Tomaten en komkommers heb ik wel al in de kas staan. Dat gaat prima. Planten zijn vaak sterker dan we denken.quote:Op zaterdag 18 april 2026 13:33 schreef Twieki het volgende:
[..]
Dit ja, vooral de nachttemperaturen mogen wat omhoog. Wil de tomaten, aubergine, paprika's, jalapeno's en andere warmtminnende gewassen uitplanten in de kas. Beetje een groot risico nu met amper 5 graden 's nachts.
Tof!! Goede plannen en so far uitstekende keuze aan groentesquote:Op zaterdag 18 april 2026 11:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
De afmetingen moet ik even nalopen, maar best nog wel een stukje. Ik deed dat vroeger met mijn opa op hetzelfde stuk land. Mijn opa is er niet meer, maar 2 ooms wonen nog in die woning en dat land is lang niet gebruikt. Redelijke klei grond wat best zwaar spitten is. 10-15 minuten fietsen van m'n huis. Andere oom en tante gaan meedoen. De bedoeling is diverse sla soorten, courgette, pompoen, zomer wortels, sperziebonen, ui, radijs, tomaten, komkommers, paprika, boerenkool en wellicht nog wel wat .
[..]
Verwacht maar niet veel regen. Koufront is niet zo actief. Komende 2 weken ook nog bar weinig. Nu was de grond van de tuin nog vrij nat, maar na spitten en harken droogt het de komende weken snel op. Regentonnen fixen
Ja, dat dus. Mijn tomatenplanten zitten ondertussen in P11 potjes maar staan wel gewoon in de kas. Afgehard zijn ze dus ook al. Maar ze op de definitieve plek uitplanten, dat vind ik dan nog een risico nu, juist vanwege de lage nachttemperaturen. Je wilt niet dat je eigen gezaaide tomaten bij één graad vorst al 't loodje leggen.quote:Op zaterdag 18 april 2026 19:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
Al zie ik dat we komende week wel erg koude nachten krijgen met potentieel vorst aan de grond. Misschien toch maar wat kacheltjes laten draaien in de kassen..
Wind zit soms wel in de verkeerde hoekquote:Op zondag 19 april 2026 23:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
Pluim laat wel godenweertje zien voorlopig. Niks meer aan doen voorlopig
Nooit zoveel last van hier. Echt zelden dat ik denk 'het waait vervelend (hard)'.quote:Op maandag 20 april 2026 07:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wind zit soms wel in de verkeerde hoek
Misschien moet je je eens bij het schrijven van dit soort posts bedenken dat je in het deel van Nederland woont met verreweg de laagste gemiddelde windsnelheid.quote:Op maandag 20 april 2026 08:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nooit zoveel last van hier. Echt zelden dat ik denk 'het waait vervelend (hard)'.
Zo lang het vrijwel droog (en zonnig) is, is het een goede richting. Positief in dit geval zijn de bijkomende temperaturen. Veel fijner dan een zuidstroming.
Bedoel meer de verkeerde hoek. NW/N/NO is frissere aanvoer. Beter ZOquote:Op maandag 20 april 2026 08:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nooit zoveel last van hier. Echt zelden dat ik denk 'het waait vervelend (hard)'.
Zo lang het vrijwel droog (en zonnig) is, is het een goede richting. Positief in dit geval zijn de bijkomende temperaturen. Veel fijner dan een zuidstroming.
ZO is de verkeerde hoek. N(O) is veel beterquote:Op maandag 20 april 2026 10:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Bedoel meer de verkeerde hoek. NW/N/NO is frissere aanvoer. Beter ZO
Waarom zou ik mijn mening moeten bijstellen aan de hand van de windsnelheid in Schubbekutteveen?quote:Op maandag 20 april 2026 09:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Misschien moet je je eens bij het schrijven van dit soort posts bedenken dat je in het deel van Nederland woont met verreweg de laagste gemiddelde windsnelheid.
Niet in de lente of zomer iig. Wind is nu NO en wat levert dat op? Redelijke wind, grijze treurnis en fris weerquote:Op maandag 20 april 2026 13:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
ZO is de verkeerde hoek. N(O) is veel beter
Grijze treurnis, kom op zegquote:Op maandag 20 april 2026 18:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Niet in de lente of zomer iig. Wind is nu NO en wat levert dat op? Redelijke wind, grijze treurnis en fris weer
Ik had het over nu. Vanmiddag was wel ok. De wind draaide later in de middag nog. Sinds een uur of 16 is het toch vrij bewolkt, fris en winderig hier. Het is nu 8 graden. Tamelijk koudquote:Op maandag 20 april 2026 18:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Grijze treurnis, kom op zeg
Vandaag was: redelijk veel zon, afgewisseld met wat wolkenvelden. Niet veel wind (windstoten van wel 26 km/u gemeten) en een graad of 14-15.
Daar is helemaal niks mis mee, ietwat fris voor de tijd van het jaar, maar 19 graden is ietwat te warm. Je zit gewoon in de 'normale bandbreedte'.
En de rest van de week ziet er met 16-19 graden, veel zon en weinig wind ook gewoon goed uit.
Nee, moet zo vergaderen.quote:Op maandag 20 april 2026 19:44 schreef RamboDirk het volgende:
Het is een avondje wat koeler en grijs. User @:invictus belt 113
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |