abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220551360
Poeh, dit is natuurlijk een zeer zorgwekkende ontwikkeling. Zo is de kans groot dat Nederland te maken krijgt met steeds meer geradicaliseerde moslimfundamentalisten. Het zou goed zijn om uit te zoeken wat de mogelijkheden zijn deze mensen te weigeren, al de kans klein dat het huidige kabinet zoiets zou doen.
quote:
Ter Apel stroomt vol mensen met ’onbekende nationaliteit’: ’Grootste deel is Palestijn’

Een groeiend aantal asielzoekers dat zich in Nederland meldt, wordt in de officiële cijfers geregistreerd met een ‘onbekende nationaliteit’. In de eerste maanden van 2026 vormt deze categorie zelfs de grootste groep, zo blijkt uit gegevens van het ministerie van Justitie en Veiligheid. Volgens de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) bestaat een aanzienlijk deel van deze groep in de praktijk uit Palestijnen.

Waar in voorgaande jaren nationaliteiten zoals Syrisch, Turks of Eritrees dominant waren, staat momenteel ‘onbekende nationaliteit’ bovenaan. In februari werden circa 2.000 eerste asielaanvragen ingediend, waarvan ongeveer 20 procent afkomstig was van personen zonder geregistreerde nationaliteit. In januari en februari samen ging het om ongeveer 750 aanvragen. Ter vergelijking: in heel 2025 werden ruim 1.500 aanvragen in deze categorie geregistreerd.

Verschillende oorzaken voor registratie zonder nationaliteit

Er zijn meerdere verklaringen voor het feit dat asielzoekers zonder nationaliteit in de systemen voorkomen. In sommige gevallen geven aanvragers zelf geen nationaliteit op tijdens de procedure. Vaker betreft het personen afkomstig uit gebieden of staten die door Nederland niet officieel worden erkend.

Volgens de IND speelt dit laatste momenteel een belangrijke rol. Hoewel dit niet direct uit de registratiesystemen kan worden afgeleid, blijkt uit de praktijk dat een groot deel van de asielzoekers met een onbekende nationaliteit Palestijn is. Nederland erkent Palestina niet als soevereine staat, waardoor deze nationaliteit niet als zodanig wordt geregistreerd.

Relatief hoog inwilligingspercentage

Asielaanvragen van personen met een onbekende nationaliteit maken desondanks kans op een verblijfsvergunning. In het afgelopen jaar werd circa 55 procent van deze aanvragen in eerste aanleg ingewilligd. Volgens de IND hangt dit samen met de herkomst van veel van deze aanvragers. Een deel van hen verbleef eerder in landen waarvoor in recente jaren een relatief hoog inwilligingspercentage gold, zoals Syrië.

Bij de beoordeling van deze aanvragen kijkt de IND naar het ‘land van gebruikelijk verblijf’. Daarbij wordt onderzocht of de aanvrager in dat land risico loopt. Veel Palestijnen wonen buiten de Palestijnse gebieden, onder meer in landen als Libanon en Jordanië, waar zij soms in vluchtelingenkampen verblijven.

Europese ontwikkelingen en beleid

In andere Europese landen speelt een vergelijkbare ontwikkeling. België geldt al enige tijd als een van de belangrijkste bestemmingen voor Palestijnse asielzoekers. De instroom nam daar toe na het uitbreken van het conflict tussen Israël en Hamas in 2023. Belgische autoriteiten constateerden dat veel aanvragers afkomstig waren uit derde landen, zoals Egypte, Turkije en Griekenland.

Sinds augustus 2025 heeft België de toelatingsvoorwaarden aangescherpt. Palestijnse asielzoekers die al een verblijfsstatus hebben in een ander Europees land, komen sindsdien minder snel in aanmerking voor opvang of een verblijfsvergunning.

Onzeker effect op instroom in Nederland

Het is niet duidelijk in hoeverre deze beleidswijzigingen invloed hebben op de asielinstroom in Nederland. Een mogelijk zogenoemd waterbedeffect, waarbij strengere regels in het ene land leiden tot een toename in een ander land, kan niet worden vastgesteld.

Asielzoekers die in Nederland een verblijfsvergunning krijgen, kunnen in een later stadium een aanvraag indienen voor gezinshereniging. Daarmee ontstaat de mogelijkheid voor familieleden om zich op termijn bij hen te voegen.

Dit artikel is herschreven met behulp van ChatGPT.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 10 april 2026 @ 21:42:50 #2
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220551384
Bedank je geliefde Israël maar. O+
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220551390
Thanks Israel en locale webcare.
  vrijdag 10 april 2026 @ 21:44:45 #4
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220551398
Het is een industrie. Als alles in orde is in land A, dan gaan we verder met land B. Etc. Etc.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 10 april 2026 @ 21:45:52 #5
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220551405
Palestijnen sowieso ten alle tijden weigeren. Dat is vragen om problemen.
pi_220551409
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:42 schreef MissButterflyy het volgende:
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:43 schreef Glazenmaker het volgende:
Thanks Israel en locale webcare.
Ze komen niet uit de Gazastrook of de Westelijke Jordaanoever, maar uit landen zoals Syrië en Jordanië.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 10 april 2026 @ 21:47:17 #7
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220551412
quote:
We doen het toch echt zelf.

Nergens is het asielbeleid zo coulant als in Nederland.
pi_220551413
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:45 schreef Mubassie het volgende:
Gewoon om voor de zekerheid uit te sluiten dat we discrimineren zou ik voor de zekerheid iedereen gewoon weigeren.
pi_220551417
quote:
4s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:47 schreef Cruzinats het volgende:

[..]

Correct.

Dit soort mensen zouden geweigerd moeten worden. Wij laten deze mensen binnen, dat doet Israël niet.
pi_220551418
quote:
Lijkt mij wel grappig als bepaalde users een Palestijnse buurman krijgen. Alleen al vanwege die mogelijkheid: wees welkom!
  vrijdag 10 april 2026 @ 21:48:10 #11
21467 franske19
Hit the deck!
pi_220551419
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Ze komen niet uit de Gazastrook of de Westelijke Jordaanoever, maar uit landen zoals Syrië en Jordanië.
Sowieso idioot om Israel de schuld te geven van iets wat wij onszelf aan doen door constant op alles links van Ja21 te stemmen.
pi_220551421
Voor alle zeikerds: als je de genocide van Israël steunt, houd dan je mond nu over nieuwe asielzoekers.
  vrijdag 10 april 2026 @ 21:49:34 #13
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220551433
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Lijkt mij wel grappig als bepaalde users een Palestijnse buurman krijgen. Alleen al vanwege die mogelijkheid: wees welkom!
Ik zou het inderdaad ook wel hilarisch vinden als alle pro-Palestijnse mensen een groot Palestijns gezin naast zich kregen. Ik ben wel benieuwd hoelang dat romantische beeld over Palestijnen stand weet te houden.
quote:
13s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:48 schreef JanKlaassen1 het volgende:
Voor alle zeikerds: als je de genocide van Israël steunt, houd dan je mond nu over nieuwe asielzoekers.
Die zogenaamde genocide was toch in de Gazastrook? Daar komen deze mensen dus niet vandaan.
pi_220551437
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:48 schreef franske19 het volgende:

[..]
Sowieso idioot om Israel de schuld te geven van iets wat wij onszelf aan doen door constant op alles links van Ja21 te stemmen.
Was er maar geen extreem rechts meer in de wereld, dan hoefde niemand meer te vluchten.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_220551438
Het is goed om je af te vragen of dit landen in de EU al decennia simpelweg 'overkomt' (en dan met name West-Europa natuurlijk, dit overkomt Oost-Europa niet) of dat hier toch keuzes aan ten grondslag liggen.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  vrijdag 10 april 2026 @ 21:50:38 #16
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220551440
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:48 schreef franske19 het volgende:

[..]
Dat zijn de mental gymnastics van links, alles proberen te framen op de boze blanke man. :R
pi_220551444
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

Dit soort mensen zouden geweigerd moeten worden. Wij laten deze mensen binnen, dat doet Israël niet.
En terecht!
pi_220551450
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zou het inderdaad ook wel hilarisch vinden als alle pro-Palestijnse mensen een groot Palestijns gezin naast zich kregen. Ik ben wel benieuwd hoelang dat romantische beeld over Palestijnen stand weet te houden.
[..]
Die zogenaamde genocide was toch in de Gazastrook? Daar komen deze mensen dus niet vandaan.
In Spanje hebben alle illegalen laatst Spaans burgerschap gekregen. Zouden wij ook moeten doen. Niemand is illegaal.
  vrijdag 10 april 2026 @ 21:52:25 #19
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220551452
quote:

[..]

Toch apart dat Nederland dan relatief heel weinig vluchtelingen heeft.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 10 april 2026 @ 21:52:37 #20
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220551455
Rechts: Laten we het Midden Oosten bombarderen.

Ook rechts: Kut vluchtelingen!!!
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 10 april 2026 @ 21:54:19 #21
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_220551460
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
In Spanje hebben alle illegalen laatst Spaans burgerschap gekregen. Zouden wij ook moeten doen. Niemand is illegaal.
Is het een beetje te doen in een huis wonen zonder sloten op de deur ?
Ik ben inmiddels overleden
  vrijdag 10 april 2026 @ 21:55:30 #22
182233 thedeedster
pi_220551469
quote:

[..]
Ik denk dat ik maar ga stoppen met werken en belasting betalen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 10 april 2026 @ 21:56:07 #23
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220551474
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:52 schreef Harvest89 het volgende:

De laatste keer dat Nederland deelgenomen heeft aan luchtaanvallen was tegen IS.

Was dat fout volgens jou? Aan wie zijn kant sta jij eigenlijk? :r
  vrijdag 10 april 2026 @ 21:56:09 #24
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_220551475
We moeten keihard werken om ook voor deze mensen mooie grote woningen te bouwen.
  vrijdag 10 april 2026 @ 21:56:11 #25
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220551476
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:50 schreef rutger05 het volgende:
Het is goed om je af te vragen of dit landen in de EU al decennia simpelweg 'overkomt' (en dan met name West-Europa natuurlijk, dit overkomt Oost-Europa niet) of dat hier toch keuzes aan ten grondslag liggen.
Dit soort mensen komen landen als Hongarije en Polen niet binnen, daar wordt men desnoods met agressieve pushbacks buiten de deur gehouden, zoals het hier ook zou moeten.

En juist ook in het geval van de 'de Palestijnen', die niet alleen verantwoordelijk voor het conflict met Israël, maar ook deels voor de instabiliteit in Libanon en voorheen Jordanië. In België werden Palestijnse kinderen ontvangen met wapens op hun kledij. Dit soort mensen zouden nooit welkom moeten zijn in het Westen.

twitter
pi_220551488
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:54 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Is het een beetje te doen in een huis wonen zonder sloten op de deur ?
Nee ik woon helaas in een dorp met PVV stemmers. Die zijn eng.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:55 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ik denk dat ik maar ga stoppen met werken en belasting betalen.
Niks is zo leuk als meer belasting betalen dan de buurman.
pi_220551500
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit soort mensen komen landen als Hongarije en Polen niet binnen, daar wordt men desnoods met agressieve pushbacks buiten de deur gehouden, zoals het hier ook zou moeten.

En juist ook in het geval van de 'de Palestijnen', die niet alleen verantwoordelijk voor het conflict met Israël, maar ook deels voor de instabiliteit in Libanon en voorheen Jordanië. In België werden Palestijnse kinderen ontvangen met wapens op hun kledij. Dit soort mensen zouden nooit wegkomen moeten zijn in het Westen.

[ twitter ]
Mooie zin.
Zonder Israel hadden deze mensen geen valide asielaanvraag gehad.
  vrijdag 10 april 2026 @ 22:00:23 #28
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220551506
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
En terecht!
quote:

[..]
Je zegt hier dus dat het 'terecht' is dat er hier Palestijnen toe worden gelaten en ten tweede dat Nederland net zoals Spanje, alle illegalen direct het staatsburgerschap moet geven. Dit terwijl de eerste post van dit topic nog naar Israël wijst.

Het is dus niet Israël, maar mensen zoals jij die op partijen stemmen die dit mogelijk maken. En als het aan zulke partijen ligt, dan wordt er inderdaad beleid gemaakt zoals in Spanje. Dat zijn dus doelbewuste beleidskeuzes, niet Israël die dit doet.
pi_220551507
Mooi, zonder verdere procedure afwijzen en uitzetten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 10 april 2026 @ 22:00:56 #30
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_220551511
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nee ik woon helaas in een dorp met PVV stemmers. Die zijn eng.
[..]
Niks is zo leuk als meer belasting betalen dan de buurman.
Ik zie die amper voorbij komen bij Opsporing verzocht
Ik ben inmiddels overleden
pi_220551528
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:00 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Ik zie die amper voorbij komen bij Opsporing verzocht
Komt omdat niet zo slimme mensen vaker heterdaadje hebben.
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Je zegt hier dus dat het 'terecht' is dat er hier Palestijnen toe worden gelaten en ten tweede dat Nederland net zoals Spanje, alle illegalen direct het staatsburgerschap moet geven. Dit terwijl de eerste post van dit topic nog naar Israël wijst.

Het is dus niet Israël, maar mensen zoals jij die op partijen stemmen die dit mogelijk maken. En als het aan zulke partijen ligt, dan wordt er inderdaad beleid gemaakt zoals in Spanje. Dat zijn dus doelbewuste beleidskeuzes, niet Israël die dit doet.
Ja die permanente staat van oorlog en de terreur tegen iedereen in de regio overkomt Israel maar.
pi_220551541
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Mooie zin.
Zonder Israel hadden deze mensen geen valide asielaanvraag gehad.
Ik denk dat per saldo de geloofsgenoten verderop verantwoordelijk zijn voor meer ontheemden en doden dan in deze kwestie.

Maar goed dat leed melkt toch minder lekker uit in het 't publieke debat hier.
  vrijdag 10 april 2026 @ 22:07:55 #33
182233 thedeedster
pi_220551563
Volgens de doorgaans gehanteerde logica, zouden deze mensen in Israël asiel moeten aanvragen.
  vrijdag 10 april 2026 @ 22:08:04 #34
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220551565
quote:

[..]
Stel dat jouw dochter met een Jood thuiskomt. :')
pi_220551571
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:05 schreef Wotte het volgende:

[..]
Ik denk dat per saldo de geloofsgenoten verderop verantwoordelijk zijn voor meer ontheemden en doden dan in deze kwestie.

Maar goed dat leed melkt toch minder lekker uit in het 't publieke debat hier.
Noem 1 MO terreurgroep of regime die niet is terug te leiden naar een interventie van de VS of Israel.
pi_220551573
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:07 schreef thedeedster het volgende:
Volgens de doorgaans gehanteerde logica, zouden deze mensen in Israël asiel moeten aanvragen.
Met een Nederlands paspoort gaat reizen naar Israel een stuk makkelijker.
pi_220551574
Mensensmokkelaars hebben weer een nieuw verdienmodel.
pi_220551578
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:08 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Stel dat jouw dochter met een Jood thuiskomt. :')
Gezellig!
  vrijdag 10 april 2026 @ 22:11:59 #39
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220551593
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:03 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Komt omdat niet zo slimme mensen vaker heterdaadje hebben.
[..]
Ja die permanente staat van oorlog en de terreur tegen iedereen in de regio overkomt Israel maar.
Nee, dat is het gevolg van de vijandige houding jegens Joden in de regio daar. Dat is al een hele lange tijd gaande. Zie ook:
quote:
...

However, a historical review of relations between the Jewish and Arab communities of Palestine shows that in the century preceding the creation of the State of Israel, Palestine was already the scene of numerous pogroms of a violence comparable to that of October 7.

From 1830 to 1948, these repeated massacres aimed to expel the Jews from Palestine, dissuade European refugees from seeking sanctuary there, and thwart the establishment of a ” Homeland for the Jewish people” through extreme violence.

Bron
Waarom probeer je Israël hier als de schuldige aan te wijzen en vervolgens vindt je het ook nog eens prima dat zulke mensen hier in Nederland worden opgevangen. Wat moeten mensen uit zo een cultuur, waarbij de kans helaas heel erg groot is dat deze volledig geïndoctrineerd met moslimfundamentalisme en antisemitisme, hier precies?
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Noem 1 MO terreurgroep of regime die niet is terug te leiden naar een interventie van de VS of Israel.
Nagenoeg elke terreurgroepering. Deze zijn niet opgericht door de VS of Israël, maar door moslimfundamentalisten.
pi_220551619
Wel even een waarschuwing aan alle domrechtse fokkers hier: wat je hier ook van vindt, dit is géén omvolking. Denk erom.
pi_220551635
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, dat is het gevolg van de vijandige houding jegens Joden in de regio daar. Dat is al een hele lange tijd gaande. Zie ook:
[..]
Waarom probeer je Israël hier als de schuldige aan te wijzen en vervolgens vindt je het ook nog eens prima dat zulke mensen hier in Nederland worden opgevangen. Wat moeten mensen uit zo een cultuur, waarbij de kans helaas heel erg groot is dat deze volledig geïndoctrineerd met moslimfundamentalisme en antisemitisme, hier precies?
[..]
Nagenoeg elke terreurgroepering. Deze zijn niet opgericht door de VS of Israël, maar door moslimfundamentalisten.
We moeten die mensen wel opvangen in Nederland zodat ze de joden in Israel niet lastig kunnen vallen.
pi_220551648
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Met een Nederlands paspoort gaat reizen naar Israel een stuk makkelijker.
Wel ff apart briefje vragen voor het stempel.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  vrijdag 10 april 2026 @ 22:35:07 #43
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220551746
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik denk persoonlijk in de kern dat het absolutisme (is dat een woord?) in de islamitische geloofsovertuiging ten grondslag ligt aan extremisme. Het is ook deels de kern van het probleem dat deze geloofsgemeenschap de neiging heeft om publiekelijk de oorzaak elders te zoeken dan in eigen gelederen. Wellicht dat ze wat passages in het boek van Spinoza toendertijd gemist hebben. Maar goed dat was een jood.
  vrijdag 10 april 2026 @ 22:37:45 #45
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220551747
quote:

[..]
Ik wens ze dat ook van harte toe. Bij users die genocide aan het bagatelliseren waren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220551787
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:37 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik wens ze dat ook van harte toe. Bij users die genocide aan het bagatelliseren waren.
Ik vind die stelligheid ook altijd wel opmerkelijk. Je ziet het ook terug bij grote NGO's en politieke partijen. Dit conflict is genocide punt. Geen ruimte voor mitsen en maren. Verderop in Soedan heb je een conflict dat in aantallen het palestijnse conflict ver overstijgt. We praten aldaar over honderdduizenden doden en miljoenen ontheemden waar islamitische extremisme aan ten grondslag ligt. Veel minder stellig als er überhaupt al aandacht aan besteed wordt.
pi_220551808
quote:

En ze zijn nog niet klaar. Iran en Libanon moeten ook kaput van A tot Z. Alles kaput en dan 92 + 5.5 miljoen mensen geen stromend water, geen elektriciteit, niks en dan verspreiden richting een bepaalde windhoek. De oorlogsgeile en genocidale smeerlappen. Wat komt na Iran en Libanon? Welke land of bevolkingsgroep is dan aan de beurt. Als men een livestream genocide in Gaza kan goedpraten en met de mantel der liefde bedekken dan kan men alles goedpraten of een excuses voor verzinnen.

[ Bericht 19% gewijzigd door Peppert op 10-04-2026 22:55:13 ]
pi_220551815
Stuur maar door naar Amsterdam.
pi_220551821
Ach ja, per "vluchteling" een gratis Miele, gratis kleding, gratis voedsel, gratis zorg... en dan nog eens ¤1000 per maand handje contantje.

Zo gaat de regering natuurlijk alsnog failiet.
pi_220551841
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:37 schreef Wotte het volgende:

[..]
Ik denk persoonlijk in de kern dat het absolutisme (is dat een woord?) in de islamitische geloofsovertuiging ten grondslag ligt aan extremisme. Het is ook deels de kern van het probleem dat deze geloofsgemeenschap de neiging heeft om publiekelijk de oorzaak elders te zoeken dan in eigen gelederen. Wellicht dat ze wat passages in het boek van Spinoza toendertijd gemist hebben. Maar goed dat was een jood.
Islam is een religie gestart door een nogal gewelddadige warlord. Dat het potentie voor jihad heeft twijfel ik niet aan. Toch zie je in Nederland de meeste moslims gewoon een normaal leven hebben en meedraaien. Iets moet het blijkbaar aanwakkeren.

Neem bijvoorbeeld Iran. Een democratisch land met een regering die nijgt naar een beetje socialisme. De premier heeft redelijke plannen om meer olie inkomsten zelf te houden. Olievelden zijn na een Britse invasie in WW2 namelijk vooral in handen van de VS en GB. Deze man is vervolgens afgezet met een coup gepleegd door de VS en GB. Die geven de macht aan de Shah en steunen zijn terreurbewind met verdwijningen en martelingen. De beste man wordt daardoor zelf ook afgezet in de islamitische revolutie die uit zijn terreurbewind voortkomt. Ipv Iran met rust te laten geeft de VS miljarden aan steun aan Irak, waarmee Iran wordt aangevallen. Een paar honderdduizend doden verder stopt de oorlog. Gek genoeg zijn ze na decennia ellende en die honderdduizenden doden wat minder gelukkig met de VS en start de buitenlandse terreurcampagne.

De VS mag een paar jaar later zelf ook knokken tegen het Irakese leger dat ze geholpen hadden. Iets dat zich ook blijft herhalen met allerlei terreurgroepen die ze steunen en dan later moeten bevechten. Al Qaida bijvoorbeeld.
pi_220551872
Geen paspoort = geen verblijfsvergunning

Laten we daar eens mee beginnen.
  Moderator vrijdag 10 april 2026 @ 23:01:20 #52
236264 crew  capricia
pi_220551888
Hoe komen die mensen hier?
Hoeveel veilige landen hebben ze dan al doorkruist?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220551894
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:59 schreef JopieKlaassen het volgende:

Wat dacht je van de opvangcentra in de regio waar ze vandaan komen opzetten, ipv in ons eigen land? Dit doet Ijsland en die hebben 0 problemen met illegalen.

Kom je hier aankloppen? Sorry, geen plek. Ga maar naar een ander land.
  Moderator vrijdag 10 april 2026 @ 23:03:25 #54
249559 crew  Lavenderr
pi_220551898
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 23:01 schreef capricia het volgende:
Hoe komen die mensen hier?
Hoeveel veilige landen hebben ze dan al doorkruist?
Heel goede vraag, daar ben ik ook benieuwd naar.
  Moderator vrijdag 10 april 2026 @ 23:03:34 #55
236264 crew  capricia
pi_220551899
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 23:02 schreef Telefoonvork het volgende:

[..]
Wat dacht je van de opvangcentra in de regio waar ze vandaan komen opzetten, ipv in ons eigen land? Dit doet Ijsland en die hebben 0 problemen met illegalen.

Daar komen ze dus vandaan, als ik de OP goed lees.
quote:
Veel Palestijnen wonen buiten de Palestijnse gebieden, onder meer in landen als Libanon en Jordanië, waar zij soms in vluchtelingenkampen verblijven.
Ze komen dus al uit opvang in de regio.
- Goethe, “Faust”
pi_220551901
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 23:02 schreef Telefoonvork het volgende:

[..]

IJsland is door de ligging niet te vergelijken met Nederland. Het is niet dat je even naar IJsland vaart.
pi_220551905
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 23:03 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
IJsland is door de ligging niet te vergelijken met Nederland. Het is niet dat je even naar IJsland vaart.
Als verstekeling op het pont vanuit Denemarken?
  Moderator vrijdag 10 april 2026 @ 23:05:05 #58
236264 crew  capricia
pi_220551908
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 23:03 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Heel goede vraag, daar ben ik ook benieuwd naar.
En wie faciliteert dit?
Mensen wonen kennelijk al jaren en soms zelfs al decennia in bijv Jordanië, als Palestijn. En opeens poppen ze hier op om asiel aan te vragen.
- Goethe, “Faust”
  Moderator vrijdag 10 april 2026 @ 23:05:58 #59
236264 crew  capricia
pi_220551910
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 23:03 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Ze varen hier heen? :D
- Goethe, “Faust”
pi_220551930
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 23:05 schreef capricia het volgende:

[..]
En wie faciliteert dit?
Mensen wonen kennelijk al jaren en soms zelfs al decennia in bijv Jordanië, als Palestijn. En opeens poppen ze hier op om asiel aan te vragen.
Dat kun je gewoon boeken.
En ze komen met het vliegtuig, trein vanaf een ander land.
Het is een hele industrie.
Vakman pur sang
  Moderator vrijdag 10 april 2026 @ 23:10:03 #61
249559 crew  Lavenderr
pi_220551933
quote:

[..]
En wie faciliteert dit?
Ik vind het onbegrijpelijk. Wie betaalt dat en hoe komen ze aan geld om hier naartoe te komen?
  Moderator vrijdag 10 april 2026 @ 23:11:20 #62
236264 crew  capricia
pi_220551939
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 23:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat kun je gewoon boeken.
En ze komen met het vliegtuig, trein vanaf een ander land.
Het is een hele industrie.
Hoe stap je op een vliegtuig richting een heel ander werelddeel zonder nationaliteit ?
- Goethe, “Faust”
  Moderator vrijdag 10 april 2026 @ 23:12:15 #63
236264 crew  capricia
pi_220551947
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 23:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Ik vind het onbegrijpelijk. Wie betaalt dat en hoe komen ze aan geld om hier naartoe te komen?
Ja. Het roept heel veel vraagtekens op, dit verhaal.
- Goethe, “Faust”
pi_220551949
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 23:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Hoe stap je op een vliegtuig richting een heel ander werelddeel zonder nationaliteit ?
Ze hebben wel een nationaliteit. Iedereen heeft een nationaliteit.
Alleen hier aangekomen bij het aanmeldcentrum hebben ze geen nationaliteit meer.
Vakman pur sang
pi_220551950
Ik snap het niet @HowardRoark

Jij vond die acties in Gaza toch fantastisch? En die in Libanon? En die van Trump in Iran ook?

Vluchtelingenstromen horen ook bij die droom van een groot Israël.
  Moderator vrijdag 10 april 2026 @ 23:17:09 #66
236264 crew  capricia
pi_220551970
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 23:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ze hebben wel een nationaliteit. Iedereen heeft een nationaliteit.
Alleen hier aangekomen bij het aanmeldcentrum hebben ze geen nationaliteit meer.
Ze reizen niet via Schiphol, denk ik zo.
Asielzoekers die op Schiphol aankomen, melden zich namelijk bij de Koninklijke Marechaussee (KMar) voor een asielaanvraag. En niet in Ter Apel.
- Goethe, “Faust”
  Moderator vrijdag 10 april 2026 @ 23:17:44 #67
236264 crew  capricia
pi_220551973
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 23:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik snap het niet @:HowardRoark

Jij vond die acties in Gaza toch fantastisch? En die in Libanon? En die van Trump in Iran ook?

Vluchtelingenstromen horen ook bij die droom van een groot Israël.
Het zijn geen Palestijnen uit Gaza, als ik het zo lees.
- Goethe, “Faust”
pi_220551989
Als ik geen ID bij me heb krijg ik een boete.....
pi_220551991
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 23:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Het zijn geen Palestijnen uit Gaza, als ik het zo lees.
Maar wel gevlucht. Er is onrust, veel vluchtelingenstromen op gang, druk in de vluchtelingenkampen.
Je krijgt hoe dan ook meer vluchtelingen als je oorlogen start.
pi_220551993
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 23:21 schreef tjoptjop het volgende:
Als ik geen ID bij me heb krijg ik een boete.....
Alleen als je hem niet kan tonen.
We hebben geen ID-draagplicht in Nederland, alleen een toonplicht :D
  Moderator vrijdag 10 april 2026 @ 23:22:30 #71
236264 crew  capricia
pi_220551997
quote:
Belgische autoriteiten constateerden dat veel aanvragers afkomstig waren uit derde landen, zoals Egypte, Turkije en Griekenland.
Uit Griekenland? Echt heel vaag dit.
- Goethe, “Faust”
pi_220552005
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 23:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Maar wel gevlucht. Er is onrust, veel vluchtelingenstromen op gang, druk in de vluchtelingenkampen.
Je krijgt meer vluchtelingen als de omstandigheden goed zijn.
Als je ze bijna laat verhongeren en buiten in de regen zet moet jij eens opletten hoeveel er nog komen.
Vakman pur sang
pi_220552021
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 23:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je krijgt meer vluchtelingen als de omstandigheden goed zijn.
Als je ze bijna laat verhongeren en buiten in de regen zet moet jij eens opletten hoeveel er nog komen.
Je hebt wel het beste voor met je medemens.
Dat zegt wat over je.
pi_220552023
Snel meer boetes geven zodat die onbekende natiolateitiërs zo snel mogelijk een eigen huisje kunnen krijgen + uitkering en dergelijke! ^O^
  vrijdag 10 april 2026 @ 23:28:37 #75
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220552028
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 23:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En wie start die oorlogen? Dat is Hezbollah, Hamas, het Iraanse regime en andere Islamitische partijen, zoals in Syrië.

Bovendien geeft het nog geen antwoord op de vraag waarom wij die mensen hier moeten opvangen.
  Moderator vrijdag 10 april 2026 @ 23:29:38 #76
236264 crew  capricia
pi_220552033
Lijkt me wel lastig uitzetten. Al die mensen met een onbekende nationaliteit, die uit Griekenland, Jordanië en Turkije komen.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 10 april 2026 @ 23:31:53 #77
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220552044
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 23:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat zegt wat over je.
Nee hoor, dat is een keuze die zij zelf maken.

Zij kiezen er zelf voor hierheen te komen. Dat is hetzelfde als dat idiote gejammer om de mensen in de gammele bootjes die eigenlijk uitsluitend voor economische redenen de oversteek maken naar Europa. Het is natuurlijk tragisch als die hun leven riskeren, maar dat is hun eigen keuze.
pi_220552051
Voortaan alleen vrouwen opvangen, opgelost.
pi_220552052
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 23:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En wie start die oorlogen? Dat is Hezbollah, Hamas, het Iraanse regime en andere Islamitische partijen, zoals in Syrië.

Bovendien geeft het nog geen antwoord op de vraag waarom wij die mensen hier moeten opvangen.
Het zijn toch echt Israël en de US die nu op grote schaal vluchtelingenstromen veroorzaken.
pi_220552054
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 23:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat zegt wat over je.
Mijn medemensen inderdaad, niet de rest van de wereld.
Iedereen heeft recht op zijn eigen problemen.
Vakman pur sang
pi_220552065
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 23:34 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het zijn toch echt Israël en de US die nu op grote schaal vluchtelingenstromen veroorzaken.
Grootste vluchtelingenstromen wereldwijd,

Soedan, Syrië, Afghanistan, Oekraïne.

Foei Netanyahu en Trump.
  vrijdag 10 april 2026 @ 23:38:45 #82
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220552073
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 23:34 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee hoor, dat doen de partijen die ik net opnoemde. De VS en Israël reageren daar slechts op.

Immers, als het Iraanse regime namelijk al niet decennialang vijandige taal uitsloeg jegens zowel de VS als Israël en niet terreurgroeperingen zou aansturen om Israël aan te vallen en wapens zou ontwikkelen om dit nog beter en krachtiger te kunnen doen, hadden de VS en Israël nu niet ingegrepen.

Dit nog naast het feit dat deze mensen dus ook uit landen komen die helemaal niets met de huidige oorlog te maken hebben.
  vrijdag 10 april 2026 @ 23:39:37 #83
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220552075
Deze mensen svp zo snel mogelijk kickboxlessen geven voordat dit fout gaat.

mvgr Rob J.
  Moderator vrijdag 10 april 2026 @ 23:39:47 #84
236264 crew  capricia
pi_220552076
Zou het zo kunnen zijn dat ze in België strenger geworden zijn op deze groep Palestijnen uit Griekenland en Turkije enzo, en dat ze daarom naar Nederland reizen?
- Goethe, “Faust”
pi_220552077
Ik raak een beetje moe van dat linkse kwaadaardige liegen de hele tijd.
  vrijdag 10 april 2026 @ 23:43:28 #86
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220552085
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 23:39 schreef UitStraling het volgende:
Ik raak een beetje moe van dat linkse kwaadaardige liegen de hele tijd.
Het is inderdaad heel erg vermoeiend en vooral ook verachtelijk.

Arabische moslims zijn al jaar en dag bezig met het terroriseren van Joden in dit gebied en later het enige Joodse land ter wereld, Israël. In 1979 komt in Iran het Iraanse regime aan de macht die zweren Israël te willen vernietigen en beginnen miljarden te stoppen in terreurgroeperingen die volledig landen ontwrichten, destabiliseren en burgeroorlogen veroorzaken.

Sommigen mensen in het Westen: 'Ja, ik zie het al, dit komt allemaal door Israël en de VS'
  Moderator vrijdag 10 april 2026 @ 23:44:47 #87
236264 crew  capricia
pi_220552088
quote:
..veel van deze mensen al jarenlang in veilige derde landen verblijven (Egypte, Turkije, Griekenland, Libanon, Jordanië) en dat aangescherpte regels in België vanaf augustus vorig jaar tot een ‘waterbedeffect’ hebben geleid: wie daar geen kans meer ziet, trekt door naar Nederland.
https://www.headliner.nl/(...)ijksestandaard-60534

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 10-04-2026 23:50:16 ]
- Goethe, “Faust”
pi_220552092
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 23:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Arabische moslims zijn al jaar en dag bezig met het terroriseren van Joden in dit gebied en later het enige Joodse land ter wereld, Israël. In 1979 komt in Iran het Iraanse regime aan de macht die zweren Israël te willen vernietigen en beginnen miljarden te stoppen in terreurgroeperingen die volledig landen ontwrichten, destabiliseren en burgeroorlogen veroorzaken.

Sommigen mensen in het Westen: 'Ja, ik zie het al, dit komt allemaal door Israël en de VS'
En werkelijk het geeft niets als iemand zo denkt, prima, maar je ziet half daabs Nederland ze na gaan praten.
  vrijdag 10 april 2026 @ 23:48:38 #89
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220552097
quote:
Als Israel daadwerkelijk een zorgvuldige genocide had uitgevoerd zouden er geen asielzoekers uit die betrefferende gebieden geweest zijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220552098
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 23:48 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Als Israel daadwerkelijk een zorgvuldige genocide had uitgevoerd zouden er geen asielzoekers uit die betrefferende gebieden geweest zijn.
:D
pi_220552133
Iedere vluchteling die niet aankomt per boot of vliegtuig is sowieso door België en Duitsland gekomen en had daar dus asiel aan moeten vragen (en eigenlijk al veel verder terug in de lijn).

Dus, al deze aanvragen weigeren, vastzetten en snel deporteren. Zonder vertrektoelage of recht op beroep. Land van herkomst (wel of geen conflictgebied) maakt niets uit.

We worden gewoon verraden door onze politici die hier al 30 jaar niets aan doen.
^ To je nesmysl ^
  zaterdag 11 april 2026 @ 00:01:59 #92
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220552140
quote:

Het lijkt zo net een tegenstelling, echter, je kunt toch prima en het Midden Oosten bombarderen en vluchtelingen buitenhouden?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 11 april 2026 @ 00:10:59 #93
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220552174
Volgens mij hebben wij nog nooit iemand in Iritrea gebombardeerd en dat volk volk "vlucht" hier ook naar toe.

De linkse "Logica" lijkt hier niet echt generiek toepasbaar. Los van het feit dat ze in Belgie de bommen wss ook wel grotendeels achter zich zouden hebben gelaten.

Maar ja, Nederland he, met al die linkse kekke moslimknuffelaars :)
pi_220552233
quote:
Hoe kun je Israël hier de schuld precies van geven wanneer de Palestijnen de oorlog zelf uitgelokt hebben en overal sinds jaar en dag dood en verderf aan het zaaien zijn?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zaterdag 11 april 2026 @ 00:47:03 #95
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220552245
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:59 schreef JopieKlaassen het volgende:

D66, gl-pvda: hold my beer..

Helaas.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220552270
Dit zijn gewoon achtergestelde schooiers die voor de welvaart komen, heeft niets met vluchten te maken. Ze reizen niet voor niets duizenden kilometers door veilige landen.
  zaterdag 11 april 2026 @ 01:01:44 #97
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220552280
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 23:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Beste Howard. Jij weet ook dat er jarenlang minutieus gewerkt is aan het geldende narratief. Een land zo groot als Gelderland en Limburg samen is de instigator van een instabiel Midden-Oosten.

Omringde landen zijn structureel doorspekt van kwaadaardige dictators, of fundamentalistische moslims die gedurende het machtsvacuüm hun gram willen halen tegenover kwetsbare minderheden. Noem een Yezidis.

Maar in extreemlinks progressieve kringen waar intersectioneel denken in overdrive draait. Zijn de terroristen de good guys.

Het is een niveau whisky-coke psychose waar de paus bedankt voor de bloemen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  zaterdag 11 april 2026 @ 05:33:08 #98
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_220552855
Niet kunnen aantonen waar je vandaan komt? Opdonderen. Ga het maar proberen in 1 van die andere veilige landen waar je al eerder geweest bent.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_220552929
Zoek het onderhand maar lekker uit.
pi_220553035
quote:

[..]
Ze varen hier heen? :D
Nee, dat zeg ik toch niet? Ik zeg alleen dat je niet zo makkelijk in IJsland geraakt en nam de boot als voorbeeld.
  zaterdag 11 april 2026 @ 07:38:21 #101
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220553051
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 06:26 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Zoek het onderhand maar lekker uit.
Wat ga je doen, Joop?
pi_220553054
Niet kunnen aantonen waar je vandaan komt... :') En Nederland haalt ze met busladingen binnen. Knetter-fucking-gek.
Ook in moeilijke tijden.
pi_220553159
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 00:01 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het lijkt zo net een tegenstelling, echter, je kunt toch prima en het Midden Oosten bombarderen en vluchtelingen buitenhouden?
Ja maar als je zoals Howard weet dat we geregeerd worden door mensen die de vluchtelingen (willen) binnenhalen, dan is het een keuze tussen Israël en Nederland, en Howard lijkt stelselmatig te kiezen voor de kant van Israël, ten koste van Nederland. Zelfs toen Israël opperde dat Palestijnen rechtstreeks naar Europa moesten.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 11 april 2026 @ 08:16:53 #104
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220553163

quote:
Andere maatregelen die de Tweede Kamer wil doorvoeren zijn ook een forse aanscherping van het huidige beleid. Zo komen er niet alleen kortere verblijfsvergunningen, maar wordt ook de verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd afgeschaft.

Daarnaast worden de regels voor gezinshereniging een stuk strenger, onder andere door invoering van het tweestatusstelsel. Ook wordt het makkelijker om asielaanvragen af te wijzen wanneer iemand niet meewerkt aan de procedure.
quote:
Maar zover is het nog niet. Het voorstel moet nog door de Eerste Kamer, waar de verhoudingen totaal verschillend zijn. PN is daar op dit moment met veertien zetels de grootste fractie, gevolgd door de BBB met elf. Overigens begon de BBB met zestien zetels. Sinds 2023 splitsten maar liefst vijf mensen zich af.
De laatste, Van Gasteren, werd eind maart uit de fractie gezet, nadat hij publiekelijk had verkondigd zijn lidmaatschap bij de partij op te zeggen.

Het rechtse blok dat in de Tweede Kamer steun verklaarde aan de strengere asielwetten, heeft in de senaat tezamen maar 31 van de 75 zetels. Niet genoeg dus voor een meerderheid. Daarbij komt dat de senaat ongekend versplinterd is, met inmiddels twintig fracties, waaronder een ratjetoe van zeven onvoorspelbare éénpitters.
Benieuwd of dit soort nieuws van invloed gaat zijn op de stemming in de eerste kamer. En dan dus dat men voor de verscherpte asielwetgeving van Faber gaat stemmen. (niet dat in de praktijk waarschijnlijk veel gaat uithalen maar wellicht is het een begin)
pi_220553168
Het heeft niet zoveel nut om per EU-land een eigen "strengste asielbeleid" te ontwikkelen, je kan dat beter als EU bij de buitengrenzen oplossen.

Daarnaast investeren in opvang in de regio, steek daar geld in, zorg voor goede leefomstandigheden en zorg in vluchtelingenkampen.
pi_220553201
quote:
Inderdaad....
pi_220553204
<Knip>

Grappige is dat hun baas, Netanyahu, de veroorzaker is van vele vluchtelingenstromen.
Vanuit de hele regio daar eigenlijk is Israël de veroorzaker van de ellende en bijbehorende vluchtelingenstromen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Jippie op 11-04-2026 13:28:04 ]
pi_220553255
Goede discussies hier.

Wat ik denk dat een probleem is is dat de VS niet goed uitlegt waarom het dingen doet.
En de NLse media weigert het goed uit te leggen.

Neem Venezuela, die operatie is best goed gedaan en er waren veel voordelen zeker ook voor de burgers. Nu beetje bij beetje groeit de welvaart.
Maar het wordt niet goed uitgelegd.

Iran:
Zelfde verhaal. Wat hier al gezegd is, is het helemaal niet goed duidelijk in NL waar het Iraanse regime voor stond en welke ellende die veroorzaakt hebben.
En wat die met nucleaire wapens zouden uitrichten.

Dat had rustig en veel verteld moeten worden in documentaires, nieuws items enz
Hoe gevaarlijk was Iran, wat hadden ze al wat redelijkerwijs aangetoond kon worden.

De VS heeft heel veel Intel en daarvan hadden ze wel iets meer naar buiten moeten brengen.
Dat is de fout van Trump, foute communicatie
Vakman pur sang
  zaterdag 11 april 2026 @ 08:51:31 #109
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220553262
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 07:39 schreef Gibson88 het volgende:
Niet kunnen aantonen waar je vandaan komt... :') En Nederland haalt ze met busladingen binnen. Knetter-fucking-gek.
Dat kunnen ze wel, maar Nederland kiest er dan voor om de vingers in de oren te stoppen en hard LALALALALA te roepen. Als ik het goed begrijp is de reden dat ze nationaliteit onbekend noteren, omdat ze Palestina niet erkennen :') ze weten dus waar ze vandaan komen, maar doen net alsof ze het niet weten. Super intelligent!
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  zaterdag 11 april 2026 @ 08:52:50 #110
503714 SebbeSwensje
pi_220553267
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 08:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Goede discussies hier.

Wat ik denk dat een probleem is is dat de VS niet goed uitlegt waarom het dingen doet.

Neem Venezuela, die operatie is best goed gedaan en er waren veel voordelen zeker ook voor de burgers. Nu beetje bij beetje groeit de welvaart.

Iran:
Zelfde verhaal. Wat hier al gezegd is, is het helemaal niet goed duidelijk in NL waar het Iraanse regime voor stond en welke ellende die veroorzaakt hebben.

Hoe gevaarlijk was Iran, wat hadden ze al wat redelijkerwijs aangetoond kon worden.

De VS heeft heel veel Intel en daarvan hadden ze wel iets meer naar buiten moeten brengen.
:')
Appears.
pi_220553271
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 08:52 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Bedankt voor de herhaling van mijn duidende en goede bericht.
Vakman pur sang
pi_220553279
Het valt me wel op dat druggebruikers, alcoholisten en instabiele figuren genegen zijn om de anti westerse en dus Iraanse kant te kiezen.
Vakman pur sang
pi_220553287
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 08:51 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Dat kunnen ze wel, maar Nederland kiest er dan voor om de vingers in de oren te stoppen en hard LALALALALA te roepen. Als ik het goed begrijp is de reden dat ze nationaliteit onbekend noteren, omdat ze Palestina niet erkennen :') ze weten dus waar ze vandaan komen, maar doen net alsof ze het niet weten. Super intelligent!
Palestijnen, wat doen die hier?
Dat is vragen om ellende natuurlijk, zie Jordanië, Gaza en Libanon.

Veel volkeren zijn tijdelijk welkom maar die mogen hier niet binnengelaten worden, zet er 3 bij elkaar en ze vormen een terreurgroepje.
pi_220553303
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 08:56 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Veel volkeren zijn tijdelijk welkom maar die mogen hier niet binnengelaten worden, zet er 3 bij elkaar en ze vormen een terreurgroepje.
Het zijn Palestijnen uit veilige derde landen. Die eerst via België asiel probeerden aan te vragen.
Maar België is strenger geworden.
Dus proberen ze het nu in NL.
  zaterdag 11 april 2026 @ 09:00:02 #115
503714 SebbeSwensje
pi_220553308
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 08:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Bedankt voor de herhaling van mijn duidende en goede bericht.
Ja hoor, het is goed met je _O- het ligt aan de communicatie. Wat een klucht.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 08:56 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Daar kun je inderdaad je vraagtekens bij zetten, maar ik vermoed dat ze gewoon meereizen met de overige asielzoekers uit die gebieden.
Appears.
pi_220553355
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 08:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Het valt me wel op dat druggebruikers, alcoholisten en instabiele figuren genegen zijn om de anti westerse en dus Iraanse kant te kiezen.
Voor de enige werkzame oplossing wordt toch door de meeste mannen niet gepleit?
pi_220553391
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 08:51 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ach zo zijn er hele volkeren die met sloepen de oceaan oversteken en plots hele documenten kwijt zijn en hun herkomst niet kunnen herinneren. Treurig maar het gebeurt wel.
Ook in moeilijke tijden.
  zaterdag 11 april 2026 @ 09:20:23 #118
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220553410
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 23:39 schreef capricia het volgende:
Zou het zo kunnen zijn dat ze in België strenger geworden zijn op deze groep Palestijnen uit Griekenland en Turkije enzo, en dat ze daarom naar Nederland reizen?
Weer allemaal doorreizigers op zoek naar de verzorgingsstaten in Noord West Europa. Weg ermee.
pi_220553436
quote:
Asielminister verhoogt druk op gemeenten, is bereid tot dwang
Vandaag, 00:13
Asielminister Bart van den Brink (CDA) is bereid "uiteindelijk" gemeenten te dwingen om opvangplekken voor asielzoekers te creëren. "Dat is wat de wet van mij vraagt. Gemeenten hebben samen met mij de opvangplekken te regelen", zegt de minister in Nieuwsuur.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-is-bereid-tot-dwang
  zaterdag 11 april 2026 @ 09:30:14 #120
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220553450
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 08:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Sowieso vóór islam kiezen is niet best.
Een middeleeuws dominant geloof importeren in het welvarende westen heeft vooralsnog niet heel goed uitgepakt. Zie alle grote Europese steden.
pi_220553456
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 08:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Goede discussies hier.

Iran:

Ja, het hele concept is nou juist vooral dat er geen overleg is geweest én dat de heer Trump vervolgens wel medewerking op afroep verwacht.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220553465
quote:
Komen die helemaal uit Gaza gelopen?
Daar kon toch niemand weg?

pi_220553496
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
We moeten die mensen wel opvangen in Nederland zodat ze de joden in Israel niet lastig kunnen vallen.
Met een bevolkingsbeleid (gestuurd door moslimfundamentalistische groepen die zelfs vruchtbaarheidsklinieken hebben opgezet met gratis zorg om zoveel mogelijk te kunnen baren) om zoveel mogelijk moslims te maken in de strijd tegen Israel is dat een mokerdom idee. Dan probeer je met een tissue een openstaande kraan te stoppen. Leuk geprobeerd wel.

https://www.aljazeera.com(...)phic-war-with-israel

https://www.reddit.com/r/(...)m_source=chatgpt.com

https://www.un.org/unispal/document/auto-insert-209820/

https://archive.ph/oedaA
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_220553532
quote:
Het gaat dus beginnen.

De regering trekt ten strijde tegen de eigen bevolking.

Tegen de mensen door wie ze betaald worden.
  Redactie Sport zaterdag 11 april 2026 @ 09:43:35 #125
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220553565
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 23:29 schreef capricia het volgende:
Lijkt me wel lastig uitzetten. Al die mensen met een onbekende nationaliteit, die uit Griekenland, Jordanië en Turkije komen.
Die landen willen ze niet terug. En naar Israël terugsturen gaat ook niet zo lekker.
Dus je zit er toch aan vast en er gaat weer veel mis aan die kant van Europa met het opvangen en fair verdelen van de pot.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport zaterdag 11 april 2026 @ 09:45:36 #126
pi_220553581
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 07:39 schreef Gibson88 het volgende:
Wie is Nederland in deze context?
  zaterdag 11 april 2026 @ 09:47:27 #127
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220553592
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 07:38 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Wat ga je doen, Joop?
Laat ze hetmaar lekker uitzoeken met Ter Apel, Het boeit niemand toch nog een tief wat daar gebeurd?
Mensen willen de grenzen dicht, punt.
  zaterdag 11 april 2026 @ 09:49:20 #128
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220553602
Onbegrijpelijk dat mensen niet meteen weggezonden worden wanneer ze niet willen vertellen waar ze vandaan komen. Dan valt er immers niets te controleren ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_220553680
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:45 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Wie is Nederland in deze context?
Dat met busladingen is niet letterlijk, dat begrijp je hopelijk... ?
Ook in moeilijke tijden.
  Moderator zaterdag 11 april 2026 @ 10:31:51 #130
236264 crew  capricia
pi_220553835
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:49 schreef deedeetee het volgende:
Onbegrijpelijk dat mensen niet meteen weggezonden worden wanneer ze niet willen vertellen waar ze vandaan komen. Dan valt er immers niets te controleren ?
quote:
..veel van deze mensen al jarenlang in veilige derde landen verblijven (Egypte, Turkije, Griekenland, Libanon, Jordanië) en dat aangescherpte regels in België vanaf augustus vorig jaar tot een ‘waterbedeffect’ hebben geleid: wie daar geen kans meer ziet, trekt door naar Nederland.

Water stroomt ook altijd via de weg van de minste weerstand.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 11 april 2026 @ 10:36:27 #131
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220553871
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:31 schreef capricia het volgende:

[..]
[..]

Water stroomt ook altijd via de weg van de minste weerstand.
Heeft dus niks te maken met vluchtelingen of asielzoekers maar gewoon economische migratie. Lekker afwijzen stuk voor stuk.
  Moderator zaterdag 11 april 2026 @ 10:39:49 #132
236264 crew  capricia
pi_220553895
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Heeft dus niks te maken met vluchtelingen of asielzoekers maar gewoon economische migratie. Lekker afwijzen stuk voor stuk.
Bij 55% werd meteen de eerste aanvraag ingewilligd. Waarna de gezinshereniging al snel kan starten.

En uitzetten lijkt me niet mogelijk aangezien ze een 'onbekende nationaliteit' hebben.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 11 april 2026 @ 10:41:41 #133
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220553909
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Bij 55% werd meteen de eerste aanvraag ingewilligd. Waarna de gezinshereniging al snel kan starten.

En uitzetten lijkt me niet mogelijk aangezien ze een 'onbekende nationaliteit' hebben.
Waarom zou dat laatste ons probleem moeten zijn. Ze zijn hier ook zelfstandig heengekomen, dan zoeken ze ook maar zelfstandig een andere plek.
  Moderator zaterdag 11 april 2026 @ 10:43:35 #134
236264 crew  capricia
pi_220553918
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Waarom zou dat laatste ons probleem moeten zijn. Ze zijn hier ook zelfstandig heengekomen, dan zoeken ze ook maar zelfstandig een andere plek.
Lijkt me dat die uitzet-hubs van de EU hier een heel goede oplossing voor kunnen zijn.

En ik begrijp sws niet dat je kennelijk in meerdere Europese landen een asielaanvraag kunt hebben lopen.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 11 april 2026 @ 10:46:57 #135
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220553933
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Lijkt me dat die uitzet-hubs van de EU hier een heel goede oplossing voor kunnen zijn.

En ik begrijp sws niet dat je kennelijk in meerdere Europese landen een asielaanvraag kunt hebben lopen.
Het hele systeem werkt niet meer omdat echt letterlijk iedereen de EU kan binnenwandelen en een asielaanvraag kan doen.

Als je niet aan de poort al optreedt krijg je dit.
pi_220553935
Wacht even.
Dus ze komen bijvoorbeeld uit Griekenland, daar worden ze al jaren opgevangen. Dan doen ze ook een asielaanvraag in België. Maar België maakt die wetten strenger.
Dus dan reizen ze door naar Nederland En dan wordt hier meer dan de helft gewoon ingewilligd?

We zijn totaal gek geworden
pi_220553957
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:47 schreef Black_Baron het volgende:
Wacht even.
Dus ze komen bijvoorbeeld uit Griekenland, daar worden ze al jaren opgevangen. Dan doen ze ook een asielaanvraag in België. Maar België maakt die wetten strenger.
Dus dan reizen ze door naar Nederland En dan wordt hier meer dan de helft gewoon ingewilligd?

En door een activistische rechter kunnen we ze ook niet meer terugsturen naar België :')

https://www.raadvanstate.(...)elijke-asielzoekers/
  zaterdag 11 april 2026 @ 10:57:32 #138
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220553986
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:47 schreef Black_Baron het volgende:
Wacht even.

Ja en dat heeft niks te maken met Jetten maar gewoon totaal visieloos immigratiebeleid van Nederland al 30 jaar lang.
pi_220554013
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ja en dat heeft niks te maken met Jetten maar gewoon totaal visieloos immigratiebeleid van Nederland al 30 jaar lang.
Jij denkt dat D66 in de eerste kamer in gaat stemmen met die strengere asielwetten komende week?

Ik denk van niet.

Ze willen niet eens het aangenomen EU pakt uitvoeren. Want 'te streng'.
pi_220554038
We zijn gekke Henkie.
twitter
  zaterdag 11 april 2026 @ 11:03:22 #141
182233 thedeedster
pi_220554042
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:46 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het hele systeem werkt niet meer omdat echt letterlijk iedereen de EU kan binnenwandelen en een asielaanvraag kan doen.

Als je niet aan de poort al optreedt krijg je dit.
Paspoorten zijn hier net busabonnementen.
  zaterdag 11 april 2026 @ 11:52:32 #142
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220554378
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:52 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
En door een activistische rechter kunnen we ze ook niet meer terugsturen naar België :')

https://www.raadvanstate.(...)elijke-asielzoekers/
Ik snap niet hoe diezelfde logica er niet toe leidt dat er bij ter Apel niet wordt gezegd dat we geen aanvragen in behandeling kunnen worden genomen omdat er in de keten te weinig opvang is.
En afgezien van opvang ook te weinig ggz-capaciteit.
Life is what you make it.
pi_220554417
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 08:34 schreef bianconeri het volgende:
Grappige is dat hun baas, Netanyahu
Satanyahu is niet mijn baas. Die zie ik het liefst een paar gram lood vangen. Dat veranderd niets aan het feit dat ik dit soort volk hier OOK niet wil hebben.
  zaterdag 11 april 2026 @ 12:16:05 #144
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220554536
quote:
Gezien het feit dat het grootste deel uit Egypte, Turkije, Jordanië etc. komt waar ze al jaren verbleven en lijkt me dit niet een heel terecht commentaar.

Gewoon een nieuwe smaak gelukszoekers dus, waar België al op in heeft gespeeld maar waar Nederland weer eens in achterloopt.
pi_220554541
twitter

Zij die dit toestaan hebben bloed aan hun handen
pi_220554557
Palestijnen zijn dus boos op Israëliërs omdat die op hun land zouden wonen, maar ze mogen zelf wel gewoon een land naar keuze in Europa claimen?
pi_220554562
Allemaal over heel Nederland verspreiden. Geen jood en geen vrouw en geen homo is meer veilig in ons land.
twitter
pi_220554579
quote:
Waaruit maak je dit op?

Je kent de wetgeving van alle 195 landen op de wereld?
pi_220554580
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:20 schreef Black_Baron het volgende:
Geen jood en geen vrouw en geen homo is meer veilig in ons land.
Heteromannen doen er niet meer toe?
pi_220554583
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

Nee Israel bombardeert ze plat, kinderen, vrouwen, artsen, journalisten, ambulance medewerkers. En jij vindt dat prima.
  zaterdag 11 april 2026 @ 12:24:41 #151
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220554594
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:43 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Die landen willen ze niet terug. En naar Israël terugsturen gaat ook niet zo lekker.
Dus je zit er toch aan vast en er gaat weer veel mis aan die kant van Europa met het opvangen en fair verdelen van de pot.
Nee hoor, je kunt ze gewoon uitzetten. Stuur ze maar naar een Afrikaans land dan, of wellicht Iran. Terugsturen naar Israël is helemaal een raar idee aangezien deze mensen daar niet vandaan komen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:19 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Palestijnen zijn dus boos op Israëliërs omdat die op hun land zouden wonen, maar ze mogen zelf wel gewoon een land naar keuze in Europa claimen?
De Palestijnen hebben niet eens een land (nooit gehad ook). En ja, helaas is dat laatste een feit. Zo barmhartig is men hier.
pi_220554595
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:49 schreef HowardRoark het volgende:
Beter nog in Amsterdam zijn Israëliërs en Palestijnen buren van elkaar. En die leven in harmonie met elkaar samen. Idem in Israel.
  zaterdag 11 april 2026 @ 12:25:25 #153
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220554598
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:24 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ja we moeten rechtser stemmen!!! Dan wordt de wereld veiliger!

Misschien een soort NSDAP? :s
Als we naar Polen en Hongarije kijken blijkt het inderdaad van wel.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:25 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Beter nog in Amsterdam zijn Israëliërs en Palestijnen buren van elkaar. En die leven in harmonie met elkaar samen. Idem in Israel.
In Israël gaat het inderdaad regelmatig goed, in het buitenland zelden. Dan komen al snel de tribale en moslimfundamentalistische sentimenten bij de Palestijnen weer omhoog.
pi_220554608
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:20 schreef Black_Baron het volgende:
Geen jood en geen vrouw en geen homo is meer veilig in ons land.
Zijn de mannen wel veilig?

En heb je wel geklapt voor Anne Faber?
  zaterdag 11 april 2026 @ 12:26:57 #155
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220554613
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:22 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Waaruit maak je dit op?

Ja.
pi_220554616
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:25 schreef HowardRoark het volgende:
Als we naar Polen en Hongarije kijken blijkt het inderdaad van wel.
Orban doet het best slecht in Hongarije vanwege de hoge kosten en armoede daar.

Hoe gaat het in de VS?
pi_220554617
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:43 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Het Europees Parlement heeft onlangs deportatie wetgeving aangenomen waarmee we deze criminelen kunnen vastzetten en uitzetten naar derde veilige landen.
pi_220554621
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:23 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Nee Israel bombardeert ze plat, kinderen, vrouwen, artsen, journalisten, ambulance medewerkers. En jij vindt dat prima.
Deze "palestijnen" die in Ter Apel aankomen, komen niet eens uit Gaza...
pi_220554636
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:24 schreef HowardRoark het volgende:
De Palestijnen hebben niet eens een land (nooit gehad ook). En ja, helaas is dat laatste een feit. Zo barmhartig is men hier.
Niet barmhartig richting de eigen bevolking. Spijkerhard eerder.
pi_220554677
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:27 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Deze "palestijnen" die in Ter Apel aankomen, komen niet eens uit Gaza...
Uit Griekenland en veilige derde landen als Turkije enzo. :')

Het is gewoon een reizend groepje dat in het land met de meeste kans weer een nieuwe aanvraag doet.
Maar gelukkig krijgt in NL maar 55% meteen een status _O-
pi_220554724
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:34 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Uit Griekenland en veilige derde landen als Turkije enzo. :')

Het is gewoon een reizend groepje dat in het land met de meeste kans weer een nieuwe aanvraag doet.
Maar gelukkig krijgt in NL maar 55% meteen een status _O-
Jij vindt dat Griekenland de hele wereld moet opvangen?

Dus de VS, Israel en soms de EU mogen oorlogje gaan voeren en de Grieken mag de rotzooi opruimen? :+

Nu zijn Italie en Griekenland uberhaupt de landen die de meeste aanvragen behandelen. Maar dat moeten er volgens jou meer worden?
  zaterdag 11 april 2026 @ 12:40:29 #162
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220554727
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:29 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
<Knip>

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kunnen we dan dezelfde conclusie trekken over GL-PvdA waar op het partijcongres openlijk antisemitische complottheorieën werden verspreid en men zich al jaar en dag hardmaakt vóór de meest antisemitische samenleving ter wereld en tegen Israël.

Gezien dat je je drukmaakt over tweets uit 2009 en 2013, zal je dit dan vast ook wel verschrikkelijk vinden.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:40 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]

Dus de VS, Israel en soms de EU mogen oorlogje gaan voeren en de Grieken mag de rotzooi opruimen? :+

Nu zijn Italie en Griekenland uberhaupt de landen die de meeste aanvragen behandelen. Maar dat moeten er volgens jou meer worden?
Er is je net al uitgelegd dat deze mensen niet uit Israël komen. En ook zijn de oorlogen in dat gebied niet het resultaat van Israël en de VS maar de verschillende moslimfundamentalistische partijen zoals het Iraanse regime, Hezbollah en Hamas.

[ Bericht 15% gewijzigd door Jippie op 11-04-2026 13:30:38 ]
pi_220554736
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:40 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]

Lekker in ieder land asiel aanvragen. Maakt niet uit hoeveel veilige landen je al doorheen geweest bent. Komt allemaal naar hier. _O-
  zaterdag 11 april 2026 @ 12:41:52 #164
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220554742
Het wordt steeds duidelijker. Palestijnen zijn een grote rot voor de samenleving en zorgen overal voor ellende.

Wanneer gaan we uitzetten?
pi_220554746
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kunnen we dan dezelfde conclusie trekken over GL-PvdA waar op het partijcongres openlijk antisemitische complottheorieën werden verspreid en men zich al jaar en dag hardmaakt vóór de meest antisemitische samenleving ter wereld en tegen Israël.

Gezien dat je je drukmaakt over tweets uit 2009 en 2013, zal je dit dan vast ook wel verschrikkelijk vinden.
Ik vind antisemitisme, in de breedste zin van het woord verschrikkelijk.

En ja als dat overal gebeurt blijf ik bij die mening. Maar je frame klopt niet, het zionisme bestaat. Zie ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Zionisme

Net zoals evangelisten geloven in Judea en Samaria, geloven zionisten in het beloofde land. En jammerlijk genoeg werd die jongen zijn microfoon ook afgepakt.
pi_220554747
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:41 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Lekker in ieder land asiel aanvragen. Maakt niet uit hoeveel veilige landen je al doorheen geweest bent. Komt allemaal naar hier. _O-
Nee dat mag dus niet volgens de regels van de EU.
  zaterdag 11 april 2026 @ 12:43:39 #167
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220554752
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:42 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik vind antisemitisme, in de breedste zin van het woord verschrikkelijk.

En ja als dat overal gebeurt blijf ik bij die mening. Maar je frame klopt niet, het zionisme bestaat. Zie ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Zionisme

Net zoals evangelisten geloven in Judea en Samaria, geloven zionisten in het beloofde land. En jammerlijk genoeg werd die jongen zijn microfoon ook afgepakt.
Kortom, antisemitische complottheorieën op het partijcongres van GL-PvdA zijn prima en die praat je zelfs nog goed ook.

Dan ben je wel af. Hieruit kunnen we ook opmaken dat je, zoals wel meer mensen aan de linkerkant van het politieke spectrum, antisemitisme slechts als een stok gebruikt tegen rechts. Komt het in eigen contreien voor is het prima.
pi_220554760
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kortom, antisemitische complottheorieën op het partijcongres van GL-PvdA zijn prima en die praat je zelfs nog goed ook.

Dan ben je wel af hoor.
Heb je een voorbeeld van deze complottheorie? Het lijkt mij sterk dat deze op een partijcongres van GL-PVDA werden gebezigd, een partij met een grote joodse aanhang.
pi_220554772
quote:

[..]

Dan ben je wel af. Hieruit kunnen we ook opmaken dat je, zoals wel meer mensen aan de linkerkant van het politieke spectrum, antisemitisme slechts als een stok gebruikt tegen rechts. Komt het in eigen contreien voor is het prima.
Nee dit wordt geen links, rechts discussie. Ja FvD en FvD 2.0 kennen antisemitisme, met partijleider Baudet voorop. Maar ik heb Jimmy Dijk of Frans Timmermans dat niet zien bezigen.

https://nos.nl/artikel/24(...)ische-complottheorie
pi_220554783
Je moet ze gewoon uitzetten naar de Palestijnse gebieden zoals Gaza enzo.
Dan komen ze niet meer. :P
  zaterdag 11 april 2026 @ 12:48:29 #171
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220554793
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:44 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Heb je een voorbeeld van deze complottheorie? Het lijkt mij sterk dat deze op een partijcongres van GL-PVDA werden gebezigd, een partij met een grote joodse aanhang.
Daar wordt gesteld dat zionisme is gebaseerd op racisme en slechts een dekmantel is van Joden om de creatie van een witte entostaat in het Midden-Oosten mogelijk te maken onder het excuus dat dit nodig is voor de eigen veiligheid.

Dat is niets meer dan een antisemitische complottheorie.
  zaterdag 11 april 2026 @ 12:50:25 #172
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220554806
Vingerafdrukken en alles vastleggen in een EU-systeem voor zover dit nog niet gebeurt en iedereen die wordt afgewezen komt gewoon niet meer in aanmerking voor een nieuwe procedure.
pi_220554808
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daar wordt gesteld dat zionisme is gebaseerd op racisme en slechts een dekmantel is van Joden om de creatie van een witte entostaat in het Midden-Oosten mogelijk te maken onder het excuus dat dit nodig is voor de eigen veiligheid.

Dat is niets meer dan een antisemitische complottheorie.
Is dat niet meer feit met de wetgeving van vorige week waarbij alleen Palestijnen worden gestraft voor terrorisme? Waarom geen Israëliërs? Tenzij je gaat opperen dat Israeliers op de Westbank die zich neokolonist wagen, op wegen lopen die verboden zijn voor Palestijnen en met wapens schieten op Palestijnen, gewoon boefjes zijn.

Zie edit @HowardRoark
  zaterdag 11 april 2026 @ 12:50:47 #174
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220554811
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:46 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Je moet ze gewoon uitzetten naar de Palestijnse gebieden zoals Gaza enzo.
Dan komen ze niet meer. :P
Aangezien de Palestijnen al decennialang doelbewust zoveel mogelijk kinderen proberen te krijgen (en nog altijd trouwens) blijft het probleem bestaan. Arafat zei ook 'The womb of the Arab woman is my strongest weapon'.

Wat ook benadrukt wat een totaal pathologische cultuur daar heerst.
  zaterdag 11 april 2026 @ 12:50:55 #175
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220554812
quote:

[..]

Trapt toch niemand meer in joh, dat geframe en getrol.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  zaterdag 11 april 2026 @ 12:52:07 #176
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220554820
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:50 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Is dat niet meer feit met de wetgeving van vorige week waarbij alleen Palestijnen worden gestraft voor terrorisme? Waarom geen Israëliërs?
Op welke manier is zionisme een dekmantel voor een witte entostaat? Dat is het natuurlijk niet. En wetgeving op de Westelijke Jordaanoever heeft daar niets mee te maken.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:50 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Trapt toch niemand meer in joh, dat geframe en getrol.
Met framen of trollen heeft het niets te maken, met feiten wel.
pi_220554822
Palestijnen bestaat helemaal niet als nationaliteit. Het zijn gewoon Arabieren dus.
Hup hup. Opvang in de regio.
pi_220554836
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:52 schreef HowardRoark het volgende:
En wetgeving op de Westelijke Jordaanoever heeft daar niets mee te maken.
quote:
En wetgeving op de Westelijke Jordaanoever heeft daar niets mee te maken.
Zeker wel.

Als je wetgeving maakt, die alleen voor Palestijnen geldt. Waarbij terrorisme wordt gestraft, alleen bij Palestijnen, terwijl neokolonisten op de Westbank dood en verderf zaaien en niet worden aangepakt, omdat de wetgeving er niet voor is. Dan kan je er toch van spreke?

Wat het Israelische kabinet Netanyahu eigenlijk schrijft, samen met de Knesset is. Schiet er maar op los, alleen als je Israelisch bent. Als je Palestijn bent krijg je de doodstraf, meteen binnen een paar dagen, zonder mogelijkheid van beroep.

Dat gaat zelfs voor Murica te ver.
  zaterdag 11 april 2026 @ 12:53:36 #179
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220554837
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:52 schreef Black_Baron het volgende:
Palestijnen bestaat helemaal niet als nationaliteit. Het zijn gewoon Arabieren dus.
Hup hup. Opvang in de regio.
Dit.

Wellicht heeft Saoedi-Arabië of Oman nog wat ruimte.
pi_220554848
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit.

Wellicht heeft Saoedi-Arabië of Oman nog wat ruimte.
Terug op het bootje dus. En tot nooit meer ziens.
  zaterdag 11 april 2026 @ 12:56:22 #181
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220554854
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:53 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
[..]
Zeker wel.

Als je wetgeving maakt, die alleen voor Palestijnen geldt. Waarbij terrorisme wordt gestraft, alleen bij Palestijnen, terwijl neokolonisten op de Westbank dood en verderf zaaien en niet worden aangepakt, omdat de wetgeving er niet voor is. Dan kan je er toch van spreke?
Je knipt de helft uit mijn post zodat je de eerste vraag niet hoeft te beantwoorden. Die blijft echter gewoon staan:
quote:

[..]
Op welke manier is zionisme een dekmantel voor een witte entostaat? Dat is het natuurlijk niet. En wetgeving op de Westelijke Jordaanoever heeft daar niets mee te maken.
pi_220554866
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je knipt de helft uit mijn post zodat je de eerste vraag niet hoeft te beantwoorden. Die blijft echter gewoon staan:
[..]

Ik snap niet waarom er wordt gesproken over een witte ethnostaat. Tenzij ze spreken van racisme. Maar dat snap ik niet helemaal.

TRF zegt dit erover:

https://rightsforum.org/g(...)igers-en-kolonisten/
  zaterdag 11 april 2026 @ 13:00:14 #183
483584 incel
they/them
pi_220554878
VOL = VOL
  zaterdag 11 april 2026 @ 13:10:26 #184
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220554946
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:22 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Waaruit maak je dit op?

quote:
AMSTERDAM, 22 december 2025 – Het afgelopen jaar is het aantal goedgekeurde asielaanvragen in Nederland aanzienlijk gedaald. Uit cijfers van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) blijkt dat tussen november 2024 en oktober 2025 slechts 35 procent van de eerste asielaanvragen is ingewilligd. Een jaar eerder lag dat percentage nog op 56 procent. Daarmee is een duidelijke trendbreuk zichtbaar in het Nederlandse asielbeleid.

Tot en met week 50 van dit jaar ontving Nederland iets meer dan 40.000 asielverzoeken. Dit totaal bestaat uit eerste aanvragen, herhaalde verzoeken en nareizigers die zich bij gezinsleden voegen. Met nog enkele weken te gaan komt het totale aantal aanvragen in 2024 naar verwachting uit rond de 44.000.
Van Europese koploper naar middenmoot

Nederland stond jarenlang bekend als een van de landen met het hoogste inwilligingspercentage binnen de Europese Unie. In sommige jaren werd 70 tot 80 procent van de eerste asielaanvragen goedgekeurd. Die cijfers zorgden in Den Haag voor politieke frustratie, omdat Nederland daarmee aantrekkelijker zou zijn dan omliggende landen.

De recente daling betekent dat Nederland inmiddels meer in de pas loopt met andere EU-lidstaten. Volgens het ministerie van Asiel en Migratie is deze ontwikkeling deels het gevolg van veranderde internationale omstandigheden en aangescherpt beleid.
rest in de link
https://hbpmedia.nl/asielaanvragen-goedkeuring-ind-2024/
  zaterdag 11 april 2026 @ 13:11:34 #185
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220554954
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:58 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik snap niet waarom er wordt gesproken over een witte ethnostaat. Tenzij ze spreken van racisme. Maar dat snap ik niet helemaal.

TRF zegt dit erover:

Dat is omdat in het wereldbeeld van zulke mensen Joden 'wit' zijn, die zionisme zouden gebruiken om het Midden-Oosten 'wit' te maken. Daar zit het complotdenken ook.

En The Rights Forum is per definitie niet serieus te nemen, dat is een radicale actiegroep die inmiddels al artikelen publiceert over dat Israël geen bestaansrecht meer zou hebben.
pi_220554971
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:58 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]

TRF zegt dit erover:

Wat een activistisch geleuter in die link. Totaal niet serieus te nemen. _O-
pi_220554974
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:55 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Terug op het bootje dus. En tot nooit meer ziens.
Ze komen met het vliegtuig tegenwoordig.
  zaterdag 11 april 2026 @ 13:21:25 #188
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_220554997
Hoe komen die lui dan in Ter Apel, met de bus vanuit verweggistan ofzo?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_220555035
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:29 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Als je openlijk oproept om te stemmen op JA21 waar de nummer twee en geestelijke leider van de partij grappen maakt over de Holocaust, veroordeelde Holocaust ontkenners als David Irving een podium gaf en van FvD komt waar neonazi's en complotten over joden de dienst uitmaken sinds dag 1 en op de kieslijst staan dan is die vergelijking terecht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
Die vergelijking boeit me niet eens meer. Ik blijf gewoon FvD stemmen.
pi_220555043
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 13:21 schreef monkyyy het volgende:
Ze zullen wel geholpen worden door NGO's.
pi_220555051
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 13:21 schreef monkyyy het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)-in-nederland-162700

Onder andere zo:

Veel informatie over de reis naar Ter Apel komt via-via, van bekenden die al bij het aanmeldcentrum zijn geweest. Hoofddocent Schapendonk: "Ze hebben in de regel een sociaal netwerk dat informatie deelt. Er is online veel te vinden in Facebook-communities."

Ook officiële kanalen, zoals de website RefugeeHelp, worden volgens beleidsmedewerker Klein Hofmeijer goed gevonden door nieuwkomers. "Je moet daar echt in persoon aanwezig zijn om aan te geven dat je asiel wil aanvragen. Dat is de enige plek waar dat in Nederland kan", zegt Klein Hofmeijer. "En als dat niet gebeurt via het sociale netwerk, dan zal een instantie zoals de politie of een steunorganisatie daarop wijzen."

Verschillende routes
De manier waarop een asielzoeker Nederland binnenkomt, bepaalt volgens hoofddocent Schapendonk hoe de eerste uren verlopen. Op Schiphol is de situatie strikt: "Daar wordt de grensprocedure in gang gezet en wordt men eigenlijk verteld dat men Nederland niet in mag. Mensen komen dan in grensdetentie terecht."

Aan de landgrenzen met Duitsland en België verloopt het anders. Asielzoekers steken soms ongezien de grens over en melden zich later bij de politie of een steunorganisatie. Daar wordt uitgelegd dat de asielaanvraag altijd in Ter Apel moet starten, weet Schapendonk.

Mensensmokkelaars weten precies waar 'asielzoekers' de grens over kunnen. Het is gewoon mensenhandel, niks meer en niks minder.
pi_220555055
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 13:27 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Die vergelijking boeit me niet eens meer. Ik blijf gewoon FvD stemmen.
Dat is je goed recht :)
pi_220555234
Bovendien is de bus naar Ter Apel alleen gratis voor asielzoekers.
pi_220555275
Bizar dat straks het CDA aan de ene kant gemeenten gaat dwingen tot opname van asielzoekers maar aan de andere kant tegen asielwetten stemt om de instroom te beperken.

En dan met droge ogen beweren dat er alles aan gedaan wordt. Om over D66 maar te zwijgen. :r
  Redactie Sport zaterdag 11 april 2026 @ 14:45:39 #195
pi_220555522
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 14:06 schreef Black_Baron het volgende:
Bizar dat straks het CDA aan de ene kant gemeenten gaat dwingen tot opname van asielzoekers maar aan de andere kant tegen asielwetten stemt om de instroom te beperken.

En dan met droge ogen beweren dat er alles aan gedaan wordt. Om over D66 maar te zwijgen. :r
Jij hebt liever dat Ter Apel een shithole wordt met tentenkampen?
pi_220555550
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 14:45 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Want dat mensen instromen uit veilige derde landen is iets wat ons gewoon maar overkomt?
  Redactie Sport zaterdag 11 april 2026 @ 14:52:15 #197
pi_220555562
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 14:49 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Want dat mensen instromen uit veilige derde landen is iets wat ons gewoon maar overkomt?
Neuh, instroom beperken lijkt me een goede zaak. Ter Apel verlichten lijkt me ook een goede zaak.
pi_220555581
quote:

[..]
Liever dat dan dat heel Nederland een shithole wordt.
pi_220555584
Griekenland weet van aanpakken.
quote:
We hebben nu dertig opvangcentra. De helft daarvan bouwen we om tot een detentiecentrum.
En daarmee zeggen ze:
quote:
..kom niet naar Griekenland of Europa, want als je geen asiel krijgt, word je gevangengezet.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)trengere-maatregelen
pi_220555638
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 14:56 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
En daarmee zeggen ze:
[..]
Daar kunnen ze hier een voorbeeld aan nemen.
  zaterdag 11 april 2026 @ 15:06:16 #201
182233 thedeedster
pi_220555646
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 14:49 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Dat is een instelling.

Zijn we slachtoffer van de situatie en moeten we ons daarbij neerleggen?

Of kunnen we - links- of rechtsom - hier iets aan doen?
  zaterdag 11 april 2026 @ 15:06:46 #202
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220555651
quote:

[..]
Ik heb liever dat die mensen in hun eigen shithole blijven. Ze brengen hier zelden iets goeds. Dus ja ook ik ben een voorstander van tentenkampen. Hier aankomen weigeren te zeggen wie je bent en waar je vandaan komt....
Dan deug je gewoon niet.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_220555664
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:16 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

Zij die dit toestaan hebben bloed aan hun handen
Lol wat een onzin
pi_220555671
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:06 schreef deedeetee het volgende:

Hier aankomen weigeren te zeggen wie je bent en waar je vandaan komt....
Dan deug je gewoon niet.
Die mensen zijn dan ook niet welkom in NL.
  Redactie Sport zaterdag 11 april 2026 @ 15:10:11 #205
pi_220555680
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 14:56 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
En daarmee zeggen ze:
[..]
Ja het is de eeuwige balans tussen wel afschrikken voor economische vluchtelingen maar niet een te grote lul zijn tegen mensen die het echt nodig hebben
  zaterdag 11 april 2026 @ 16:37:49 #206
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220556277
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:06 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Ik heb liever dat die mensen in hun eigen shithole blijven. Ze brengen hier zelden iets goeds. Dus ja ook ik ben een voorstander van tentenkampen. Hier aankomen weigeren te zeggen wie je bent en waar je vandaan komt....
Dan deug je gewoon niet.
Mooie tentenkampjes met wacht torentjes en electrische hek en mijnenveld er omheen.
Koken en schoonmaken mogen ze ook allemaal zelf doen.. scheelt ook weer personeel.
Twee wachttorens aan de voorkant met mg42 en meer heb je niet nodig..
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  zaterdag 11 april 2026 @ 16:47:38 #207
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220556339
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Geweldig, niet, die broedervolkeren.
pi_220556359
Weten we nog dat Jetten voor de verkiezingen stoere praatjes over migratie verkondigde en zogenaamd een koerswijziging had gemaakt? Zo'n leuke rubriek was dat. Net zo'n grote leugen als de 10 nieuwe steden.
  zaterdag 11 april 2026 @ 17:12:17 #209
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220556477
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 16:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Geweldig, niet, die broedervolkeren.
Met de (radicale) Islam erbij is helaas weinig geweldig. We zien namelijk iedere keer dat dit de probleem factor is:

• Conflict met Joden (aanstichters moslimfundamentalisten)
• Conflict met Christenen (aanstichters moslimfundamentalisten)
• Conflict met Jezidis (aanstichters moslimfundamentalisten)
• Conflict met Druzen (aanstichters moslimfundamentalisten)

Laten we als voorbeeld Egypte nemen:
quote:
Tensions between Christians (primarily Copts) and Muslims in Egypt stem from a complex mix of rising religious extremism, historical discrimination, socioeconomic disparities, and political instability.

Key issues include disputes over church construction, allegations of forced conversions, sectarian violence in rural areas, and extremist narratives labeling Christians as foreigners or political scapegoats.

Rise of Extremism: Since the 1980s, the growth of more conservative and radical interpretations of Islam has led to increased intolerance and hostility toward Christians, sometimes resulting in attacks on churches and communities.
Discrimination and Legal Hurdles: Copts often report systemic discrimination, including being underrepresented in government, military, and academic positions, and facing stricter regulations when building or repairing churches compared to mosques.
Sectarian Violence and Impunity: Sectarian violence often occurs in rural areas like Upper Egypt, frequently triggered by disputes over land, church construction, or allegations of blasphemy. Human rights groups often criticize the government for failing to adequately investigate or prosecute the perpetrators of these attacks.
Political Scapegoating: Following the removal of President Mohammed Morsi in 2013, some extremist groups targeted Christians, blaming them for the downfall of the Muslim Brotherhood.
Socioeconomic Factors: In poor neighborhoods, tensions are amplified by poverty, lack of education, and competition for resources.

Bron: Google Gemini
Of Jordanië
quote:
Tensions between Christians and Muslims in Jordan arise primarily from rising Islamic conservatism, societal pressure, and legal structures that privilege Islamic law, particularly regarding converts.

While the government promotes interfaith harmony, challenges exist in social life and legal areas, especially for converts from Islam and evangelizing churches.

Key drivers of tension include:

Conversion and Social Pressure: Converts from Islam to Christianity often face severe pressure, harassment, and threats of violence from their families, tribes, or extremists.
Legal Constraints: Sharia law governs family matters like marriage, divorce, and inheritance for all citizens, sometimes disadvantaging Christians. Conversions from Islam are not legally recognized, and converts can have their marriages broken.
Restrictions on Expression: While traditional churches operate freely, public preaching or efforts to convert Muslims are strictly forbidden and can lead to accusations of disrupting public order.
External Factors: Regional conflicts, such as those in Gaza, sometimes heighten conservative sentiment, leading to increased pressure on Christian minorities.
Societal Gaps: Although coexistence is generally good, social segregation exists, particularly regarding interfaith marriage.

Of Syrië
quote:
Tensions between the Druze and Muslim communities in Syria, particularly hardline Sunni groups, are primarily driven by long-standing religious differences, recent political shifts following the fall of the Assad regime, and escalating localized conflicts.

Root Causes of Tension

Religious Ideology: While the Druze faith originated as an offshoot of Shia Islam, most Druze do not identify as Muslim today. Hardline Sunni Islamists and extremist groups like ISIS often view the Druze as "heretics" or "infidels," which has historically led to targeted persecution and massacres, such as the 2018 ISIS attacks in Suwayda.
Political Shifts (Post-2024): Since the fall of Bashar al-Assad in December 2024, the Druze have been wary of the new transitional government led by Ahmed al-Sharaa due to his past leadership of the Islamist group Hay'at Tahrir al-Sham (HTS).
Autonomy vs. Centralization: The Druze community has largely sought self-governance and has refused to disarm or integrate their local militias (like the "Men of Dignity") into the new national army. This resistance has led to direct military clashes with government forces attempting to assert control.
Localized Tribal Disputes: Tensions frequently flare into open violence between Druze and Sunni Bedouin tribes over land, grazing rights, and criminal incidents. A July 2025 incident involving the kidnapping of a Druze merchant by Bedouin groups triggered a major escalation that resulted in over 1,000 deaths.

Of Irak:
quote:
Tensions between Yezidis and some Muslim communities in Iraq stem from long-standing religious prejudices, particularly misconceptions that Yezidis are "devil worshippers". These tensions, historically leading to discrimination, were exacerbated by the 2014 ISIL genocide, where some local Muslim neighbors aligned with the extremists, causing deep trust issues and continued security fears.

Key factors contributing to these tensions include:

Religious Prejudices & Misconceptions: Yezidis, a distinct ethno-religious group, have faced marginalization due to misconceptions about their faith, which is not based on an Abrahamic holy book.
Historical Discrimination & Persecution: Persecution is not new, with historical incidents of violence often fueled by extremist perceptions that Yezidis are outsiders or worshippers of prohibited figures.
The 2014 ISIL Genocide: ISIS attacked the Yezidi heartland of Sinjar in 2014, killing thousands, engaging in forced conversions, and selling women into sexual slavery.
Local Collaboration with ISIS: A major source of modern tension is the memory and evidence of some local Sunni residents supporting or collaborating with ISIS militants during the genocide, shattering community relationships.
Political Disenfranchisement: Many Yezidis feel unprotected by the Iraqi state, often feeling like "strangers in their own land" in disputed territories.
Ongoing Displacement and Security Issues: Many Yezidis remain displaced, and the return of residents and the prevalence of extremist ideology make rebuilding trust difficult.

Of in de gehele Arabische en Islamitische Wereld voor de oprichting van Israël:
quote:
Tensions between Jews and Muslims in the Arab world prior to the 20th century were generally rooted in the legal and social framework of the Dhimmi system.

While Jewish communities often experienced periods of relative stability and prosperity compared to their counterparts in medieval Europe, several factors contributed to friction:

Dhimmi Status: As "People of the Book," Jews were granted protection and religious freedom but held a legally subordinate status. This came with specific requirements, such as paying the Jizya (a poll tax).
Social Restrictions: Depending on the era and the specific ruler, Jews sometimes faced "sumptuary laws" that dictated what they could wear, what animals they could ride, or how high their houses of worship could be built, intended to reinforce social hierarchy.
Economic Competition: In urban centers, competition in trade and finance occasionally led to resentment, particularly when Jewish individuals rose to high positions in government or administration.
Sporadic Persecution: While not the norm, periods of political instability or religious zealotry led to outbursts of violence or forced conversions, such as under the Almohad Caliphate in the 12th century or during various local riots in North Africa and the Levant.
The "Blood Libel": In the 19th century, European-style antisemitic myths (like the 1840 Damascus Affair) began to enter the Arab world, further straining communal relations.[

De conclusie is hier natuurlijk dat het blijkt dat Islam heel moeilijk kan bestaan naast andere religies en groeperingen als men deze niet kan onderdrukken, bekeren of zelfs collectief fysiek bejegenen. Dit laat ook de ware aard van de Islam zien.

Wat denkt vervolgens een deel van Westerlingen anno 2026? Dat de Islam een schitterende religie 'van vrede' is, dat alle problemen in het Midden-Oosten niet door de Islam maar door het Westen en Israël komen en dat het een goed idee is om A) Israël te boycotten en het liefst op te doeken en B) miljoenen moslims toegang geven tot het Westen en de Islam hier vrij spel in de publieke ruimte. En iedereen die daar schichtig voor is wordt meteen weggezet als een 'racist' of 'Islamofoob'.
pi_220556612
Gelukkig toch maar dat Nederland echt een enorm groot land is en totaal niet dichtbevolkt. Met woningen te over, en waar magische geldboompjes in elke tuin of op elk balkon groeien. En eindeloze mogelijkheden voor zorg en onderwijs.
En het maakt natuurlijk helemaal niets uit of mensen hatelijk tegenover elkaar of tegen het westen zelf zijn, want bij binnenkomst valt per direct alle haat, walging en afkeur bij iedereen weg en omarmt men met volle overgave de evenwichtige multiculturele diversiteits droom en draagt iedereen met trots en dankbaarheid zijn of haar steentje bij. O+
pi_220556645
quote:
4s.gif Op zaterdag 11 april 2026 17:28 schreef SpaceOddity het volgende:
Gelukkig toch maar dat Nederland echt een enorm groot land is en totaal niet dichtbevolkt. Met woningen te over, en waar magische geldboompjes in elke tuin of op elk balkon groeien. En eindeloze mogelijkheden voor zorg en onderwijs.
En het maakt natuurlijk helemaal niets uit of mensen hatelijk tegenover elkaar of tegen het westen zelf zijn, want bij binnenkomst valt per direct alle haat, walging en afkeur bij iedereen weg en omarmt men met volle overgave de evenwichtige multiculturele diversiteits droom en draagt iedereen met trots en dankbaarheid zijn of haar steentje bij. O+
Begin jaren 90 dacht men dit oprecht.
pi_220556661
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 17:32 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Begin jaren 90 dacht men dit oprecht.
Nog steeds
Vakman pur sang
pi_220556662
Bekijk deze YouTube-video

Dassen wilt ze wijd verspreiden over Nederland :')
pi_220556675
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 17:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nog steeds
Ja de pantoffels helaas wel.
  zaterdag 11 april 2026 @ 17:36:28 #215
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220556683
quote:

[..]
Euhm... doe eens een bron dat dat zo is.
1947-2016
  zaterdag 11 april 2026 @ 17:41:15 #216
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220556713
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:44 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Groots op het podium. Zit mobiel, maar dumpert heeft hem ook nog.

https://jonet.nl/incident(...)nlinks-pvda-congres/
1947-2016
  zaterdag 11 april 2026 @ 17:44:35 #217
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220556739
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:32 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Komen die helemaal uit Gaza gelopen?
Daar kon toch niemand weg?

Hoe komen ze hier dan?
Zaten toch in de 'grootste gevangenis ter wereld', volgens een aantal users hier...
1947-2016
  zaterdag 11 april 2026 @ 17:45:42 #218
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220556750
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 17:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hoe komen ze hier dan?
Zaten toch in de 'grootste gevangenis ter wereld', volgens een aantal users hier...
Deze lui komen helemaal niet uit Gaza, dite zijn gewoon mensen die al lang en breed ergens in Turkije of Griekenland whatever zaten en nu besloten hebben dat ze wel een gratis woning en geld in West-Europa willen.
pi_220557246
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 17:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Groots op het podium. Zit mobiel, maar dumpert heeft hem ook nog.

https://jonet.nl/incident(...)nlinks-pvda-congres/
'Er ontstond een worsteling."
Zelfs binnen links kan links zijn handjes niet thuishouden dus.
pi_220557287
quote:

[..]
Verschillende landen hebben niet zo'n goede ervaring met dat volk.
Waarom hier verder experimenteren als je weet dat de meerderheid misdrijven begaat.

twitter
pi_220557567
twitter

Ondertussen in Ter Apel zijn de 'kwetsbare vluchtelingen op de vlucht voor oorlog en geweld' aan het opletten of iedereen wel veilig thuis is.
  zaterdag 11 april 2026 @ 19:50:13 #222
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220557670
En we hebben alweer een minister die er geen reet van snapt en het dossier niet aankan. We blijven echt maar in cirkeltjes aanmodderen in dit land, he.
  zaterdag 11 april 2026 @ 21:25:33 #223
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220558583
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 19:41 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Ondertussen in Ter Apel zijn de 'kwetsbare vluchtelingen op de vlucht voor oorlog en geweld' aan het opletten of iedereen wel veilig thuis is.
'Uitzondering!'
'Enkelingen!'
'Kleine minderheid!'

Uhuuuh!
1947-2016
pi_220558666
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 19:41 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

niks aan de hand :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')