abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 april 2026 @ 07:38:21 #101
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220553051
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 06:26 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Zoek het onderhand maar lekker uit.
Wat ga je doen, Joop?
pi_220553054
Niet kunnen aantonen waar je vandaan komt... :') En Nederland haalt ze met busladingen binnen. Knetter-fucking-gek.
Ook in moeilijke tijden.
pi_220553159
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 00:01 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het lijkt zo net een tegenstelling, echter, je kunt toch prima en het Midden Oosten bombarderen en vluchtelingen buitenhouden?
Ja maar als je zoals Howard weet dat we geregeerd worden door mensen die de vluchtelingen (willen) binnenhalen, dan is het een keuze tussen Israël en Nederland, en Howard lijkt stelselmatig te kiezen voor de kant van Israël, ten koste van Nederland. Zelfs toen Israël opperde dat Palestijnen rechtstreeks naar Europa moesten.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 11 april 2026 @ 08:16:53 #104
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220553163

quote:
Andere maatregelen die de Tweede Kamer wil doorvoeren zijn ook een forse aanscherping van het huidige beleid. Zo komen er niet alleen kortere verblijfsvergunningen, maar wordt ook de verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd afgeschaft.

Daarnaast worden de regels voor gezinshereniging een stuk strenger, onder andere door invoering van het tweestatusstelsel. Ook wordt het makkelijker om asielaanvragen af te wijzen wanneer iemand niet meewerkt aan de procedure.
quote:
Maar zover is het nog niet. Het voorstel moet nog door de Eerste Kamer, waar de verhoudingen totaal verschillend zijn. PN is daar op dit moment met veertien zetels de grootste fractie, gevolgd door de BBB met elf. Overigens begon de BBB met zestien zetels. Sinds 2023 splitsten maar liefst vijf mensen zich af.
De laatste, Van Gasteren, werd eind maart uit de fractie gezet, nadat hij publiekelijk had verkondigd zijn lidmaatschap bij de partij op te zeggen.

Het rechtse blok dat in de Tweede Kamer steun verklaarde aan de strengere asielwetten, heeft in de senaat tezamen maar 31 van de 75 zetels. Niet genoeg dus voor een meerderheid. Daarbij komt dat de senaat ongekend versplinterd is, met inmiddels twintig fracties, waaronder een ratjetoe van zeven onvoorspelbare éénpitters.
Benieuwd of dit soort nieuws van invloed gaat zijn op de stemming in de eerste kamer. En dan dus dat men voor de verscherpte asielwetgeving van Faber gaat stemmen. (niet dat in de praktijk waarschijnlijk veel gaat uithalen maar wellicht is het een begin)
pi_220553168
Het heeft niet zoveel nut om per EU-land een eigen "strengste asielbeleid" te ontwikkelen, je kan dat beter als EU bij de buitengrenzen oplossen.

Daarnaast investeren in opvang in de regio, steek daar geld in, zorg voor goede leefomstandigheden en zorg in vluchtelingenkampen.
pi_220553201
quote:
13s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:48 schreef JanKlaassen1 het volgende:
Voor alle zeikerds: als je de genocide van Israël steunt, houd dan je mond nu over nieuwe asielzoekers.
Inderdaad....
pi_220553204
<Knip>

Grappige is dat hun baas, Netanyahu, de veroorzaker is van vele vluchtelingenstromen.
Vanuit de hele regio daar eigenlijk is Israël de veroorzaker van de ellende en bijbehorende vluchtelingenstromen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Jippie op 11-04-2026 13:28:04 ]
pi_220553255
Goede discussies hier.

Wat ik denk dat een probleem is is dat de VS niet goed uitlegt waarom het dingen doet.
En de NLse media weigert het goed uit te leggen.

Neem Venezuela, die operatie is best goed gedaan en er waren veel voordelen zeker ook voor de burgers. Nu beetje bij beetje groeit de welvaart.
Maar het wordt niet goed uitgelegd.

Iran:
Zelfde verhaal. Wat hier al gezegd is, is het helemaal niet goed duidelijk in NL waar het Iraanse regime voor stond en welke ellende die veroorzaakt hebben.
En wat die met nucleaire wapens zouden uitrichten.

Dat had rustig en veel verteld moeten worden in documentaires, nieuws items enz
Hoe gevaarlijk was Iran, wat hadden ze al wat redelijkerwijs aangetoond kon worden.

De VS heeft heel veel Intel en daarvan hadden ze wel iets meer naar buiten moeten brengen.
Dat is de fout van Trump, foute communicatie
Vakman pur sang
  zaterdag 11 april 2026 @ 08:51:31 #109
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220553262
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 07:39 schreef Gibson88 het volgende:
Niet kunnen aantonen waar je vandaan komt... :') En Nederland haalt ze met busladingen binnen. Knetter-fucking-gek.
Dat kunnen ze wel, maar Nederland kiest er dan voor om de vingers in de oren te stoppen en hard LALALALALA te roepen. Als ik het goed begrijp is de reden dat ze nationaliteit onbekend noteren, omdat ze Palestina niet erkennen :') ze weten dus waar ze vandaan komen, maar doen net alsof ze het niet weten. Super intelligent!
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  zaterdag 11 april 2026 @ 08:52:50 #110
503714 SebbeSwensje
pi_220553267
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 08:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Goede discussies hier.

Wat ik denk dat een probleem is is dat de VS niet goed uitlegt waarom het dingen doet.

Neem Venezuela, die operatie is best goed gedaan en er waren veel voordelen zeker ook voor de burgers. Nu beetje bij beetje groeit de welvaart.

Iran:
Zelfde verhaal. Wat hier al gezegd is, is het helemaal niet goed duidelijk in NL waar het Iraanse regime voor stond en welke ellende die veroorzaakt hebben.

Hoe gevaarlijk was Iran, wat hadden ze al wat redelijkerwijs aangetoond kon worden.

De VS heeft heel veel Intel en daarvan hadden ze wel iets meer naar buiten moeten brengen.
:')
Appears.
pi_220553271
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 08:52 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Bedankt voor de herhaling van mijn duidende en goede bericht.
Vakman pur sang
pi_220553279
Het valt me wel op dat druggebruikers, alcoholisten en instabiele figuren genegen zijn om de anti westerse en dus Iraanse kant te kiezen.
Vakman pur sang
pi_220553287
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 08:51 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Dat kunnen ze wel, maar Nederland kiest er dan voor om de vingers in de oren te stoppen en hard LALALALALA te roepen. Als ik het goed begrijp is de reden dat ze nationaliteit onbekend noteren, omdat ze Palestina niet erkennen :') ze weten dus waar ze vandaan komen, maar doen net alsof ze het niet weten. Super intelligent!
Palestijnen, wat doen die hier?
Dat is vragen om ellende natuurlijk, zie Jordanië, Gaza en Libanon.

Veel volkeren zijn tijdelijk welkom maar die mogen hier niet binnengelaten worden, zet er 3 bij elkaar en ze vormen een terreurgroepje.
pi_220553303
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 08:56 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Veel volkeren zijn tijdelijk welkom maar die mogen hier niet binnengelaten worden, zet er 3 bij elkaar en ze vormen een terreurgroepje.
Het zijn Palestijnen uit veilige derde landen. Die eerst via België asiel probeerden aan te vragen.
Maar België is strenger geworden.
Dus proberen ze het nu in NL.
  zaterdag 11 april 2026 @ 09:00:02 #115
503714 SebbeSwensje
pi_220553308
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 08:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Bedankt voor de herhaling van mijn duidende en goede bericht.
Ja hoor, het is goed met je _O- het ligt aan de communicatie. Wat een klucht.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 08:56 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Daar kun je inderdaad je vraagtekens bij zetten, maar ik vermoed dat ze gewoon meereizen met de overige asielzoekers uit die gebieden.
Appears.
pi_220553355
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 08:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Het valt me wel op dat druggebruikers, alcoholisten en instabiele figuren genegen zijn om de anti westerse en dus Iraanse kant te kiezen.
Voor de enige werkzame oplossing wordt toch door de meeste mannen niet gepleit?
pi_220553391
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 08:51 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ach zo zijn er hele volkeren die met sloepen de oceaan oversteken en plots hele documenten kwijt zijn en hun herkomst niet kunnen herinneren. Treurig maar het gebeurt wel.
Ook in moeilijke tijden.
  zaterdag 11 april 2026 @ 09:20:23 #118
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220553410
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 23:39 schreef capricia het volgende:
Zou het zo kunnen zijn dat ze in België strenger geworden zijn op deze groep Palestijnen uit Griekenland en Turkije enzo, en dat ze daarom naar Nederland reizen?
Weer allemaal doorreizigers op zoek naar de verzorgingsstaten in Noord West Europa. Weg ermee.
pi_220553436
quote:
Asielminister verhoogt druk op gemeenten, is bereid tot dwang
Vandaag, 00:13
Asielminister Bart van den Brink (CDA) is bereid "uiteindelijk" gemeenten te dwingen om opvangplekken voor asielzoekers te creëren. "Dat is wat de wet van mij vraagt. Gemeenten hebben samen met mij de opvangplekken te regelen", zegt de minister in Nieuwsuur.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-is-bereid-tot-dwang
  zaterdag 11 april 2026 @ 09:30:14 #120
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220553450
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 08:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Sowieso vóór islam kiezen is niet best.
Een middeleeuws dominant geloof importeren in het welvarende westen heeft vooralsnog niet heel goed uitgepakt. Zie alle grote Europese steden.
pi_220553456
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 08:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Goede discussies hier.

Iran:

Ja, het hele concept is nou juist vooral dat er geen overleg is geweest én dat de heer Trump vervolgens wel medewerking op afroep verwacht.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220553465
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:45 schreef Mubassie het volgende:
Palestijnen sowieso ten alle tijden weigeren. Dat is vragen om problemen.
Komen die helemaal uit Gaza gelopen?
Daar kon toch niemand weg?

pi_220553496
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
We moeten die mensen wel opvangen in Nederland zodat ze de joden in Israel niet lastig kunnen vallen.
Met een bevolkingsbeleid (gestuurd door moslimfundamentalistische groepen die zelfs vruchtbaarheidsklinieken hebben opgezet met gratis zorg om zoveel mogelijk te kunnen baren) om zoveel mogelijk moslims te maken in de strijd tegen Israel is dat een mokerdom idee. Dan probeer je met een tissue een openstaande kraan te stoppen. Leuk geprobeerd wel.

https://www.aljazeera.com(...)phic-war-with-israel

https://www.reddit.com/r/(...)m_source=chatgpt.com

https://www.un.org/unispal/document/auto-insert-209820/

https://archive.ph/oedaA
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_220553532
quote:
Het gaat dus beginnen.

De regering trekt ten strijde tegen de eigen bevolking.

Tegen de mensen door wie ze betaald worden.
  Redactie Sport zaterdag 11 april 2026 @ 09:43:35 #125
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220553565
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 23:29 schreef capricia het volgende:
Lijkt me wel lastig uitzetten. Al die mensen met een onbekende nationaliteit, die uit Griekenland, Jordanië en Turkije komen.
Die landen willen ze niet terug. En naar Israël terugsturen gaat ook niet zo lekker.
Dus je zit er toch aan vast en er gaat weer veel mis aan die kant van Europa met het opvangen en fair verdelen van de pot.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')