Er is ook nog een Disney/Nat Geo film/docu "The Right Stuff"quote:Op donderdag 9 april 2026 20:14 schreef kree het volgende:
[..]
oke snap dat ik hem niet ken, 1983 is mijn geboortejaar.
Zal het eens opzoekenthanks voor de tip.
genoteerdquote:Op donderdag 9 april 2026 20:19 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Er is ook nog een Disney/Nat Geo film/docu "The Right Stuff"
Ja dat gaat heel spannend wordenquote:Op donderdag 9 april 2026 19:06 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Spannendste gedeelte komt eraan.
Wat zal het hitteschild doen?
Want die van de capsule van Artemis I Had z'n gebreken![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Mercury had een ontsnappings raket boven de capsule.quote:Op donderdag 9 april 2026 19:52 schreef kree het volgende:
[..]
Denk wel dat het nu trouwens stuk veiliger is, ook met lancering dat ze zich nog kunnen redden door afstoten met die capsule.
Dat was er natuurlijk eerder niet met die mercury missies enzo.
ah oke wist ik niet eens, had ook over dat die lui verbrand zijn en het was een pre mission check ff geloof ikquote:Op donderdag 9 april 2026 22:03 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Mercury had een ontsnappings raket boven de capsule.
[ afbeelding ]
Maar de Gemini niet
[ afbeelding ]
Naar Mars... Nee. Je zit er vast voor 2,5 jaar.quote:Op donderdag 9 april 2026 22:06 schreef kree het volgende:
[..]
Maar jij zei, stel dat musk nu zei ik heb een raket en we gaan naar mars en we zoeken mensen om mee te gaan?
Zou je dan meegaan?
Waarom?
maar ook er verblijven voor langere tijd, of zelfs wat het idee is permanent wonen.quote:Op donderdag 9 april 2026 22:16 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Naar Mars... Nee
Naar de maan en terug... ja
Zie het als de kolonisatie van Amerika.quote:Op donderdag 9 april 2026 22:20 schreef kree het volgende:
[..]
maar ook er verblijven voor langere tijd, of zelfs wat het idee is permanent wonen.
Ik weet als je die idee filmpjes kijkt van SpaceX dat is het idee natuurlijk, van mensheid die daar wonen?
Maar ik zie me dat dus totaal nog niet voor me?
Kijk ik keek die film the Martian enzo (vond btw goed) en dat spreekt tot de verbeelding wel van dat het daar bewoonbaar is..
maar dat is totaal niet zo natuurlijk.
vind het wel een mooi idee btw dat we verder kijken als alleen op aarde wonen als mensheid, maar wmb is er nog in geen lichtjaar weg een planeet waar het kan zonder onwijze life support enzo.
nou dat terraforming zat ik ook over te kijken, maar dat is een eeuw weg minimaal.quote:Op donderdag 9 april 2026 22:28 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Zie het als de kolonisatie van Amerika.
de pioniers hadden het moeilijk in het onbekende.
tig jaar later... heb je alle comfort als nieuwe bewoner.
Dat zal hetzelfde zijn voor de maan en mars.
Tegen de tijd dat je in alle rust naar de maan en mars
kan gaan. Duurt wel een paar jaartjes.
Dan lig ik allang onder de grond
En dat terraforming zie ik niet gebeuren. Kost teveel en duurt te lang
Die "jaartjes" was ook sarcastisch bedoeldquote:Op donderdag 9 april 2026 23:02 schreef kree het volgende:
weet je ik denk wij twee maken het niet meer mee dat mensen als eerste echt voet zetten op mars?
Niet normaal man ... holy shit.quote:
Staat hier letterlijk 3 posts boven.quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:27 schreef Firuze60 het volgende:
Zijn ze al door de dampkring? (even te lui om het op te zoeken). Dat was toch nog een link stukje route?
Tussen 1:30 en 2:07 vannacht lokaal hier is de verwachting.quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:27 schreef Firuze60 het volgende:
Zijn ze al door de dampkring? (even te lui om het op te zoeken). Dat was toch nog een link stukje route?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |