abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220514506
Goede zaak, waarom zou iemand het willen verbieden om een nier te verkopen.
pi_220514539
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 17:12 schreef Kickinalfa het volgende:
Goede zaak, waarom zou iemand het willen verbieden om een nier te verkopen.
Omdat mensen niet altijd even goed (kunnen) nadenken over de langere termijn gevolgen als het water ze tot aan de lippen staat, bijvoorbeeld.

Dan hou je over dat je in feite misbruikt maakt van mensen die in financiele nood zitten.. en dat gáát simpelweg gebeuren. Grandioos dom kut idee.
pi_220514551
quote:
13s.gif Op zondag 5 april 2026 17:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Omdat mensen niet altijd even goed (kunnen) nadenken over de langere termijn gevolgen als het water ze tot aan de lippen staat, bijvoorbeeld.

Dan hou je over dat je in feite misbruikt maakt van mensen die in financiele nood zitten.. en dat gáát simpelweg gebeuren. Grandioos dom kut idee.
Laat iemand lekker zelf beslissen wat hij met zijn lichaam doet.
Waarom moet de overheid dat bepalen.
pi_220514568
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 17:16 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Laat iemand lekker zelf beslissen wat hij met zijn lichaam doet.
Waarom moet de overheid dat bepalen.
Omdat de overheid ook heeft besloten dat je geen lening kan krijgen als je al schulden hebt. Sommige mensen moet je tegen zichzelf beschermen. Net als met schulden komen die kosten toch wel weer op het bordje van de rest van de samenleving.

Witte orgaanhandel is het in feite.

Je ziet nu toch ook al dat mensen met schulden worden ingezet als katvanger? Ik noem maar wat. Mensen zullen altijd de makkelijke uitweg kiezen en je fucking orgaan afstaan is geen ''makkelijke'' uitweg, maar zo zal dat door sommige mensen wel worden gezien.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2026 17:20:03 ]
  Redactie Frontpage zondag 5 april 2026 @ 17:22:04 #55
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220514594
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 17:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Omdat de overheid ook heeft besloten dat je geen lening kan krijgen als je al schulden hebt. Sommige mensen moet je tegen zichzelf beschermen. Net als met schulden komen die kosten toch wel weer op het bordje van de rest van de samenleving.

Witte orgaanhandel is het in feite.

Je ziet nu toch ook al dat mensen met schulden worden ingezet als katvanger? Ik noem maar wat. Mensen zullen altijd de makkelijke uitweg kiezen en je fucking orgaan afstaan is geen ''makkelijke'' uitweg, maar zo zal dat door sommige mensen wel worden gezien.
Dat dus, en je kan dus op die manier ook iemand ''prostitueren'' om organen af te geven. Zeker de zwakkeren in de samenleving. Dan krijg je straks orgaanloverboys
  zondag 5 april 2026 @ 17:27:07 #56
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220514641
quote:

[..]

Tjongejonge, een goede post met redelijke uitgangspunten. Jij kan het wel!
Altijd al geweten dat jij diep van binnen best een goede jongen bent.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220514647
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2026 17:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Tjongejonge, een goede post met redelijke uitgangspunten. Jij kan het wel!
Nu jij nog.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2026 17:28:11 ]
pi_220514650
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 14:19 schreef suijkerbuijk het volgende:
50k voor een stukje lever kan gewoon.
De lever is de enigste orgaan in het lichaam dat weer 100% terug groeit.

Maar vele levens kunnen hierdoor gered worden .
Zeker bij kinderen.
Wat is er zo enig aan een lever?
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
  zondag 5 april 2026 @ 17:29:55 #59
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220514680
quote:
12s.gif Op zondag 5 april 2026 17:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nu jij nog.
Mijn posts zijn best redelijk en vallen binnen de verstandige maatschappelijke discussie contouren.
Alleen in het Oek topic raakt men volledig over de zeik als ik iets post dat tegen het dominante narratief ingaat. Over 15 jaar zullen mijn posts beoordeeld worden als redelijk en voorbij de toen geldende tijdsgeest.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
pi_220514686
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2026 17:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Mijn posts zijn best redelijk en vallen binnen de verstandige maatschappelijke discussie contouren.
Alleen in het Oek topic raakt men volledig over de zeik als ik iets post dat tegen het dominante narratief ingaat. Over 15 jaar zullen mijn posts beoordeeld worden als redelijk en voorbij de toen geldende tijdsgeest.
Trump, ben jij dat?
  zondag 5 april 2026 @ 17:31:03 #61
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220514692
quote:
11s.gif Op zondag 5 april 2026 17:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Trump, ben jij dat?
Zie mijn UI en titel.
  zondag 5 april 2026 @ 17:46:27 #62
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220514776
Heel goed, wat hebben arme mensen ook aan twee werkende nieren?

Het is niet erg als de armen kapot gaan, zolang de rijken maar van hun nieren kunnen profiteren.
Laffe huichelaar
  zondag 5 april 2026 @ 17:47:37 #63
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220514788
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2026 17:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Over 15 jaar denkt niemand meer aan dat onbeduidende menneke wat edgy posts plaatste op dat ene forum
Laffe huichelaar
pi_220514823
quote:
11s.gif Op zondag 5 april 2026 17:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Trump, ben jij dat?
Iedereen is een Trump als ze het niet met jou eens zijn.
pi_220514829
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 17:52 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
Iedereen is een Trump als ze het niet met jou eens zijn.
Het was een knipoog naar deze user ;)
pi_220514889
quote:
13s.gif Op zondag 5 april 2026 16:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Compleet belachelijk voorstel inderdaad. Mensen met schulden kunnen hier de dupe van worden.
Dan krijg je allemaal gok verslaafden die hopen een grote klapper te maken door hun nier te verkopen en een dag later die 50k alweer kwijt zijn terwijl ze nog herstellen in het ziekenhuis.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220514898
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 18:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dan krijg je allemaal gok verslaafden die hopen een grote klapper te maken door hun nier te verkopen en een dag later die 50k alweer kwijt zijn terwijl ze nog herstellen in het ziekenhuis.
Bijvoorbeeld, of mensen die niet met geld om kunnen gaan en een huurschuld of wat dan ook hebben.

Ook handig voor je hypotheek of studieschuld. DUO, komt hier met uw nier!
pi_220514958
Er zijn wetenschappers, zoals Shuvo Roy (en vele anderen), die al jarenlang werken aan de ontwikkeling van een implanteerbare kunstnier en andere oplossingen. Een van de grootste knelpunten die hij enkele jaren geleden benoemde, is het gebrek aan financiering. Het terrein van nefrologie spreekt nu eenmaal veel minder tot de maatschappelijke verbeelding, terwijl er wereldwijd enorme bedragen (honderden miljarden) worden geïnvesteerd in AI. Andere wetenschappelijke domeinen moeten het vaak doen met wat restjes, waardoor de vooruitgang daar aanzienlijk trager verloopt.
pi_220514998
Ik las altijd graag boeken over dystopische toekomsten toen ik jong was.
Tegenwoordig hoef ik alleen het nieuws aan te zetten daarvoor.
Twiddel
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 20:43:37 #70
236264 crew  capricia
pi_220515766
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 16:46 schreef Viv het volgende:

[..]
Dit. Het lijkt me medisch-ethisch zeer dubieus.

Het zou een vrije keuze moeten zijn om een orgaan af te staan. Uit altruïsme, om een bekende of onbekende medemens te helpen zonder er zelf beter van te worden.

Belonen gaat ongelijkheid in de hand werken: rijke mensen houden hun organen lekker zelf, arme mensen staan ze af.

En van loterijwinnaars weten we dat een aanzienlijk deel na een aantal jaar weer terug op het oude niveau is. Dan ben je dus alsnog arm, terwijl je wel de risico's van orgaandonatie erbij hebt gekregen voor de rest van je leven. :N
Ik denk dat het probleem is dat er dan veel te weinig donoren zijn.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 20:45:18 #71
236264 crew  capricia
pi_220515778
quote:

[..]

Wat ik begrijp zou het dan via de Nederlandse overheid gaan. Dus geen shady Black market (die er nu wel is in bepaalde contreien).
- Goethe, “Faust”
pi_220515912
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2026 14:16 schreef Tijn het volgende:

[..]
Een van je nieren afstaan is altijd ontzettend gevaarlijk. Want als er iets misgaat met de ene overgebleven nier, ben je gelijk de sigaar.
Voor 50k kun je dan een nieuwe kopen.
pi_220515927
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:01 schreef Inbox het volgende:

[..]
Voor 50k kun je dan een nieuwe kopen.
Nee. Je hoeft zelf niet te kopen.
Je Nederlandse staat regelt het. En geeft de donor die 50K. Dus er komen gewoon meer donoren beschikbaar.
En een leven lang nierdialyse kost veel meer.
pi_220515931
quote:

[..]

Ok, niet verkopen voor geld dus. En in ruil van levenslang geen premie moeten betalen voor je zorgverzekering? NIemand die op die mannier dan misbruik kan maken omdat dat voordeel enkel persoonlijk is.

Dat laatste vind ik wel een mooie deal eigenlijk. Voor wat hoort wat, het lijkt niet misbruikt te kunnen worden.
pi_220515945
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:03 schreef Inbox het volgende:

[..]
Ok, niet verkopen voor geld dus. En in ruil van levenslang geen premie moeten betalen voor je zorgverzekering? NIemand die op die mannier dan misbruik kan maken omdat dat voordeel enkel persoonlijk is.

Dat laatste vind ik wel een mooie deal eigenlijk. Voor wat hoort wat, het lijkt niet misbruikt te kunnen worden.
Blijft een shady deal, al is het iets minder shady
pi_220515951
Denk je dat er meer donoren komen door zoiets?
  Manager PR/Moderator zondag 5 april 2026 @ 21:11:10 #77
269689 crew  Viv
pi_220515999
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 20:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat het probleem is dat er dan veel te weinig donoren zijn.
Er is geen sprake van een recht op een donororgaan, dus het is geen geval van het doel heiligt de middelen.

Een tekort moeten we dus maar accepteren. Of de oplossing in andere richtingen zoeken: actiever promoten van orgaandonatie bij leven of na overlijden, gekweekte organen, genetisch gemodificeerde dieren, etcetera.
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 21:15:21 #78
236264 crew  capricia
pi_220516026
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:11 schreef Viv het volgende:

[..]
Er is geen sprake van een recht op een donororgaan, dus het is geen geval van het doel heiligt de middelen.

Een tekort moeten we dus maar accepteren. Of de oplossing in andere richtingen zoeken: actiever promoten van orgaandonatie bij leven of na overlijden, gekweekte organen, genetisch gemodificeerde dieren, etcetera.
Kan heel goed zijn dat we geld via de overheid (of een levenslange gratis zorgverzekering) met zijn allen niet acceptabel vinden.

Maar vind het wel een interessant onderzoek. Waar veel ethische kanten aan zitten.
- Goethe, “Faust”
pi_220516030
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 21:05 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Denk je dat er meer donoren komen door zoiets?
Ja, het is een hoop geld.

Net zoals er meer donoren zijn bijgekomen nadat je standaard donor bent. Mensen vergeten het/zijn ongeschillig. Inspelend op hoe wij mensen zijn. Ik vind het niet kunnen.
  zondag 5 april 2026 @ 21:21:06 #80
410451 Telefoonvork
Telefoonvork
pi_220516063
Zover ik weet heb ik gezonde nieren, en wie weet hoe duur de zorgverzekering in de toekomst wordt. Ik zou het doen. Je hebt immers twee nieren.
  zondag 5 april 2026 @ 21:30:08 #81
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220516147
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:21 schreef Telefoonvork het volgende:
Zover ik weet heb ik gezonde nieren, en wie weet hoe duur de zorgverzekering in de toekomst wordt. Ik zou het doen. Je hebt immers twee nieren.
Ondanks dat je prima kunt leven met 1 nier, heb je er niet voor niks 2.

En je hebt nu misschien nog gezonde nieren, je weet nooit of dat in de toekomst ook zo is en blijft.

En wat iemand eerder al zei, mocht er ooit een naaste, geliefde of familielid een nier nodig hebben, en jij zou die persoon hebben kunnen redden met een nier van jou, dat kan dan niet meer.

Geld is maar geld, een goede gezondheid is onbetaalbaar.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Graag verwijderen
pi_220516171
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja, het is een hoop geld.

Net zoals er meer donoren zijn bijgekomen nadat je standaard donor bent. Mensen vergeten het/zijn ongeschillig. Inspelend op hoe wij mensen zijn. Ik vind het niet kunnen.
Zouden ze geen bonus kunnen bieden voor mensen die na hun dood organen doneren?

Zoiets als dat de overheid al jouw begrafeniskosten betalen als je na je dood succesvol een orgaan gedoneerd hebt. Dan heb je niet dat arme mensen bij leven ergens nadeel van ondervinden omdat ze schulden oid af willen betalen, maar je lost wel het organentekort op.

Lijkt me een veel beter en ethischer plan dan mensen geld (of zelfs gratis zorgpremie) bieden om bij leven een nier af te staan.
pi_220516203
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Zouden ze geen bonus kunnen bieden voor mensen die na hun dood organen doneren?

Zoiets als dat de overheid al jouw begrafeniskosten betalen als je na je dood succesvol een orgaan gedoneerd hebt. Dan heb je niet dat arme mensen bij leven ergens nadeel van ondervinden omdat ze schulden oid af willen betalen, maar je lost wel het organentekort op.

Lijkt me een veel beter en ethischer plan dan mensen geld (of zelfs gratis zorgpremie) bieden om bij leven een nier af te staan.
Ik ben van mening dat elke vorm van vergoeding voor orgaandonatie onethisch is. Je kunt niet uitsluiten dat het onder dwang of noodzaak gebeurt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2026 21:42:26 ]
pi_220516234
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 21:40 schreef Straatcommando. het volgende:
Je kunt niet uitsluiten dat het onder dwang of noodzaak gebeurt.
Weegt het nadeel van die mogelijke dwang niet op tegen de zekerheid van de levensreddende orgaandonatie?
pi_220516311
We hebben in Nederland een keuzeplicht wat betreft orgaandonatie. Geen keuze maken = automatisch al je organen beschikbaar stellen na je dood.

Met zo'n keuzeplicht kan je ook niet uitsluiten dat iedereen die zijn organen afstaat dat vrijwillig doet. Partners of andere nabestaanden kunnen mensen dwingen of misleiden om voor orgaandonatie te kiezen of geen keuze te maken wat op hetzelfde neerkomt. En ook mensen die die keuze niet durven of kunnen maken zullen in veel gevallen onvrijwillig organen afstaan.

Toch kiest onze overheid voor dit model omdat een gezond persoon die zijn organen doneert gemiddeld meer dan 1 leven zal redden/verlengen.

Ik begrijp die keuze wel, maar welk model je ook kiest er zitten altijd morele twijfels aan vast.
pi_220517279
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 13:50 schreef Mortaxx het volgende:
Als de donatie geen negatieve gevolgen heeft voor de donor. Waarom niet?

Of heb je liever dat de armen arm blijven
Dat weet je niet…. Je hebt natuurlijk altijd de medische risico’s (er kan altijd iets misgaan). Maar daarnaast is er dan ook een financiële prikkel. Zoals dat je ontvoerd of gedwongen wordt een nier af te staan.

Eerlijk gezegd denk ik dat het een pad is waar we ons niet op moeten begeven
pi_220517295
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 21:30 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ondanks dat je prima kunt leven met 1 nier, heb je er niet voor niks 2.

En je hebt nu misschien nog gezonde nieren, je weet nooit of dat in de toekomst ook zo is en blijft.

En wat iemand eerder al zei, mocht er ooit een naaste, geliefde of familielid een nier nodig hebben, en jij zou die persoon hebben kunnen redden met een nier van jou, dat kan dan niet meer.

Geld is maar geld, een goede gezondheid is onbetaalbaar.
Precies, het is als je reserve band weggeven omdat je hem nu niet nodig hebt.
pi_220517911
Kun je nog niet eens 1 bitcoin voor kopen. Nee, dank je. Voor 200.000 euro, dan begint het interessant te worden.
  maandag 6 april 2026 @ 10:19:35 #89
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220517929
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 17:10 schreef Kottnauer het volgende:
De Vereniging van Deurwaarders reageert enthousiast op dit voorstel, neem ik aan. Dit vergroot de kansen om schulden te innen enorm. Iedereen kan immers wel een nier of een stuk lever missen. Maar waarom beperken tot nier en lever? Ieder mens heeft ook twee ogen, terwijl één prima volstaat. Denk verder aan lappen huid, die toch weer teruggroeien. Zwevende ribben - geen toelichting nodig. Twee testikels is ook onnodig. De mogelijkheden zijn eindeloos.
Dit dus.
Van alle goede intenties en uitvindingen, zijn er altijd wel klootzakken die het meest cynische er mee toepassen.

Voor geld.

Geen goed idee dus. Sicko's.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220517979
Dan kan je beter een paar van die onderzoekjes doen, die leveren toch zo tussen de 3-8k per stuk op.
  maandag 6 april 2026 @ 10:55:58 #91
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_220518072
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 14:28 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Grote kans dat ze dit liever niet doen, maar besluiten te doen uit wanhoop en geldzorgen. Foute boel dus.
Dat geldt ook voor mijn werk.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 6 april 2026 @ 10:57:32 #92
pi_220518083
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 14:38 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ja het is niet zo heel veel geld. Ik verdien prima, maar om even een nier af te staan voor 50k. Mwa. Je moet eigenlijk wel een klein beetje wanhopig zijn om zoiets te doen. Denk dat dit vooral de armen heel erg in de kaart speelt.
Ironisch genoeg zouden die het vaakst afgewezen worden omdat stress en armoede niet goed is voor je organen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 6 april 2026 @ 10:58:28 #93
pi_220518089
Ik ben ook wel benieuwd wie dit zou gaan betalen. Het ziekenhuis, met belastinggeld? De patiënt?
pi_220518098
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 10:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd wie dit zou gaan betalen. Het ziekenhuis, met belastinggeld? De patiënt?
Zoals ik het lees, betaalt de overheid dat bedrag (of geeft je een levenslange gratis zorgverzekering).
Omdat een levenslange nierdialyse nog veel meer kost.
  maandag 6 april 2026 @ 11:06:59 #95
pi_220518130
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 11:00 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Zoals ik het lees, betaalt de overheid dat bedrag (of geeft je een levenslange gratis zorgverzekering).
Omdat een levenslange nierdialyse nog veel meer kost.
Oké, dank je. Nou ja wat mij betreft investeren ze dat geld allereerst in kweekorganen of kunstorganen. Lijkt me een duurzamere oplossing en je hoeft niet over medisch-ethische dingen na te denken. Maar ik vind het wel een interessante gedachte.
pi_220518170
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:21 schreef Telefoonvork het volgende:
Je hebt immers twee nieren.
En met reden.
pi_220518186
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 10:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
De overheid. Het zou wat zijn als de patiënt dat moet betalen. Dan is het een vorm van illegale handel.

Nu ga ik iets zeggen dat velen niet zal bevallen. Maar je gezondheid is gelukkig niet altijd tijd te koop. Net als de dood een van de weinige zaken waar uiteindelijk iedereen mee te maken krijgt vroeg of laat.
pi_220518572
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 16:46 schreef Viv het volgende:

[..]
Dit. Het lijkt me medisch-ethisch zeer dubieus.

Het zou een vrije keuze moeten zijn om een orgaan af te staan. Uit altruïsme, om een bekende of onbekende medemens te helpen zonder er zelf beter van te worden.

Belonen gaat ongelijkheid in de hand werken: rijke mensen houden hun organen lekker zelf, arme mensen staan ze af.

En van loterijwinnaars weten we dat een aanzienlijk deel na een aantal jaar weer terug op het oude niveau is. Dan ben je dus alsnog arm, terwijl je wel de risico's van orgaandonatie erbij hebt gekregen voor de rest van je leven. :N
Dit.

'donatie vanuit financiele noodzaak' is precies een van de redenen waarom betaling voor donatie illegaal is. Maar omdat een ziekenhuis het heel graag wil, zou dat opeens geen probleem meer moeten zijn? Kom nou zeg.

En de ethische commissie van die afdeling deugt dus voor geen meter. Dan laat je ook even zien dat je je meer dan dikke loon totaal niet waard bent. Die mogen van mij de tent ook wel uitgegooid worden.
"Pools are perfect for holding water"
pi_220518727
De rest van m'n leven gratis naar de hoeren lijkt me wel wat voor een nier, waar kan ik tekenen
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_220518737
Wat krijg je nu?
Paar honderd euro voor de moeite?

Ik zou wel gaan voor een levenslange gratis zorgverzekering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')