Beetje influencen enzoquote:Op vrijdag 10 april 2026 15:32 schreef L3viathan het volgende:
Jetteke (32) heeft gelijk
Ze doen soms net alsof je maar de hele dag thuis lekker in de bank ligt en alle tijd van de wereld hebt
Of die juffen en meesters gaan gewoon fulltime werken zoals vroeger.quote:Op vrijdag 10 april 2026 13:49 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.jmouders.nl/j(...)-te-veel-van-ouders/
[..]
Wat een onzin zeg om zo'n druk te zetten hierop... We hebben onze economie ingericht op 2 fulltime banen per huishouden. Dan moet je niet gek kijken dat er weinig vrijwilligers zijn.
Ouders van tegenwoordig hebben het al druk genoeg.
Jetteke moet eens 'One fine day' huren of kopen. Gaat over twee alleenstaande ouders die op deze 'fine day' de ben en onder hun kont vandaan lopen om alles in goede banen te leiden.quote:Op vrijdag 10 april 2026 14:48 schreef Richestorags het volgende:
Jetteke (32) wijst zichzelf vooral af en voelt zich als projectie veroordeeld door anderen. Het kan best dat anderen je beoordelen of zelfs veroordelen, maar als je je dat erg aantrekt is dat je interne staat.
Jetteke (32) lijkt het slecht te trekken dat ze alles omhoog moet houden van zichzelf en dat dat haar niet lukt. Zoals altijd, is dicht bij jezelf blijven het beste.
Ach gossie toch.quote:Op vrijdag 10 april 2026 13:49 schreef Mikeytt het volgende:
Bij de Videocine?quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:42 schreef Hiddendoe het volgende:
Jetteke moet eens 'One fine day' huren
Misschien kan school eens een leuke informatieve ouderavond organiseren over de cirkel van invloed.quote:Op vrijdag 10 april 2026 14:48 schreef Richestorags het volgende:
Jetteke (32) wijst zichzelf vooral af en voelt zich als projectie veroordeeld door anderen. Het kan best dat anderen je beoordelen of zelfs veroordelen, maar als je je dat erg aantrekt is dat je interne staat.
Jetteke (32) lijkt het slecht te trekken dat ze alles omhoog moet houden van zichzelf en dat dat haar niet lukt. Zoals altijd, is dicht bij jezelf blijven het beste.
Klopt, het geeft wel aan dat we weer terug moeten naar een maatschappij waar 1 voltijdsbaan (of 2x deeltijd) voldoende zou moeten zijn.quote:Op vrijdag 10 april 2026 13:49 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg om zo'n druk te zetten hierop... We hebben onze economie ingericht op 2 fulltime banen per huishouden. Dan moet je niet gek kijken dat er weinig vrijwilligers zijn.
Of naar een maatschappij waar ouders weer verantwoordelijk zijn voor de opvoeding van hun kinderen, zodat je niet meer volgens allerlei protocollen één volwassene op iedere 6 a 8 kinderen hoeft te hebben voor dit soort uitjes. Toen ik nog in het po werkte heb ik me ook vaak genoeg geërgerd aan de voorwaarden die aan een uitje gesteld werden. Ook omdat je dan regelmatig iets 'duur' inkoopt bij bijvoorbeeld een museum en er vervolgens totaal incompetente begeleiding vanuit die organisatie bij staat die alleen stille modelleerlingen aankan.quote:Op vrijdag 10 april 2026 16:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Klopt, het geeft wel aan dat we weer terug moeten naar een maatschappij waar 1 voltijdsbaan (of 2x deeltijd) voldoende zou moeten zijn.
Akkoord, het probleem is ook dat je beter enkel op uitjes kunt gaan met modelleerlingen. Op de school van mijn kinderen (privéschool Mexico) mogen kinderen na wangedrag bij toekomstige uitstapjes niet langer mee.quote:Op vrijdag 10 april 2026 17:12 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Of naar een maatschappij waar ouders weer verantwoordelijk zijn voor de opvoeding van hun kinderen, zodat je niet meer volgens allerlei protocollen één volwassene op iedere 6 a 8 kinderen hoeft te hebben voor dit soort uitjes. Toen ik nog in het po werkte heb ik me ook vaak genoeg geërgerd aan de voorwaarden die aan een uitje gesteld werden. Ook omdat je dan regelmatig iets 'duur' inkoopt bij bijvoorbeeld een museum en er vervolgens totaal incompetente begeleiding vanuit die organisatie bij staat die alleen stille modelleerlingen aankan.
En dat je eens zal zeggen dat 'Pietje' gewoon niet mee kan omdat hij zich nog geen 2 minuten (letterlijk!) normaal kan gedragen is er ook niet bij.
Hier ook dezelfde ervaring. Het zijn altijd dezelfde ouders die helpen.quote:Op vrijdag 10 april 2026 17:17 schreef capricia het volgende:
Mijn ervaring:
Weet wie er vaak hielpen?
Marokkaanse moeders. En ook vaak Nederlandse vaders (naast moeders).
Maar toen onze Montessorischool steeds meer expats aantrok (ook uit India enzo) en er steeds meer in het Engels gecommuniceerd moest worden met de ouders, zag je deze nieuwe soort ouders nooit bij het pepernoten bakken en het versieren van de school voor Sinterklaas of het inpakken van de surprises voor de kleuters. Of een keertje helpen met schoonmaken voor de zomervakantie.
Misschien is het beter als je ouders de keuze geeft om het ook af te kopen?
30 kinderen hebben samen 60 ouders…quote:Op vrijdag 10 april 2026 17:32 schreef cosmosis het volgende:
Jetteke (32) klinkt een beetje onzeker.....In een klas van 30 kinderen, zijn er toch ook minimaal 30 ouders, die iets kunnen bijdragen? Wat doen die andere 29 ouders als Jetteke (32) zegt niet te kunnen?
Misschien moet Jetteke (32) eens gewoon niet reageren als de vraag komt "Wie heeft tijd?" Als je dan meld "Ikkuh niet" sta je natuurlijk direct negatief te boek, en de rest van de ouders houdt wijselijk hun mond
Als Jetteke (32) al niet om kan gaan met de sociale druk in een vrijwillige groepsapp, dan wordt ze opgevreten door de boze maatschappij.....
Dit land is ook gewoon niet kindvriendelijk. Het wordt inderdaad echt verwacht dat beide ouders (fulltime) werken en vaak wordt als gevolg ervan de rest een beetje verwaarloost. Je ziet het ook terug in hoe ons belastingstelsel is ingericht (eenverdienerskloof, waar ik ook slachtoffer van ben), en zelfs in een land als Polen of Tsjechië krijg je tegenwoordig een stuk meer kinderbijslag dan hier.quote:Op vrijdag 10 april 2026 13:49 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 10 april 2026 14:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Of braaf de adviezen van JM Ouders opvolgen natuurlijk.
[..]Even een n=1 dan. Ik heb 2 kinderen op school, en minstens één keer per week komen de "vrijwillige" verzoeken wel. "De kids gaan eind van de week naar buiten voor gym, maar daar willen we ook ouders bij hebben", of "de kinderen gaan volgende week naar de kinderboerderij, we hebben 5 ouders nodig die meerijden en helpen opletten"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Probleem is vooral de ouders die tijd over hebben en in de whatsappgroep van de klas dingen plaatsen als: "Ja maar als er niemand mee rijdt, dan kunnen ze niet naar de kinderboerderij. Dat wil je je kind toch niet ontnemen?"
Zo erg als 't in het bericht staat is het echt niet, maar vrijblijvend absoluut niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |