dit is klb hier klagen mensenquote:Op zondag 5 april 2026 23:37 schreef Hyaenidae het volgende:
Dan stap je toch over naar een andere bank.
De versiebeperking geldt voor alle grote banken, gek genoeg wel bij verschillende Android versies. Niet al die banken gebruiken nog een identifier.quote:Op maandag 6 april 2026 08:47 schreef Friday12 het volgende:
Volgens mij kan je gewoon met die identifier inloggen hoor.
Nog altijd wel logisch. Beveiliging is niet meer te garanderen of een functie is niet mogelijk. Ing hsd vroeger zon sms code tochquote:Op maandag 6 april 2026 08:50 schreef Sometimes het volgende:
[..]
De versiebeperking geldt voor alle grote banken, gek genoeg wel bij verschillende Android versies. Niet al die banken gebruiken nog een identifier.
Bizar dat je dit nog aan mensen moet uitleggen inderdaad.quote:Op maandag 6 april 2026 10:36 schreef raptorix het volgende:
Onterecht klacht, dit heeft te maken, dat bepaalde telefoons bepaalde protocollen niet kunnen gebruiken op een veilige manier, en de enige manier om dit wel te doen is naar lagere beveiligings niveaus te gaan, tjah wat dacht je dan? Dat we 99.999% van de mensen dan maar op een onveiligere manier moeten laten werken omdat jij met oude troep blijft rondsleuren?
Nog maar niet te spreken, dat je als bank echt geen 30 versies van je mobile app wilt ondersteunen.quote:Op maandag 6 april 2026 10:41 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Bizar dat je dit nog aan mensen moet uitleggen inderdaad.
Hoe oud moet een telefoon dan wel niet zijn? Ik heb hier nog nooit last van gehad, ondanks dat ik telefoons gebruik totdat ze echt van ellende uit elkaar vallen.quote:Op maandag 6 april 2026 10:36 schreef raptorix het volgende:
Onterecht klacht, dit heeft te maken, dat bepaalde telefoons bepaalde protocollen niet kunnen gebruiken op een veilige manier, en de enige manier om dit wel te doen is naar lagere beveiligings niveaus te gaan, tjah wat dacht je dan? Dat we 99.999% van de mensen dan maar op een onveiligere manier moeten laten werken omdat jij met oude troep blijft rondsleuren?
Bepaalt de bank dat? Of jij?quote:Op maandag 6 april 2026 07:37 schreef bianconeri het volgende:
Als je geen ondersteuning meer krijgt voor een app dan heb je ook wel echt een oude telefoon.....
Onterechte klacht, tijd voor een nieuwe.
In principe kan je bij de meeste banken met een fysieke vestiging ook nog gewoon bij het loket geld over maken. Dus als je echt geen nieuwe telefoon wil kopen, kan je het ook zonder doen.quote:
Cash geldquote:Op maandag 6 april 2026 14:42 schreef knoopie het volgende:
[..]
In principe kan je bij de meeste banken met een fysieke vestiging ook nog gewoon bij het loket geld over maken. Dus als je echt geen nieuwe telefoon wil kopen, kan je het ook zonder doen.
Ja ik doe het ook niet hoor. Maar als TS per sé geen nieuwe telefoon wil kopen, dan zou hij dat kunnen doen.quote:
Wat versta jij onder 'fysiek overboeken'? En wat is het tegenovergestelde in jouw optiek?quote:
Dit is KLB, het probleem ligt bijna altijd bij TSquote:Op zondag 5 april 2026 23:38 schreef Hetekip het volgende:
[..]
dit is klb hier klagen mensen
ga ze niet zeggen dat het probleem
bij hun ligt
Maar er is altijd wel iets waardoor je zonder smartphone kan internetbankieren.quote:Op maandag 6 april 2026 08:50 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Niet al die banken gebruiken nog een identifier.
Dat je naar iemand toe gaat, hem dan contant geld geeft, en beide dat dan in hun papieren boekhouding opschrijven?quote:Op maandag 6 april 2026 15:32 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Wat versta jij onder 'fysiek overboeken'? En wat is het tegenovergestelde in jouw optiek?
Je hebt qua veiligheid gelijk. Maar de echte klacht is dan denk ik het gebrekkige updatebeleid van de fabrikanten en dat we dat pikken. Technisch zal die "oude troep" nog best in staat zijn om een moderner OS te draaien. Of de veiligheid moet gebaseerd zijn op dingen van (nieuwe) hardware waardoor het niet kan.quote:Op maandag 6 april 2026 10:36 schreef raptorix het volgende:
omdat jij met oude troep blijft rondsleuren?
Nu was het nog een soft Tikkie maar een harde kan ook.quote:Op maandag 6 april 2026 18:27 schreef knoopie het volgende:
Je kan diegene daarna nog een klap geven en zeggen dat het een "tikkie" was, om nog een beetje met je tijd mee te gaan?
Ah. 'Overboeken'quote:Op maandag 6 april 2026 18:27 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat je naar iemand toe gaat, hem dan contant geld geeft, en beide dat dan in hun papieren boekhouding opschrijven?
Je kan diegene daarna nog een klap geven en zeggen dat het een "tikkie" was, om nog een beetje met je tijd mee te gaan?
Daar komt het begrip vandaan. Dat je in de boekhouding geld van de ene post naar de andere post verplaatst, dus "overboekt". Als je bijvoorbeeld een bepaald bedrag van je inventaris naar afschrijvingen boekt, omdat je spullen minder waard worden.quote:
Dat kunnen we pas beoordelen als TS vertelt hoe oud zijn telefoon is. Ik heb onlangs nog een oude iPhone SE uit 2019 (?) even gebruikt om iets te testen, en die deed alles gewoon nog, inclusief bank-apps.quote:Op maandag 6 april 2026 18:35 schreef Bart2002 het volgende:
Maar al met al heeft ie gelijk natuurlijk dat je niet eens oeroude apparaten niet meer kunt gebruiken omdat de fabrikant er geen zin in heeft om het apparaat te ondersteunen na 3 jaar. Dat dat nog legaal is is in deze pure verspilling van resources.
Schat een jaartje of 6, maar rijd je ook met een auto op de weg met versleten banden en kapotte lichten?quote:Op maandag 6 april 2026 12:52 schreef knoopie het volgende:
[..]
Hoe oud moet een telefoon dan wel niet zijn? Ik heb hier nog nooit last van gehad, ondanks dat ik telefoons gebruik totdat ze echt van ellende uit elkaar vallen.
quote:Op maandag 6 april 2026 20:10 schreef knoopie het volgende:
[..]
Daar komt het begrip vandaan. Dat je in de boekhouding geld van de ene post naar de andere post verplaatst, dus "overboekt". Als je bijvoorbeeld een bepaald bedrag van je inventaris naar afschrijvingen boekt, omdat je spullen minder waard worden.
Tja, we proberen beiden nog iets te maken van dit topic van TS, die er zelf kennelijk geen tijd meer in wil steken. Meer kunnen we niet doen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 09:06 schreef Innisdemon het volgende:
[..]Als ik geld aan iemand geef, dan noem ik dat een contante transactie. (chartaal)
Een overboeking is het heen-en-weer sturen van geld tussen rekeningen. Ik heb het begrip overboeking nog nooit in andere context in een boekhouding gebruikt of gezien.
Maar goed, ik vroeg naar jouw interpretatie, en die heb ik gekregen.
quote:Op dinsdag 7 april 2026 10:06 schreef knoopie het volgende:
[..]
Tja, we proberen beiden nog iets te maken van dit topic van TS, die er zelf kennelijk geen tijd meer in wil steken. Meer kunnen we niet doen.
Nou niet bij ING dus, want daar moet je iedere transactie goedkeuren via de app.quote:Op dinsdag 7 april 2026 10:49 schreef TigerXtrm het volgende:
En uiteindelijk kan je altijd nog internet bankieren via een browser natuurlijk.
6, en nog steeds snel en in mooie staat.quote:
Ik ben ook absoluut niet van het kaliber elke 2 jaar een nieuwe. Zeker niet.quote:Op dinsdag 7 april 2026 11:23 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
6, en nog steeds snel en in mooie staat.
Ja sorry, ik ben héél lang van het kaliber 'iedere twee jaar een nieuwe telefoon kopen' geweest, tot ik de prijzen de afgelopen jaren de lucht in zag schieten. Ik snap niet dat mensen zo doen van 'hurr durr, ouwe telefoon', ja nee - waarom kan er op een oudere telefoon niet gewoon een nieuwere versie geknald worden? Net als hierboven iemand die weer de Apple fanboy gaat uithangen. Daar gebeurt het ook, en daar heb je ook nog het probleem dat je niet eens iets aan je telefoon zélf mag laten herstellen. Right to repair is een vies woord, daar.
Due je maakt van jouw probleem, het probleem van de bankquote:Op dinsdag 7 april 2026 11:12 schreef vosss het volgende:
[..] want mijn camera is stuk en dan kan ik dus ook geen QR codes scannen kut ING?!!?![]()
Best veel telefoons krijgen ook na zes jaar nog een update. Bij sommige merken wordt zelfs tot en met acht jaar updates gegarandeerd. Dat is natuurlijk wel vanaf het moment dat de telefoon geintroduceerd wordt, dus als je jouw telefoon pas twee jaar na introductie koopt, dan moet je die er natuurlijk vanaf trekken.quote:Op dinsdag 7 april 2026 11:23 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
6, en nog steeds snel en in mooie staat.
Ja sorry, ik ben héél lang van het kaliber 'iedere twee jaar een nieuwe telefoon kopen' geweest, tot ik de prijzen de afgelopen jaren de lucht in zag schieten. Ik snap niet dat mensen zo doen van 'hurr durr, ouwe telefoon', ja nee - waarom kan er op een oudere telefoon niet gewoon een nieuwere versie geknald worden? Net als hierboven iemand die weer de Apple fanboy gaat uithangen. Daar gebeurt het ook, en daar heb je ook nog het probleem dat je niet eens iets aan je telefoon zélf mag laten herstellen. Right to repair is een vies woord, daar.
Nou nee, je moet dus helemaal niks. Of ja, je moet voortaan wat beter opletten als je een bankrekening opent. Want er zijn genoeg mogelijkheden zonder app/smartphone.quote:Op dinsdag 7 april 2026 11:24 schreef ArnieAlberts het volgende:
Weet je wat het is? Schijnveiligheid. Want je MOET (moet!) van de bank dus de app op een smartphone gebruiken als identifier (er zijn geen losse identifier-dingen meer bij mijn bank).
Ergo, alle oudere mensen die met de maatschappij mee willen doen, MOETEN een smartphone kopen. En geen budgetmodel wat oudere mensen vaak nemen, nee nee, nieuw nieuwer nieuwst.
een android toestel van 8 jaar oud nu, zal niet snel updates meer krijgenquote:Op dinsdag 7 april 2026 11:28 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik ben ook absoluut niet van het kaliber elke 2 jaar een nieuwe. Zeker niet.
Maar heb nog niet meegemaakt dat een slechts 6 jaar oude telefoon geen update meer zou krijgen.
Waarom een oude telefoon geen update meer kan krijgen?
Dat kan met meerdere dingen te maken hebben, of iets met de telefoon zelf (die krijgt geen updates en dus minder veiligheid). Of met keuzes bij een bedrijf zelf.
Des te meer versies je moet ondersteunen (Windows, iOS, Android) des te meer geld en onderhoud alles gaat kosten.
Je kunt niet verwachten dat bedrijven al dat geld blijven investeren in toestellen/OS die toch bijna niemand gebruikt.
Akkoord met de klacht. Ik moet daar over een aantal maanden ook aan geloven denk ik met mijn iPhone 5quote:Op zondag 5 april 2026 23:33 schreef ArnieAlberts het volgende:
Dus, mijn bank vond het een leuk moment om aan te kondigen dat ze per 30 maart de support voor een bepaalde Android-versie zouden stoppen. Dus dan moet ik even updaten. Probleem is alleen dat ik een oude telefoon heb waarbij Samsung op een gegeven moment zei: oh, je kan niet meer verder updaten. Vind ik een beetje raar, maar sure, lekker dan. Álle andere apps werken nog naar behoren, maar omdat bankapp ineens zegt 'tja ja te oud', wordt je ineens verplicht tot het kopen van een nieuw toestel waar wel de nieuwere Android op draait.
Maar wacht! Kan je niet alsnog via de browser gewoon bij je bank? Nou, nee dus. Via de browser wordt gevraagd om te bevestigen. In de app.
Fucking hell.
Klacht: mensen, jong en oud, worden verplicht een nog helemaal prima werkende telefoon aan de kant te sodeflikkeren omdat er een nieuw kutmodel telefoon moet worden gekocht omdat ÉÉN FUCKING APP weigert nog langer dienst te doen. Godverdomme.
Welk typenummer?quote:Op zondag 5 april 2026 23:33 schreef ArnieAlberts het volgende:
Dus, mijn bank vond het een leuk moment om aan te kondigen dat ze per 30 maart de support voor een bepaalde Android-versie zouden stoppen. Dus dan moet ik even updaten. Probleem is alleen dat ik een oude telefoon heb waarbij Samsung op een gegeven moment zei: oh, je kan niet meer verder updaten. Vind ik een beetje raar, maar sure, lekker dan. Álle andere apps werken nog naar behoren, maar omdat bankapp ineens zegt 'tja ja te oud', wordt je ineens verplicht tot het kopen van een nieuw toestel waar wel de nieuwere Android op draait.
Maar wacht! Kan je niet alsnog via de browser gewoon bij je bank? Nou, nee dus. Via de browser wordt gevraagd om te bevestigen. In de app.
Fucking hell.
Klacht: mensen, jong en oud, worden verplicht een nog helemaal prima werkende telefoon aan de kant te sodeflikkeren omdat er een nieuw kutmodel telefoon moet worden gekocht omdat ÉÉN FUCKING APP weigert nog langer dienst te doen. Godverdomme.
Ik verwacht dat de meeste telefoons meer en meer langer updates gaan krijgen met een model waarbij je gewoon per maand betaalt. Dat is ook een fair model omdat vrijwel geen enkel OS of groot Software pakket meer werkt met big bang releases zoals dat vroeger het geval was, tegenwoordig is het veel gebruikelijker om elke 2 weken een nieuwe release te doen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 14:28 schreef mschol het volgende:
[..]
een android toestel van 8 jaar oud nu, zal niet snel updates meer krijgen
het langer updates krijgen is van de afgelopen 4-5 jaar,
Niet helemaal mee eens, de bank moet gewoon zorgen dat je kunt blijven bankieren ook zonder telefoon. Dan maar een Reader of iets dergelijks. Qua beveiliging ben ik het wel helemaal met je eens. Echter vind ik het jammer dat telefoon waarbij de support stopt niet open worden gemaakt zo dat je er toch nog iets mee kunt doen en het maar weg gegooid moet worden.quote:Op maandag 6 april 2026 10:36 schreef raptorix het volgende:
De bank waarin ik werk verzorgt dat ook, alleen kost dat geld, maar als je wilt kan je een hardware key krijgenquote:Op woensdag 8 april 2026 12:09 schreef Professionele-Idioot het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens, de bank moet gewoon zorgen dat je kunt blijven bankieren ook zonder telefoon. Dan maar een Reader of iets dergelijks. Qua beveiliging ben ik het wel helemaal met je eens. Echter vind ik het jammer dat telefoon waarbij de support stopt niet open worden gemaakt zo dat je er toch nog iets mee kunt doen en het maar weg gegooid moet worden.
Gewoon een Samsung S9+. Met je budgetmodel.quote:Op woensdag 8 april 2026 19:42 schreef MMaRsu het volgende:
Gast hoe oud is je telefoon dan?? 7+ jaar oud en was toen al een budget model zeker
Tja.. die kwam uit in 2018.quote:Op donderdag 9 april 2026 01:25 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Gewoon een Samsung S9+. Met je budgetmodel.
Ja dat kan hij dus niet. Want hij kan geen geld overmaken.quote:Op woensdag 8 april 2026 19:23 schreef capuchon_jongen het volgende:
Zit niet zo op je geld en koop gewoon een andere telefoon
Moest er nu iets van een fysieke bank bestaan om in een fysieke winkel zijn telefoon te kopenquote:Op donderdag 9 april 2026 10:25 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ja dat kan hij dus niet. Want hij kan geen geld overmaken.
Yes. En wat deze telefoon heeft ten opzichte van de huidige en qua prijzen over de kop schietende Samsung Galaxy S-modellen:quote:Op donderdag 9 april 2026 02:16 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Tja.. die kwam uit in 2018.
8 jaar geleden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |