Je rondt zuinig af naar beneden, Amsterdam - Munchen is eerder 7 uur en 40 minuten met de directe trein. Die alleen in de ochtend gaat? Met een overstap ga je richting de 9 uur.quote:Op vrijdag 24 april 2026 09:14 schreef derLudolf het volgende:
Amsterdam CS naar München Hbf is 7u
CS Schiphol 15 minuten
München Flughafen - Hbf 45 minuten
Qua vlucht, inchecken, security, bagage ophalen zit je ook snel op 4u
2 uurtjes scheelt het dan. Valt mee toch?
quote:Op donderdag 23 april 2026 20:24 schreef MaJo het volgende:
Inzetten op meer OV sowiesoEn eigenlijk die korte vluchten aan banden leggen, wie vliegt er nou nog naar Brussel of Parijs?
Andere manieren van reizen gaat ook gewoon lastig worden. Ik zie niet snel een alternatief komen om van Europa naar bv Noord-Amerika te gaan.quote:Op donderdag 23 april 2026 17:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Of andere manieren van reizen, een zinvol alternatief voor brandstoffen bestaat er zeker voor vliegtuigen nog niet. Er moeten sowieso binnen de continenten meer spoorwegen komen.
Daarnaast moeten mensen ook gewoon normaal doen, voor een joga cursus hoef je echt niet naar Bali.
Ja, niemand hoeft zich ook voort te planten.quote:Op donderdag 23 april 2026 17:49 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Das natuurlijk wel een dingetje,
niemand hoeft op vakantie he.
Of, zouden ze dat toch zelf moeten weten?
Wat ook fijn is in Japan, zijn de gelegenheden om eten te kunnen kopen op het station. Alles vers gemaakt en verpakt, en super lekker.quote:Op zaterdag 25 april 2026 00:33 schreef UIO_AMS het volgende:
Gisteren de shinkansen genomen van Kyoto naar Nagasaki. Inclusief overstappen bijna 5 uur. Van deur tot deur 5,5 uur. Was prima. En uiteraard op tijd. Geen minuut vertraging. Kan geen vliegtuig tegenop. Maar dan moet je natuurlijk wel de optie van zo'n trein hebben. Dat wordt mondjesmaat beter in Europa.
Binnenkort vliegen we van Fukuoka naar Ishigaki, want geen trein (Ishigaki is een Japans eilandje naast Taiwan) en met de boot ben je vele dagen onderweg. Zou je eerst dagen moeten varen naar Okinawa en daarvandaan een boot naar Ishigaki moeten nemen. Als die al bestaat. Geen idee. Niet de moeite genomen om dat uit te zoeken.
En voor de eerdere discussie: Japan is een nieuwe bestemming voor mij, maar later in het jaar gaan we voor de tiende keer of zo naar Ommen..
Waar slaap je dan als je in de stad bent?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 02:04 schreef RockNijntje het volgende:
Naar de bieb om je tandenborstel op te laden, ik ben echt zo dakloos op dit moment. Grappig hoe leven in een auto reizen, kamperen en avontuur is zodra je "on the road" bent, maar je bloody homeless bent wanneer je dit in een stad doet.
In de autoquote:
Ik snap dan wel dat mensen (en wellicht jijzelf) dan denken dat daar een dakloos iemand in slaaptquote:Op maandag 4 mei 2026 03:19 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
In de autoNiet erg comfortabel, maar het werkt. Maar eerlijk gezegd heb ik maar 4 nachten in de auto gehad in de afgelopen 2 weken en voor de rest bij een vriend geslapen. Ben zo dankbaar voor hem, zeker nu het 's nachts onder de 5 graden wordt
Heerlijk, die voorbereidingen zijn altijd een geweld begin al van de reisquote:Op zondag 3 mei 2026 13:36 schreef MaJo het volgende:
Hier gaat het lekker met de reisjes voorbereiden
- Voor de herfstvakantie zijn we nu bezig een weekje te organiseren met de hele familie (7 man, kleine familie) Op dit moment hebben we ons oog laten vallen op Montenegro of Albanië maar wat is wijsheid qua boeken. Gewoon tickets kopen en hopen dat het tegen die tijd allemaal weer rustig is of eerst nog even afwachten?
Wat bedoel je? Ik slaap juist in de auto zodat mensen het niet zien / dat niet denkenquote:Op woensdag 6 mei 2026 08:10 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik snap dan wel dat mensen (en wellicht jijzelf) dan denken dat daar een dakloos iemand in slaapt![]()
In een stad is dat wel echt een raar gezicht.
Ah, vanwege je eerdere bericht:quote:Op woensdag 6 mei 2026 11:24 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Ik slaap juist in de auto zodat mensen het niet zien / dat niet denken
quote:Op zaterdag 2 mei 2026 02:04 schreef RockNijntje het volgende:
Naar de bieb om je tandenborstel op te laden, ik ben echt zo dakloos op dit moment. Grappig hoe leven in een auto reizen, kamperen en avontuur is zodra je "on the road" bent, maar je bloody homeless bent wanneer je dit in een stad doet.
Met familie bedoel ik dan het gezin waar ik uit komquote:Op woensdag 6 mei 2026 08:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Heerlijk, die voorbereidingen zijn altijd een geweld begin al van de reis![]()
7 man is inderdaad klein haha, het gezin waar mijn vrouw uit komt is al groter dan dat![]()
Gaan jullie vliegen of rijden?
Het is in Europa, dus alles behalve vliegen kan je wat mij betreft gewoon heel prima boeken.
Vliegen zou ik eigenlijk ook wel durven boeken als de prijs goed is, want door de inkoop prijzen van kerosine kan het zijn dat bij vele airlines dit nog redelijk op het oude niveau is (omdat ze voor lang inkopen).
Zo niet dan zou ik misschien ook nog wel even afwachten, maar ik neem aan dat tegen die tijd er wel meer kerosine is dan wel dat alle vluchtschema´s aangepast zijn op het niveau standaard kerosine niveau (20% minder dan met toevoer vanuit Hormuz)
Ah haha ok, ja dan is het nog niet zo klein.quote:Op woensdag 6 mei 2026 13:22 schreef MaJo het volgende:
[..]
Met familie bedoel ik dan het gezin waar ik uit komMijn moeder, mijn broer, mijn zus plus partner, ik plus man en kind.
Als het Albanië of Montenegro wordt dan gaan we vliegen, een week is te kort om heen en weer te rijden. Ik zag dat je kosteloos kunt annuleren wanneer de ticketprijs met meer dan 8% wordt verhoogd sinds je het hebt geboekt. Dat durf ik wel aanEn anders zoeken we iets dichterbij huis, bijvoorbeeld het zwarte woud of iets dergelijks
En inderdaad voorpret![]()
Gelukkig is dat puur bij die ene annulering gebleven (voor de terug weg) en waren daar dus acceptabele nieuwe tijden.quote:Hoe zit het nu met jouw reis nu deze (deels) is geannuleerd?
Waarom niet in een hostel dan? In de auto slapen lijkt me echt niksquote:Op maandag 4 mei 2026 03:19 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
In de autoNiet erg comfortabel, maar het werkt. Maar eerlijk gezegd heb ik maar 4 nachten in de auto gehad in de afgelopen 2 weken en voor de rest bij een vriend geslapen. Ben zo dankbaar voor hem, zeker nu het 's nachts onder de 5 graden wordt
Waar gaat de reis eigenlijk heen? Wel fijn dat er vervangende vluchten zijn gevondenquote:Op woensdag 6 mei 2026 13:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah haha ok, ja dan is het nog niet zo klein.
Ja, precies. Ik ben zelf niet zo van dat angst praten. Zeker in Europa zou ik het wel aandurven gewoon reizen te boeken. Vooral ook omdat de EU regels rondom reizen zo goed zijn.
Hooguit boeken ze jullie om of anders heb je wel weer van die EU claim dingen.
[..]
Gelukkig is dat puur bij die ene annulering gebleven (voor de terug weg) en waren daar dus acceptabele nieuwe tijden.
We zouden eerst om 5 uur in de nacht naar Frankfurt vliegen, nu iets van 12:30 (middag).
Enige nadeel is dat we vanuit Frankfurt pas om 21:00 naar Tallinn vliegen, en dus pas na middernacht aankomen. En dan nog een goede reis te gaan. Extra vrije dag is dan wel nodig dus.
Maar in de ochtend wel een stuk relaxter en gewoon normale slaap, dus in die zin wel fijn.
Gelukkig hadden wij dan ook een Lufthansa group boeking, dus veel opties met veel verschillende hubs om via via te kunnen
Duuuuuurquote:Op woensdag 6 mei 2026 13:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
Waarom niet in een hostel dan? In de auto slapen lijkt me echt niks
Portugal (Van Lissabon tot de Algarve)quote:Op woensdag 6 mei 2026 13:59 schreef MaJo het volgende:
Waar gaat de reis eigenlijk heen? Wel fijn dat er vervangende vluchten zijn gevonden
Binnen de EU durf ik momenteel ook wel aan ja, iets verder van huis ben ik nog steeds even van genezen![]()
Hostels ook? Lijkt me niks om zo blut te reizen. Mijn broer was vorig jaar in Japan, was al het geld kwijt aan reizen waardoor hij niks meer overhad. Hij is er geen een keer uit eten geweest, alleen maar dingen uit de supermarkt gegeten. Mij niet gezienquote:
Portugal is tofquote:Op woensdag 6 mei 2026 14:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Portugal (Van Lissabon tot de Algarve)![]()
Haha ja snap ik, als ik/wij het geld hadden had ik ook verder nog wel geboekt. Maar dat zou dan misschien niet heel verstandig zijn![]()
Ja, is het zekerquote:Op woensdag 6 mei 2026 14:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
Portugal is tof
Als ik niet vast had gezeten in het midden oosten was het ook anders geweest, dit was toch wel een kleine traumaatje
Hostels kunnen best wel leuke sfeer en kamers hebben inderdaad.quote:Op woensdag 6 mei 2026 15:13 schreef Individual het volgende:
Sommige hostels zijn mooier dan luxe hotels. Bijna alle hostels hebben wel privekamers dus dan hoef je niet te delen.
Yes echt bizar allemaal hier sinds COVID. En dat klinkt niet top nee, lijkt mij ook heel naar om zo blut te reizen. Ik ken de situatie van je broer natuurlijk niet, maar dan zou ik persoonlijk liever eventjes doorsparen en wat later gaan, dan dat ik op zo'n manier zou moeten gaanquote:Op woensdag 6 mei 2026 14:32 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hostels ook? Lijkt me niks om zo blut te reizen. Mijn broer was vorig jaar in Japan, was al het geld kwijt aan reizen waardoor hij niks meer overhad. Hij is er geen een keer uit eten geweest, alleen maar dingen uit de supermarkt gegeten. Mij niet gezien
FTFY. Speaking of which, volgens mij was @Fogel ook nog niet klaar met zijn Perú verslag geloof ik?quote:Op donderdag 7 mei 2026 03:25 schreef UIO_AMS het volgende:
Jetlagpost! Gisteren thuisgekomen. Japan was geweldig en nu weer mijn ritme tijd voor een reisverslag zien te vinden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |