Dit.quote:Op donderdag 23 april 2026 13:43 schreef MaJo het volgende:
Dit zou toch een wake up call moeten zijn dat we nu echt in andere soorten energie moeten gaan investeren
Of andere manieren van reizen, een zinvol alternatief voor brandstoffen bestaat er zeker voor vliegtuigen nog niet. Er moeten sowieso binnen de continenten meer spoorwegen komen.quote:Op donderdag 23 april 2026 13:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Volgen jullie het nieuws nietDe oorlog is verre van over, de straat van Hormuz is nog steeds geblokkeerd en er komt nauwelijks iets uit. Misschien dalen de prijzen tijdelijk omdat er laatst weer wat doorheen is gegaan maar er zal snel weer een tekort zijn dus dan stijgen de prijzen weer.
Ik snap die korte termijn visie sowieso niet. Als de prijzen weer dalen is alles weer goed of zoDit zou toch een wake up call moeten zijn dat we nu echt in andere soorten energie moeten gaan investeren
Das natuurlijk wel een dingetje,quote:Op donderdag 23 april 2026 17:26 schreef derLudolf het volgende:
voor een joga cursus hoef je echt niet naar Bali.
Dan is het niet gek dat je er niks van snaptquote:
Inzetten op meer OV sowiesoquote:Op donderdag 23 april 2026 17:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Of andere manieren van reizen, een zinvol alternatief voor brandstoffen bestaat er zeker voor vliegtuigen nog niet. Er moeten sowieso binnen de continenten meer spoorwegen komen.
Daarnaast moeten mensen ook gewoon normaal doen, voor een joga cursus hoef je echt niet naar Bali.
Overstappers vooral. Heb meerdere keren AMS-BRU/CDG gevlogen (op Schiphol overstappen vanuit Noorwegen). Maar als ik zonder gedoe en extra tijd totaal gezien op een trein kan overstappen doe ik dat graagquote:Op donderdag 23 april 2026 20:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Inzetten op meer OV sowiesoEn eigenlijk die korte vluchten aan banden leggen, wie vliegt er nou nog naar Brussel of Parijs?
Tja sommige dingen kunnen best gereguleerd worden, we verbranden ons afval ook niet meer in de tuin. Als je naar Bali moet "om mezelf te ontdekken" kun je beter naar de een GGZ instelling.quote:Op donderdag 23 april 2026 17:49 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Das natuurlijk wel een dingetje,
niemand hoeft op vakantie he.
Of, zouden ze dat toch zelf moeten weten?
Die GGZ instellingen zitten ook nog wel op bali of in zuid-afrikaquote:Op donderdag 23 april 2026 20:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tja sommige dingen kunnen best gereguleerd worden, we verbranden ons afval ook niet meer in de tuin. Als je naar Bali moet "om mezelf te ontdekken" kun je beter naar de een GGZ instelling.
Niet goed, niet goed. Sommige mensen lijken last te hebben dan Fernweh, als je in de Karpaten, in Toscane of in de bossen in Finland (of ergens daar tussenin) niet tot rust kunt komen/ontspannen ligt het naar mijn mening niet aan de bestemming.quote:Op donderdag 23 april 2026 20:42 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Die GGZ instellingen zitten ook nog wel op bali of in zuid-afrika
Op zich snap ik nog wel wat je zegt. Maar als je het een vakantie naar Bali noemt is het dan wel goed? Surfen in Bali mag dat nog?
De Wanderlust moet er nou eenmaal uitkomen?quote:Op donderdag 23 april 2026 20:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Niet goed, niet goed. Sommige mensen lijken last te hebben dan Fernweh, als je in de Karpaten, in Toscane of in de bossen in Finland (of ergens daar tussenin) niet tot rust kunt komen/ontspannen ligt het naar mijn mening niet aan de bestemming.
Dacht al precies zo'n reactie te gaan krijgen, maar misschien moet je m'n originele post nog een keer lezen. Ik klaag niet en heb ook niet de behoefte om het te snappen. Vond het alleen opvallend dat ik op dit moment zo veel contrasterende dingen zie en hoor en dat besloot ik te benoemen, omdat het hier in de SC ook over dat onderwerp ging. Verder hoef ik er helemaal niks mee en geniet ik van de (tijdelijk) lagere dieselprijs hierquote:Op donderdag 23 april 2026 20:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dan is het niet gek dat je er niks van snaptSowieso niet klakkeloos aannemen wat iedereen zegt en af en toe het nieuws checken. Of je niet hier beklagen dat je er niets van begrijpt
Maar waar de meeste mensen van NL wonen zal het vliegtuig het altijd winnen van bestemmingen zoals Zurich, Geneve, Kopenhagen, Munchen.quote:Op donderdag 23 april 2026 20:51 schreef derLudolf het volgende:
In Duitsland heb je gewoon ICE's die naast het trein immer "ICE915" een vluchtnummer hebben, bv LH1234.
Naar Duitsland, Denemarken, Zwitserland, België, Noord Frankrijk moet gewoon niet meer gevlogen worden.
In december met een collega tegelijk aangekomen op München, vanaf onze klant. Ik ging met de trein terug, hij met het vliegtuig. Uiteindelijk was ik slechts een uurtje later thuis, beide in de omgeving van Emmen.
Qua kosten, was allemaal twee dagen van te voren geboekt. Ik ¤220 eerste klas inclusief zitplek. Hij ¤180 economy ex ruimbagage en ex trein vanaf Schiphol. Dus uiteindelijk niet duurder.
Je rondt zuinig af naar beneden, Amsterdam - Munchen is eerder 7 uur en 40 minuten met de directe trein. Die alleen in de ochtend gaat? Met een overstap ga je richting de 9 uur.quote:Op vrijdag 24 april 2026 09:14 schreef derLudolf het volgende:
Amsterdam CS naar München Hbf is 7u
CS Schiphol 15 minuten
München Flughafen - Hbf 45 minuten
Qua vlucht, inchecken, security, bagage ophalen zit je ook snel op 4u
2 uurtjes scheelt het dan. Valt mee toch?
quote:Op donderdag 23 april 2026 20:24 schreef MaJo het volgende:
Inzetten op meer OV sowiesoEn eigenlijk die korte vluchten aan banden leggen, wie vliegt er nou nog naar Brussel of Parijs?
Andere manieren van reizen gaat ook gewoon lastig worden. Ik zie niet snel een alternatief komen om van Europa naar bv Noord-Amerika te gaan.quote:Op donderdag 23 april 2026 17:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Of andere manieren van reizen, een zinvol alternatief voor brandstoffen bestaat er zeker voor vliegtuigen nog niet. Er moeten sowieso binnen de continenten meer spoorwegen komen.
Daarnaast moeten mensen ook gewoon normaal doen, voor een joga cursus hoef je echt niet naar Bali.
Ja, niemand hoeft zich ook voort te planten.quote:Op donderdag 23 april 2026 17:49 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Das natuurlijk wel een dingetje,
niemand hoeft op vakantie he.
Of, zouden ze dat toch zelf moeten weten?
Wat ook fijn is in Japan, zijn de gelegenheden om eten te kunnen kopen op het station. Alles vers gemaakt en verpakt, en super lekker.quote:Op zaterdag 25 april 2026 00:33 schreef UIO_AMS het volgende:
Gisteren de shinkansen genomen van Kyoto naar Nagasaki. Inclusief overstappen bijna 5 uur. Van deur tot deur 5,5 uur. Was prima. En uiteraard op tijd. Geen minuut vertraging. Kan geen vliegtuig tegenop. Maar dan moet je natuurlijk wel de optie van zo'n trein hebben. Dat wordt mondjesmaat beter in Europa.
Binnenkort vliegen we van Fukuoka naar Ishigaki, want geen trein (Ishigaki is een Japans eilandje naast Taiwan) en met de boot ben je vele dagen onderweg. Zou je eerst dagen moeten varen naar Okinawa en daarvandaan een boot naar Ishigaki moeten nemen. Als die al bestaat. Geen idee. Niet de moeite genomen om dat uit te zoeken.
En voor de eerdere discussie: Japan is een nieuwe bestemming voor mij, maar later in het jaar gaan we voor de tiende keer of zo naar Ommen..
Waar slaap je dan als je in de stad bent?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 02:04 schreef RockNijntje het volgende:
Naar de bieb om je tandenborstel op te laden, ik ben echt zo dakloos op dit moment. Grappig hoe leven in een auto reizen, kamperen en avontuur is zodra je "on the road" bent, maar je bloody homeless bent wanneer je dit in een stad doet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |