abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 april 2026 @ 13:58:13 #211
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_220499398
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 13:43 schreef TommyL0204 het volgende:

[..]
Ik neem aan dat Remco dat met de nodige handgebaren doet en druk gesticulerend richting camera en volgwagen?
Dat sowieso en de fiets wordt in het skoekeloen geflikkerd.
pi_220499473
quote:
Wout van Aert koerst in Ronde en Roubaix met unieke helm met duimafdrukken van Belgische Red Bull-atleten
WOUT wordt niet alleen door Georges onder de duim gehouden ;(
pi_220499477
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 april 2026 13:55 schreef Zorro het volgende:
Ik snap de spanning niet zo.
vd Poel won in 2020, 2022 en 2024.
Dan lijkt het me evident wie er in 2026 wint.
Pogacar
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  vrijdag 3 april 2026 @ 14:14:13 #214
194695 franklop
Fran knock
pi_220499496
quote:
PR ook al binnen dan!

En MSR volgend jaar ook (23, 25,..)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_220499549
quote:
Hey, je hebt naar Bakelants geluisterd. Maar die werd ook uitgelachen.
  FOK!Fotograaf vrijdag 3 april 2026 @ 14:44:23 #216
842 Zorro
Z
pi_220499694
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:23 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Hey, je hebt naar Bakelants geluisterd. Maar die werd ook uitgelachen.
Geweldige man. In Eindhoven is er nog een plein naar hem vernoemd.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  vrijdag 3 april 2026 @ 14:51:48 #217
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220499752
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 13:43 schreef TommyL0204 het volgende:

[..]
Ik neem aan dat Remco dat met de nodige handgebaren doet en druk gesticulerend richting camera en volgwagen?
Uiteraard

En 10 artikelen op Sporza.be dat Remco de morele winnaar is
  vrijdag 3 april 2026 @ 14:54:29 #218
194695 franklop
Fran knock
pi_220499776
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:51 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Uiteraard

En 10 artikelen op Sporza.be dat Remco de morele winnaar is
Maar dan zijn zowel WOUT als Remco morele winnaar? Dat kan niet toch?
pi_220500132
Geen VosGodin aankomende zondag. Haar vader is afgelopen week overleden.
Arme Marianne.
  vrijdag 3 april 2026 @ 15:49:42 #220
194695 franklop
Fran knock
pi_220500219
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 april 2026 15:36 schreef Pistolero het volgende:
Arme Marianne.
Ach Marianne :'(

Hoop voor haar dat ze de kracht kan vinden om Roubaix te rijden en winnen voor hem
  vrijdag 3 april 2026 @ 15:51:34 #221
194695 franklop
Fran knock
pi_220500233
quote:
Arnaud De Lie will not race Tour of Flanders. He was forced to abandon Dwars door Vlaanderen last Wednesday due to illness. Although he did recon of the course this morning together with his coach, it became clear to Arnaud that he has not recovered sufficiently to compete at
Ach De Lie kan ondertussen om een hele andere reden van stal
pi_220500252
quote:
81s.gif Op vrijdag 3 april 2026 15:51 schreef franklop het volgende:

[..]
Ach De Lie kan ondertussen om een hele andere reden van stal
Het gaat wel lekker met de Belgische kopmannen bij Lotto. De Lie, van Eetvelt en Widar allemaal ziek, zwak en misselijk dit seizoen.
  vrijdag 3 april 2026 @ 16:12:31 #223
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220500380
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_220500403
https://sporza.be/nl/2026(...)gezet~1775212511856/

Waarom is pathologische leugenaar R.EV toch zijn ongekend onsympathieke lul?
pi_220500833
quote:
Arme Marianne.
Henk Vos was behalve de vader van ook een bekend gezicht bij de koers en cross. Heel vaak aanwezig en met de camper de koers achterna. Rust zacht.
pi_220500849
Marianne ;(
Jack does it in real time...
pi_220500862
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 10:23 schreef Fretwork het volgende:
Voorspelling:
Matige kopgroep met 2.5 minuut voorsprong
Tussen de Eikenberg en de Valkenberg proberen Pedersen, TvDijke, Laporte, vBaarle, Senechal, FVermeersch, Abrahamsen, Mohoric en Segaert afwisselend weg te komen. Evenepoel rijdt een aantal gaten dicht in een poging om aan te sluiten.
Tweede keer Kwaremont zijn Pogacar en MVDP samen los, Mathieu rijdt niet, elitegroep van 6-12 mensen ontstaat.

Van Aert en Pedersen anticiperen maar worden op de derde keer Kwaremont ingelopen door Pogacar, Remco en Mathieu. Bovenop heeft de Sloveense veelvraat een gaatje, van der Poel en Evenepoel rijden samen terug.

Tevergeefs probeert Pogacar het op de Pater, maar het wordt sprinten.
Broekje gaat niet meer aan voor dit scenario
pi_220500880
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:10 schreef TommyL0204 het volgende:

[..]
WOUT wordt niet alleen door Georges onder de duim gehouden ;(
Een situatieschets:

quote:
“Wij duimen voor jou”: bekende Belgische sporters verrassen Wout van Aert met speciale Ronde-helm vol duimafdrukken

Herken jij Wout van Aert (31) in het peloton ook altijd aan zijn Red Bull-helm? Wel, die helm ziet er zondag een klein beetje anders uit. Speciaal voor de Ronde van Vlaanderen verrasten enkele bekende Belgische sporters, onder wie Nafi Thiam en Thierry Neuville, de renner van Visma-Lease a Bike aan zijn ploegbus met een gepersonaliseerd exemplaar.

Gepersonaliseerd mag je vrij letterlijk nemen, want de helm is voorzien van de vingerafdrukken van zevenkampster Nafi Thiam, rallypiloot Thierry Neuville, triatleet Marten Van Riel en twaalf andere atleten uit de Belgische Red Bull-‘familie’. In een leuk filmpje op de Instagram-pagina van Red Bull is te zien hoe onder anderen hockeyer Felix Denayer en skatester Lore Bruggeman de helm in persona komen afgeven aan de nietsvermoedende Van Aert.

Niet alle Belgische Red Bull-atleten konden er persoonlijk bij zijn, maar ze lieten wel boodschappen achter voor Van Aert. Benieuwd of de speciale helm Van Aert zondag vleugels bezorgt in de Ronde van Vlaanderen.

“Ik vind het leuk om Wout op deze manier te steunen”, liet Thiam bijvoorbeeld weten. “Hij is zo’n complete wielrenner: sterk in sprinten, klimmen, tijdrijden én eendagskoersen – en dat ook nog eens allemaal op het hoogste niveau. Als meerkampster is dat natuurlijk een eigenschap die me opvalt.”

Deze vijftien atleten ‘duimen’ voor Wout van Aert:
Nafi Thiam, zevenkamp
Thierry Neuville, rally
Marten Van Riel, triatlon
Liam Everts, motorcross
Lucas Coenen, motorcross
Sacha Coenen, motorcross
Martin Maes, downhill mountainbike
Thomas Genon, freeride mountainbike
Guillaume de Mévius, rally raid
Lore Bruggeman, skate
Kenny Belaey, trialbike
Maxime Richard, kajak
Felix Denayer, hockey
Thomas de Dorlodot, avonturier & paraglider
Cedric Dumont, keynote speaker, wingsuitflying & base jumping
pi_220500907
quote:
Zij moeten elke dag dokkeren over de Paddestraat, de legendarische kasseistrook van De Ronde: “Ik heb geen rijbewijs, dus ik kan niet anders”

De Paddestraat, voor wielerliefhebbers is het de legendarische kasseistrook van de Ronde van Vlaanderen. Voor haar inwoners is het een dagelijkse beproeving op weg naar school, het werk of de supermarkt. “Ik doe de kasseien met de deelfiets, met soms vier zakken was, boodschappen of leeggoed aan het stuur.”

Aan het einde van de Paddestraat in Zottegem staat een monument. Het bestaat uit een zwevende kassei, met daaronder een lijst met alle winnaars van de Ronde van Vlaanderen sinds 1973. In die lijst, die van Eric Leman tot Tadej Pogacar gaat, staat naast drie jaartallen geen winnaar vermeld, maar wel: ‘Paddestraat vergeten’. Voor Zottegem bestaat de overwinning van Eddy Planckaert in 1988, van Fabian Cancellara in 2010 en van Pogacar in 2023 niet, want de Paddestraat werd niet bedwongen. Zonder Paddestraat geen Ronde. En dat geldt niet alleen voor Zottegem.

De Ronde kent naast mythische kasseihellingen als de Paterberg en de Oude Kwaremont tal van kasseistroken, waaronder de Mariaborrestraat, de Holleweg, Kerkgate of Jagerij. Maar geen kasseistrook die zo vergroeid is met de Ronde van Vlaanderen als de Paddestraat. Dat De Ronde in meer dan vijftig jaar van steeds wijzigende start- en aankomstplekken slechts drie keer de Paddestraat “vergat”, zegt alles over haar statuut.

Eerste kasseien
Ook dit weekend wordt de legendarische kasseistrook aangedaan: zaterdag door de wielertoeristen, zondag door de profs. Meer nog, met de Lippenhovestraat als aanloop wachten op de Paddestraat de eerste kasseien op het parcours. Die passage kan De Ronde zondag al vroeg in de koers kleuren. De Paddestraat is een op- en neergaande strook aan de poort van de Vlaamse Ardennen, met kasseien die erbij liggen alsof ze er niet per klinkhamer zijn gelegd, maar lukraak uit een rijdende tractor zijn gegooid.

Voor wielerliefhebbers wordt de Paddestraat alweer smullen, de inwoners van de beruchte straat voorop – zij zullen wielergeschiedenis vanop de eerste rij meemaken. Volop genieten, of toch voor een dag. Want de rest van het jaar wonen zij in een straat in erbarmelijke omstandigheden, waar het een halve heldendaad is je op twee wielen buiten te begeven. Wat betekent het om te wonen op een plek die voor De Ronde een monument is, maar die op de 364 andere dagen van het jaar de weg naar school, werk of de supermarkt is?

Kleuter op kinderkoppen
“Ik kan niet anders dan met de fiets gaan”, zegt Guy De Meyer (69), “want ik heb geen rijbewijs.” Al 43 jaar woont de man in de Paddestraat. Al even lang neemt hij de fiets om naar zijn werk te gaan. Als Guy naar zijn werk gaat, daalt de Paddestraat. Als hij van zijn werk terugkomt, moet hij klimmen op de kasseien. “Mijn hele loopbaan ging ik met de fiets naar het station in Zottegem, waar ik de trein naar Brussel nam. Nu doe ik een flexi-job in de Delhaize van Zottegem”, zegt Guy, die nu rechtstreeks naar zijn werk fietst. Als je midden in de Paddestraat woont, betekent dat telkens over de kasseien dokkeren.

“In de winter neem ik de elektrische fiets, maar in de zomer neem ik mijnen ancien”, zegt Guy, die een vooroorlogse tweewieler tevoorschijn haalt. “Hij is van mijn overgrootvader geweest en heeft nog een voetrem. Daarop is het echt trekken en sleuren. Met mijn elektrische fiets voelt het altijd een beetje als valsspelen.”

Noah is niet aan het valsspelen. De vierjarige berijdt de Paddestraat aan de zijde van oma en opa op zijn loopfietsje. De kleuter is niet aan zijn proefstuk toe. “Hij doet het al sinds zijn tweeënhalf”, zegt Noahs oma Carine De Backer (67). Oma en opa wonen in de Paddestraat, de kasseien zijn de weg naar Noahs school. “Toen hij onlangs het klimmende deel achter de rug had, zei hij: ‘Oma, ik krijg net zo sterke benen als de coureurs!’”

Nu wandelen ze naast hun kleinkind, maar ook Carine en haar man Geert De Cock (63) dokkeren vaak over de kasseien. “We hebben in december voor het laatst getankt, en de tank zit nog meer dan halfvol. Bijna al onze verplaatsingen doen we met de fiets.” Nu doen ze het met een elektrische fiets met vering, vroeger deed Geert het met zijn koersfiets. “Het is een ideale manier om je buren te leren kennen”, zegt Carine. “Je gaat zo traag dat iedereen je aanspreekt.” Dat Carine en Geert hun buren goed kennen, blijkt wanneer ze tijdens ons gesprek naar elke voorbijgaande auto hun hand opsteken. “Allemaal ouders of grootouders van vriendjes van Noah. Hij is de enige van zijn klas die met de fiets gaat.”

Niet in het gootje
Haar poëtische naam dankt de Paddestraat letterlijk aan de pad, die er in de 17de eeuw voor bekend stond de straat in groten getale over te steken richting de broeihaard van de lokale beek. Nog verder terug in de tijd was de Paddestraat een Romeinse heirbaan, nadat de heuvelkam in Zottegem ten prooi viel aan Julius Caesar. Volgens aloude Romeinse aanleg, was de heirbaan van toen allicht een pak vlakker en beter berijdbaar dan de schotse en scheve kasseien van vandaag.

“Toen we hier in de jaren 80 kwamen wonen, lag de straat er nóg slechter bij”, zeggen Carine en Geert. Dat beaamt Guy. “Vroeger keken we uit naar De Ronde om twee redenen: voor de koers en omdat de straat dan telkens opgekalfaterd werd.” Dan werden de ergste putten gedicht. In 1988 kwam dan een volledige heraanleg, de meest recente, volgens de buurtbewoners. Van opkalfateren in aanloop naar De Ronde is er sindsdien geen sprake meer. “En omdat er werken waren op de provincieweg, werd het verkeer het voorbije jaar langs de Paddestraat omgeleid. Dat verkeer en de zware vrachtwagens hebben de straat verslechterd.”

Dat er in de straat al decennia niet meer ingegrepen werd, draagt natuurlijk ook wel bij tot de monumentale status van de kasseistrook. Zo is de Mariaborrestraat dit voorjaar wél heraangelegd. “Veilig en comfortabel voor iedereen, terwijl de erfgoedwaarde toch behouden blijft”, aldus bevoegd minister Ben Weyts (N-VA). In realiteit ligt de kasseistrook in Maarkedal er nu – met enig gevoel voor overdrijving – als een autostrade bij. Van “trekken en sleuren” is geen sprake meer. In tegenstelling tot in de Paddestraat.

“Fietsers vinden het verleidelijk om hier het gootje te nemen, zodat ze niet op de kasseien moeten, maar dat mogen ze vooral niét doen”, zegt Carine. “Eerst is het gootje heel erg smal en plat, dan wordt het plots echt een greppel. Veel wielertoeristen proberen dan van het gootje naar de kasseien te springen, maar zo gaan ze vaak onderuit. Zo hebben we hier ook al heel wat profs zien vallen. Het veiligst is om de hele tijd op de kasseien te rijden.” En je krijgt er sterke benen van.

Met zakken was
“Kan er iemand mij helpen?”, aan de kant van de weg staat Stephanie Debboudt (34) in panne met haar brommer. “Ik krijg hem niet meer in gang.” Stephanie heeft een afspraak en dreigt die te missen. “Ik zie het écht niet zitten om mijn fiets te nemen. Vroeger deed ik alles met de koersfiets, in het weekend deed ik zelfs lange tochten met mijn vriend. Maar die kasseien? Dat zie ik nu echt niet zitten.”

Op dat moment komt buurvrouw Cassandra Van den Eynde (30) naar buiten gewandeld. Zij is te voet op weg naar het einde van de straat, waar enkele elektrische deelfietsen gestald staan. Cassandra gaat zo’n fiets halen, rijdt de Paddestraat in, haalt twee boodschappentassen leeggoed op bij haar thuis en draaft de weer af, richting glasbol. “Met glas moet ik voorzichtig zijn, want ik heb al een ongelukje gehad op de kasseien”, zegt Cassandra, die te voet gaat met de fiets aan de hand. “Maar mijn boodschappen doe ik al fietsend. Soms tot wel vier zakken. En nu mijn droogkast stuk is, ga ik ook met zakken natte was aan het stuur naar het wassalon.”

“Je moet haar eens zien tsjollen op die kasseien, met opeengestapelde tassen die tot halverwege de baan hangen“, zegt buurvrouw Stephanie vol bewondering, terwijl ze nog steeds probeert haar brommer aan de praat te krijgen zodat ze haar fiets op stal kan houden. “Hey Herman”, roept ze naar de andere buur die buitenkomt. “Brommers, ken jij daar iets van?”

pi_220500938
BELGED _O_

Voorzichtige Red Bull sponsoring, WOUT naar Bora CONFIRMED
pi_220500959
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 april 2026 17:57 schreef DeeBee het volgende:
BELGED _O_

Voorzichtige Red Bull sponsoring, WOUT naar Bora CONFIRMED
Gaan ze dan zijn contract voor het leven afkopen? :D
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 3 april 2026 @ 19:26:43 #233
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_220501454
quote:
Arme Marianne.
;(
pi_220501462
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 april 2026 19:26 schreef Pino112 het volgende:

[..]
;(
Henk Vos, toch wel een van de bekendste vaders van topsporters.
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_220501649
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 april 2026 19:27 schreef mitt het volgende:

[..]
Henk Vos, toch wel een van de bekendste vaders van topsporters.
Henk _O_

https://wielerverhaal.com(...)oemelijk-trots-zijn/
pi_220501662
quote:
Mag niet lezen!
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_220501719
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 april 2026 19:51 schreef mitt het volgende:

[..]
Mag niet lezen!
Ververs eens na het openen van de link ;)
pi_220502742
Welk leugenaar moeten we geloven?

Remco of Patlef?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  vrijdag 3 april 2026 @ 22:16:42 #239
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220502748
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 22:15 schreef Steven184 het volgende:
Welk leugenaar moeten we geloven?

Remco of Patlef?
Patlef, mits genoeg gedronken.
  vrijdag 3 april 2026 @ 22:41:09 #240
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220502889
Trouwens wel mooi dat Larsen ook De Ronde rijdt. Volledig terecht natuurlijk ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')