abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 april 2026 @ 12:52:07 #176
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220554820
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:50 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Is dat niet meer feit met de wetgeving van vorige week waarbij alleen Palestijnen worden gestraft voor terrorisme? Waarom geen Israëliërs?
Op welke manier is zionisme een dekmantel voor een witte entostaat? Dat is het natuurlijk niet. En wetgeving op de Westelijke Jordaanoever heeft daar niets mee te maken.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:50 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Trapt toch niemand meer in joh, dat geframe en getrol.
Met framen of trollen heeft het niets te maken, met feiten wel.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220554822
Palestijnen bestaat helemaal niet als nationaliteit. Het zijn gewoon Arabieren dus.
Hup hup. Opvang in de regio.
pi_220554836
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:52 schreef HowardRoark het volgende:
En wetgeving op de Westelijke Jordaanoever heeft daar niets mee te maken.
quote:
En wetgeving op de Westelijke Jordaanoever heeft daar niets mee te maken.
Zeker wel.

Als je wetgeving maakt, die alleen voor Palestijnen geldt. Waarbij terrorisme wordt gestraft, alleen bij Palestijnen, terwijl neokolonisten op de Westbank dood en verderf zaaien en niet worden aangepakt, omdat de wetgeving er niet voor is. Dan kan je er toch van spreke?

Wat het Israelische kabinet Netanyahu eigenlijk schrijft, samen met de Knesset is. Schiet er maar op los, alleen als je Israelisch bent. Als je Palestijn bent krijg je de doodstraf, meteen binnen een paar dagen, zonder mogelijkheid van beroep.

Dat gaat zelfs voor Murica te ver.
  zaterdag 11 april 2026 @ 12:53:36 #179
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220554837
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:52 schreef Black_Baron het volgende:
Palestijnen bestaat helemaal niet als nationaliteit. Het zijn gewoon Arabieren dus.
Hup hup. Opvang in de regio.
Dit.

Wellicht heeft Saoedi-Arabië of Oman nog wat ruimte.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220554848
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit.

Wellicht heeft Saoedi-Arabië of Oman nog wat ruimte.
Terug op het bootje dus. En tot nooit meer ziens.
  zaterdag 11 april 2026 @ 12:56:22 #181
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220554854
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:53 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
[..]
Zeker wel.

Als je wetgeving maakt, die alleen voor Palestijnen geldt. Waarbij terrorisme wordt gestraft, alleen bij Palestijnen, terwijl neokolonisten op de Westbank dood en verderf zaaien en niet worden aangepakt, omdat de wetgeving er niet voor is. Dan kan je er toch van spreke?
Je knipt de helft uit mijn post zodat je de eerste vraag niet hoeft te beantwoorden. Die blijft echter gewoon staan:
quote:

[..]
Op welke manier is zionisme een dekmantel voor een witte entostaat? Dat is het natuurlijk niet. En wetgeving op de Westelijke Jordaanoever heeft daar niets mee te maken.
pi_220554866
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je knipt de helft uit mijn post zodat je de eerste vraag niet hoeft te beantwoorden. Die blijft echter gewoon staan:
[..]

Ik snap niet waarom er wordt gesproken over een witte ethnostaat. Tenzij ze spreken van racisme. Maar dat snap ik niet helemaal.

TRF zegt dit erover:

https://rightsforum.org/g(...)igers-en-kolonisten/
  zaterdag 11 april 2026 @ 13:00:14 #183
483584 incel
they/them
pi_220554878
VOL = VOL
  zaterdag 11 april 2026 @ 13:10:26 #184
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220554946
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:22 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Waaruit maak je dit op?

Je kent de wetgeving van alle 195 landen op de wereld?
quote:
AMSTERDAM, 22 december 2025 – Het afgelopen jaar is het aantal goedgekeurde asielaanvragen in Nederland aanzienlijk gedaald. Uit cijfers van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) blijkt dat tussen november 2024 en oktober 2025 slechts 35 procent van de eerste asielaanvragen is ingewilligd. Een jaar eerder lag dat percentage nog op 56 procent. Daarmee is een duidelijke trendbreuk zichtbaar in het Nederlandse asielbeleid.

Tot en met week 50 van dit jaar ontving Nederland iets meer dan 40.000 asielverzoeken. Dit totaal bestaat uit eerste aanvragen, herhaalde verzoeken en nareizigers die zich bij gezinsleden voegen. Met nog enkele weken te gaan komt het totale aantal aanvragen in 2024 naar verwachting uit rond de 44.000.
Van Europese koploper naar middenmoot

Nederland stond jarenlang bekend als een van de landen met het hoogste inwilligingspercentage binnen de Europese Unie. In sommige jaren werd 70 tot 80 procent van de eerste asielaanvragen goedgekeurd. Die cijfers zorgden in Den Haag voor politieke frustratie, omdat Nederland daarmee aantrekkelijker zou zijn dan omliggende landen.

De recente daling betekent dat Nederland inmiddels meer in de pas loopt met andere EU-lidstaten. Volgens het ministerie van Asiel en Migratie is deze ontwikkeling deels het gevolg van veranderde internationale omstandigheden en aangescherpt beleid.
rest in de link
https://hbpmedia.nl/asielaanvragen-goedkeuring-ind-2024/
  zaterdag 11 april 2026 @ 13:11:34 #185
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220554954
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:58 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik snap niet waarom er wordt gesproken over een witte ethnostaat. Tenzij ze spreken van racisme. Maar dat snap ik niet helemaal.

TRF zegt dit erover:

Dat is omdat in het wereldbeeld van zulke mensen Joden 'wit' zijn, die zionisme zouden gebruiken om het Midden-Oosten 'wit' te maken. Daar zit het complotdenken ook.

En The Rights Forum is per definitie niet serieus te nemen, dat is een radicale actiegroep die inmiddels al artikelen publiceert over dat Israël geen bestaansrecht meer zou hebben.
pi_220554971
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:58 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]

TRF zegt dit erover:

Wat een activistisch geleuter in die link. Totaal niet serieus te nemen. _O-
pi_220554974
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:55 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Terug op het bootje dus. En tot nooit meer ziens.
Ze komen met het vliegtuig tegenwoordig.
  zaterdag 11 april 2026 @ 13:21:25 #188
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_220554997
Hoe komen die lui dan in Ter Apel, met de bus vanuit verweggistan ofzo?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_220555035
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:29 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Als je openlijk oproept om te stemmen op JA21 waar de nummer twee en geestelijke leider van de partij grappen maakt over de Holocaust, veroordeelde Holocaust ontkenners als David Irving een podium gaf en van FvD komt waar neonazi's en complotten over joden de dienst uitmaken sinds dag 1 en op de kieslijst staan dan is die vergelijking terecht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Die vergelijking boeit me niet eens meer. Ik blijf gewoon FvD stemmen.
pi_220555043
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 13:21 schreef monkyyy het volgende:
Ze zullen wel geholpen worden door NGO's.
pi_220555051
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 13:21 schreef monkyyy het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)-in-nederland-162700

Onder andere zo:

Veel informatie over de reis naar Ter Apel komt via-via, van bekenden die al bij het aanmeldcentrum zijn geweest. Hoofddocent Schapendonk: "Ze hebben in de regel een sociaal netwerk dat informatie deelt. Er is online veel te vinden in Facebook-communities."

Ook officiële kanalen, zoals de website RefugeeHelp, worden volgens beleidsmedewerker Klein Hofmeijer goed gevonden door nieuwkomers. "Je moet daar echt in persoon aanwezig zijn om aan te geven dat je asiel wil aanvragen. Dat is de enige plek waar dat in Nederland kan", zegt Klein Hofmeijer. "En als dat niet gebeurt via het sociale netwerk, dan zal een instantie zoals de politie of een steunorganisatie daarop wijzen."

Verschillende routes
De manier waarop een asielzoeker Nederland binnenkomt, bepaalt volgens hoofddocent Schapendonk hoe de eerste uren verlopen. Op Schiphol is de situatie strikt: "Daar wordt de grensprocedure in gang gezet en wordt men eigenlijk verteld dat men Nederland niet in mag. Mensen komen dan in grensdetentie terecht."

Aan de landgrenzen met Duitsland en België verloopt het anders. Asielzoekers steken soms ongezien de grens over en melden zich later bij de politie of een steunorganisatie. Daar wordt uitgelegd dat de asielaanvraag altijd in Ter Apel moet starten, weet Schapendonk.

Mensensmokkelaars weten precies waar 'asielzoekers' de grens over kunnen. Het is gewoon mensenhandel, niks meer en niks minder.
pi_220555055
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 13:27 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Die vergelijking boeit me niet eens meer. Ik blijf gewoon FvD stemmen.
Dat is je goed recht :)
pi_220555234
Bovendien is de bus naar Ter Apel alleen gratis voor asielzoekers.
pi_220555275
Bizar dat straks het CDA aan de ene kant gemeenten gaat dwingen tot opname van asielzoekers maar aan de andere kant tegen asielwetten stemt om de instroom te beperken.

En dan met droge ogen beweren dat er alles aan gedaan wordt. Om over D66 maar te zwijgen. :r
  Redactie Sport zaterdag 11 april 2026 @ 14:45:39 #195
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220555522
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 14:06 schreef Black_Baron het volgende:
Bizar dat straks het CDA aan de ene kant gemeenten gaat dwingen tot opname van asielzoekers maar aan de andere kant tegen asielwetten stemt om de instroom te beperken.

En dan met droge ogen beweren dat er alles aan gedaan wordt. Om over D66 maar te zwijgen. :r
Jij hebt liever dat Ter Apel een shithole wordt met tentenkampen?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220555550
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 14:45 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Want dat mensen instromen uit veilige derde landen is iets wat ons gewoon maar overkomt?
  Redactie Sport zaterdag 11 april 2026 @ 14:52:15 #197
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220555562
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 14:49 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Want dat mensen instromen uit veilige derde landen is iets wat ons gewoon maar overkomt?
Neuh, instroom beperken lijkt me een goede zaak. Ter Apel verlichten lijkt me ook een goede zaak.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220555581
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 14:45 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Liever dat dan dat heel Nederland een shithole wordt.
pi_220555584
Griekenland weet van aanpakken.
quote:
We hebben nu dertig opvangcentra. De helft daarvan bouwen we om tot een detentiecentrum.
En daarmee zeggen ze:
quote:
..kom niet naar Griekenland of Europa, want als je geen asiel krijgt, word je gevangengezet.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)trengere-maatregelen
pi_220555638
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 14:56 schreef Black_Baron het volgende:
Griekenland weet van aanpakken.
[..]
En daarmee zeggen ze:
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)trengere-maatregelen
Daar kunnen ze hier een voorbeeld aan nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')