance occasionally led to resentment, particularly when Jewish individuals rose to high positions in government or administration.
Sporadic Persecution: While not the norm, periods of political instability or religious zealotry led to outbursts of violence or forced conversions, such as under the Almohad Caliphate in the 12th century or during various local riots in North Africa and the Levant.
The "Blood Libel": In the 19th century, European-style antisemitic myths (like the 1840 Damascus Affair) began to enter the Arab world, further straining communal relations.[
Bron: Google Gemini
Wat denkt vervolgens een deel van Westerlingen anno 2026? Dat de Islam een schitterende religie 'van vrede' is, dat alle problemen in het Midden-Oosten niet door de Islam maar door het Westen en Israël komen en dat het een goed idee is om A) Israël te boycotten en het liefst op te doeken en B) miljoenen moslims toegang geven tot het Westen en de Islam hier vrij spel in de publieke ruimte. En iedereen die daar schichtig voor is wordt meteen weggezet als een 'racist' of 'Islamofoob'.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Gelukkig toch maar dat Nederland echt een enorm groot land is en totaal niet dichtbevolkt. Met woningen te over, en waar magische geldboompjes in elke tuin of op elk balkon groeien. En eindeloze mogelijkheden voor zorg en onderwijs.
En het maakt natuurlijk helemaal niets uit of mensen hatelijk tegenover elkaar of tegen het westen zelf zijn, want bij binnenkomst valt per direct alle haat, walging en afkeur bij iedereen weg en omarmt men met volle overgave de evenwichtige multiculturele diversiteits droom en draagt iedereen met trots en dankbaarheid zijn of haar steentje bij.![]()
![]()
Begin jaren 90 dacht men dit oprecht.quote:Op zaterdag 11 april 2026 17:28 schreef SpaceOddity het volgende:
Gelukkig toch maar dat Nederland echt een enorm groot land is en totaal niet dichtbevolkt. Met woningen te over, en waar magische geldboompjes in elke tuin of op elk balkon groeien. En eindeloze mogelijkheden voor zorg en onderwijs.
En het maakt natuurlijk helemaal niets uit of mensen hatelijk tegenover elkaar of tegen het westen zelf zijn, want bij binnenkomst valt per direct alle haat, walging en afkeur bij iedereen weg en omarmt men met volle overgave de evenwichtige multiculturele diversiteits droom en draagt iedereen met trots en dankbaarheid zijn of haar steentje bij.![]()
Nog steedsquote:Op zaterdag 11 april 2026 17:32 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Begin jaren 90 dacht men dit oprecht.Vakman pur sang![]()
Euhm... doe eens een bron dat dat zo is.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:25 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Beter nog in Amsterdam zijn Israëliërs en Palestijnen buren van elkaar. En die leven in harmonie met elkaar samen. Idem in Israel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Groots op het podium. Zit mobiel, maar dumpert heeft hem ook nog.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:44 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Heb je een voorbeeld van deze complottheorie? Het lijkt mij sterk dat deze op een partijcongres van GL-PVDA werden gebezigd, een partij met een grote joodse aanhang.
https://jonet.nl/incident(...)nlinks-pvda-congres/'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Hoe komen ze hier dan?quote:Op zaterdag 11 april 2026 09:32 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Komen die helemaal uit Gaza gelopen?
Daar kon toch niemand weg?
Zaten toch in de 'grootste gevangenis ter wereld', volgens een aantal users hier...'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Deze lui komen helemaal niet uit Gaza, dite zijn gewoon mensen die al lang en breed ergens in Turkije of Griekenland whatever zaten en nu besloten hebben dat ze wel een gratis woning en geld in West-Europa willen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 17:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe komen ze hier dan?
Zaten toch in de 'grootste gevangenis ter wereld', volgens een aantal users hier...![]()
'Er ontstond een worsteling."quote:Op zaterdag 11 april 2026 17:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Groots op het podium. Zit mobiel, maar dumpert heeft hem ook nog.
https://jonet.nl/incident(...)nlinks-pvda-congres/
Zelfs binnen links kan links zijn handjes niet thuishouden dus.![]()
Verschillende landen hebben niet zo'n goede ervaring met dat volk.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:25 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Waarom hier verder experimenteren als je weet dat de meerderheid misdrijven begaat.![]()
![]()
Ondertussen in Ter Apel zijn de 'kwetsbare vluchtelingen op de vlucht voor oorlog en geweld' aan het opletten of iedereen wel veilig thuis is.![]()
En we hebben alweer een minister die er geen reet van snapt en het dossier niet aankan. We blijven echt maar in cirkeltjes aanmodderen in dit land, he.![]()
'Uitzondering!'quote:Op zaterdag 11 april 2026 19:41 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Ondertussen in Ter Apel zijn de 'kwetsbare vluchtelingen op de vlucht voor oorlog en geweld' aan het opletten of iedereen wel veilig thuis is.
'Enkelingen!'
'Kleine minderheid!'
Uhuuuh!'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
niks aan de handquote:Op zaterdag 11 april 2026 19:41 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Ondertussen in Ter Apel zijn de 'kwetsbare vluchtelingen op de vlucht voor oorlog en geweld' aan het opletten of iedereen wel veilig thuis is.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |