abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220526344
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 15:03 schreef RichardHammond het volgende:
Ik ben helemaal voor autoloze dagen en voor een gemaximeerde snelheid, maar dan alleen voor brandstofauto's. Rij zelf elektrisch dus ben geen onderdeel van het probleem.
Sommigen zitten alweer helemaal in de verdeelmodus zoals die vaccinatienazi's een paar jaar geleden.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_220526997
quote:
Ik ben helemaal voor autoloze dagen en voor een gemaximeerde snelheid, maar dan alleen voor brandstofauto's. Rij zelf elektrisch dus ben geen onderdeel van het probleem.
Brandstofbonnen is wellicht een optie..

Dat levert zuiniger rijden op, zonder dat hele dagen stil komen te liggen.

En als electrische rijder kun je gewoon stroom van je zonnepanelen gebruiken.

Overigens is de prijs bij laadpalen hier in de buurt met 3 cent gedaald.

Kennelijk is daar geen tekort op dit moment.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
  dinsdag 7 april 2026 @ 17:41:08 #78
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_220527453
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 15:26 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Sommigen zitten alweer helemaal in de verdeelmodus zoals die vaccinatienazi's een paar jaar geleden.
Want? Er is nu eenmaal genoeg stroom en niet genoeg olie, waarom zou ik last moeten hebben van iets dat niet mijn probleem is. Dat jij een voorstander bent van communistisch gedachtegoed is je goed recht, maar zadel mij niet met die onzin op.

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 16:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Brandstofbonnen is wellicht een optie..

Dat levert zuiniger rijden op, zonder dat hele dagen stil komen te liggen.

En als electrische rijder kun je gewoon stroom van je zonnepanelen gebruiken.

Overigens is de prijs bij laadpalen hier in de buurt met 3 cent gedaald.

Kennelijk is daar geen tekort op dit moment.
Hier in de buurt is er ook een paar centen af afhankelijk van onder welke concessie de palen vallen. De palen worden hier ook bijzonder goed gebruikt.
pi_220527611
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 17:41 schreef RichardHammond het volgende:

[..]
Want? Er is nu eenmaal genoeg stroom en niet genoeg olie, waarom zou ik last moeten hebben van iets dat niet mijn probleem is. Dat jij een voorstander bent van communistisch gedachtegoed is je goed recht, maar zadel mij niet met die onzin op.
Als er genoeg stroom zou zijn, waarom dreigt vanaf de zomer van 2026 een aansluitstop voor nieuwe kleinverbruikers (zoals woningen en kleine bedrijven)? Zonder ingrijpende maatregelen (zoals gedwongen "spitsmijden" door honderdduizenden huishoudens, tijdelijke gasgeneratoren of snellere netuitbreiding) kunnen honderdduizenden nieuwbouwwoningen geen stroomaansluiting meer krijgen. Landelijk gaat dat om een half miljoen woningen.

In steeds meer delen van Nederland raken laagspanningsnetten vol, wat leidt tot vertragingen van gemiddeld bijna een jaar per project.

Daarbij, ik ben juist voor volledige vrijheid. Als je wilt rijden en je kunt het betalen moet je dat vooral doen.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_220527697
twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220527737
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 18:01 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Als er genoeg stroom zou zijn, waarom dreigt vanaf de zomer van 2026 een aansluitstop voor nieuwe kleinverbruikers (zoals woningen en kleine bedrijven)? Zonder ingrijpende maatregelen (zoals gedwongen "spitsmijden" door honderdduizenden huishoudens, tijdelijke gasgeneratoren of snellere netuitbreiding) kunnen honderdduizenden nieuwbouwwoningen geen stroomaansluiting meer krijgen. Landelijk gaat dat om een half miljoen woningen.

In steeds meer delen van Nederland raken laagspanningsnetten vol, wat leidt tot vertragingen van gemiddeld bijna een jaar per project.

Daarbij, ik ben juist voor volledige vrijheid. Als je wilt rijden en je kunt het betalen moet je dat vooral doen.
Probleem is niet de productie, maar de distributie van de elektriciteit.
  dinsdag 7 april 2026 @ 18:28:15 #82
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_220527820
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 18:01 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]

Leuk verhaal, ik kan mijn elektrische auto zonder problemen opladen. Ga een ander lastigvallen met je betutteling.
pi_220527831
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 18:28 schreef RichardHammond het volgende:

[..]
Leuk verhaal, ik kan mijn elektrische auto zonder problemen opladen. Ga een ander lastigvallen met je betutteling.
Ik kan mijn auto ook voltanken zonder problemen.
pi_220528207
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 18:29 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Voor de hoofdprijs.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_220528261
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 18:29 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
De vraag rijst hoelang dat nog mogelijk gaat zijn? Ik ben als kind opgegroeid tijdens de 'autoloze' zondagen en vind het fantastisch. Elektrische autos gaan nu echter roet in't eten gooien voor de kids want die karren gewoon door ;(
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220528414
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 19:08 schreef Digi2 het volgende:
De vraag rijst hoelang dat nog mogelijk gaat zijn? Ik ben als kind opgegroeid tijdens de 'autoloze' zondagen en vind het fantastisch. Elektrische autos gaan nu echter roet in't eten gooien voor de kids want die karren gewoon door ;(
Niet elektrische auto's ook. Zelfde als met die avondklok een paar jaar geleden, ook zat mensen die daar maling aan hadden.
pi_220528430
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 19:25 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Niet elektrische auto's ook. Zelfde als met die avondklok een paar jaar geleden, ook zat mensen die daar maling aan hadden.
Dan zullen ze toch echt een rantsoen moeten omzeilen of een reisverbod negeren.
pi_220528437
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 18:28 schreef RichardHammond het volgende:

[..]
:') als ik er maar geen last van heb. Zoiets?
pi_220528507
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een leuke woordspeling van het AD, Europa is namelijk helemaal geen politieke entiteit en staat niet in een gezagsrelatie ten opzichte van ons, maar wel een maan. Ik dacht even dat het weer van die kruiperigheid van het AD voor de EU was.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_220528519
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 19:08 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Over 50 jaar kijken millennials met dezelfde weemoed naar die mooie tijd van de Corona-lockdowns...
pi_220528528
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 19:29 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
:') als ik er maar geen last van heb. Zoiets?
Zoals de mentaliteit van Tata Steel Nederland _O-
pi_220528562
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 19:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Over 50 jaar kijken millennials met dezelfde weemoed naar die mooie tijd van de Corona-lockdowns...
Gezellig met half Nederland naar de 2 - wekelijkse persconferentie van Hugo en Mark kijken omdat je toch niet naar buiten mocht en met zijn allen voorspellen wat de nieuwe wekelijkse cijfers zouden zijn.

Het was een mooie tijd inderdaad.
pi_220528584
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 19:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kijk ik ook met weemoed op terug. De rust op de weg 's avonds na 21:00h was een verademing :Y
pi_220528607
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 19:41 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Kijk ik ook met weemoed op terug. De rust op de weg 's avonds na 21:00h was een verademing :Y
Ja, ik kon veel sneller op mijn bestemming komen destijds.
pi_220528623
Als die maatregelen zoals in de coranatijd nog eens zouden komen doen er wel heel wat minder mensen aan mee denk ik zo. Ik in ieder geval niet.

Wat verder overigens niks met dit topic te maken heeft.
pi_220528631
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 19:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, ik kon veel sneller op mijn bestemming komen destijds.
Ik had een vrijstelling van HR gekregen, een document dat ik bij aanhouding aan de politie kon tonen. Dat is mij echter nimmer overkomen :{
pi_220528654
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 19:45 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik had een vrijstelling van HR gekregen, een document dat ik bij aanhouding aan de politie kon tonen. Dat is mij echter nimmer overkomen :{
Mij ook niet.
Terwijl ik wel politie tegen kwam die auto's van de weg haalde.
pi_220528717
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 19:45 schreef bloodymary1 het volgende:
Als die maatregelen zoals in de coranatijd nog eens zouden komen doen er wel heel wat minder mensen aan mee denk ik zo. Ik in ieder geval niet.

Wat verder overigens niks met dit topic te maken heeft.
Hangt van de dreiging af denk ik.
Bij corona was het individueel gevaar vrij klein. Het virus was gevaarlijk door de grote aantallen.
Dat maakte het lastig om het nut van maatregelen te overtuigen.

Bij een pandemie waarbij het individuele groter is, isde kans groter dat mensen uit zichzelf maatregelen nemen.

Voor de eerste lockdown zag ik in mijn stad dat veel werd afgelast en de horeca leeg liep.
pi_220528794
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 12:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]
De haat tegen buitenlanders zit zo diep, dat zelfs zeer slechte maatregelen voor NL maar ingesteld moeten worden.

Uit de EU stappen is wel het domste wat NL kan doen.
Bij een kleine, maar heel luide minderheid die geen flauw idee heeft wat dat met zich meebrengt.
pi_220528831
quote:
Ah, want we wekken de meeste elektriciteit niet op in aardgascentrales? Of ben je een thuiswerker met zonnepanelen en laat je de auto in de winter staan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')