BRONquote:Verwarde man neergeschoten bij politieactie, politiehont neergestoken
Vrijdagavond heeft de politie in de Kasteelstraat een schot gelost tijdens de arrestatie van een persoon die verward gedrag vertoonde. Tijdens de operatie liep ook een diensthont van het arrestatieteam verwondingen op.
Eerder op de avond werd de politie ingeschakeld om ondersteuning te bieden bij een situatie met een persoon die zich onvoorspelbaar gedroeg. Toen de situatie verder uit de hand liep, werd naast een onderhandelaar ook het arrestatieteam (AT) opgeroepen. Rond 22.30 uur viel het team de woning binnen, maar de persoon gaf zich niet zonder verzet over.
De politie moest daarbij geweld gebruiken. Omstanders meldden meerdere harde knallen en op een bepaald moment kwam er lichte rook uit het pand. Volgens een woordvoerster van de politie is er tijdens de aanhouding een schot gelost. De verdachte is daarna naar het ziekenhuis gebracht voor medische behandeling.
Bij de actie raakte ook een politiehont gewond. Het dier is met spoed naar een dierenarts in Middelburg gebracht door een lid van het arrestatieteam. De politie heeft aangegeven dat het onderzoek nog loopt en verwacht zaterdagochtend met meer informatie te komen.
Aan de ene kant hartstikke logisch natuurlijk dat ie die hond neergestoken heeft, maar aan de andere kant moeten die beestjes helemaal niet daarvoor gebruikt worden. Ik vind het altijd zo triest als ik een politiehond zie.quote:
quote:Op zaterdag 4 april 2026 12:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Aan de ene kant hartstikke logisch natuurlijk dat ie die hond neergestoken heeft, maar aan de andere kant moeten die beestjes helemaal niet daarvoor gebruikt worden. Ik vind het altijd zo triest als ik een politiehond zie.
Waarom zouden we Nederland moeten vergelijken met een derdewereldland?quote:Op zaterdag 4 april 2026 10:22 schreef asco het volgende:
Als je dat in Amerika flikt kun je daar heel lang over gaan nadenken in een opgesloten hok.
Hoe zit dat eigenlijk in Nederland?
Paar uur schoffelen?
Genoeg wappies die vinden dat de politie losraak kunnen schieten a la de VSquote:Op zaterdag 4 april 2026 13:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom zouden we Nederland moeten vergelijken met een derdewereldland?
Doe eens een paar quotes dan van die 'wappies' die dat vinden?quote:Op zaterdag 4 april 2026 13:09 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Genoeg wappies die vinden dat de politie losraak kunnen schieten a la de VS
Of zoals iemand hierboven opperde, een politiekat.quote:Op zaterdag 4 april 2026 15:22 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ze moeten eens stoppen hier dieren voor in te zetten.
Je zou maar zo’n kad voor je hebben staan, nee dan liever een politiehont.quote:Op zaterdag 4 april 2026 15:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Of zoals iemand hierboven opperde, een politiekat.
In de vorm van een leeuw of zo
okquote:
Ja daar heb je gelijk in. Dat zijn wij ook al bijna inmiddels.quote:Op zaterdag 4 april 2026 13:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom zouden we Nederland moeten vergelijken met een derdewereldland?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |