abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220540357
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 13:59 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Werken moet lonen en daarom is de bijstand voor de niet-werkenden meer dan genoeg.
En achterbaks genoeg doen ze dat dan weer amper door werken daadwerkelijk meer te laten lonen (integendeel, werkenden gaan juist meer betalen onder Jetten-1), maar voornamelijk door niet-werken harder te bestraffen.

'Werken moet lonen' uit de mond van een rechtse partij (en dat zijn deze partijen op economisch gebied alle drie) betekent vrijwel altijd 'we gaan het niet-werkenden moeilijker maken'.

(Ik weet dat jij dit weet, maar ik typ het toch nog even expliciet uit voor de rest in dit topic.)

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 09-04-2026 14:26:09 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_220540384
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 14:00 schreef Ole het volgende:

[..]
Vergeet niet dat mensen wel heel veel premie hebben betaald voor deze verzekeringen!
Dat kan dan mooi gebruikt worden voor de winstmaximalisatie van de bedrijven! Je doet tegenwoordig niet meer mee als je niet minimaal een B.V. hebt. En er zijn nog veel te weinig subsidies voor windparken en waterstof. En weet je wel niet wat onze defensie tegenwoordig kost!
pi_220540402
FUCK. Leer verdomme eens wat economisch links en rechts daadwerkelijk inhouden en wat de betreffende partijen willen.

Door mensen die zich daar niet over informeren (en ja, dan kijk ik ook vele D66-stemmers aan, zelfs binnen mijn familie) zitten we nu dus met dit kabinet en dit soort plannen.

Als JA21 in het kabinet had gezeten hadden deze plannen expliciet in het regeerakkoord gestaan, waren ze nu waarschijnlijk al door de Kamer en ministerraad, en zou men nu met de uitvoering bezig zijn.
pi_220540493
En dan zeggen bepaalde mensen tegen dit soort afbraakplannen te zijn, maar zijn ze blijkbaar zó verblind door zaken als migratiestandpunten dat ze 1) stemmen op rechtse partijen die vanuit hun ideologie (neoliberaal) en verkiezingsprogramma's juist vóór het snijden in sociale zekerheden zijn, en 2) ook nog eens de boel zodanig verdraaien dat ze oprecht denken dat 'rechts dit nooit zou doen', met de eveneens achterlijke implicatie dat dit dus linkse ideeën zijn.

Echt, doe alle werkenden en (deels) arbeidsongeschikten van Nederland een heel groot plezier door op de volgende verkiezingsdag gewoon thuis te blijven.

:X ECONOMISCH :X RECHTSE :X PARTIJEN :X WILLEN :X PER :X DEFINITIE :X EEN :X KLEINERE :X OVERHEID :X EN :X DUS :X MINDER :X SOCIALE :X ZEKERHEDEN :X

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 09-04-2026 14:30:12 ]
pi_220540497
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 14:24 schreef probeer het volgende:
En dan zeggen bepaalde mensen tegen dit soort afbraakplannen te zijn, maar zijn ze blijkbaar zó verblind door zaken als migratiestandpunten dat ze 1) stemmen op rechtse partijen die vanuit hun ideologie (neoliberaal) en verkiezingsprogramma's juist vóór het snijden in sociale zekerheden zijn, en 2) ook nog eens de boel zodanig verdraaien dat ze oprecht denken dat 'rechts dit nooit zou doen', met de eveneens achterlijke implicatie dat dit dus linkse ideeën zijn.

Echt, doe alle werkenden en (deels) arbeidsongeschikten van Nederland een heel groot plezier door op de volgende verkiezingsdag gewoon thuis te blijven.

:X ECONOMISCH :X RECHTSE :X PARTIJEN :X WILLEN :X PER :X DEFINITIE :X EEN :X KLEINERE :X OVERHEID :X EN :X DUS :X MINDER :X SOCIALE :X ZEKERHEDEN :X
Dat niet alleen, maar ze denken ook dat de populisten eigenlijk heel links en sociaal zijn.
pi_220540506
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 14:26 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat niet alleen, maar ze denken ook dat de populisten eigenlijk heel links en sociaal zijn.
Recente geschiedenis heeft ons geleerd dat Wilders élk (zogenaamd) sociaal plan van de PVV ten grabbel gooit om maar zo klote mogelijk te mogen doen tegen en over migranten.

En daar gaat '65 moet 65 blijven'.
pi_220540522
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 14:28 schreef probeer het volgende:

[..]
Recente geschiedenis heeft ons geleerd dat Wilders élk (zogenaamd) sociaal plan van de PVV ten grabbel gooit om maar zo klote mogelijk te mogen doen tegen en over migranten.

En daar gaat '65 moet 65 blijven'.
Wilders wil heel graag regeren, maar alleen zonder inspraak van anderen. En dan hoeft hij ook niet meer de schijn op te houden.
pi_220540531
quote:

Niet zoveel drinken overdag.
pi_220540542
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 12:41 schreef Gia het volgende:

[..]
Volgens mij was er een rechtse meerderheid, maar daar wilde men niet aan. Liever een minderheidskabinet dan over rechts. Tja, dan krijg je dit!
Dit is (economisch) rechts beleid. Precies wat je krijgt wanneer je rechts stemt.
pi_220540663
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 14:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Niet zoveel drinken overdag.
Ik zou je vragen om eens wat meer empathie te tonen voor je medemens in een slechtere positie. Maar ik weet inmiddels al wel dat dat bij jou een compleet vergeefse zaak is.

En dat weet ik, omdat jij wél weet wat economisch rechts betekent en welke ideeen zulke partijen hebben. Dat jij helemaal vóór een afbouw van sociale zekerheden bent. Want minder overheidsuitgaven, een kleinere overheid, meer zelfredzaamheid, meer ondersteuning van werkgevers en al dat gelul. En dus stem je bewust neoliberaal. En bewust vóór dit soort plannen. En bewust vóór het verslechteren van de financiële positie van arbeidsongeschikten en (voornamelijk oudere) ex-werknemers.

In die zin heb jij dus baat bij de onwetendheid van mensen zoals Gia, die wel beweren dat ze tegen dit soort plannen zijn maar daar vervolgens wel volledig in strijd mee stemmen; op economisch rechtse partijen. En dan is je 'uhuh dronken Probeer' opmerking ook weer tekenend en erg doorzichtig.

(En ja, ik zeg mensen zoals Gia, want ze gaat me niet wijs maken dat ze heus op een economisch linkse partij gestemd heeft.)

Dus hej .. wees in dit topic waar de algehele tendens zeer kritisch is tov deze plannen, dan ook eens eerlijk door er gewoon rechtstreeks voor uit te komen dat jij dit soort plannen wel helemaal prima vindt.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 09-04-2026 16:00:23 ]
pi_220540813
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 13:42 schreef probeer het volgende:

[..]
Waarom denk je dat ze dat niet doen?

Het is al jarenlang steeds lastiger geworden om voor een WIA uitkering in aanmerking te komen, en het stelsel is ook veel strenger geworden.
Omdat ik dat in mijn omgeving zie.
pi_220540819
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 07:18 schreef raptorix het volgende:
Zou het wellicht een idee zijn als de overheid eens gaat kijken waarom de kosten van het bestuur van een land altijd oploopt, en nooit naar beneden gaat? Je kunt ook eens zeggen we gaan een kwart minder aan persvoorlichters doen.
Of aan de leger consultants bij elke overheidsorgaan :)
pi_220540821
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 12:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik denk dat je te weinig ambitie hebt. Dat een minister niet altijd de tijd heeft de pers de woord te staan snap ik nog wel, maar dat bijvoorbeeld gemeentes ook allemaal persvoorlichters hebben is ronduit anti-democratisch.

We hebben in Nederland meer persvoorlichters, dan pers.
Nee er zijn in Nederland niet meer persvoorlichters dan journalisten, redacteuren en verslaggevers.
  Moderator donderdag 9 april 2026 @ 15:47:38 #39
236264 crew  capricia
pi_220540858
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 12:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik denk dat je te weinig ambitie hebt. Dat een minister niet altijd de tijd heeft de pers de woord te staan snap ik nog wel, maar dat bijvoorbeeld gemeentes ook allemaal persvoorlichters hebben is ronduit anti-democratisch.

We hebben in Nederland meer persvoorlichters, dan pers.
Misschien een duo-baan van maken. Dat je en persvoorlichter bent en pers. Twee vliegen in 1 klap. _O-
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220540922
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 15:36 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Omdat ik dat in mijn omgeving zie.
Jij ziet in je omgeving een grotere toename van mensen die onterecht in de WIA belanden, dan van mensen die terecht in de WIA belanden? Serieus?

Of is het eerder een 'ik ken een paar voorbeelden waarvan ík dénk dat het misschien wel eens onterecht zou kunnen zijn. Maar ik weet er eigenlijk het fijne niet van. En al helemaal niet van mensen die er wel terecht in zitten omdat ze daar niet mee te koop lopen.' ?
pi_220540943
quote:
12s.gif Op donderdag 9 april 2026 15:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Misschien een duo-baan van maken. Dat je en persvoorlichter bent en pers. Twee vliegen in 1 klap. _O-
Genoeg media waar het daar regelmatig toch al sterk op lijkt.
  Forum Admin donderdag 9 april 2026 @ 16:01:27 #42
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220540945
quote:

Sorry, ik kijk alleen het lijsttrekkersdebat en ik vul een stemwijzer in en dat is het dan ook.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220540950
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 16:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Sorry, ik kijk alleen het lijsttrekkersdebat en ik vul een stemwijzer in en dat is het dan ook.
Zelfs dat betwijfel ik bij velen. Het is niet alsof bv een Klaver of Dijk nooit benoemt dat neoliberale partijen / economisch rechts dit soort plannen willen.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 09-04-2026 16:23:57 ]
  Forum Admin donderdag 9 april 2026 @ 16:05:32 #44
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220540965
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 16:03 schreef probeer het volgende:

[..]
Zelfs dat betwijfel ik bij velen. Het is niet alsof bv een Klaver of van Dijk nooit benoemt dat neoliberaal rechts dit soort plannen wil.
Bizar fenomeen toch? Het geklaag is niet van de lucht terwijl je dit wel aan had kunnen zien komen. D66 is echt niet veranderd, hoe soepeltjes Jetten zijn spindoctor riedeltjes ook herhaalde. Het was tenenkrommend.

Ik blijf er bij, ik heb het idee dat er een heleboel mensen zijn geweest die "dan maar d66" hebben gedacht. Ik had sowieso al geen hoge pet op van de manier waarop veel mensen hun stem baseerden maar kijk nou toch eens waar we mee opgescheept zitten..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 9 april 2026 @ 16:34:19 #45
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220541133
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 15:38 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Of aan de leger consultants bij elke overheidsorgaan :)
De overheid heeft een heel leger aan ZZP ers , consultants , maar ook gewoon administratief medewerkers in dienst ,
ze kan niet meer zonder die mensen ,, die zelfstandigen
vandaar de nieuwe zelfstandigen wet
michaelmoore in WGR / pensioen als ondernemer
ook de Raad van State is nu voor

michaelmoore in POL / Nederlandse Politiek #689 Geruzie in de polder

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 09-04-2026 17:12:18 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220541918
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 15:57 schreef probeer het volgende:

[..]
Jij ziet in je omgeving een grotere toename van mensen die onterecht in de WIA belanden, dan van mensen die terecht in de WIA belanden? Serieus?

Of is het eerder een 'ik ken een paar voorbeelden waarvan ík dénk dat het misschien wel eens onterecht zou kunnen zijn. Maar ik weet er eigenlijk het fijne niet van. En al helemaal niet van mensen die er wel terecht in zitten omdat ze daar niet mee te koop lopen.' ?
Ik ken in mijn heel nabije omgeving 3 mensen die al jaren niet werken en dat ook niet willen. Mijn schoonvader was ook zo iemand, hij pochte er altijd over dat hij de kluit had lopen belazeren en deed al jaren geen slag werk. Werk was voor de dommen zei hij, hij wist de boel precies te manipuleren. Twee kennissen van mij idem. Ze schamen zich nergens voor.
En daar zijn wij dus voor aan het werk, en ze lachen je ook nog uit. :') En ondertussen kunnen mensen die echt naar de kloten zijn doorwerken tot ze er letterlijk bij neervallen.
Ik ken geen mensen die terecht in de WIA zitten. Maar wel mensen die er niet in kunnen terwijl ze er wel in zouden moeten zitten.
  donderdag 9 april 2026 @ 17:52:33 #47
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220542091
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 14:02 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het is nu drie maanden WW als je er van de afgelopen zes jaar geen vijf gewerkt hebt.
Het is 4 van de 5 jaar. En afhankelijk van je arbeidsverleden tot 2 jaar WW.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 9 april 2026 @ 17:54:40 #48
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220542123
quote:

Normaliter ook lagere belastingen. Maar hey, waarom niet hoger.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 9 april 2026 @ 18:01:47 #49
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220542236
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 17:30 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Ik ken in mijn heel nabije omgeving 3 mensen die al jaren niet werken en dat ook niet willen. Mijn schoonvader was ook zo iemand, hij pochte er altijd over dat hij de kluit had lopen belazeren en deed al jaren geen slag werk. Werk was voor de dommen zei hij, hij wist de boel precies te manipuleren. Twee kennissen van mij idem. Ze schamen zich nergens voor.
En daar zijn wij dus voor aan het werk, en ze lachen je ook nog uit. :') En ondertussen kunnen mensen die echt naar de kloten zijn doorwerken tot ze er letterlijk bij neervallen.
Ik ken geen mensen die terecht in de WIA zitten. Maar wel mensen die er niet in kunnen terwijl ze er wel in zouden moeten zitten.
Vaak grootspraak van zulke figuren. Ik heb ze hier in de straat ook rondlopen, maar feit is gewoon dat geen baas ze zou willen hebben. :P

Snap ook wel dat de oudere generatie geen zin heeft in al dat gedoe tegenwoordig. Mensen die vroeger plezier hadden in hun werk en door alle regeltjes, controles en het feit dat de baas altijd meeloert erop zijn uitgekeken.
pi_220542448
quote:
4s.gif Op donderdag 9 april 2026 18:01 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Vaak grootspraak van zulke figuren. Ik heb ze hier in de straat ook rondlopen, maar feit is gewoon dat geen baas ze zou willen hebben. :P

Snap ook wel dat de oudere generatie geen zin heeft in al dat gedoe tegenwoordig. Mensen die vroeger plezier hadden in hun werk en door alle regeltjes, controles en het feit dat de baas altijd meeloert erop zijn uitgekeken.
Tja, als je ruim 40 jaar hard hebt gewerkt en je wordt als over en teveel weggezet omdat je fysieke klachten hebt voelt dat niet fijn. Dan is de motivatie ook snel verdwenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')