quote:Duitse mannen hebben door nieuwe dienstplichtwet voortaan ’vergunning’ nodig om het land voor langere tijd te verlaten
Jonge Duitse mannen zullen het voortaan moeten melden bij Defensie als ze voor langere tijd naar het buitenland gaat. Dat blijkt te zijn vastgelegd in de nieuwe dienstplichtwet die begin dit jaar in Duitsland is ingegaan.
Mannen van tussen de 17 en 45 jaar die langer dan drie maanden naar het buitenland willen, hebben door de nieuwe wet daarvoor een vergunning nodig van het carrièrecentrum van de Bundeswehr. Als er geen oproep om op te komen draven voor militaire dienst in de planning staat, kan de vergunning niet worden geweigerd.
Duitsland voerde eind vorig jaar een nieuwe dienstplichtwet in, waarbij alle jonge mannen in de toekomst verplicht worden een vragenlijst in te vullen en zich te laten keuren. Niet iedereen hoeft in dienst, maar in jaren waarin te weinig rekruten zich vrijwillig melden, kan hun aantal aangevuld worden met dienstplichtigen via door loting worden aangewezen.
Dat ook deze vergunningsplicht voor verblijf in het buitenland in de wet was opgenomen, was tot nu toe onopgemerkt gebleven, maar werd bevestigd door een woordvoerder van het ministerie van Defensie na vragen van journalisten. Tot nu toe bestond al een dergelijke bepaling die ingezet kon worden in tijden van crisis. De woordvoerder bevestigde dat die regeling nu continu van kracht is.
Momenteel wordt gewerkt regelingen voor uitzonderingen op de vergunningsplicht. Dit moet ook onnodige bureaucratie tegengaan. Wat de gevolgen zijn als er geen vergunning wordt aangevraagd is nog onduidelijk.
Naar landen waar het 40-45 graden wordtquote:Op zaterdag 4 april 2026 13:28 schreef Haags het volgende:
Pff gelukkig kunnen ze nog voor 40-45 dagen het land uit.
quote:Op zaterdag 4 april 2026 13:29 schreef vosss het volgende:
Komt hier tzt ook hoor.
Eigenlijk zitten we al (bijna) in WO3. Alleen de Chinezen laten nog even op zich wachten.
En Europa krijgt de Zwarte Piet Roetveeg Piet toegespeeld.
Succes allen.
Kom jij trouwens wel goed weg met je oogquote:Op zaterdag 4 april 2026 13:29 schreef vosss het volgende:
Komt hier tzt ook hoor.
Eigenlijk zitten we al (bijna) in WO3. Alleen de Chinezen laten nog even op zich wachten.
En Europa krijgt de Zwarte Piet toegespeeld.
Succes allen.
Gewoon als vrouw identificeren en klaarquote:Op zaterdag 4 april 2026 13:31 schreef FlippingCoin het volgende:
we waren toch zo modern dat man en vrouw gelijk zijn![]()
alleen als het uitkomt
laat ze mij maar vast een wapen toesturen kan ik vast oefenen in de tuinquote:Op zaterdag 4 april 2026 13:29 schreef vosss het volgende:
Komt hier tzt ook hoor.
En Europa krijgt de Zwarte Piet toegespeeld.
Succes allen.
loopholequote:Op zaterdag 4 april 2026 13:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gewoon als vrouw identificeren en klaar
Dan ben je ook wel genaaid als Duitser. Het leger in moeten, maar dan zonder de sjieke pakjes of leuke liedjes.quote:Niet iedereen hoeft in dienst, maar in jaren waarin te weinig rekruten zich vrijwillig melden, kan hun aantal aangevuld worden met dienstplichtigen via door loting worden aangewezen.
Persoonlijk zou ik in Nederland zijnde tzt gewoon voor de S5 gaanquote:Op zaterdag 4 april 2026 13:40 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
loophole
ik hoop dat iedereen hier gebruik van gaat maken
Pure discriminatie dit. Vrouwen dus niet?quote:Duitse mannen hebben door nieuwe dienstplichtwet voortaan ’vergunning’ nodig om het land voor langere tijd te verlaten
quote:Op zaterdag 4 april 2026 13:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Kom jij trouwens wel goed weg met je oog
Tenzij ze een Cyclops Brigade op gaan richten
Mja, zo werkt het nu best wel eigenlijk.quote:Op zaterdag 4 april 2026 13:57 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ze willen cherrypicken. Zo werkt dat niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
quote:Op zaterdag 4 april 2026 14:28 schreef vosss het volgende:
@:stateofmind even offtopic over dat oog in een spoiler:Damn, sterkte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Waar lees jij dat?quote:Op zaterdag 4 april 2026 14:26 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Ik weet niet wat ik erger moet vinden. De MAGA base in de VS die hun kinderen nu zien opgeroepen worden om op zelfmoordmissie te gaan in Iran of de boze rechtse gutmenschen in dit topic die rechts stemmen maar niet hun vaderland willen verdedigen tegen de agressors.
Misschien hebben ze bij FvD nog wel wat lessen Russisch over.
Behalve strand in Frankrijk.quote:Op zaterdag 4 april 2026 13:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Naar landen waar het 40-45 graden wordt😱
Stuur die vrouwen ook maar eens terug. Geen enkele reden waarom die niet als kanonnenvoer moeten dienen en mannen wel.quote:Op zaterdag 4 april 2026 15:54 schreef MichaelScott het volgende:
Maar wel dienstplichtige Oekraïners onderdak bieden.
Want we wonen ook in Duitsland?quote:Op zaterdag 4 april 2026 13:31 schreef FlippingCoin het volgende:
we waren toch zo kk modern dat man en vrouw gelijk zijn![]()
alleen als het uitkomt
De geschiedenis leert ons dat wanneer Duitsland een leger gaat opbouwen dat je maar beter mee kan doen.quote:
Mensen zonder baarmoeder.quote:Op zaterdag 4 april 2026 15:49 schreef Glazenmaker het volgende:
Mannelijk privilege noemen de feministen dit.
Rechts wil juist het Westen verdedigen tegen de indringende culturen, met name uit Islamitische landen, die de Westerse cultuur en de samenlevingen hier veranderen. Het probleem is echter dat er binnen links en progressieve contreien die wens niet is, daar ziet men de deze veranderen als positief en goed.quote:Op zaterdag 4 april 2026 14:26 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Ik weet niet wat ik erger moet vinden. De MAGA base in de VS die hun kinderen nu zien opgeroepen worden om op zelfmoordmissie te gaan in Iran of de boze rechtse gutmenschen in dit topic die rechts stemmen maar niet hun vaderland willen verdedigen tegen de agressors.
Misschien hebben ze bij FvD nog wel wat lessen Russisch over.
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat mensen dit gaan melden. Dat doe je toch niet.quote:Op zaterdag 4 april 2026 17:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Die Moffen hebben helemaal niks geleerd en zijn geen spat veranderd. Een compulsief gehoorzaam volkje met een drang naar één groot Europa, jodenhaat en homohaat. Die hele Erinnerungskultur is gratuite introspectieve zelfbevrediging geweest ten bate van de Umvolkung.
Dit is dan ook meer een what if situatie. Zodra er dreiging is en er daadwerkelijk dienstplichtigen woren opgeroep, zul je zien dat er veel meer aandacht voor is.quote:Op zaterdag 4 april 2026 17:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat mensen dit gaan melden. Dat doe je toch niet.
Het is voor als je langer dan drie maanden het buitenland in bent.
Hoe willen ze controleren of je niet 2 maanden weg gaat dan?
Of toch stiekem 3 maanden en 1 dag... Foei!
PVV kiezers gaan het land verdedigenquote:Op zaterdag 4 april 2026 16:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Rechts wil juist het Westen verdedigen tegen de indringende culturen, met name uit Islamitische landen, die de Westerse cultuur en de samenlevingen hier veranderen. Het probleem is echter dat er binnen links en progressieve contreien die wens niet is, daar ziet men de deze veranderen als positief en goed.
En daarnaast: je denkt toch niet serieus dat de links en progressief stemmende medemens dit land gaat verdedigen mocht er daadwerkelijk een oorlog komen? Een aanzienlijk deel daarvan zal als eerste op het vliegtuig zitten om elders remote te gaan werken. Uiteindelijk kunnen dan degenen die zij zo verachten: de PVV of BBB-kiezers, deze klus gaan opknappen.
Dat is de natuur. Vrouwen heb je na afloop nodig om de bevolking weer te herstellen. Sowiesobos het werkelijke doel van oorlog om van de inferieure mannetjes afbreken komenquote:Op zaterdag 4 april 2026 13:57 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Pure discriminatie dit. Vrouwen dus niet?
Wel gelijke rechten, geen gelijke plichten? Zo werkt het niet.
En toch moeten ze nu al eerst toestemming halen om voor langer dan drie maanden het land te verlaten?quote:Op zaterdag 4 april 2026 17:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is dan ook meer een what if situatie. Zodra er dreiging is en er daadwerkelijk dienstplichtigen woren opgeroep, zul je zien dat er veel meer aandacht voor is.
Het zou me ook niks verbazen als het in strijd is met hun grondwet of een verdrag. Nog helemaal niet zo lang geleden gingen jonge Duitsers naar West-Berlijn omdat je dan niet in dienst hoefde.quote:Op zaterdag 4 april 2026 17:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat mensen dit gaan melden. Dat doe je toch niet.
Het is voor als je langer dan drie maanden het buitenland in bent.
Hoe willen ze controleren of je niet 2 maanden weg gaat dan?
Of toch stiekem 3 maanden en 1 dag... Foei!
Sws in de EU is het vrij reizen.quote:Op zaterdag 4 april 2026 17:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zou me ook niks verbazen als het in strijd is met hun grondwet of een verdrag. Nog helemaal niet zo lang geleden gingen jonge Duitsers naar West-Berlijn omdat je dan niet in dienst hoefde.
Ach gus. Heeft je opa je dat verteld?quote:Op zaterdag 4 april 2026 16:44 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De geschiedenis leert ons dat wanneer Duitsland een leger gaat opbouwen dat je maar beter mee kan doen.
Mijn opa heeft mij niks verteld, die is overleden in een concentratiekamp in WO2.quote:Op zaterdag 4 april 2026 17:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ach gus. Heeft je opa je dat verteld?
Mannen ook.quote:Op zaterdag 4 april 2026 17:25 schreef LXIV het volgende:
Vrouwen heb je na afloop nodig om de bevolking weer te herstellen
Die moeten je kinderen opvoeden terwijl jij in de loopgraven zit.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:08 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Mannen ook.
En ik zal onder geen enkele voorwaarde mijn nek gaan riskeren terwijl de vrouwen lekker veilig thuis blijven.
Dat kunnen mannen ook.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:11 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Die moeten je kinderen opvoeden terwijl jij in de loopgraven zit.
Nee. Mannen kunnen niet 9 maanden zwanger zijn. Helaas joh.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:13 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Dat kunnen mannen ook.
Dus gewoon 50/50 naar het front sturen. Vrouwen willen gelijke rechten? Prima. Dan ook gelijke plichten. En anders niet janken.
Bovendien neem ik geen kinderen, en zijn die van een ander geen argument voor mij om dan maar mijn nek te riskeren.
Don't care. Voor zo'n 'samenleving' riskeer ik mijn leven in elk geval nietquote:Op zaterdag 4 april 2026 19:24 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Voor het nageslacht heb je meer aan veel vrouwen dan aan veel mannen.
Is de biologie , mijn beste.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:28 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Don't care. Voor zo'n 'samenleving' riskeer ik mijn leven in elk geval niet
Als het op deze ongelijke manier gaat? Zoals ik al zei, voor zo'n 'samenleving' riskeer ik mijn nek niet. Dus nee, dan ben ik los pleitos voor het mis gaat.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:29 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Zou je weggaan uit dit land, en er niet voor vechten?
Op welke manier bedoel je?quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:32 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Als het op deze ongelijke manier gaat? Zoals ik al zei, voor zo'n 'samenleving' riskeer ik mijn nek niet. Dus nee, dan ben ik los pleitos voor het mis gaat.
Dat mannen wél verplicht worden en vrouwen niet. Mijn leven als man is niet minder waard dan dat van een vrouw.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:33 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Dat er mee mannen dan vrouwen in een loopgraaf liggen?
De natuur doet dat al.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:40 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Dat mannen wél verplicht worden en vrouwen niet. Mijn leven als man is niet minder waard dan dat van een vrouw.
https://www.kvmo.nl/kvmo/(...)tplicht-voor-vrouwenquote:Op zaterdag 4 april 2026 19:40 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Dat mannen wél verplicht worden en vrouwen niet. Mijn leven als man is niet minder waard dan dat van een vrouw.
quote:Per 1 januari 2020 is de dienstplicht voor vrouwen ingevoerd. Vrouwen die 17 jaar worden, ontvangen een brief van de overheid waarin staat dat ze zijn ingeschreven voor de dienstplicht. De dienstplicht is opgeschort sinds 1 mei 1997. Er is geen opkomstplicht voor mannen en vrouwen.
We zullen zien hoe dit gaat lopen mocht het er echt van komen. Dit is nog steeds geen garantie dat de verhouding in de loopgraven ook ongeveer 50/50 gaat zijn.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:43 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
https://www.kvmo.nl/kvmo/(...)tplicht-voor-vrouwen
[..]
Als je het daarna maar opruimt.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:43 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
De natuur doet dat al.
Er worden meer jongetjes dan meisje geboren. Jongetjes gaan ook eerder dood. Mannen worden ook in vredestijd minder oud dan vrouwen.
Ons natuurlijk nut is zaad te verspreiden. Voor wat daarna gebeurt zijn we biologisch van minder belang.
/Care.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:43 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Voor wat daarna gebeurt zijn we biologisch van minder belang.
Nee, dat klopt, maar de gelijk geldende verplichting is dus wel al 6 jaar geleden wettelijk vastgelegd.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:44 schreef PurifieR het volgende:
[..]
We zullen zien hoe dit gaat lopen mocht het er echt van komen. Dit is nog steeds geen garantie dat de verhouding in de loopgraven ook ongeveer 50/50 gaat zijn.
Klopt. Het is in elk geval een begin naar gelijke plichten die bij gelijke rechten horen.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:47 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Nee, dat klopt, maar de gelijk geldende verplichting is dus wel al 6 jaar geleden wettelijk vastgelegd.
Je mag van mij iedere prive opvatting hebben die je wil.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:45 schreef PurifieR het volgende:
[..]
/Care.
Ik wil best tot in het oneindige blijven herhalen dat mijn leven niet minder belangrijk is dan dat van een vrouw. Da's gewoon een feit. 'biologisch' is volstrekt irrelevant hier.
Vrouwen in de administratieve functies. Mannen in de loopgraven.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:48 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Klopt. Het is in elk geval een begin naar gelijke plichten die bij gelijke rechten horen.
LOLquote:Op zaterdag 4 april 2026 19:44 schreef Candymannetje het volgende:
'Ik wil geen kinderen verwekken'
Laat vrouwen maar dood gaan, ik niet'
Ja, als het daar op neer gaan komen zal deze man in elk geval weigeren die loopgraven in te gaan.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:50 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Vrouwen in de administratieve functies. Mannen in de loopgraven.
De staat heb ik niets mee te maken. Biologie nog minder.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:48 schreef PieterDeRijcke het volgende:
De staat en de biologie denken daar anders over.
Als je in de dienstplichtige of oproepbare leeftijd zit, dan is het voor jou misschien wijs om een extra adresje buiten de EU te hebben.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:52 schreef PurifieR het volgende:
[..]
De staat heb ik niets mee te maken. Biologie nog minder.
Vrouwen en kinderen eerst evacueren bij een noodsituatie ben je het ook niet mee eens zeker?quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:51 schreef PurifieR het volgende:
[..]
LOL
Alsof kinderen verwekken een plicht is.
En dat tweede: Dat zeg ik helemaal niet. De verhouding mannen/vrouwen die doodgaan in een oorlog moet gewoon gelijk liggen. Dát zeg ik.
Gelijke rechten, dan ook gelijke plichten en gelijkwaardig als kanonnenvoer mogen dienen.
Kinderen, sure. Vrouwen, nee. Gelijke rechten toch?quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:57 schreef Candymannetje het volgende:
Vrouwen en kinderen eerst evacueren bij een noodsituatie ben je het ook niet mee eens zeker?
Heb ik, kan zo bij familie in Zuid Amerika terecht.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:57 schreef PieterDeRijcke het volgende:
dan is het voor jou misschien wijs om een extra adresje buiten de EU te hebben.
Nope. Maargoed, emigreren staat toch al op de planning. Ik ben sowieso qua leeftijd ook niet meer oproepbaar. Het gaat me puur om het principe.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:57 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Zou je daarna, als de oorlog over is, nog wel terug willen komen in Nederland?
Zuid Amerika lijkt me een prima bestemming. Ja.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:59 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Heb ik, kan zo bij familie in Zuid Amerika terecht.
[..]
Nope. Maargoed, emigreren staat toch al op de planning. Ik ben sowieso qua leeftijd ook niet meer oproepbaar. Het gaat me puur om het principe.
En wie gaat er dan voor die kinderen zorgen als ze geen moeder meer hebben?quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:58 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Kinderen, sure. Vrouwen, nee. Gelijke rechten toch?
Ik dacht dat tegenwoordig de zorg voor kinderen etc gedeeld werd door mannen en vrouwen? Of gaat dat ineens niet meer op als het in het voordeel van vrouwen is?quote:Op zaterdag 4 april 2026 20:01 schreef Candymannetje het volgende:
En wie gaat er dan voor die kinderen zorgen als ze geen moeder meer hebben?
Ga jij dan voor andermans kinderen zorgen?quote:Op zaterdag 4 april 2026 20:03 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ik dacht dat tegenwoordig de zorg voor kinderen etc gedeeld werd door mannen en vrouwen? Of gaat dat ineens niet meer op als het in het voordeel van vrouwen is?
wat lul jij nou weer man!quote:
Is dat Rommel?quote:Op zaterdag 4 april 2026 20:00 schreef DrDentz het volgende:
Als Duitsland zich gaat mobiliseren wordt het vaak wel menens
[ afbeelding ]
door zijn charisma?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |