In de autoquote:
Ik snap dan wel dat mensen (en wellicht jijzelf) dan denken dat daar een dakloos iemand in slaaptquote:Op maandag 4 mei 2026 03:19 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
In de autoNiet erg comfortabel, maar het werkt. Maar eerlijk gezegd heb ik maar 4 nachten in de auto gehad in de afgelopen 2 weken en voor de rest bij een vriend geslapen. Ben zo dankbaar voor hem, zeker nu het 's nachts onder de 5 graden wordt
Heerlijk, die voorbereidingen zijn altijd een geweld begin al van de reisquote:Op zondag 3 mei 2026 13:36 schreef MaJo het volgende:
Hier gaat het lekker met de reisjes voorbereiden
- Voor de herfstvakantie zijn we nu bezig een weekje te organiseren met de hele familie (7 man, kleine familie) Op dit moment hebben we ons oog laten vallen op Montenegro of Albanië maar wat is wijsheid qua boeken. Gewoon tickets kopen en hopen dat het tegen die tijd allemaal weer rustig is of eerst nog even afwachten?
Wat bedoel je? Ik slaap juist in de auto zodat mensen het niet zien / dat niet denkenquote:Op woensdag 6 mei 2026 08:10 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik snap dan wel dat mensen (en wellicht jijzelf) dan denken dat daar een dakloos iemand in slaapt![]()
In een stad is dat wel echt een raar gezicht.
Ah, vanwege je eerdere bericht:quote:Op woensdag 6 mei 2026 11:24 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Ik slaap juist in de auto zodat mensen het niet zien / dat niet denken
quote:Op zaterdag 2 mei 2026 02:04 schreef RockNijntje het volgende:
Naar de bieb om je tandenborstel op te laden, ik ben echt zo dakloos op dit moment. Grappig hoe leven in een auto reizen, kamperen en avontuur is zodra je "on the road" bent, maar je bloody homeless bent wanneer je dit in een stad doet.
Met familie bedoel ik dan het gezin waar ik uit komquote:Op woensdag 6 mei 2026 08:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Heerlijk, die voorbereidingen zijn altijd een geweld begin al van de reis![]()
7 man is inderdaad klein haha, het gezin waar mijn vrouw uit komt is al groter dan dat![]()
Gaan jullie vliegen of rijden?
Het is in Europa, dus alles behalve vliegen kan je wat mij betreft gewoon heel prima boeken.
Vliegen zou ik eigenlijk ook wel durven boeken als de prijs goed is, want door de inkoop prijzen van kerosine kan het zijn dat bij vele airlines dit nog redelijk op het oude niveau is (omdat ze voor lang inkopen).
Zo niet dan zou ik misschien ook nog wel even afwachten, maar ik neem aan dat tegen die tijd er wel meer kerosine is dan wel dat alle vluchtschema´s aangepast zijn op het niveau standaard kerosine niveau (20% minder dan met toevoer vanuit Hormuz)
Ah haha ok, ja dan is het nog niet zo klein.quote:Op woensdag 6 mei 2026 13:22 schreef MaJo het volgende:
[..]
Met familie bedoel ik dan het gezin waar ik uit komMijn moeder, mijn broer, mijn zus plus partner, ik plus man en kind.
Als het Albanië of Montenegro wordt dan gaan we vliegen, een week is te kort om heen en weer te rijden. Ik zag dat je kosteloos kunt annuleren wanneer de ticketprijs met meer dan 8% wordt verhoogd sinds je het hebt geboekt. Dat durf ik wel aanEn anders zoeken we iets dichterbij huis, bijvoorbeeld het zwarte woud of iets dergelijks
En inderdaad voorpret![]()
Gelukkig is dat puur bij die ene annulering gebleven (voor de terug weg) en waren daar dus acceptabele nieuwe tijden.quote:Hoe zit het nu met jouw reis nu deze (deels) is geannuleerd?
Waarom niet in een hostel dan? In de auto slapen lijkt me echt niksquote:Op maandag 4 mei 2026 03:19 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
In de autoNiet erg comfortabel, maar het werkt. Maar eerlijk gezegd heb ik maar 4 nachten in de auto gehad in de afgelopen 2 weken en voor de rest bij een vriend geslapen. Ben zo dankbaar voor hem, zeker nu het 's nachts onder de 5 graden wordt
Waar gaat de reis eigenlijk heen? Wel fijn dat er vervangende vluchten zijn gevondenquote:Op woensdag 6 mei 2026 13:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah haha ok, ja dan is het nog niet zo klein.
Ja, precies. Ik ben zelf niet zo van dat angst praten. Zeker in Europa zou ik het wel aandurven gewoon reizen te boeken. Vooral ook omdat de EU regels rondom reizen zo goed zijn.
Hooguit boeken ze jullie om of anders heb je wel weer van die EU claim dingen.
[..]
Gelukkig is dat puur bij die ene annulering gebleven (voor de terug weg) en waren daar dus acceptabele nieuwe tijden.
We zouden eerst om 5 uur in de nacht naar Frankfurt vliegen, nu iets van 12:30 (middag).
Enige nadeel is dat we vanuit Frankfurt pas om 21:00 naar Tallinn vliegen, en dus pas na middernacht aankomen. En dan nog een goede reis te gaan. Extra vrije dag is dan wel nodig dus.
Maar in de ochtend wel een stuk relaxter en gewoon normale slaap, dus in die zin wel fijn.
Gelukkig hadden wij dan ook een Lufthansa group boeking, dus veel opties met veel verschillende hubs om via via te kunnen
Duuuuuurquote:Op woensdag 6 mei 2026 13:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
Waarom niet in een hostel dan? In de auto slapen lijkt me echt niks
Portugal (Van Lissabon tot de Algarve)quote:Op woensdag 6 mei 2026 13:59 schreef MaJo het volgende:
Waar gaat de reis eigenlijk heen? Wel fijn dat er vervangende vluchten zijn gevonden
Binnen de EU durf ik momenteel ook wel aan ja, iets verder van huis ben ik nog steeds even van genezen![]()
Hostels ook? Lijkt me niks om zo blut te reizen. Mijn broer was vorig jaar in Japan, was al het geld kwijt aan reizen waardoor hij niks meer overhad. Hij is er geen een keer uit eten geweest, alleen maar dingen uit de supermarkt gegeten. Mij niet gezienquote:
Portugal is tofquote:Op woensdag 6 mei 2026 14:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Portugal (Van Lissabon tot de Algarve)![]()
Haha ja snap ik, als ik/wij het geld hadden had ik ook verder nog wel geboekt. Maar dat zou dan misschien niet heel verstandig zijn![]()
Ja, is het zekerquote:Op woensdag 6 mei 2026 14:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
Portugal is tof
Als ik niet vast had gezeten in het midden oosten was het ook anders geweest, dit was toch wel een kleine traumaatje
Hostels kunnen best wel leuke sfeer en kamers hebben inderdaad.quote:Op woensdag 6 mei 2026 15:13 schreef Individual het volgende:
Sommige hostels zijn mooier dan luxe hotels. Bijna alle hostels hebben wel privekamers dus dan hoef je niet te delen.
Yes echt bizar allemaal hier sinds COVID. En dat klinkt niet top nee, lijkt mij ook heel naar om zo blut te reizen. Ik ken de situatie van je broer natuurlijk niet, maar dan zou ik persoonlijk liever eventjes doorsparen en wat later gaan, dan dat ik op zo'n manier zou moeten gaanquote:Op woensdag 6 mei 2026 14:32 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hostels ook? Lijkt me niks om zo blut te reizen. Mijn broer was vorig jaar in Japan, was al het geld kwijt aan reizen waardoor hij niks meer overhad. Hij is er geen een keer uit eten geweest, alleen maar dingen uit de supermarkt gegeten. Mij niet gezien
FTFY. Speaking of which, volgens mij was @Fogel ook nog niet klaar met zijn Perú verslag geloof ik?quote:Op donderdag 7 mei 2026 03:25 schreef UIO_AMS het volgende:
Jetlagpost! Gisteren thuisgekomen. Japan was geweldig en nu weer mijn ritme tijd voor een reisverslag zien te vinden.
Ik zou het zelf denk ik niet kunnen en ik krijg mijn vrouw al helemaal niet zo verquote:Op donderdag 7 mei 2026 03:02 schreef RockNijntje het volgende:
Hoe ik het nu bekijk: er komt niets binnen en ik kan iedere euro maar één keer uitgeven. Een weekje in een hostel klinkt natuurlijk fijner dan een week in de auto, maar dan betaal ik 50 euro per nacht voor een plek waar ik zelf mijn bed op moet maken, 's nachts mijn telefoon niet op kan laden omdat er maar één stopcontact is compleet aan de andere kant van de kamer, de douches altijd bezet zijn, de hele nacht herrie op de kamer is, iedere avond naar dezelfde locatie terug moet en iedere ochtend op dezelfde locatie wakker word, etc. Meh. En zoals ik al zei, iedere euro kan maar één keer uitgegeven worden. Als ik in een week 50x7 euro bespaar met twee nachtjes in de auto en voornamelijk gezellige dagen bij een vriend thuis, kan ik daar m'n 3-daagse Whitsundays boottocht straks alweer van betalen. Zulke ervaringen zijn voor mij veel belangrijker. Het zou financieel vast allemaal lukken om uitbundiger te leven én al die ervaringen te hebben, maar het is nou ook niet helemaal de bedoeling om al mijn spaargeld er doorheen te jagen in een paar maanden of jaren (ik wil graag op ieder mogelijk einde voorbereid zijn, of dat nou emigratie of terug naar huis en weer meedraaien in het gewone leven is).
De manier waarop ik nu tijdelijk leef creëert zo veel leuke en bijzondere kansen en momenten. En het mooie is, niets is verplicht. Als ik een avondje geen zin heb om te koken kan ik alsnog lekker chicken parmi gaan eten in een restaurantEn ten slotte vind ik het hele "van dag tot dag leven"-concept ook heel erg leerzaam en interessant, is goed voor me om mee te maken. Zelfs zonder plan vullen de dagen zich toch wel en hoef ik me geen seconde te vervelen. Ik ben ontzettend productief en maak ik allemaal gave dingen mee.
Ben heel benieuwd hoe deze dynamiek straks gaat veranderen zodra ik de stad verlaat voor mijn Big LapEn waarom ik eerst twee maanden in Perth verblijf, dat is dus om zo veel mogelijk tijd met vrienden te kunnen spenderen.
Absoluut, paar jaar geleden zelfs nog in Parijs gedaan om het nog een beetje betaalbaar te houden. Ik keek laatst hoeveel dat hostel nu kost, 500 euro voor 3 nachtenquote:Op woensdag 6 mei 2026 15:13 schreef Individual het volgende:
Sommige hostels zijn mooier dan luxe hotels. Bijna alle hostels hebben wel privekamers dus dan hoef je niet te delen.
Ik vind het vaak in de buurt komen van hotelprijzen, in ieder geval tegenwoordig. Die slaapzalen die blijven inderdaad altijd goedkoopquote:Op woensdag 6 mei 2026 15:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hostels kunnen best wel leuke sfeer en kamers hebben inderdaad.
Die privekamers zijn overigens wel echt belachelijke duur altijd. Zo goedkoop een dormitory is, zo duur is een privekamer.
Bij mijn broer kwam het ook omdat hij het een paar keer had omgeboekt en dat steeds weer geld kostte. Anders was hij uiteindelijk alles kwijt dus toen is hij maar gegaan. Maar ik zou het niet gedaan hebben neequote:Op donderdag 7 mei 2026 02:39 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Yes echt bizar allemaal hier sinds COVID. En dat klinkt niet top nee, lijkt mij ook heel naar om zo blut te reizen. Ik ken de situatie van je broer natuurlijk niet, maar dan zou ik persoonlijk liever eventjes doorsparen en wat later gaan, dan dat ik op zo'n manier zou moeten gaan
Ik snap hemquote:Op donderdag 7 mei 2026 03:02 schreef RockNijntje het volgende:
Hoe ik het nu bekijk: er komt niets binnen en ik kan iedere euro maar één keer uitgeven. Een weekje in een hostel klinkt natuurlijk fijner dan een week in de auto, maar dan betaal ik 50 euro per nacht voor een plek waar ik zelf mijn bed op moet maken, 's nachts mijn telefoon niet op kan laden omdat er maar één stopcontact is compleet aan de andere kant van de kamer, de douches altijd bezet zijn, de hele nacht herrie op de kamer is, iedere avond naar dezelfde locatie terug moet en iedere ochtend op dezelfde locatie wakker word, etc. Meh. En zoals ik al zei, iedere euro kan maar één keer uitgegeven worden. Als ik in een week 50x7 euro bespaar met twee nachtjes in de auto en voornamelijk gezellige dagen bij een vriend thuis, kan ik daar m'n 3-daagse Whitsundays boottocht straks alweer van betalen. Zulke ervaringen zijn voor mij veel belangrijker. Het zou financieel vast allemaal lukken om uitbundiger te leven én al die ervaringen te hebben, maar het is nou ook niet helemaal de bedoeling om al mijn spaargeld er doorheen te jagen in een paar maanden of jaren (ik wil graag op ieder mogelijk einde voorbereid zijn, of dat nou emigratie of terug naar huis en weer meedraaien in het gewone leven is).
De manier waarop ik nu tijdelijk leef creëert zo veel leuke en bijzondere kansen en momenten. En het mooie is, niets is verplicht. Als ik een avondje geen zin heb om te koken kan ik alsnog lekker chicken parmi gaan eten in een restaurantEn ten slotte vind ik het hele "van dag tot dag leven"-concept ook heel erg leerzaam en interessant, is goed voor me om mee te maken. Zelfs zonder plan vullen de dagen zich toch wel en hoef ik me geen seconde te vervelen. Ik ben ontzettend productief en maak ik allemaal gave dingen mee.
Ben heel benieuwd hoe deze dynamiek straks gaat veranderen zodra ik de stad verlaat voor mijn Big LapEn waarom ik eerst twee maanden in Perth verblijf, dat is dus om zo veel mogelijk tijd met vrienden te kunnen spenderen.
Welkom terug! Erg benieuwd naar je reisverslag inderdaadquote:Op donderdag 7 mei 2026 03:25 schreef UIO_AMS het volgende:
Jetlagpost! Gisteren thuisgekomen. Japan was geweldig en nu weer mijn ritme zien te vinden.
Bij mij precies andersomquote:Op donderdag 7 mei 2026 14:49 schreef Individual het volgende:
Hostel zijn veel gezelli ger en je hebt makkelijker en beter contact met medereizigers.
Luxe hotels zijn voor zakenreizen en zijn daar ook beter voor.
Prive begon ik wel met luxe hotels, maar ik heb het licht gezien!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |