abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220523284
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 07:56 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Daarom zet ik geen kinderen op deze wereld :)
Als je er niets mee hebt is dat verstandig.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 7 april 2026 @ 08:12:50 #152
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220523291
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 08:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als je er niets mee hebt is dat verstandig.
Dat is correct. Ik ben al oom en dat is genoeg.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220523346
Want je kunt niet ook moe worden van dingen die leuk zijn, zoals een hele dag met je kind bezig zijn :)
pi_220523410
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 22:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nog afgezien van dat het CBS op andere cijfers uitkomt (mannen opgeteld meer uren aan werk, zorgtaken en huishouden): het gaat niet om 1 uur per dag, maar 0,8 uur per week als je goed naar de cijfers kijkt.

Men zit er maar liefst factor 10 (!) naast.

Ik kan zoiets moeilijk serieus nemen.
Heb je een link naar die specifieke cijfers?
  dinsdag 7 april 2026 @ 09:36:52 #155
474750 verbijstering
verbijsterend
pi_220523619
Bijzonder topic, interessante casus al heb ik nog nergens in mijn omgeving het idee dat dit ook maar een beetje aan het hand is, dat heteroseksuele vrouwen geen man meer willen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 08:41 schreef Zonnige het volgende:

[..]
Heb je een link naar die specifieke cijfers?
lukraak cijfers roepen is veel leuker!
Wat mij vooral opvalt: misschien als je werk tegen huishouden afzet halen mannen gemiddeld wel meer uren, maar dat is weltot het pensioen. Ik zie bij geen van mijn ouders/ ooms/tantes dat de man ineens meer bijspringt na pensioen maar vooral zit en zich laat verzorgen terwijl alle taken bij de vrouwen blijven.
  dinsdag 7 april 2026 @ 09:44:59 #156
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220523649
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2026 10:18 schreef MultiBanaan het volgende:
Er is een duidelijk verschil in de verdeling van betaald werk (werkuren) en onbetaald werk (zorguren) tussen mannen en vrouwen in Nederland. Vrouwen werken gemiddeld minder uren betaald, maar besteden aanzienlijk meer tijd aan onbetaalde zorgtaken, zo blijkt uit recent onderzoek.
Betaalde werkuren (per week, gemiddeld):
Mannen: Werkten in 2024 gemiddeld ongeveer 36 uur per week, een cijfer dat al tien jaar vrijwel constant is.
Vrouwen: Werken gemiddeld minder uren, al maken ze een inhaalslag. In 2024 was de gemiddelde arbeidsduur 27,8 uur per week, een stijging ten opzichte van 25,3 uur in 2014.
Verschil: Vrouwen werken gemiddeld ongeveer 8 uur per week minder betaald werk dan mannen.
Deeltijd: Vrouwen werken veel vaker parttime (48% in 2023) dan mannen (29% in 2023).
Ouderschap: Na de geboorte van een eerste kind brengt 47% van de vrouwen het aantal werkuren terug, tegenover 9% van de mannen.
ZorgKrant.nl
ZorgKrant.nl
+2
Onbetaalde zorguren (huishouden, kinderen, mantelzorg):
Vrouwen: Besteden gemiddeld aanzienlijk meer tijd aan onbetaalde zorgtaken. Uit onderzoek blijkt dat vrouwen 26 uur per week aan zorgtaken besteden, tegenover 17 uur bij mannen.
Totaalplaatje: Als betaald en onbetaald werk worden opgeteld, werken vrouwen gemiddeld bijna een uur langer per dag dan mannen.
Zorgtaken als reden: Vrouwen noemen zorgtaken vaker (57%) als reden om minder te gaan werken dan mannen (27%).
Atria | kennisinstituut voor emancipatie en vrouwengeschiedenis
Atria | kennisinstituut voor emancipatie en vrouwengeschiedenis
+1

Leuk, je kan de cijfers altijd wel op een bepaalde manier presenteren om een bepaald beeld te schetsen ja. Dit zijn de cijfers gewoon in hun pure vorm, die laten een heel ander beeld zien. Namelijk dat er niet zo veel verschil zit in werk en zorguren per week bij elkaar opgeteld, tussen mannen en vrouwen gemiddeld
Wat een toeval, dat ene uur per dag vertaalt zich in de 7 uur per week aan werk die mannen creëren :D

https://news.umich.edu/ex(...)es-a-husband-create/
https://www.independent.c(...)a-week-a6885951.html
https://medium.com/the-no(...)divorce-eb17aea57234
https://www.cbsnews.com/p(...)sework-a-week-study/
  dinsdag 7 april 2026 @ 10:04:55 #157
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220523738
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 09:36 schreef verbijstering het volgende:
Bijzonder topic, interessante casus al heb ik nog nergens in mijn omgeving het idee dat dit ook maar een beetje aan het hand is, dat heteroseksuele vrouwen geen man meer willen.
[..]
lukraak cijfers roepen is veel leuker!
Wat mij vooral opvalt: misschien als je werk tegen huishouden afzet halen mannen gemiddeld wel meer uren, maar dat is weltot het pensioen. Ik zie bij geen van mijn ouders/ ooms/tantes dat de man ineens meer bijspringt na pensioen maar vooral zit en zich laat verzorgen terwijl alle taken bij de vrouwen blijven.
Je hebt ook nog de smaak "mannen die door hun vrouwen worden gesmeekt om vooral niet te helpen en om weer de deur uit te gaan na hun pensioen omdat ze gillend gek worden van die snaak".
pi_220523770
quote:
Zoals ik al zei, dat uur per dag klopt niet, over de week is er nagenoeg geen verschil. Overigens heb ik het daadwerkelijke artikel doorgenomen waar die nieuwsberichten naar linken, extreem gekleurd artikel, Amerikaans trouwens, en verder vertelt het niks nieuws, ja vrouwen doen meer in het huishouden, en mannen werken meer

Vraag me trouwens wel altijd af wat die vrouwen die het niet eens zijn met de werkverdeling in huis, wat ze tegenhoudt om hun scheur open te trekken.
  dinsdag 7 april 2026 @ 10:16:59 #159
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220523797
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2026 10:12 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Zoals ik al zei, dat uur per dag klopt niet, over de week is er nagenoeg geen verschil. Overigens heb ik het daadwerkelijke artikel doorgenomen waar die nieuwsberichten naar linken, extreem gekleurd artikel, Amerikaans trouwens, en verder vertelt het niks nieuws, ja vrouwen doen meer in het huishouden, en mannen werken meer

Vraag me trouwens wel altijd af wat die vrouwen die het niet eens zijn met de werkverdeling in huis, wat ze tegenhoudt om hun scheur open te trekken.
Omdat dit zo groeit door de praktijk en het heel moeilijk is om zo'n dynamiek te doorbreken. De eerste reactie van iemand die een voordeel ziet wegvallen -homo sapiens is een rasopportunist- is ook vaak om de boel te traineren, bagatelliseren, tijdelijk te doen alsof en dan weer te vervallen in het gemak van de gewoonte, weaponized incompetence (mede gevoed door de neiging van veel vrouwen om dan doe ik het zelf wel te roepen), te gaslighten dat er geen probleem is.

Als het echt scheef is gegroeid gaat het echt zelden zo:
Vrouw: Hee, ik merk dat ik veel meer doe thuis dan jou en ik wil dat anders.
Man: Okay. Zullen we samen even gaan zitten voor een eerlijker taakverdeling?

Mensen die namelijk zo gezond en gelijkwaardig communiceren die komen niet in die situaties terecht.
pi_220523813
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 10:16 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Omdat dit zo groeit door de praktijk en het heel moeilijk is om zo'n dynamiek te doorbreken. De eerste reactie van iemand die een voordeel ziet wegvallen -homo sapiens is een rasopportunist- is ook vaak om de boel te traineren, bagatelliseren, tijdelijk te doen alsof en dan weer te vervallen in het gemak van de gewoonte, weaponized incompetence (mede gevoed door de neiging van veel vrouwen om dan doe ik het zelf wel te roepen), te gaslighten dat er geen probleem is.

Mensen die namelijk zo gezond en gelijkwaardig communiceren die komen niet in die situaties terecht.
Dus het gemiddelde stel in Nederland is een disfunctioneel wrak waarbij de man de vrouw het hoekje in gaslight en de vrouw zich stelselmatig laten manipuleren door deze mannen? Zo dat klinkt wel erg dystopisch dan
  dinsdag 7 april 2026 @ 10:22:41 #161
474750 verbijstering
verbijsterend
pi_220523822
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 10:04 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Je hebt ook nog de smaak "mannen die door hun vrouwen worden gesmeekt om vooral niet te helpen en om weer de deur uit te gaan na hun pensioen omdat ze gillend gek worden van die snaak".
:P Dat lijkt me de meestvoorkomende situatie als een workaholic ineens thuis zit en nog hobbies moet zoeken ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 10:16 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dit, meestal ontstaat dit over tijd en groeit het zo. Bij ons ook, de taken zijn meer gebaseerd op wat we leuker vinden / meer doen dan de ander. En het is niet helemaal een 50-50 balans omdat we ook niet gelijke werktijden etc. hebben maar het is wel een balans waar we in kunnen vinden en soms helpt de een de ander gewoon wat meer mee.
  dinsdag 7 april 2026 @ 10:26:04 #162
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220523838
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2026 10:21 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Dus het gemiddelde stel in Nederland is een disfunctioneel wrak waarbij de man de vrouw het hoekje in gaslight en de vrouw zich stelselmatig laten manipuleren door deze mannen? Zo dat klinkt wel erg dystopisch dan
Traditionele rolpatronen zijn nogal hardnekkig ja en creëren op een veel minder dramatisch niveau dat dit een hoop tegengas als er verandering in dreigt te komen.
pi_220523898
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 10:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Traditionele rolpatronen zijn nogal hardnekkig ja en creëren op een veel minder dramatisch niveau dat dit een hoop tegengas als er verandering in dreigt te komen.
Inderdaad vrij hardnekkig ja. Zowel mannen als vrouwen hebben nog moeite om ze te doorbreken. Rijst de vraag, waarom moet je ze eigenlijk willen doorbreken? Ze zijn niet zomaar uit de lucht komen vallen of bedacht door een of andere denktank. Ze zijn ontstaan op natuurlijke wijze, als een soort osmose. Ik denk dat wanneer je ze geforceert gelijktrekt en daarna weer op zijn beloop laat, dat ze na verloop van tijd als door osmose weer terugvallen

Denk ook dat veruit de meeste mensen helemaal geen probleem mee hebben met de verdeling man werkt meer, vrouw zorgt meer. Maar die mensen worden wel meegezogen in de algemene statistieken en gebruikt door iemand die er wel een probleem mee heeft, en op die manier worden die mensen nietsvermoedend een stem meegegeven die ze eigenlijk helemaal niet hebben
  dinsdag 7 april 2026 @ 10:45:56 #164
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220523952
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2026 10:37 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Inderdaad vrij hardnekkig ja. Zowel mannen als vrouwen hebben nog moeite om ze te doorbreken. Rijst de vraag, waarom moet je ze eigenlijk willen doorbreken? Ze zijn niet zomaar uit de lucht komen vallen of bedacht door een of andere denktank. Ze zijn ontstaan op natuurlijke wijze, als een soort osmose. Ik denk dat wanneer je ze geforceert gelijktrekt en daarna weer op zijn beloop laat, dat ze na verloop van tijd als door osmose weer terugvallen

Denk ook dat veruit de meeste mensen helemaal geen probleem mee hebben met de verdeling man werkt meer, vrouw zorgt meer. Maar die mensen worden wel meegezogen in de algemene statistieken en gebruikt door iemand die er wel een probleem mee heeft, en op die manier worden die mensen nietsvermoedend een stem meegegeven die ze eigenlijk helemaal niet hebben
Ah, het "het is de natuur"-argument.

Jager-verzamelaars, wat wij fysiek en psychologisch nog zijn, hebben inderdaad een rolverdeling gebaseerd op fysieke aanleg en talenten, maar dat is op geen enkele manier te transponeren naar de kunstmatige "traditionele" manier waarop wij leven. Dat is zo gegroeid naarmate landbouw, de daaruit voortkomende bevolkingsdruk en samenlevingsvormen een veel nauwer kader vroegen en vooral de noodzaak om de machtsspelletjes te codificeren.

Voedsel klaarmaken werd meer een kwestie van manieren verzinnen om ze op te slaan en te conserveren en dat maakte het tijdrovender en arbeidsintensiever waarbij het logischer was dat mannen het versleepten, vermaalden etc. en vrouwen het product verwerkten tot brood. Omdat ovens niet in je binnenzak passen werd het dus noodzakelijk dat vrouwen erbij in de buurt bleven. Ergo: de huisvrouw. Vrouwen huppelden niet meer rond om bessen te plukken en strikken te zetten etc.

Tevens werd het belangrijk om te zorgen dat de vrouwen niet door de concurrentie weggekaapt werden. Tevens werd het belangrijk om met meer te zijn en blijven dan de concurrentie. Ergo: het wegnemen van zelfbeschikking op seksueel vlak. Heel handig te combineren met vrouwen binnenshuis te houden. Tevens is de bij een nomadische levensstijl noodzakelijke spreiding tussen de kinderen (geen nieuw kind totdat de jongste zelf kan lopen) niet meer noodzakelijk dus zet aan dat fruitautomaat!

Even heel simplistisch omschreven.
  dinsdag 7 april 2026 @ 10:46:51 #165
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220523957
Jezus, wereldkampioenschap "tevens" zeggen. :@
  dinsdag 7 april 2026 @ 10:49:46 #166
474750 verbijstering
verbijsterend
pi_220523970
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 10:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ze zijn soms ook gewoon gewenst (in ieder geval door 1 van het stel) wat het niet makkelijk maakt iets te doorbreken als de andere kant niet meewerkt.
  Moderator dinsdag 7 april 2026 @ 10:54:09 #167
5428 crew  miss_sly
pi_220523994
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 10:49 schreef verbijstering het volgende:

[..]
Ze zijn soms ook gewoon gewenst (in ieder geval door 1 van het stel) wat het niet makkelijk maakt iets te doorbreken als de andere kant niet meewerkt.
Ik denk dat echt 'gewenst' wel mee zal vallen. En niet meewerken is in veel gevallen denk ik niet per se onwil. Van beide kanten. De man vindt het lastig een deel van de (mental) load op zich te nemen, en de vrouw vindt het lastig om het meer los te laten en de man het op zijn manier te laten doen. Daar moet je samen een weg in vinden, en afhankelijk van wat voor systeem je zelf uit komt, kan dat lastig zijn. Als je heel traditionele rollen voorgeleefd hebt gekregen, lijkt dat het meest logische om zelf ook te doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 7 april 2026 @ 10:55:32 #168
474750 verbijstering
verbijsterend
pi_220524003
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 april 2026 10:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk dat echt 'gewenst' wel mee zal vallen. En niet meewerken is in veel gevallen denk ik niet per se onwil. Van beide kanten. De man vindt het lastig een deel van de (mental) load op zich te nemen, en de vrouw vindt het lastig om het meer los te laten en de man het op zijn manier te laten doen. Daar moet je samen een weg in vinden, en afhankelijk van wat voor systeem je zelf uit komt, kan dat lastig zijn. Als je heel traditionele rollen voorgeleefd hebt gekregen, lijkt dat het meest logische om zelf ook te doen.
Ik denk dat je een heel goed punt hebt. Als de een hoge eisen stelt aan wat de ander doet, en het dus vaak "dat is niet goed genoeg ik doe het zelf wel". Of het nou de man of vrouw is, dan krijg je al gauw dat de een veel naar zich toe trekt.
pi_220524010
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 10:45 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ah, het "het is de natuur"-argument.

Jager-verzamelaars, wat wij fysiek en psychologisch nog zijn, hebben inderdaad een rolverdeling gebaseerd op fysieke aanleg en talenten, maar dat is op geen enkele manier te transponeren naar de kunstmatige "traditionele" manier waarop wij leven. Dat is zo gegroeid naarmate landbouw, de daaruit voortkomende bevolkingsdruk en samenlevingsvormen een veel nauwer kader vroegen en vooral de noodzaak om de machtsspelletjes te codificeren.

Voedsel klaarmaken werd meer een kwestie van manieren verzinnen om ze op te slaan en te conserveren en dat maakte het tijdrovender en arbeidsintensiever waarbij het logischer was dat mannen het versleepten, vermaalden etc. en vrouwen het product verwerkten tot brood. Omdat ovens niet in je binnenzak passen werd het dus noodzakelijk dat vrouwen erbij in de buurt bleven. Ergo: de huisvrouw. Vrouwen huppelden niet meer rond om bessen te plukken en strikken te zetten etc.

Tevens werd het belangrijk om te zorgen dat de vrouwen niet door de concurrentie weggekaapt werden. Tevens werd het belangrijk om met meer te zijn en blijven dan de concurrentie. Ergo: het wegnemen van zelfbeschikking op seksueel vlak. Heel handig te combineren met vrouwen binnenshuis te houden. Tevens is de bij een nomadische levensstijl noodzakelijke spreiding tussen de kinderen (geen nieuw kind totdat de jongste zelf kan lopen) niet meer noodzakelijk dus zet aan dat fruitautomaat!

Even heel simplistisch omschreven.
Geloof jij dat biologie geen enkele rol meer speelt in het menselijk gedrag in 2026? Ik denk dat biologie altijd een significante rol zal blijven, spelen, we waren dieren, zijn dieren, en zullen altijd dieren zijn.
Nu nog steeds zie je dat er veel meer mannen in het leger, bouw, andere beroepen waarin fysiek een rol speelt, en meer vrouwen als basisschoolonderwijzer, zorg, psychologen. Allemaal puur zo gekomen door maatschappijspecifieke genderrollen waar mensen zich in passen? Dat denk ik niet. Maar zelfs al is het wel zo, dan is het altijd nog je eigen pakkie aan om niet met de genderrollen te confirmeren als je dat niet wilt. En mensen die dat wel graag willen doen, in hun waarde laten, en niet neer te buigen op ze alsof je zogenaamd verder door ontwikkeld bent. Want je bent net zo'n aap als ik ben
  dinsdag 7 april 2026 @ 11:01:39 #170
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220524037
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2026 10:56 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Geloof jij dat biologie geen enkele rol meer speelt in het menselijk gedrag in 2026? Ik denk dat biologie altijd een significante rol zal blijven, spelen, we waren dieren, zijn dieren, en zullen altijd dieren zijn.
Nu nog steeds zie je dat er veel meer mannen in het leger, bouw, andere beroepen waarin fysiek een rol speelt, en meer vrouwen als basisschoolonderwijzer, zorg, psychologen. Allemaal puur zo gekomen door maatschappijspecifieke genderrollen waar mensen zich in passen? Dat denk ik niet. Maar zelfs al is het wel zo, dan is het altijd nog je eigen pakkie aan om niet met de genderrollen te confirmeren als je dat niet wilt. En mensen die dat wel graag willen doen, in hun waarde laten, en niet neer te buigen op ze alsof je zogenaamd verder door ontwikkeld bent. Want je bent net zo'n aap als ik ben
Natuurlijk speelt biologie een rol, maar dat heeft geen reet te doen met denken dat het okay is om een totaal ongelijke werklast te hebben. Het moderne huishouden is met of zonder piemel prima te doen.
pi_220524051
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 07:10 schreef Questular het volgende:

[..]
Ik snap dat je als laagbetaalde havenarbeider minimaal fulltime moet werken om rond te komen :)
Mensen die een beetje leuk verdienen nemen tegenwoordig een nanny. En als jij zo makkelijk gemist kan worden op de zaak heb je vast een nietszeggend kutbaantje, waarschijnlijk ambtenaar ;)

Wij hebben al jaren een schoonmaakster. Als je serieus je partner wil ontlasten zijn dat wel hele goede ideeën. Net als maaltijdplannen. Genoeg betrouwbare logeerplekken voor je spruit. Breng het een dag naar de opvang en laat zelf je nagels doen. Vaak als je beiden werkt komt er toch wel genoeg binnen.

Of laat je vrouw minder werken, desnoods een periode stoppen met werken als dat een optie is zolang de kinderen klein zijn. Het is echt die verstoorde balans tussen teveel werken en dan kleine kinderen die vrouwen (letterlijk) ziek maakt.
blablablabla
pi_220524068
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 11:01 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Natuurlijk speelt biologie een rol, maar dat heeft geen reet te doen met denken dat het okay is om een totaal ongelijke werklast te hebben. Het moderne huishouden is met of zonder piemel prima te doen.
Maar de gehele werklast is dus gemiddeld genomen over de hele populatie genomen helemaal niet ongelijk, zie bovenstaande cijfers. Dan is het moderne fulltime werken met of zonder vagina ook prima te doen
  dinsdag 7 april 2026 @ 11:17:23 #173
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220524124
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 11:04 schreef Elan het volgende:

[..]
Mensen die een beetje leuk verdienen nemen tegenwoordig een nanny. En als jij zo makkelijk gemist kan worden op de zaak heb je vast een nietszeggend kutbaantje, waarschijnlijk ambtenaar ;)

Wij hebben al jaren een schoonmaakster. Als je serieus je partner wil ontlasten zijn dat wel hele goede ideeën. Net als maaltijdplannen. Genoeg betrouwbare logeerplekken voor je spruit. Breng het een dag naar de opvang en laat zelf je nagels doen. Vaak als je beiden werkt komt er toch wel genoeg binnen.

Of laat je vrouw minder werken, desnoods een periode stoppen met werken als dat een optie is zolang de kinderen klein zijn. Het is echt die verstoorde balans tussen teveel werken en dan kleine kinderen die vrouwen (letterlijk) ziek maakt.
Je ‘neemt’ een nanny?
Zomaar een vreemde in huis die de zorg voor je kind gaat overnemen? Dat willen veel mensen die goed verdienen helemaal niet. Die willen ook nog zelf wat betekenen in het leven van hun kinderen.
Een schoonmaakster die nu en dan langs komt kan ik me nog voorstellen.

Een nanny is toch iets voor stellen die vaak voor hun werk niet eens in NL zijn, en de wereld rondreizen en nauwelijks thuis zijn.

En nog iets: ‘je laat je vrouw minder werken’.
Heeft een vrouw hier zelfs geen beslissing in?

Wat ik wel om me heen zie en wat m’n ex ook deed was roepen dat hij echt niet gemist kon worden op het werk als kind ziek was. Dus wie moest weer komen opdraven? Juist. Daar was geen discussie over mogelijk. Zijn carrière was belangrijker.

Ik hoop dat dit wat gelijkwaardiger wordt maar helaas zie ik nog steeds dat vrouwelijke collega’s zich ziek melden als het kind ziek is.
Dat papa naar huis gaat en het kind opvangt is nog steeds minder vanzelfsprekend.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220524132
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 11:04 schreef Elan het volgende:

[..]

aantal posts: 141.639 , let op mensen we hebben een harde werker hier _O-

En trouwens mijn partner en ik ervaren helemaal geen druk, jij wel zo te lezen als een beetje schoonmaken al te lastig is voor je :)
  Moderator dinsdag 7 april 2026 @ 11:18:26 #175
441859 crew  Lenny77
pi_220524134
quote:

[..]

Ja heel leuk... Tot je als vrouw ook fulltime meewerkt en toch die oernatuurlijke rol extra op je moet nemen.
Dan is er geen osmose meer.. dan is er niets meer.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')