quote:
Yes. En wat deze telefoon heeft ten opzichte van de huidige en qua prijzen over de kop schietende
Samsung Galaxy S-modellen:
-
Jack-ingang voor je koptelefoon.
De huidige modellen hebben die eruit gesloopt, je moet je oortjes/koptelefoon maar via je USB-C ingang opladen. Tegelijk opladen? Krijg de tyfus, koop maar een convertertje erbij.-
Micro-SD kaartslot.Je weet wel, waarmee je jouw opslag kan vergroten. Je wil de ruimte die WIJ je bieden verder ophogen? Krijg de tyfus. Je kiest een telefoon in model 128 gig of 256 gig (of je hebt écht geld teveel en koopt in deze vreselijk dure harddisk-tijd een 512 gig-model), en die keuze is final.Er is geen sprake van 'Tsja, voor kwaliteit moet je betalen', want we betalen meer, maar we kunnen (of nee: we mogen) minder. Moeten door meer hoepeltjes springen om deels van hetzelfde te doen.
Zal ik je nog iets sterkers vertellen? Voor mijn moeder (die hetzelfde had, en die had een telefoon met een gebruikstijd van 9 jaar - en ja, die was écht aan vervanging toe) heb ik dus een budgetmodel, zo'n
Samsung A16 aangeschaft. En eerlijk waar, van de agendapunten die ze keurig in d'r agenda-app bijhield, zijn de oudste jaren na de omzetting gewoon niet meer mee overgezet. Komt Google met 'ja, we kunnen tot x-jaar synchroniseren'. Rot op. Gewoon poef, weg. Bizar, schandelijk. Concerten die zij bezocht, dagjes weg, herinneringen. Gone.
Ik verander in een ouwe lul, maar het feit dat we zelfs op dingen waarbij we zó goed gaan qua technologie, zo kapot de mist in gaan als er een nieuwe telefoon MOET worden aangekocht door, feitelijk, chantabele situaties, vind ik echt heel erg storend.
Geen alternatief. De bank waar ik bij zit rept op de site in browser: 'je hebt écht de app nodig om inloggen te verifiëren'. Geen woord over losse identifcators, want ik vind het écht prima om te downscalen en dat uitsluitend nog via pc te doen als het zo 'onveilig' is in de Android-versie die ik nu gebruik.
Waar de kern van mijn klacht eigenlijk ligt, dat is niet eens de bank:
Ik snap vooral niet dat Samsung niet meer, zoals vroeger, die 'eigenlijk veel te zware' update op mijn apparaat doordrukt (of optioneel de mogelijkheid ertoe biedt). Ja, dan wordt de telefoon na update schijnbaar gewoon véél trager, en dan zie ik ook zelf in, JA, PRIMA, IK KOOP EEN NIEUWE. Maar op dit moment voelt het als door de strot douwen.
De telefoon heeft géén beschadigingen. Geen grote, geen kleine, gewoon in mijn ogen géén. De telefoon heeft géén vertragingen. Ik kan ermee bellen, ik kan ermee appen, ik kan ermee filmpjes kijken, ik kan ermee internetten (hi there, how ya doin'), ik kan ermee onzin spuien op social media, ...En ik moet toch een nieuwe kopen. Godverdomme.
Dank voor het lezen van mijn TEDTalk, want ik ben echt aan het ranten
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.