Dat zeg ik: luchtfoto’s;)quote:Op dinsdag 7 april 2026 23:58 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Kom nog maar wat dichter naar de grond
Het zijn foto's vanuit een vliegtuig.
Je ziet ze vaker bij heldere dagen hun lijntjes trekken.
Dus van satelliet naar vliegtuig naar auto's die door de straat fotograferen
[ afbeelding ]
Jahooooor.quote:Op dinsdag 7 april 2026 22:41 schreef -CRASH- het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waauwww de melkwegquote:Op woensdag 8 april 2026 07:38 schreef -CRASH- het volgende:
Wil je full size Hi-RES foto's Klik HIER
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En ze hebben niet alleen de maan gefotografeerd![]()
[ afbeelding ]
Een deel van de Melkweg, want wij zitten er zelf ook in.quote:Op woensdag 8 april 2026 18:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waauwww de melkweg![]()
![]()
Is dat heldere plukje rechtsonder de magelhaense wolk?
Volgens mij de kleine magelhaense wolkquote:Op woensdag 8 april 2026 18:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waauwww de melkweg![]()
![]()
Is dat heldere plukje rechtsonder de magelhaense wolk?
Spannendste gedeelte komt eraan.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:06 schreef Puzzie het volgende:
Over 31 uur
NASA
Bekijk deze YouTube-video
NSF
Apollo 11 was ook aan een ramp ontsnapt.quote:Op donderdag 9 april 2026 19:22 schreef TLC het volgende:
ff in de tussentijd naar de film Apollo 13 kijken, godsklere wat ging er toch vanalles mis in de ruimte![]()
quote:The Incident:
While preparing to leave the Moon, a circuit breaker switch controlling the ascent engine was accidentally knocked off the panel, threatening to strand the astronauts.
The Solution:
Aldrin inserted the non-conductive plastic tip of a Duro felt-tip marker into the switch cavity to complete the electrical circuit, allowing the engine to fire.
The Confusion:
While the Fisher Space Pen (a ballpoint) was also on board and is often credited, Aldrin himself described the hero of the incident as a felt-tipped pen, and the specific pen displayed at the Smithsonian is the Duro marker, though some accounts mention a Bic being used in a similar improvisation by astronauts in Houston.
LOL ik had die vorige week ook aangezet enzoquote:Op donderdag 9 april 2026 19:22 schreef TLC het volgende:
ff in de tussentijd naar de film Apollo 13 kijken, godsklere wat ging er toch vanalles mis in de ruimte![]()
vergeet niet die eerste he? waar met een test de hele crew opbrandde op de Launchpad.quote:Op donderdag 9 april 2026 19:25 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Apollo 11 was ook aan een ramp ontsnapt.
En een Fisher pen heeft de missie gered.
Anders waren er nu 2 lijken op de maan.
Dat was tijdens een simulatie. Dus zou er directe hulp in de buurt zijn.quote:Op donderdag 9 april 2026 19:35 schreef kree het volgende:
[..]
vergeet niet die eerste he? waar met een test de hele crew opbrandde op de Launchpad.
Ik vind het allemaal prachtig en zou aan de ene kant dat zelf willen zien.
Maar beetje risico is het wel.
Mij niet gezien, ik blijf maar op aarde denk voor de rest van me leven.
er is wel wat over op YouTube met audio enzo, krijg er de rillingen van op mijn lijf echt waar. zo triest
From the earth to the moon is een mooie serie die destijds als een soort spin off van die film gemaakt is. Ik vond met name de aflevering over Apollo 1 heel erg indrukwekkend. Ik kende dat verhaal ook niet zo goed daarvoor.quote:Op donderdag 9 april 2026 19:22 schreef TLC het volgende:
tja, nouja ik denk dat je als astronaut je wel bewust bent van de risico's.quote:Op donderdag 9 april 2026 19:44 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dat was tijdens een simulatie. Dus zou er directe hulp in de buurt zijn.
Maar in de ruimte zou er geen hulp kunnen komen.
Mij vroegen ze na het Challenger ongeluk.
Of ik nog zou gaan als ik kon.
En mijn antwoordt was JA 100%
Ik vind dit nog altijd de mooiste film.quote:Op donderdag 9 april 2026 19:45 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
From the earth to the moon is een mooie serie die destijds als een soort spin off van die film gemaakt is. Ik vond met name de aflevering over Apollo 1 heel erg indrukwekkend. Ik kende dat verhaal ook niet zo goed daarvoor.
dat is wel een ouwetje dan, ken die niet.quote:Op donderdag 9 april 2026 19:55 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ik vind dit nog altijd de mooiste film.
[ afbeelding ]
Jaja en een handtekening van onze astronaut André Kuipers.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 9 april 2026 20:00 schreef kree het volgende:
[..]
dat is wel een ouwetje dan, ken die niet.
oke snap dat ik hem niet ken, 1983 is mijn geboortejaar.quote:
Er is ook nog een Disney/Nat Geo film/docu "The Right Stuff"quote:Op donderdag 9 april 2026 20:14 schreef kree het volgende:
[..]
oke snap dat ik hem niet ken, 1983 is mijn geboortejaar.
Zal het eens opzoekenthanks voor de tip.
genoteerdquote:Op donderdag 9 april 2026 20:19 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Er is ook nog een Disney/Nat Geo film/docu "The Right Stuff"
Ja dat gaat heel spannend wordenquote:Op donderdag 9 april 2026 19:06 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Spannendste gedeelte komt eraan.
Wat zal het hitteschild doen?
Want die van de capsule van Artemis I Had z'n gebreken![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Mercury had een ontsnappings raket boven de capsule.quote:Op donderdag 9 april 2026 19:52 schreef kree het volgende:
[..]
Denk wel dat het nu trouwens stuk veiliger is, ook met lancering dat ze zich nog kunnen redden door afstoten met die capsule.
Dat was er natuurlijk eerder niet met die mercury missies enzo.
ah oke wist ik niet eens, had ook over dat die lui verbrand zijn en het was een pre mission check ff geloof ikquote:Op donderdag 9 april 2026 22:03 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Mercury had een ontsnappings raket boven de capsule.
[ afbeelding ]
Maar de Gemini niet
[ afbeelding ]
Naar Mars... Nee. Je zit er vast voor 2,5 jaar.quote:Op donderdag 9 april 2026 22:06 schreef kree het volgende:
[..]
Maar jij zei, stel dat musk nu zei ik heb een raket en we gaan naar mars en we zoeken mensen om mee te gaan?
Zou je dan meegaan?
Waarom?
maar ook er verblijven voor langere tijd, of zelfs wat het idee is permanent wonen.quote:Op donderdag 9 april 2026 22:16 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Naar Mars... Nee
Naar de maan en terug... ja
Zie het als de kolonisatie van Amerika.quote:Op donderdag 9 april 2026 22:20 schreef kree het volgende:
[..]
maar ook er verblijven voor langere tijd, of zelfs wat het idee is permanent wonen.
Ik weet als je die idee filmpjes kijkt van SpaceX dat is het idee natuurlijk, van mensheid die daar wonen?
Maar ik zie me dat dus totaal nog niet voor me?
Kijk ik keek die film the Martian enzo (vond btw goed) en dat spreekt tot de verbeelding wel van dat het daar bewoonbaar is..
maar dat is totaal niet zo natuurlijk.
vind het wel een mooi idee btw dat we verder kijken als alleen op aarde wonen als mensheid, maar wmb is er nog in geen lichtjaar weg een planeet waar het kan zonder onwijze life support enzo.
nou dat terraforming zat ik ook over te kijken, maar dat is een eeuw weg minimaal.quote:Op donderdag 9 april 2026 22:28 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Zie het als de kolonisatie van Amerika.
de pioniers hadden het moeilijk in het onbekende.
tig jaar later... heb je alle comfort als nieuwe bewoner.
Dat zal hetzelfde zijn voor de maan en mars.
Tegen de tijd dat je in alle rust naar de maan en mars
kan gaan. Duurt wel een paar jaartjes.
Dan lig ik allang onder de grond
En dat terraforming zie ik niet gebeuren. Kost teveel en duurt te lang
Die "jaartjes" was ook sarcastisch bedoeldquote:Op donderdag 9 april 2026 23:02 schreef kree het volgende:
weet je ik denk wij twee maken het niet meer mee dat mensen als eerste echt voet zetten op mars?
Niet normaal man ... holy shit.quote:
Staat hier letterlijk 3 posts boven.quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:27 schreef Firuze60 het volgende:
Zijn ze al door de dampkring? (even te lui om het op te zoeken). Dat was toch nog een link stukje route?
Tussen 1:30 en 2:07 vannacht lokaal hier is de verwachting.quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:27 schreef Firuze60 het volgende:
Zijn ze al door de dampkring? (even te lui om het op te zoeken). Dat was toch nog een link stukje route?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |