abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 april 2026 @ 07:35:03 #51
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220531297
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 23:33 schreef ArnieAlberts het volgende:
Dus, mijn bank vond het een leuk moment om aan te kondigen dat ze per 30 maart de support voor een bepaalde Android-versie zouden stoppen. Dus dan moet ik even updaten. Probleem is alleen dat ik een oude telefoon heb waarbij Samsung op een gegeven moment zei: oh, je kan niet meer verder updaten. Vind ik een beetje raar, maar sure, lekker dan. Álle andere apps werken nog naar behoren, maar omdat bankapp ineens zegt 'tja ja te oud', wordt je ineens verplicht tot het kopen van een nieuw toestel waar wel de nieuwere Android op draait.

Maar wacht! Kan je niet alsnog via de browser gewoon bij je bank? Nou, nee dus. Via de browser wordt gevraagd om te bevestigen. In de app.

Fucking hell.

Klacht: mensen, jong en oud, worden verplicht een nog helemaal prima werkende telefoon aan de kant te sodeflikkeren omdat er een nieuw kutmodel telefoon moet worden gekocht omdat ÉÉN FUCKING APP weigert nog langer dienst te doen. Godverdomme.
Welk typenummer?
pi_220531327
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 14:28 schreef mschol het volgende:

[..]
een android toestel van 8 jaar oud nu, zal niet snel updates meer krijgen

het langer updates krijgen is van de afgelopen 4-5 jaar,
Ik verwacht dat de meeste telefoons meer en meer langer updates gaan krijgen met een model waarbij je gewoon per maand betaalt. Dat is ook een fair model omdat vrijwel geen enkel OS of groot Software pakket meer werkt met big bang releases zoals dat vroeger het geval was, tegenwoordig is het veel gebruikelijker om elke 2 weken een nieuwe release te doen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220532762
android emulator op je pc?
  Redactie Frontpage woensdag 8 april 2026 @ 12:09:18 #54
500946 crew  Professionele-Idioot
Palm Beach Pete
pi_220532974
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 10:36 schreef raptorix het volgende:
Onterecht klacht, dit heeft te maken, dat bepaalde telefoons bepaalde protocollen niet kunnen gebruiken op een veilige manier, en de enige manier om dit wel te doen is naar lagere beveiligings niveaus te gaan, tjah wat dacht je dan? Dat we 99.999% van de mensen dan maar op een onveiligere manier moeten laten werken omdat jij met oude troep blijft rondsleuren?
Niet helemaal mee eens, de bank moet gewoon zorgen dat je kunt blijven bankieren ook zonder telefoon. Dan maar een Reader of iets dergelijks. Qua beveiliging ben ik het wel helemaal met je eens. Echter vind ik het jammer dat telefoon waarbij de support stopt niet open worden gemaakt zo dat je er toch nog iets mee kunt doen en het maar weg gegooid moet worden.
I'm just Palm Beach Pete, gonna play some tennis today, going into town, have lunch.
pi_220535507
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:09 schreef Professionele-Idioot het volgende:

[..]
Niet helemaal mee eens, de bank moet gewoon zorgen dat je kunt blijven bankieren ook zonder telefoon. Dan maar een Reader of iets dergelijks. Qua beveiliging ben ik het wel helemaal met je eens. Echter vind ik het jammer dat telefoon waarbij de support stopt niet open worden gemaakt zo dat je er toch nog iets mee kunt doen en het maar weg gegooid moet worden.
De bank waarin ik werk verzorgt dat ook, alleen kost dat geld, maar als je wilt kan je een hardware key krijgen ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 19:23:44 #56
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220535878
Zit niet zo op je geld en koop gewoon een andere telefoon
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  woensdag 8 april 2026 @ 19:42:20 #57
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220536003
Gast hoe oud is je telefoon dan?? 7+ jaar oud en was toen al een budget model zeker :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220536594
ING internetbankieren kan nog steeds zonder app, met aparte ING-scanner. Als je tenminste nooit voor de app hebt gekozen, want ik denk niet dat je terugkan.
Updatebeleid van budget tablets/phones is wel ruk, maar dat weet je vantevoren. Heb zelf anderhalf jaar terug tab M9 gekocht, die ging maar tot Android 13. Maar de opvolger Tab One of zo heeft processor uit dezelfde generatie (wat vier of vijf jaar terug al budget was: helio 85 vs 80)
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  donderdag 9 april 2026 @ 01:24:55 #59
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220538204
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 07:35 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Welk typenummer?
Samsung Galaxy S9+. :@
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  donderdag 9 april 2026 @ 01:25:20 #60
328189 ArnieAlberts
pi_220538205
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:42 schreef MMaRsu het volgende:
Gast hoe oud is je telefoon dan?? 7+ jaar oud en was toen al een budget model zeker :')
Gewoon een Samsung S9+. Met je budgetmodel.
  donderdag 9 april 2026 @ 01:31:40 #61
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_220538212
Bel gewoon je bank of ze een papieren lijst met TAN codes naar je huis kunnen sturen met de post.
  donderdag 9 april 2026 @ 02:16:45 #62
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220538242
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 01:25 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Gewoon een Samsung S9+. Met je budgetmodel.
Tja.. die kwam uit in 2018.

8 jaar geleden
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 9 april 2026 @ 07:34:20 #63
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220538507
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 01:24 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Samsung Galaxy S9+. :@
8 jaar tja dan snap ik het wel
pi_220538703
Nieuwe Samsung telefoons krijgen sinds enige tijd vele jaren langer updates.

Tijd voor een nieuwe @ArnieAlberts
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_220539301
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:23 schreef capuchon_jongen het volgende:
Zit niet zo op je geld en koop gewoon een andere telefoon
Ja dat kan hij dus niet. Want hij kan geen geld overmaken.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  Moderator donderdag 9 april 2026 @ 15:13:08 #66
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220540718
quote:
12s.gif Op donderdag 9 april 2026 10:25 schreef knoopie het volgende:

[..]
Ja dat kan hij dus niet. Want hij kan geen geld overmaken.
Moest er nu iets van een fysieke bank bestaan om in een fysieke winkel zijn telefoon te kopen
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  vrijdag 10 april 2026 @ 02:07:46 #67
328189 ArnieAlberts
pi_220545061
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 02:16 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Tja.. die kwam uit in 2018.

8 jaar geleden
Yes. En wat deze telefoon heeft ten opzichte van de huidige en qua prijzen over de kop schietende Samsung Galaxy S-modellen:
- Jack-ingang voor je koptelefoon.
De huidige modellen hebben die eruit gesloopt, je moet je oortjes/koptelefoon maar via je USB-C ingang opladen. Tegelijk opladen? Krijg de tyfus, koop maar een convertertje erbij.
- Micro-SD kaartslot.
Je weet wel, waarmee je jouw opslag kan vergroten. Je wil de ruimte die WIJ je bieden verder ophogen? Krijg de tyfus. Je kiest een telefoon in model 128 gig of 256 gig (of je hebt écht geld teveel en koopt in deze vreselijk dure harddisk-tijd een 512 gig-model), en die keuze is final.

Er is geen sprake van 'Tsja, voor kwaliteit moet je betalen', want we betalen meer, maar we kunnen (of nee: we mogen) minder. Moeten door meer hoepeltjes springen om deels van hetzelfde te doen.

Zal ik je nog iets sterkers vertellen? Voor mijn moeder (die hetzelfde had, en die had een telefoon met een gebruikstijd van 9 jaar - en ja, die was écht aan vervanging toe) heb ik dus een budgetmodel, zo'n Samsung A16 aangeschaft. En eerlijk waar, van de agendapunten die ze keurig in d'r agenda-app bijhield, zijn de oudste jaren na de omzetting gewoon niet meer mee overgezet. Komt Google met 'ja, we kunnen tot x-jaar synchroniseren'. Rot op. Gewoon poef, weg. Bizar, schandelijk. Concerten die zij bezocht, dagjes weg, herinneringen. Gone.

Ik verander in een ouwe lul, maar het feit dat we zelfs op dingen waarbij we zó goed gaan qua technologie, zo kapot de mist in gaan als er een nieuwe telefoon MOET worden aangekocht door, feitelijk, chantabele situaties, vind ik echt heel erg storend.

Geen alternatief. De bank waar ik bij zit rept op de site in browser: 'je hebt écht de app nodig om inloggen te verifiëren'. Geen woord over losse identifcators, want ik vind het écht prima om te downscalen en dat uitsluitend nog via pc te doen als het zo 'onveilig' is in de Android-versie die ik nu gebruik.

Waar de kern van mijn klacht eigenlijk ligt, dat is niet eens de bank: Ik snap vooral niet dat Samsung niet meer, zoals vroeger, die 'eigenlijk veel te zware' update op mijn apparaat doordrukt (of optioneel de mogelijkheid ertoe biedt). Ja, dan wordt de telefoon na update schijnbaar gewoon véél trager, en dan zie ik ook zelf in, JA, PRIMA, IK KOOP EEN NIEUWE. Maar op dit moment voelt het als door de strot douwen.

De telefoon heeft géén beschadigingen. Geen grote, geen kleine, gewoon in mijn ogen géén. De telefoon heeft géén vertragingen. Ik kan ermee bellen, ik kan ermee appen, ik kan ermee filmpjes kijken, ik kan ermee internetten (hi there, how ya doin'), ik kan ermee onzin spuien op social media, ...En ik moet toch een nieuwe kopen. Godverdomme.

Dank voor het lezen van mijn TEDTalk, want ik ben echt aan het ranten _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')