Voor paupers dus.quote:Op woensdag 8 april 2026 20:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heb de indruk dat het concept is snel te zijn en het niet de bedoeling is dat mensen lang blijven zitten zodat de tafel vaker bezet is.
Reserveren is pas mogelijk vanaf 18 mei dus volle bak gegarandeerd en afzeggingen en no show lossen ze op met losse inloopquote:Op woensdag 8 april 2026 21:15 schreef Weltschmerz het volgende:
Klopt. Beperkte kaart, snel op te dienen gerechten, dan kun je een tafel meerdere keren per avond verkopen. Als je dan vanaf lunchtijd open bent heb je tegen het spitsuur al dat tafels omstebeurt vrijkomen.
Yep, en de marge zit het meest in de bijlages en de drank. De wijn op hun kaart ziet er uit als exclusief voor hun.quote:Op woensdag 8 april 2026 21:02 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Klopt je krijgt 1,5 uur per tafel en dan oprotten![]()
160 zitplaatsen x 5 bezet inclusief lunch = 800 gasten per dag x 30 euro = 24.000 omzet per dag
Dat moet lukken om daar iets aan over te houden
Het tempo moet ook een beetje van de klanten zelf komen, dat moet als normaal aanvoelen terwijl de meesten itt in Parijs gewend zijn aan een lange zit bij het uit eten gaan. Dat kan nog best tricky worden om voor mekaar te krijgen.quote:Op woensdag 8 april 2026 21:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Reserveren is pas mogelijk vanaf 18 mei dus volle bak gegarandeerd en afzeggingen en no show lossen ze op met losse inloop
Dat icm tijdslot is volle bak plank gas
Kwestie van duidelijk zijn, je eet hier voor een scherpe prijs, dan moet je niet na het eten nog een uur blijven zitten. Hou je op te bestellen, rekening op tafel.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het tempo moet ook een beetje van de klanten zelf komen, dat moet als normaal aanvoelen terwijl de meesten itt in Parijs gewend zijn aan een lange zit bij het uit eten gaan. Dat kan nog best tricky worden om voor mekaar te krijgen.
Nee, gewoon een concept. Bij Macdonalds krijg je ook geen servies en bij de Librije geen Schnitzel formaat kettingkast. Prima concept, kan je voordat je naar de la mar gaat nog ff eten en je weet dat je dan de voorstelling niet mist. Wil jij lang blijven zitten na je schnitzel, dan ga je toch ergens anders heen?quote:
Als je kijkt wat een bakje patat kost, ¤3,90 inclusief mayonaise, halen ze daar ook geen hele dikke winst uit. Of ze moeten zelf hun aardappelen nagenoeg gratis van de vrije markt betrekken.quote:Op donderdag 9 april 2026 10:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Yep, en de marge zit het meest in de bijlages en de drank. De wijn op hun kaart ziet er uit als exclusief voor hun.
Wanneer je vlees of vis bij de Hanos haalt, merk je wat voor troep AH verkoopt. Het is allesbehalve meuk.quote:Op vrijdag 10 april 2026 11:37 schreef Knipoogje het volgende:
Volgens mij hoef je ook niet de allerbeste kwaliteit vlees/vis te scoren om toch hele lekkere dingen voor te zetten. Alles staat of valt met een goede kok. Goede koks maken het eten gewoon een stuk lekkerder klaar dan je zelf thuis kan doen. Dus denken mensen 'wow, wat is dit lekker!', terwijl ze in feite gewoon een verzameling hanos/sligro meuk naar binnen werken, maar wel perfect klaargemaakt.
Is dat zo? Ik hoor altijd negatieve verhalen over groothandel horeca. Weer wat geleerd. Neem aan dat je daar veel verschillende kwaliteitsklasses hebt?. Maar goed, punt was meer dat goede kok ook met matige kwaliteit lekkerder kan koken dan de niet-hobby koks.quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wanneer je vlees of vis bij de Hanos haalt, merk je wat voor troep AH verkoopt. Het is allesbehalve meuk.
Natuurlijk zijn er verschillen, de Sligro ken ik vooral van de frituur horeca, bij de Hanos zit een paar klassen hoger. En beiden verkopen ook prefab, industrieel gebreid meuk, maar jij had het over vlees en vis.quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:51 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik hoor altijd negatieve verhalen over groothandel horeca. Weer wat geleerd. Neem aan dat je daar veel verschillende kwaliteitsklasses hebt?.
Ik kom er al een jaar of 10 niet meerquote:Op zaterdag 11 april 2026 06:09 schreef derLudolf het volgende:
Of ik ben niks gewend, maar ik vind de Sligro toch ook wel erg mooi spul hebben hoor. Ook qua vlees.
Hun cashflow nog beterquote:Op dinsdag 14 april 2026 17:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ze hebben hun marketing iig goed voor elkaar
quote:Het zal je niet ontgaan zijn, de opening van Bouillon d’Amsterdam. Kranten stonden er vol mee, Instagram ontplofte en het is de ‘talk of the town’. Maar wie zit er nu achter dit concept? Je raadt het al, dat zijn wij ❤️.
Eerst hielden we het nog even stil om het concept zoals het bedoeld is strak neer te kunnen zetten. Inmiddels draait het als een raket, zijn we er gigantisch trots op en hebben we leuk nieuws… Er komt een tweede vestiging, en wel in Amsterdam Zuid.
Maar zoals elk nadeel ook zijn voordeel heeft, heeft elk voordeel ook zijn nadeel. En in dit geval betekent dit dat Bar BAUT plaatsmaakt voor Bouillon d’Amsterdam Zuid.
Dat knotje moeten ze een keer afknippen.quote:Op vrijdag 24 april 2026 13:40 schreef borisz het volgende:
Ik zag 'Knotje' al voorbij komen in een video. Bar Baut zit op een mooi pleintje.
Ik vergeet altijd de naam van Michiel vd Eerde.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |