abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 april 2026 @ 15:38:53 #226
141482 Q.
JurassiQ
pi_220645161
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 15:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De meeste wapens en munitie komen gewoon nog aan hoor. Trump doet ook nog steeds heel veel moeite om Europese landen Amerikaanse wapens te laten kopen, maar dat word dus steeds minder en minder.

De Patriot's, HIMARs etc krijg je de komende jaren echt niet vanuit dat land. En we moeten onze eigen industrie opbouwen.
For great justice!
  Moderator vrijdag 24 april 2026 @ 18:57:24 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220646037
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 11:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ow jeetje wat vreselijk _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 24 april 2026 @ 20:44:08 #228
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220646877
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 14:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
We zijn in rap tempo bezig om ons los te weken van de VS, maar dat kost nu eenmaal tijd. Er worden nu steeds meer wapens en munitie in Europa gefabriceerd.

Ondertussen gaan we niet in op alle eisen en verzoeken van Trump. We doen niet mee aan zijn spelletjes en debiele oorlogen. Daar is de NAVO dan ook helemaal niet voor. Simpel gezegd zijn we nu gewoon bezig om tijd te kopen en daarom nemen we de beledigingen en debiele uitspraken van Trump voor lief omdat dat ons het meeste oplevert.

En Rutte is daar een meester in. Hij weet precies wat hij moet zeggen om het fragiele ego van Trump te strelen zonder dat dat ons iets kost of dat we ergens aan mee moeten doen wat we niet willen.

Wie weet word het gedrag van de VS na Trump weer wat normaal, maar anders kunnen we zonder veel problemen afscheid nemen van samenwerking met de VS.
quote:
Dat komt omdat we nu nog deels afhankelijk zijn van de VS. Vooral wat betreft de financiële bijdrage, maar ook wat betreft wapens en wapensystemen.
Wij betalen als Europa, of om preciezer te zijn een select aantal landen inmiddels de wapens zelf met een opslag van 10% dacht ik.
Die wapens die wij voor Oekraïne aanschaffen kunnen wij nochtans niet zelf maken, zo bezien zou je kunnen stellen dat wij Amerika nodig hebben. Maar eigenlijk is het een volstrekt zakelijk transactie op dit dossier. Ik snap niet waarom Rutte hierom zo bejubeld worden. Alle kosten en risico's zijn op ons afgewenteld, Amerika doet niks meer. Dit had ik ook wel kunnen "fixen".

Natuurlijk gaan we geen afscheid nemen van de Amerikanen, cultureer en ideologisch zijn wij nauw met hun verbonden. In deze wereld heb je 3 smaken om voor wat betreft invloedsfeer om bij te horen: China/Rusland/USA Ik hoef je niet uit te leggen dat laatst genoemde het meest aantrekkelijk is.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220646949
Wanneer krijgt wortelkop iets aan zijn prostaat ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_220647030
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 20:51 schreef TLC het volgende:
Ik wil weten waar hij aan doodgaat als die Epstein files eindelijk 'boven water' komen. :P

Iran benoemt ze ook met enige regelmaat.
pi_220682121
quote:
Kritiek Merz valt verkeerd: Trump dreigt met minder militairen in Duitsland
President Donald Trump laat uitzoeken of er mogelijk minder Amerikaanse militairen in Duitsland gestationeerd kunnen worden. Dat schreef hij gisteravond op zijn platform Truth Social na openlijke kritiek van de Duitse bondskanselier Friedrich Merz.

"De Verenigde Staten onderzoeken de mogelijkheid om minder troepen in Duitsland te legeren", schreef Trump gisteravond op Truth Social. "We zullen hier snel een beslissing over nemen."

Volgens cijfers van het Amerikaanse ministerie van Defensie zijn er zo'n 86.000 Amerikaanse troepen actief in Europa. Een groot deel van hen is gelegerd in Duitsland.

Het Duitse persbureau DPA schrijft dat er zo'n 39.000 in Duitsland gestationeerd zijn, al fluctueert dat aantal wel. De militairen werken onder andere op de belangrijke NAVO-luchtmachtbasis Ramstein.

'Gaat slecht met Duitsland'
Trump kreeg eerder deze week openlijk kritiek van de Duitse bondskanselier Friedrich Merz, die zei dat de VS de oorlog tegen Iran zonder strategie zijn begonnen en nu vernederd worden door het Iraanse leiderschap.

"Hij weet niet waar hij het over heeft!", beet Trump eerder deze week al terug via Truth Social. Ook schreef hij: "Geen wonder dat het zo slecht gaat met Duitsland, zowel op economisch als op andere vlakken."

Merz zei gisteren in een persconferentie dat zijn relatie met Trump nog steeds 'goed' is. "Ik heb alleen vanaf het begin mijn twijfels gehad over wat daar met de oorlog met Iran is gestart."

Hij voegde daaraan toe dat Duitsland en de rest van Europa lijden onder de sluiting van de Straat van Hormuz.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-troepen-stationeren
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 09:29:15 #232
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220682129
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 20:51 schreef TLC het volgende:
Jammer genoeg heeft de man de beste gezondheidszorg ter wereld ter beschikking, dus ik vrees dat we in ieder geval de komende 10 jaar nog niet van 'm af zijn helaas.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220682144
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 09:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat een klein kind is het ook zeg.
  donderdag 30 april 2026 @ 09:33:43 #234
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220682147
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 09:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Mooi. Ook direct terugtrekken uit NL aub en neem al die operatives van jullie mee :r
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')