En achterbaks genoeg doen ze dat dan weer amper door werken daadwerkelijk meer te laten lonen (integendeel, werkenden gaan juist meer betalen onder Jetten-1), maar voornamelijk door niet-werken harder te bestraffen.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Werken moet lonen en daarom is de bijstand voor de niet-werkenden meer dan genoeg.
Dat kan dan mooi gebruikt worden voor de winstmaximalisatie van de bedrijven! Je doet tegenwoordig niet meer mee als je niet minimaal een B.V. hebt. En er zijn nog veel te weinig subsidies voor windparken en waterstof. En weet je wel niet wat onze defensie tegenwoordig kost!quote:Op donderdag 9 april 2026 14:00 schreef Ole het volgende:
[..]
Vergeet niet dat mensen wel heel veel premie hebben betaald voor deze verzekeringen!
Dat niet alleen, maar ze denken ook dat de populisten eigenlijk heel links en sociaal zijn.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:24 schreef probeer het volgende:
En dan zeggen bepaalde mensen tegen dit soort afbraakplannen te zijn, maar zijn ze blijkbaar zó verblind door zaken als migratiestandpunten dat ze 1) stemmen op rechtse partijen die vanuit hun ideologie (neoliberaal) en verkiezingsprogramma's juist vóór het snijden in sociale zekerheden zijn, en 2) ook nog eens de boel zodanig verdraaien dat ze oprecht denken dat 'rechts dit nooit zou doen', met de eveneens achterlijke implicatie dat dit dus linkse ideeën zijn.
Echt, doe alle werkenden en (deels) arbeidsongeschikten van Nederland een heel groot plezier door op de volgende verkiezingsdag gewoon thuis te blijven.ECONOMISCH
RECHTSE
PARTIJEN
WILLEN
PER
DEFINITIE
EEN
KLEINERE
OVERHEID
EN
DUS
MINDER
SOCIALE
ZEKERHEDEN
Recente geschiedenis heeft ons geleerd dat Wilders élk (zogenaamd) sociaal plan van de PVV ten grabbel gooit om maar zo klote mogelijk te mogen doen tegen en over migranten.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat niet alleen, maar ze denken ook dat de populisten eigenlijk heel links en sociaal zijn.
Wilders wil heel graag regeren, maar alleen zonder inspraak van anderen. En dan hoeft hij ook niet meer de schijn op te houden.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Recente geschiedenis heeft ons geleerd dat Wilders élk (zogenaamd) sociaal plan van de PVV ten grabbel gooit om maar zo klote mogelijk te mogen doen tegen en over migranten.
En daar gaat '65 moet 65 blijven'.
Niet zoveel drinken overdag.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:24 schreef probeer het volgende:
En dan zeggen bepaalde mensen tegen dit soort afbraakplannen te zijn, maar zijn ze blijkbaar zó verblind door zaken als migratiestandpunten dat ze 1) stemmen op rechtse partijen die vanuit hun ideologie (neoliberaal) en verkiezingsprogramma's juist vóór het snijden in sociale zekerheden zijn, en 2) ook nog eens de boel zodanig verdraaien dat ze oprecht denken dat 'rechts dit nooit zou doen', met de eveneens achterlijke implicatie dat dit dus linkse ideeën zijn.
Echt, doe alle werkenden en (deels) arbeidsongeschikten van Nederland een heel groot plezier door op de volgende verkiezingsdag gewoon thuis te blijven.ECONOMISCH
RECHTSE
PARTIJEN
WILLEN
PER
DEFINITIE
EEN
KLEINERE
OVERHEID
EN
DUS
MINDER
SOCIALE
ZEKERHEDEN
Dit is (economisch) rechts beleid. Precies wat je krijgt wanneer je rechts stemt.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij was er een rechtse meerderheid, maar daar wilde men niet aan. Liever een minderheidskabinet dan over rechts. Tja, dan krijg je dit!
Ik zou je vragen om eens wat meer empathie te tonen voor je medemens in een slechtere positie. Maar ik weet inmiddels al wel dat dat bij jou een compleet vergeefse zaak is.quote:
Omdat ik dat in mijn omgeving zie.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze dat niet doen?
Het is al jarenlang steeds lastiger geworden om voor een WIA uitkering in aanmerking te komen, en het stelsel is ook veel strenger geworden.
Of aan de leger consultants bij elke overheidsorgaanquote:Op donderdag 9 april 2026 07:18 schreef raptorix het volgende:
Zou het wellicht een idee zijn als de overheid eens gaat kijken waarom de kosten van het bestuur van een land altijd oploopt, en nooit naar beneden gaat? Je kunt ook eens zeggen we gaan een kwart minder aan persvoorlichters doen.
Nee er zijn in Nederland niet meer persvoorlichters dan journalisten, redacteuren en verslaggevers.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik denk dat je te weinig ambitie hebt. Dat een minister niet altijd de tijd heeft de pers de woord te staan snap ik nog wel, maar dat bijvoorbeeld gemeentes ook allemaal persvoorlichters hebben is ronduit anti-democratisch.
We hebben in Nederland meer persvoorlichters, dan pers.
Misschien een duo-baan van maken. Dat je en persvoorlichter bent en pers. Twee vliegen in 1 klap.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik denk dat je te weinig ambitie hebt. Dat een minister niet altijd de tijd heeft de pers de woord te staan snap ik nog wel, maar dat bijvoorbeeld gemeentes ook allemaal persvoorlichters hebben is ronduit anti-democratisch.
We hebben in Nederland meer persvoorlichters, dan pers.
Jij ziet in je omgeving een grotere toename van mensen die onterecht in de WIA belanden, dan van mensen die terecht in de WIA belanden? Serieus?quote:Op donderdag 9 april 2026 15:36 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Omdat ik dat in mijn omgeving zie.
Genoeg media waar het daar regelmatig toch al sterk op lijkt.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Misschien een duo-baan van maken. Dat je en persvoorlichter bent en pers. Twee vliegen in 1 klap.
Sorry, ik kijk alleen het lijsttrekkersdebat en ik vul een stemwijzer in en dat is het dan ook.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:24 schreef probeer het volgende:
RECHTSE
PARTIJEN
WILLEN
PER
DEFINITIE
EEN
KLEINERE
OVERHEID
EN
DUS
MINDER
SOCIALE
ZEKERHEDEN
Zelfs dat betwijfel ik bij velen. Het is niet alsof bv een Klaver of Dijk nooit benoemt dat neoliberale partijen / economisch rechts dit soort plannen willen.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Sorry, ik kijk alleen het lijsttrekkersdebat en ik vul een stemwijzer in en dat is het dan ook.
Bizar fenomeen toch? Het geklaag is niet van de lucht terwijl je dit wel aan had kunnen zien komen. D66 is echt niet veranderd, hoe soepeltjes Jetten zijn spindoctor riedeltjes ook herhaalde. Het was tenenkrommend.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Zelfs dat betwijfel ik bij velen. Het is niet alsof bv een Klaver of van Dijk nooit benoemt dat neoliberaal rechts dit soort plannen wil.
De overheid heeft een heel leger aan ZZP ers , consultants , maar ook gewoon administratief medewerkers in dienst ,quote:Op donderdag 9 april 2026 15:38 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Of aan de leger consultants bij elke overheidsorgaan
Ik ken in mijn heel nabije omgeving 3 mensen die al jaren niet werken en dat ook niet willen. Mijn schoonvader was ook zo iemand, hij pochte er altijd over dat hij de kluit had lopen belazeren en deed al jaren geen slag werk. Werk was voor de dommen zei hij, hij wist de boel precies te manipuleren. Twee kennissen van mij idem. Ze schamen zich nergens voor.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Jij ziet in je omgeving een grotere toename van mensen die onterecht in de WIA belanden, dan van mensen die terecht in de WIA belanden? Serieus?
Of is het eerder een 'ik ken een paar voorbeelden waarvan ík dénk dat het misschien wel eens onterecht zou kunnen zijn. Maar ik weet er eigenlijk het fijne niet van. En al helemaal niet van mensen die er wel terecht in zitten omdat ze daar niet mee te koop lopen.' ?
Het is 4 van de 5 jaar. En afhankelijk van je arbeidsverleden tot 2 jaar WW.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:02 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het is nu drie maanden WW als je er van de afgelopen zes jaar geen vijf gewerkt hebt.
Normaliter ook lagere belastingen. Maar hey, waarom niet hoger.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:24 schreef probeer het volgende:
RECHTSE
PARTIJEN
WILLEN
PER
DEFINITIE
EEN
KLEINERE
OVERHEID
EN
DUS
MINDER
SOCIALE
ZEKERHEDEN
Vaak grootspraak van zulke figuren. Ik heb ze hier in de straat ook rondlopen, maar feit is gewoon dat geen baas ze zou willen hebben.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:30 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik ken in mijn heel nabije omgeving 3 mensen die al jaren niet werken en dat ook niet willen. Mijn schoonvader was ook zo iemand, hij pochte er altijd over dat hij de kluit had lopen belazeren en deed al jaren geen slag werk. Werk was voor de dommen zei hij, hij wist de boel precies te manipuleren. Twee kennissen van mij idem. Ze schamen zich nergens voor.
En daar zijn wij dus voor aan het werk, en ze lachen je ook nog uit.En ondertussen kunnen mensen die echt naar de kloten zijn doorwerken tot ze er letterlijk bij neervallen.
Ik ken geen mensen die terecht in de WIA zitten. Maar wel mensen die er niet in kunnen terwijl ze er wel in zouden moeten zitten.
Tja, als je ruim 40 jaar hard hebt gewerkt en je wordt als over en teveel weggezet omdat je fysieke klachten hebt voelt dat niet fijn. Dan is de motivatie ook snel verdwenen.quote:Op donderdag 9 april 2026 18:01 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Vaak grootspraak van zulke figuren. Ik heb ze hier in de straat ook rondlopen, maar feit is gewoon dat geen baas ze zou willen hebben.![]()
Snap ook wel dat de oudere generatie geen zin heeft in al dat gedoe tegenwoordig. Mensen die vroeger plezier hadden in hun werk en door alle regeltjes, controles en het feit dat de baas altijd meeloert erop zijn uitgekeken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |