abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221579388

Space Jam (1996)
Pure nostalgie. De soundtrack, de Looney Tunes, de Michael Jordan hype in de jaren 90. Ik vond het als kind destijds een fantastische film en dat vind ik nu eigenlijk ook. Hoewel kinderen van nu niet weten wie MJ is (ga ik vanuit), is de film zeker voor de kids van nu leuk om te bekijken. Als volwassene heb ik er in ieder geval ook weer van genoten. :)

Score: 8
pi_221579478
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 19:09 schreef Toine51 het volgende:
Ik zag van de week The Abyss van James Cameron op SBS9.

Vond dit altijd een goede film met, een nog steeds actuele, boodschap.

Alleen hadden ze het cruciale stuk aan het einde uit de film gelaten...

Waarom?
Want zo begrijp je de film totaal niet als je hem nooit hebt gezien..

Deze uitvoering 3
Origineel 8
Toch was dat waarschijnlijk de originele bioscoopversie. Van 139 min.
Later is er op DVD de Special Edition Extended version uitgebracht van 164 min.
Misschien heb je de Special Edition ooit eens als eerste gezien.
Inderdaad vreemd dat de bioscoopversie, dus ooit eeeh .... de originele bioscoopversie was
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  zondag 16 augustus 2026 @ 11:41:23 #103
13148 Shogo
Psycho...
pi_221584265

Masters of the Universe (2026)
MotU is net voor mijn tijd hoewel ik als kind het weleens heb gezien heb ik er niet helemaal de nostalgie mee, dus mijn verwachtingen lagen niet hoog. De film is campy, neemt zich niet serieus en heeft flauwe grappen. Dat is wat je verwacht alhoewel de grappen soms wel erg doorslaan. Ik vond de actie wel tof, maar de film is erg rommelig, alsof men niet weet welke richting ze uit willen. Het hele kantoorgedeelte had er uit gemogen, compleet nutteloos. Acteerwerk is prima de hoofdrolspeler is een goede Adam/He-man en Skeletor is ook tof gedaan door Leto. Soundtrack viel ook op. Al met al leuk om een keer te kijken, maar geen topper.

Score: 6
pi_221601430
Disclosure Day even de naam er bij, ivm kapotte review ubb

Gisteren heerlijk een avondje niets dus even een film gekeken, het werd disclosure day. Wat een prachtige film, goed verhaal, diep uitgewerkt en indrukwekkend. Verhaallijn is erg goed, al duurt het wel even voordat je er in zit en door hebt wat er aan de hand is.
Het einde is typisch Amerikaans, nogal open maar goed, dat is nou eenmaal zo. Vandaar een 8 en geen 9 wat de film zeker waard is!
Score: 8
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 23:01:39 #105
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221603878
Blue Heron.

Een arthouse slowburner. In het eerste uur zie je een worstelend gezin met een oncontroleerbare puber en het effect op de andere kinderen en ouders. Het laatste half uur volgt het perspectief van het jongste meisje van het gezin, die terugkijkt, nu als hulpverlener, naar de situatie van toendertijd. Mooie sfeerbeelden, naturel geacteerd, niet sentimenteel en ik kreeg een brok in mijn keel over de onmacht en berusting van een dergelijke situatie. Voor de liefhebbers van Aftersun.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  Moderator zaterdag 22 augustus 2026 @ 00:46:26 #106
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_221625128
Insidious (2011) 8/10

Wou voordat ik naar de laatste film van Insidious nog eens naar de eerste kijken. Was al erg lang geleden. Vond hem wel goed. Behoorlijk wat schrik momentjes

Insidious: Out of the Further (2026) 6.5/10

Ietje minder, dan de eerste. Vond het op een bepaalde moment langdradig worden.

Backrooms(2026) 8.5/10

Best een goede film.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_221625153
Ik heb horror films al best lang afgeschreven maar Obsession heb ik gekeken nadat ik hierover gelezen had.
https://www.imdb.com/titl(...)t_8_nm_0_in_0_q_obse
Ik was echt verrast, het had alles wel, een goed verhaal, de jump scares maar die klopte ook gewoon (meestal voel je die wel aankomen nu niet), gore scenes en ik voelde me ongemakkelijk en dan is het goed.
Voor een horror film vond ik het een dikke 9 Prima vermaak

[ Bericht 4% gewijzigd door Soury op 22-08-2026 01:14:56 ]
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_221625552
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 01:07 schreef Soury het volgende:
Ik heb horror films al best lang afgeschreven maar Obsession heb ik gekeken nadat ik hierover gelezen had.
https://www.imdb.com/titl(...)t_8_nm_0_in_0_q_obse
Ik was echt verrast, het had alles wel, een goed verhaal, de jump scares maar die klopte ook gewoon (meestal voel je die wel aankomen nu niet), gore scenes en ik voelde me ongemakkelijk en dan is het goed.
Voor een horror film vond ik het een dikke 9 Prima vermaak
Kun je kort zeggen waar die over gaat en waarom de film zo goed was? Ik wil deze graag zien, maar dat moet dan wel op mijn prioriteitenlijstje.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221632778
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 08:37 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Kun je kort zeggen waar die over gaat en waarom de film zo goed was? Ik wil deze graag zien, maar dat moet dan wel op mijn prioriteitenlijstje.
Eigenlijk zeg ik alles al, meestal zijn horror films leuk als je een tiener bent. Deze is anders, het acteer werk is goed het verhaal is interessant (hoe ver ga je als je iets graag wil, dat is eigenlijk waar het om gaat). Het is lastig zonder al te veel spoilers. Ik vond het origineel, eng en zelfs grappig soms en geen losse eindjes. Op IMDB scoorde het 7,8 en dat is voor een speelfilm hoog maar voor het genre horror eigenlijk héél hoog.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zondag 23 augustus 2026 @ 00:20:39 #110
136 V.
Like tears in rain...
pi_221633226
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 22:46 schreef Soury het volgende:

[..]
Eigenlijk zeg ik alles al, meestal zijn horror films leuk als je een tiener bent. Deze is anders, het acteer werk is goed het verhaal is interessant (hoe ver ga je als je iets graag wil, dat is eigenlijk waar het om gaat). Het is lastig zonder al te veel spoilers. Ik vond het origineel, eng en zelfs grappig soms en geen losse eindjes. Op IMDB scoorde het 7,8 en dat is voor een speelfilm hoog maar voor het genre horror eigenlijk héél hoog.
Ik wil deze ook echt heel graag zien.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 23 augustus 2026 @ 03:13:34 #111
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_221633311
Van de week Toy Story 5 ... ja helden zijn het weer :+
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  zondag 23 augustus 2026 @ 14:55:23 #112
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221636825
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 22:46 schreef Soury het volgende:

[..]
Gisteren ook Obsession gezien. Leuke horrorfilm. Goed geacteerd. Heeft wat Carrie en Fatal Attraction referenties. Paar goede jumpscares, wat gore, een spannende soundtrack en zakt nergens in. Die 1,5 uur vlogen voorbij.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  maandag 24 augustus 2026 @ 09:04:47 #113
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_221642275

Timetravel film, maar begreep er geen reet van, de hele theorie is supervaag en er word bijna niks uitgelegd. Wel zieke twist op het einde.

6
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  dinsdag 25 augustus 2026 @ 08:03:06 #114
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_221648930

Short van 20min. Gozer word wakker en zodra hij buiten komt word hij vermoord door een politieagent en word vervolgens weer wakker waar hij begon. Groundhog day meets George Floyd.

Had potentie maar je voelt hoe politiek geladen het is.

Jammer, 4.

Alle kinderen in de wereld sterven, behalve kinderen met superpowers, rated vanaf veilig naar gevaarlijke kinderen.
De gevaarlijke kinderen worden vermoord en de veilige worden naar werkkampen gestuurd.
Een van de gevaarlijke weet zich voor te doen als een veilig kind met superpowers, en ze ontsnapt. ontmoet 3 andere ontsnapte kinderen en samen gaan ze opzoek naar "de" plek waar ze veilig zullen zijn.

Redelijke coming of age film, einde sucks tho.
6

Ik zit momenteel in een instagram algoritme wat me constant underrated films voorschoteld. Sommige zijn de moeite waard, andere vallen tegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door junkiesietze op 25-08-2026 08:14:09 ]
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')