abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 april 2026 @ 07:55:03 #251
862 Arcee
Look closer
pi_220584496
Ik vind dit echt een flutseizoen. Geen aansprekende personen, geen klusbazen, geen sfeer en niemand lijkt echt voor de winst te gaan.

Een stofzuigende Hendrik op primetime televisie was wel het dieptepunt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_220585240
Ze hadden er gewoon nooit bij moeten zeggen dat het voor de minima is maar alleen iets terug doen voor mensen in de buurt. Dat was genoeg geweest. Die hele discussie die nu ontstaat over is hij/zij nu wel/geen minima is zo jammer.
  woensdag 15 april 2026 @ 09:52:21 #253
124676 RobertoCarlos
Prima De Luxe!
pi_220585275
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 09:44 schreef Elleska het volgende:
Ze hadden er gewoon nooit bij moeten zeggen dat het voor de minima is maar alleen iets terug doen voor mensen in de buurt. Dat was genoeg geweest. Die hele discussie die nu ontstaat over is hij/zij nu wel/geen minima is zo jammer.
Dat komt wmb op hetzelfde neer. Minima of niet, het gaat erom dat die klussen gedaan worden voor mensen die echt hulp nodig hebben en dat zelf niet kunnen of niet kunnen betalen. En dat geldt niet voor een luie muts in een koopwoning van tonnen...
Wat een gekte. Jammer, maar helaas.
pi_220585462
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 07:55 schreef Arcee het volgende:
Ik vind dit echt een flutseizoen. Geen aansprekende personen, geen klusbazen, geen sfeer en niemand lijkt echt voor de winst te gaan.

Een stofzuigende Hendrik op primetime televisie was wel het dieptepunt.
Al die boomers zijn tenenkrommend dit seizoen, hadden beter 'Het influencers Blok' kunnen doen met paar koppels die elkaar haten
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_220585481
quote:
2s.gif Op woensdag 15 april 2026 09:52 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Dat komt wmb op hetzelfde neer. Minima of niet, het gaat erom dat die klussen gedaan worden voor mensen die echt hulp nodig hebben en dat zelf niet kunnen of niet kunnen betalen. En dat geldt niet voor een luie muts in een koopwoning van tonnen...
Dit zijn dus precies de reacties die helemaal nergens op slaan. Je oordeelt op basis van aannames.

Het gaat helemaal niet om het wel of niet kunnen betalen. Mensen zouden elkaar eens wat meer moeten helpen ipv (ver)oordelen.
Zoals die lamp beter ophangen, dat is precies een situatie die mijn buurvrouw een tijdje geleden had. De plafondlamp paste niet door teveel kabels en ze had niet de kennis/gereedschap om dit zelf op te lossen. Daar had niemand uit de buurt mogen helpen want het is een koopwoning en dus ze is een luie muts?? Ik ben blij in een buurt te wonen waar dat soort hulp wel normaal is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 15-04-2026 10:35:43 ]
  woensdag 15 april 2026 @ 10:41:11 #256
124676 RobertoCarlos
Prima De Luxe!
pi_220585540
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 10:27 schreef Elleska het volgende:

[..]
Dit zijn dus precies de reacties die helemaal nergens op slaan. Je oordeelt op basis van aannames.

Het gaat helemaal niet om het wel of niet kunnen betalen. Mensen zouden elkaar eens wat meer moeten helpen ipv (ver)oordelen.
Zoals die lamp beter ophangen, dat is precies een situatie die mijn buurvrouw een tijdje geleden had. De plafondlamp paste niet door teveel kabels en ze had niet de kennis/gereedschap om dit zelf op te lossen. Daar had niemand uit de buurt mogen helpen want het is een koopwoning en dus ze is een luie muts?? Ik ben blij in een buurt te wonen waar dat soort hulp wel normaal is.
Ik geloof niet dat je helemaal snapt waar dit om gaat....
Wat een gekte. Jammer, maar helaas.
pi_220585683
quote:
2s.gif Op woensdag 15 april 2026 10:41 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat je helemaal snapt waar dit om gaat....
Ehm... jij reageerde op mij. Misschien moet je even terug lezen waar je op reageert want ik snap heel goed waar ik het over heb.

Ik schreef dat het minimaverhaal beter achterwege kon blijven zodat gaat over hulp bieden aan de buurt. Gewoon de normale burenhulp zonder het financiële oordeel.
Daar reageer jij op met een reactie waarbij je schrijft dat het is voor mensen die het zelf niet kunnen betalen en dat het niet geldt voor iemand in een koopwoning. Als eerste zijn dat aannames want je hebt niet in hun portemonnee kunnen kijken en ten tweede is het alsnog oordeel op basis van financiën.
pi_220586020
Op een of andere manier werken knoopbaard en breimuts op mijn lachspieren. Ergens vind ik ze wel leuk alleen ongeschikt voor een verbouwingsprogramma waar de tijd en kwaliteit erg belangrijk is. Ze blijven wel zichzelf en over smaak kun je natuurlijk twisten want of een kleurrijk huis nu verkoopbaar is of niet, als ze alles beige doen is het ook weer niet goed. Nee, het zijn gewoon hobbyisten en nemen er teveel tijd voor het naar hun eigen zin te maken. Ik denk dat de druk van dit programma hen uiteindelijk de nek om zal gaan draaien.
De sfeer onder alle stellen vind ik doorgaans niet erg prettig en ik denk dat het beter zou zijn geweest als ze zélf hun appartement hadden mogen uitzoeken. Dan hadden die ouwetjes niet gekozen van al die trappen want ik heb wel met hen te doen.
  woensdag 15 april 2026 @ 12:36:01 #259
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220586096
Hoe vinden jullie dat wastafelelement van Steffie? Die boomstam met die oranje tegels?
  woensdag 15 april 2026 @ 12:39:12 #260
124676 RobertoCarlos
Prima De Luxe!
pi_220586106
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 12:18 schreef Chea49 het volgende:
ik denk dat het beter zou zijn geweest als ze zélf hun appartement hadden mogen uitzoeken. Dan hadden die ouwetjes niet gekozen van al die trappen want ik heb wel met hen te doen.
Maar denk je niet dat anderen ook lagere appartementen hadden willen hebben? Hoe zou die verdeling dan moeten gaan? Vorig jaar was het met een jurering over hoe goed de stellen hadden gesloopt...
Ik vind dat best lastig..
Wat een gekte. Jammer, maar helaas.
pi_220586385
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 12:18 schreef Chea49 het volgende:
ik denk dat het beter zou zijn geweest als ze zélf hun appartement hadden mogen uitzoeken. Dan hadden die ouwetjes niet gekozen van al die trappen want ik heb wel met hen te doen.
Ja maar ja, waarom doe je als ouwetjes (in dit geval Sonja en Hendrik) mee aan een verbouwingswedstrijd als je daar fysiek en mentaal in feite niet toe in staat bent? Los van welk appartement ze op welke verdieping hadden gehad, daar komt het nodige sjouw- en sleepwerk bij kijken. Begin ik niet eens over dat ze voor letterlijk álles een dure klushulp moeten inschakelen omdat ze zelf nog geen hamer van een schroevendraaier kunnen onderscheiden.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_220587153
Ik heb ook het idee dat er vorige keer echt veel meer zelf werd gedaan door de koppels, zoals tegelzetten bijv.
pi_220587244
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 16:02 schreef Firuze60 het volgende:
Ik heb ook het idee dat er vorige keer echt veel meer zelf werd gedaan door de koppels, zoals tegelzetten bijv.
Ik heb het gevoel erbij dat ze nu strenger zijn
Vorige jaren had je altijd minimaal één koppel dat het huis niet afkreeg. Nu grijpen ze al vroeg in om dat te voorkomen. Misschien omdat vorig jaar zo moeilijk verkocht raakte?
pi_220587318
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 16:19 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik heb het gevoel erbij dat ze nu strenger zijn
Vorige jaren had je altijd minimaal één koppel dat het huis niet afkreeg. Nu grijpen ze al vroeg in om dat te voorkomen. Misschien omdat vorig jaar zo moeilijk verkocht raakte?
Dat vermoed ik ook, hoor. Maakt wel dat het minder leuk wordt zo. Zat Sonja nu te zeuren dat er kaas of iets dergelijks werd gejat?
pi_220587366
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 16:28 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat vermoed ik ook, hoor. Maakt wel dat het minder leuk wordt zo. Zat Sonja nu te zeuren dat er kaas of iets dergelijks werd gejat?
Klopt

En ik wil er nog wat over zeggen, maar weet niet of het vooruit gekeken is, dus dat komt later, voor de zekerheid
pi_220587391
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 16:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Klopt

En ik wil er nog wat over zeggen, maar weet niet of het vooruit gekeken is, dus dat komt later, voor de zekerheid
Haha, ja, ik moet ook oppassen, maar zit nu de uitzending van vanavond te kijken en daar komt het niet in voor, dus was het wel van gisteravond. Rare opmerking was dat, zo'n wantrouwen om een stukje kaas.. :D En ook gereedschap wat dan zogenaamd gejat zou kunnen worden, onsympathiek stom mens, die Sonja.
  woensdag 15 april 2026 @ 17:07:14 #267
124676 RobertoCarlos
Prima De Luxe!
pi_220587480
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 16:02 schreef Firuze60 het volgende:
Ik heb ook het idee dat er vorige keer echt veel meer zelf werd gedaan door de koppels, zoals tegelzetten bijv.
Dat is een beetje het dilemma natuurlijk.... je wilt kandidaten die wel iets zelf kunnen maar ook weer niet teveel (zoals vorig jaar met dat stel waarvan ik gelukkig de namen ben vergeten), want dan komen ze niet echt in de klusproblemen.

En toch zijn er ook dit jaar 2 stellen waarvan de man in 'de bouw' werkt: Menno als badkamerspecialist en nog iemand (Gregor?) als installateur... Dus die doen best veel zelf, al zie je dat niet zo in het programma.
Maar inderdaad, over het algemeen gaat het snel met de klusbudgetten...
Wat een gekte. Jammer, maar helaas.
pi_220587512
quote:
2s.gif Op woensdag 15 april 2026 17:07 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Dat is een beetje het dilemma natuurlijk.... je wilt kandidaten die wel iets zelf kunnen maar ook weer niet teveel (zoals vorig jaar met dat stel waarvan ik gelukkig de namen ben vergeten), want dan komen ze niet echt in de klusproblemen.

En toch zijn er ook dit jaar 2 stellen waarvan de man in 'de bouw' werkt: Menno als badkamerspecialist en nog iemand (Gregor?) als installateur... Dus die doen best veel zelf, al zie je dat niet zo in het programma.
Maar inderdaad, over het algemeen gaat het snel met de klusbudgetten...
Nou inderdaad, dat stel dikbil & aanhangsel zouden toch samen met slijmjurk & onderkruipsel iets beginnen in Spanje? Had allang een reality serie verwacht van die tv-geilbakken.
  woensdag 15 april 2026 @ 17:32:17 #269
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220587604
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2026 12:36 schreef Boca_Raton het volgende:
Hoe vinden jullie dat wastafelelement van Steffie? Die boomstam met die oranje tegels?
De tegels zijn niet mijn kleur en die stijl vind ik ook echt mooi
De plank/boomstam wel aardig, ik heb zelf ook een volledig eiken badmeubel. Maar ik zou hem dan wat meer afgewerkt willen, deze is een crime om schoon te maken/houden. Verder natuurlijk nog een laag of 3 boot/jacht lak erover.
Drop you like an ill, bad habit
  woensdag 15 april 2026 @ 17:33:26 #270
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220587607
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 16:19 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
. Misschien omdat vorig jaar zo moeilijk verkocht raakte?
Dit was in Grave toch? Is ergens te lezen hoe dat toen is verlopen?
Drop you like an ill, bad habit
  woensdag 15 april 2026 @ 17:35:13 #271
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220587611
quote:
2s.gif Op woensdag 15 april 2026 17:07 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
(zoals vorig jaar met dat stel waarvan ik gelukkig de namen ben vergeten),
Victor en Naomi, graag gedaan :+
Drop you like an ill, bad habit
pi_220587666
quote:
2s.gif Op woensdag 15 april 2026 17:07 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Dat is een beetje het dilemma natuurlijk.... je wilt kandidaten die wel iets zelf kunnen maar ook weer niet teveel (zoals vorig jaar met dat stel waarvan ik gelukkig de namen ben vergeten), want dan komen ze niet echt in de klusproblemen.

En toch zijn er ook dit jaar 2 stellen waarvan de man in 'de bouw' werkt: Menno als badkamerspecialist en nog iemand (Gregor?) als installateur... Dus die doen best veel zelf, al zie je dat niet zo in het programma.
Maar inderdaad, over het algemeen gaat het snel met de klusbudgetten...
Vorig jaar had je ook een badkamerspecialist (Faisel) en die maakte ook een rampgebied van de badkamer en de rest van het huis
pi_220587671
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 17:33 schreef pmponer het volgende:

[..]
Dit was in Grave toch? Is ergens te lezen hoe dat toen is verlopen?
Klopt, met de huidige huizenmarkt zal het inmiddels toch wel verkocht zijn? Anders echt wel zonde :o
  woensdag 15 april 2026 @ 18:00:48 #274
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220587697
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 17:53 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Klopt, met de huidige huizenmarkt zal het inmiddels toch wel verkocht zijn? Anders echt wel zonde :o
Ja ik dacht misschien zijn daar artikelen over. Voglens mij alles verkocht toch, of is dat met de prijzen ook maar een beetje wat de regie bepaald.
Drop you like an ill, bad habit
  woensdag 15 april 2026 @ 18:54:14 #275
124676 RobertoCarlos
Prima De Luxe!
pi_220588042
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 17:35 schreef pmponer het volgende:

[..]
Victor en Naomi, graag gedaan :+
Nou, je wordt bedankt... :+
Wat een gekte. Jammer, maar helaas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')