abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220514506
Goede zaak, waarom zou iemand het willen verbieden om een nier te verkopen.
pi_220514539
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 17:12 schreef Kickinalfa het volgende:
Goede zaak, waarom zou iemand het willen verbieden om een nier te verkopen.
Omdat mensen niet altijd even goed (kunnen) nadenken over de langere termijn gevolgen als het water ze tot aan de lippen staat, bijvoorbeeld.

Dan hou je over dat je in feite misbruikt maakt van mensen die in financiele nood zitten.. en dat gáát simpelweg gebeuren. Grandioos dom kut idee.
pi_220514551
quote:
13s.gif Op zondag 5 april 2026 17:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Omdat mensen niet altijd even goed (kunnen) nadenken over de langere termijn gevolgen als het water ze tot aan de lippen staat, bijvoorbeeld.

Dan hou je over dat je in feite misbruikt maakt van mensen die in financiele nood zitten.. en dat gáát simpelweg gebeuren. Grandioos dom kut idee.
Laat iemand lekker zelf beslissen wat hij met zijn lichaam doet.
Waarom moet de overheid dat bepalen.
pi_220514568
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 17:16 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Laat iemand lekker zelf beslissen wat hij met zijn lichaam doet.
Waarom moet de overheid dat bepalen.
Omdat de overheid ook heeft besloten dat je geen lening kan krijgen als je al schulden hebt. Sommige mensen moet je tegen zichzelf beschermen. Net als met schulden komen die kosten toch wel weer op het bordje van de rest van de samenleving.

Witte orgaanhandel is het in feite.

Je ziet nu toch ook al dat mensen met schulden worden ingezet als katvanger? Ik noem maar wat. Mensen zullen altijd de makkelijke uitweg kiezen en je fucking orgaan afstaan is geen ''makkelijke'' uitweg, maar zo zal dat door sommige mensen wel worden gezien.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2026 17:20:03 ]
  Redactie Frontpage zondag 5 april 2026 @ 17:22:04 #55
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220514594
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 17:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Omdat de overheid ook heeft besloten dat je geen lening kan krijgen als je al schulden hebt. Sommige mensen moet je tegen zichzelf beschermen. Net als met schulden komen die kosten toch wel weer op het bordje van de rest van de samenleving.

Witte orgaanhandel is het in feite.

Je ziet nu toch ook al dat mensen met schulden worden ingezet als katvanger? Ik noem maar wat. Mensen zullen altijd de makkelijke uitweg kiezen en je fucking orgaan afstaan is geen ''makkelijke'' uitweg, maar zo zal dat door sommige mensen wel worden gezien.
Dat dus, en je kan dus op die manier ook iemand ''prostitueren'' om organen af te geven. Zeker de zwakkeren in de samenleving. Dan krijg je straks orgaanloverboys
  zondag 5 april 2026 @ 17:27:07 #56
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220514641
quote:

[..]

Tjongejonge, een goede post met redelijke uitgangspunten. Jij kan het wel!
Altijd al geweten dat jij diep van binnen best een goede jongen bent.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220514647
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2026 17:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Tjongejonge, een goede post met redelijke uitgangspunten. Jij kan het wel!
Nu jij nog.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2026 17:28:11 ]
pi_220514650
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 14:19 schreef suijkerbuijk het volgende:
50k voor een stukje lever kan gewoon.
De lever is de enigste orgaan in het lichaam dat weer 100% terug groeit.

Maar vele levens kunnen hierdoor gered worden .
Zeker bij kinderen.
Wat is er zo enig aan een lever?
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
  zondag 5 april 2026 @ 17:29:55 #59
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220514680
quote:
12s.gif Op zondag 5 april 2026 17:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nu jij nog.
Mijn posts zijn best redelijk en vallen binnen de verstandige maatschappelijke discussie contouren.
Alleen in het Oek topic raakt men volledig over de zeik als ik iets post dat tegen het dominante narratief ingaat. Over 15 jaar zullen mijn posts beoordeeld worden als redelijk en voorbij de toen geldende tijdsgeest.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
pi_220514686
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2026 17:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Mijn posts zijn best redelijk en vallen binnen de verstandige maatschappelijke discussie contouren.
Alleen in het Oek topic raakt men volledig over de zeik als ik iets post dat tegen het dominante narratief ingaat. Over 15 jaar zullen mijn posts beoordeeld worden als redelijk en voorbij de toen geldende tijdsgeest.
Trump, ben jij dat?
  zondag 5 april 2026 @ 17:31:03 #61
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220514692
quote:
11s.gif Op zondag 5 april 2026 17:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Trump, ben jij dat?
Zie mijn UI en titel.
  zondag 5 april 2026 @ 17:46:27 #62
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220514776
Heel goed, wat hebben arme mensen ook aan twee werkende nieren?

Het is niet erg als de armen kapot gaan, zolang de rijken maar van hun nieren kunnen profiteren.
Laffe huichelaar
  zondag 5 april 2026 @ 17:47:37 #63
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220514788
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2026 17:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Over 15 jaar denkt niemand meer aan dat onbeduidende menneke wat edgy posts plaatste op dat ene forum
Laffe huichelaar
pi_220514823
quote:
11s.gif Op zondag 5 april 2026 17:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Trump, ben jij dat?
Iedereen is een Trump als ze het niet met jou eens zijn.
pi_220514829
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 17:52 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
Iedereen is een Trump als ze het niet met jou eens zijn.
Het was een knipoog naar deze user ;)
pi_220514889
quote:
13s.gif Op zondag 5 april 2026 16:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Compleet belachelijk voorstel inderdaad. Mensen met schulden kunnen hier de dupe van worden.
Dan krijg je allemaal gok verslaafden die hopen een grote klapper te maken door hun nier te verkopen en een dag later die 50k alweer kwijt zijn terwijl ze nog herstellen in het ziekenhuis.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220514898
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 18:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dan krijg je allemaal gok verslaafden die hopen een grote klapper te maken door hun nier te verkopen en een dag later die 50k alweer kwijt zijn terwijl ze nog herstellen in het ziekenhuis.
Bijvoorbeeld, of mensen die niet met geld om kunnen gaan en een huurschuld of wat dan ook hebben.

Ook handig voor je hypotheek of studieschuld. DUO, komt hier met uw nier!
pi_220514958
Er zijn wetenschappers, zoals Shuvo Roy (en vele anderen), die al jarenlang werken aan de ontwikkeling van een implanteerbare kunstnier en andere oplossingen. Een van de grootste knelpunten die hij enkele jaren geleden benoemde, is het gebrek aan financiering. Het terrein van nefrologie spreekt nu eenmaal veel minder tot de maatschappelijke verbeelding, terwijl er wereldwijd enorme bedragen (honderden miljarden) worden geïnvesteerd in AI. Andere wetenschappelijke domeinen moeten het vaak doen met wat restjes, waardoor de vooruitgang daar aanzienlijk trager verloopt.
pi_220514998
Ik las altijd graag boeken over dystopische toekomsten toen ik jong was.
Tegenwoordig hoef ik alleen het nieuws aan te zetten daarvoor.
Twiddel
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 20:43:37 #70
236264 crew  capricia
pi_220515766
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 16:46 schreef Viv het volgende:

[..]
Dit. Het lijkt me medisch-ethisch zeer dubieus.

Het zou een vrije keuze moeten zijn om een orgaan af te staan. Uit altruïsme, om een bekende of onbekende medemens te helpen zonder er zelf beter van te worden.

Belonen gaat ongelijkheid in de hand werken: rijke mensen houden hun organen lekker zelf, arme mensen staan ze af.

En van loterijwinnaars weten we dat een aanzienlijk deel na een aantal jaar weer terug op het oude niveau is. Dan ben je dus alsnog arm, terwijl je wel de risico's van orgaandonatie erbij hebt gekregen voor de rest van je leven. :N
Ik denk dat het probleem is dat er dan veel te weinig donoren zijn.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 20:45:18 #71
236264 crew  capricia
pi_220515778
quote:

[..]

Wat ik begrijp zou het dan via de Nederlandse overheid gaan. Dus geen shady Black market (die er nu wel is in bepaalde contreien).
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220515912
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2026 14:16 schreef Tijn het volgende:

[..]
Een van je nieren afstaan is altijd ontzettend gevaarlijk. Want als er iets misgaat met de ene overgebleven nier, ben je gelijk de sigaar.
Voor 50k kun je dan een nieuwe kopen.
pi_220515927
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:01 schreef Inbox het volgende:

[..]
Voor 50k kun je dan een nieuwe kopen.
Nee. Je hoeft zelf niet te kopen.
Je Nederlandse staat regelt het. En geeft de donor die 50K. Dus er komen gewoon meer donoren beschikbaar.
En een leven lang nierdialyse kost veel meer.
pi_220515931
quote:

[..]

Ok, niet verkopen voor geld dus. En in ruil van levenslang geen premie moeten betalen voor je zorgverzekering? NIemand die op die mannier dan misbruik kan maken omdat dat voordeel enkel persoonlijk is.

Dat laatste vind ik wel een mooie deal eigenlijk. Voor wat hoort wat, het lijkt niet misbruikt te kunnen worden.
pi_220515945
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:03 schreef Inbox het volgende:

[..]
Ok, niet verkopen voor geld dus. En in ruil van levenslang geen premie moeten betalen voor je zorgverzekering? NIemand die op die mannier dan misbruik kan maken omdat dat voordeel enkel persoonlijk is.

Dat laatste vind ik wel een mooie deal eigenlijk. Voor wat hoort wat, het lijkt niet misbruikt te kunnen worden.
Blijft een shady deal, al is het iets minder shady
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')