Boil m mash m stick m in a stewquote:Op vrijdag 10 april 2026 15:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Al kreeg ik geld toe. Die inferieure zetmeelbonken zijn benne niet te vreten
.
Ook waar. Gevarieerd te veel is ook slecht. Immers te...quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Altijd belangrijk, maar je kan gevarieerd nog steeds ergens te veel van eten
Het gaat altijd om geld. Dat zien we nu ook met die vlees bereidingen die steeds meer ingrediënten naast vlees gaan bevatten en daar wordt dan nog schimmig over gedaan ook.quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het grote probleem aan deze adviezen is m.i. dat het helemaal niet gaat om gezondheid, maar om politiek aan de ene kant en geld aan de andere kant.
Want vergis je niet: er is veel meer geld te verdienen met plantaardig voedsel dan met vlees. En dat maakt dat er heel veel mensen in die wereld zitten die gewoon een geldelijk belang hebben bij het promoten van een plantaardig dieet.
Vind 't allemaal niks.quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nou nou nou, aardappels hebben onterecht een slecht imago bij sommige mensen. Je hebt ook heel veel soorten aardappelen he.
Je stereotype kapot gekookte smakeloze piepers zit niemand op te wachten, nee. Overigens is veel goedkoper pasta precies hetzelfde, zo niet erger.
...vreden.quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ook waar. Gevarieerd te veel is ook slecht. Immers te...
Ik weet wel wat gezonder is, tenzij je altijd volkorenpasta eetquote:Op vrijdag 10 april 2026 15:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Vind 't allemaal niks.
Verder absoluut geen moeilijke eter, en als het moet eet ik ze wel maar liever niet. Pasta geen probleem.
Je kan er natuurlijk meer mee dan alleen koken en een sloot jus erover.quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Vind 't allemaal niks.
Verder absoluut geen moeilijke eter, en als het moet eet ik ze wel maar liever niet. Pasta geen probleem.
Meestal.quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik weet wel wat gezonder is, tenzij je altijd volkorenpasta eet
Er is veel meer geld te verdienen aan vlees, zelf voor akkerbouwers. Waar verdien je meer aan? 1 kilogram graan verkopen aan een mens of 5 kilogram graan verkopen aan een varkensboer? Het eindproduct levert net zoveel kcal op (ongeveer dan, cijfers zijn een voorbeeld), maar door de vleesindustrie hebben we veel meer vraag.quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het grote probleem aan deze adviezen is m.i. dat het helemaal niet gaat om gezondheid, maar om politiek aan de ene kant en geld aan de andere kant.
Want vergis je niet: er is veel meer geld te verdienen met plantaardig voedsel dan met vlees. En dat maakt dat er heel veel mensen in die wereld zitten die gewoon een geldelijk belang hebben bij het promoten van een plantaardig dieet.
Het geld wordt niet primair door boeren verdiend, wist je dat?quote:Op vrijdag 10 april 2026 16:03 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Er is veel meer geld te verdienen aan vlees, zelf voor akkerbouwers. Waar verdien je meer aan? 1 kilogram graan verkopen aan een mens of 5 kilogram graan verkopen aan een varkensboer? Het eindproduct levert net zoveel kcal op (ongeveer dan, cijfers zijn een voorbeeld), maar door de vleesindustrie hebben we veel meer vraag.
Aardappelpuree kan ook nog.quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Je kan er natuurlijk meer mee dan alleen koken en een sloot jus erover.
Als je ook niet van patat houdt, en niet van gebakken aardappeltjes met spekjes en ui, en niet van ovenschotels met aardappel, en niet van gnocci, dan verklaar ik je voor gek en/of leugenaar.
Dit zijn de lobby cijfers voor plant VS vlees.quote:Op vrijdag 10 april 2026 16:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het geld wordt niet primair door boeren verdiend, wist je dat?
quote:In the U.S., about 800 times more public funding and 190 times more lobbying money goes to animal-source food products than alternatives. In the EU, about 1,200 times more public funding and three times more lobbying money goes to animal-source food products.
https://news.stanford.edu(...)rnative-meat-compete
Dat doet mij denken aan Bombastium.quote:
Was het maar zo simpel.quote:Op vrijdag 10 april 2026 13:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Discipline? Het gaat voor mij gewoon vanzelf.
Als mensen niet dik willen worden dan moeten ze er een gezond eet- en beweegpatroon op nahouden. Een koolhydraatarm dieet kán daaronder vallen, maar dat is zeker geen voorwaarde. Simpelweg geen, of weinig, troep eten is in elk geval een goed begin. Zoals ik al zei: er zit een wereld van verschil tussen een zak snoep of een volkorenbrood.
Je zou een punt hebben als we koeien uitsluitend laten grazen op land alleen gras kan groeien. Maar dat doen we niet. We kiezen er bewust voor om gras te groeien voor koeien op vruchtbare grond die ook een andere bestemming had kunnen hebben (voor de veengebieden kun je het argument maken dat gras/veeteelt de enige optie is). En dan heb je opeens een extreem inefficiënte en milieuvervuilende manier om kcal/eiwitten te genereren per hectare.quote:Op zaterdag 11 april 2026 10:01 schreef Memeowitz het volgende:
Runderen spelen al eeuwen een cruciale rol in de overleving van de mens. Wij kunnen geen gras verteren, maar koeien wel. Zij zetten dit om in vlees, melk en mest die de bodem vruchtbaar houdt. Als een mens ooit de koe had kunnen uitvinden, dan zou dit de meest waardevolle uitvinding ter wereld zijn geweest. Wat vaak over het hoofd wordt gezien, is dus het risico van het volledig verbannen van vlees. Dit raakt niet alleen de landbouw, maar ook de basis van ons eigen bestaan. De politieke lobby tegen vlees is dus niet alleen een strijd tegen een produkt, maar een stiekeme strijd tegen de mens zelf. Een deel van de politieke elite haat mensen. En streeft een wereld na waarin menselijke behoeften zoveel als mogelijk beperkt worden. Om ons bestaan te beperken. Als ze de zuurstof konden belasten of beperken, dan zouden ze dit waarschijnlijk ook doen. Iedereen die zomaar meegaat in de anti-vleeslobby, draagt dus onbewust bij aan deze ontwikkeling tegen het bestaan van de mens.
Met welk gif?quote:Op zaterdag 11 april 2026 14:46 schreef Gimmick het volgende:
De intensieve veehouderij is mede verantwoordelijk voor de vergiftiging van de lucht die we ademen en het water dat we drinken.
Of iets giftig is, is een kwestie van de hoeveelheid. En ik neem aan, dat je liever veel mensen hebt dan veel koeien.quote:Op zaterdag 11 april 2026 16:35 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dan ben jezelf ook giftig. Kijk eens even kritisch naar je eigen emissies.
Jij zou de olifant nog niet zien als die op jouw voet staat.quote:Op vrijdag 10 april 2026 16:22 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Dit zijn de lobby cijfers voor plant VS vlees.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |