Niet verkeerd voor een land dat, volgens Trump, 'volledig verslagen' is.quote:Op vrijdag 3 april 2026 09:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[ x ]
Helaas, Trump. Dit gaat echt nog wel even duren.
Het is inderdaad de "normale" burger wereldwijd die moet bloeden voor de idioterie van een paar gestoorde wereldleiders.quote:Op vrijdag 3 april 2026 09:09 schreef AFA2022 het volgende:
Vanuit je veilige zolderkamertje oproepen doen tot het gooien van een kernbom en een totale vernietiging van een volk/land, toe maar...
Wat mij raakt in alles wat er nu speelt, is dat we vergeten wie er echt lijden. In Iran, Rusland, Oekraïne, Israël, Libanon en overal ter wereld leven gewone lieve mensen. Mannen, vrouwen en kinderen die niets met deze conflicten te maken willen hebben. Mensen zoals jij en ik die dromen van een mooie toekomst en die zomaar abrubt wordt afgenomen.
Ik blijft het onbegrijpelijk dat een kleine groep extremistische machthebbers zoveel schade kunnen aanrichten. Complete samenlevingen ontwrichten, terwijl de gewone burger de prijs betaalt.
Als er al zoiets bestaat als rechtvaardigheid, hoop ik dat degenen die bewust dit leed veroorzaken daar ooit rekenschap voor afleggen. Want dit mag nooit als normaal gevonden worden.
Die krijgen vanmiddag weer een briefing voor het paasweekend.quote:Op vrijdag 3 april 2026 10:04 schreef mcmlxiv het volgende:
Waar zijn onze huis-MAGAAS? Ik mis de duiding waarmee de huidige enorme Amerikaanse successen worden toegelicht. Ik mis de toelichting van hoe we nu toch echt richting het doel op pad zijn. Ik mis uitleg over wat vandaag eigenlijk het doel is.
Of zijn onze huis-MAGAAS ook het slachtoffer van bijltjesdag geworden? Toch niet loyaal genoeg geweest?
JD zet deze toon na 2028 nog acht jaar voort hoorquote:Op vrijdag 3 april 2026 09:19 schreef Toefjes het volgende:
Ik denk ook niet dat Trump, Hegseth, Bibi en JD levenslang zullen klaverjassen in Scheveningen.
Die zijn boos dat Trump de schuld krijgt van wat hij heeft gedaan.quote:Op vrijdag 3 april 2026 10:04 schreef mcmlxiv het volgende:
Waar zijn onze huis-MAGAAS? Ik mis de duiding waarmee de huidige enorme Amerikaanse successen worden toegelicht. Ik mis de toelichting van hoe we nu toch echt richting het doel op pad zijn. Ik mis uitleg over wat vandaag eigenlijk het doel is.
Of zijn onze huis-MAGAAS ook het slachtoffer van bijltjesdag geworden? Toch niet loyaal genoeg geweest?
"it's the big bad fake news media Miss Butterfly, I did many great thinks and I even deserved the noble peace price but it's a scam I didn't get it. But its not true, like everything they say is not true, fake media, evil... great evil.. not like me, best President of the greatest and toughest military country the world ever seen. Fakenews Media, like the rigged Elections"quote:Op vrijdag 3 april 2026 09:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[ x ]
Helaas, Trump. Dit gaat echt nog wel even duren.
Het is een patroon dat zich keer op keer herhaalt: Hitler dacht dat hij de Sovjet-Unie binnen korte tijd kon breken, Poetin dacht hetzelfde over Oekraïne en misrekenede zich volledig, en ook Donald Trump en zijn naaste consorten raakten verblind door euforie over het succes in Venezuela nadat de Venezolaanse president Nicolas Maduro door Amerikaanse troepen was uitgeschakeld en de VS daar de macht consolideerde.quote:Op vrijdag 3 april 2026 08:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik had er in het begin al weinig vertrouwen in, maar hoe langer het duurt hoe meer ik me begin af te vragen waar ze nou eigenlijk mee bezig zijn. Is er wel doel, zit er wel iemand aan het stuur, of doen ze maar wat? Wat is het plan?
Iran heeft zich hier natuurlijk jaren op voorbereid en er zal veel ondergronds zijn opgeslagen waar de Mossad of de Amerikanen geen weet van hebben. Wellicht heeft Iran zich alleen vergist in het eerste moment waar alle leiders bij elkaar zaten.quote:Op vrijdag 3 april 2026 08:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik had er in het begin al weinig vertrouwen in, maar hoe langer het duurt hoe meer ik me begin af te vragen waar ze nou eigenlijk mee bezig zijn. Is er wel doel, zit er wel iemand aan het stuur, of doen ze maar wat? Wat is het plan?
Die etter en vieze pus die daar is, heeft de hele wereld last van.quote:Op vrijdag 3 april 2026 01:18 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat hele gebied kan gewoon worden genegeerd. Er valt geen enkele oplossing voor te bieden. Daar hoeven wij geen mensenlevens aan op te offeren, of miljoenen euro's dan wel dollars in te steken. Zinloos.
En in onze eigen regio moeten mensen, van welke gezindte dan ook, zich gewoon aan onze wetten houden, en daarop moet worden gehandhaafd en, bij overtredingen van welke aard dan ook, met voldoende bewijsmateriaal worden berecht. Dat onderschijt ons van vele andere landen of regio's in de wereld.
Of ik het zelf nou leutig zou vinden of niet: vrijheid van godsdienst is in onze democratie en in onze grondwet vastgelegd.
Het gelul van mo's deathcult slaat helemaal nergens op, de meerderheid van (al dan niet 'ware') moslims heeft helemaal geen behoefte aan gewelddadig gelazer.
Het is altijd de luide, extreme minderheid die de toon zet. De grote meerderheid wil gewoon een fijn leven met zo weinig mogelijk conflicten.quote:Op vrijdag 3 april 2026 10:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die etter en vieze pus die daar is, heeft de hele wereld last van.
En over die vermeende meerderheid die er niks van moet hebben? Die heb ik nog nooit gezien, ik heb ze alleen zien feesten na grote aanslagen en zien huichelen met is toen ze een kalifaat aan het oprichten waren.
Als jij een gematigde moslim bent, ben je welkom idd. Alleen dat zijn er zo weinig.
Ja, als we daar vanuit moeten gaan dan kun je ook stellen dat 80% PVV'er is als je X als maatstaf neemt.quote:Op vrijdag 3 april 2026 10:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het is altijd de luide, extreme minderheid die de toon zet. De grote meerderheid wil gewoon een fijn leven met zo weinig mogelijk conflicten.
Dat klinkt als een Oost-Indische medische aandoening aan het gezichtsvermogen.quote:Op vrijdag 3 april 2026 10:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En over die vermeende meerderheid die er niks van moet hebben? Die heb ik nog nooit gezien, ik heb ze alleen zien feesten na grote aanslagen en zien huichelen met is toen ze een kalifaat aan het oprichten waren.
[...]
Ik woon in een zogenaamde gemengde wijk. In een straat met nogal wat 'import' en hoofddoekjes.quote:Op vrijdag 3 april 2026 10:35 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, als we daar vanuit moeten gaan dan kun je ook stellen dat 80% PVV'er is als je X als maatstaf neemt.
quote:Op donderdag 2 april 2026 19:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het ergste vind ik nog die opmerking over de gebombardeerde meisjesschool:”Nu is ze het dragen van een hoofddoekje later bespaard gebleven “
De mens is historisch gezien zeer ontvankelijk voor genocidale impulsen. Ik ben allerminst verbaast. Het is naïef om blind te vertrouwen op de retoriek van mensenrechten: deze worden vaak ingezet als dekmantel voor politieke of economische doeleinden. In het verleden werd het argument van een beschavingsmissie (civilizing mission) gebruikt om kolonialisme en oorlog te rechtvaardigen, zoals zichtbaar was in het Europese koloniale tijdperk in Afrika en Azië. Tegenwoordig wordt een soortgelijke dynamiek zichtbaar wanneer mensenrechten als excuus worden gebruikt voor interventies of economische exploitatie, vaak verpakt als humanitaire of morele verplichting.quote:Op donderdag 2 april 2026 19:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
En dan nog het argument gebruiken van de arme betogers die neergemaaid zijn.
Er zijn altijd autochtonen die zich ver verheven voelen ze dat flink duidelijk willen maken.quote:Op vrijdag 3 april 2026 10:44 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik woon in een zogenaamde gemengde wijk. In een straat met nogal wat 'import' en hoofddoekjes.
De meeste overlast komt nochtans van het superieure witte ras.
Tuig.
Populisten moedigen dat superioriteitsgevoel aan.quote:Op vrijdag 3 april 2026 10:49 schreef Peppert het volgende:
[..]
De mens is historisch gezien zeer ontvankelijk voor genocidale impulsen. Ik ben allerminst verbaast. Het is naïef om blind te vertrouwen op de retoriek van mensenrechten: deze worden vaak ingezet als dekmantel voor politieke of economische doeleinden. In het verleden werd het argument van een beschavingsmissie (civilizing mission) gebruikt om kolonialisme en oorlog te rechtvaardigen, zoals zichtbaar was in het Europese koloniale tijdperk in Afrika en Azië. Tegenwoordig wordt een soortgelijke dynamiek zichtbaar wanneer mensenrechten als excuus worden gebruikt voor interventies of economische exploitatie, vaak verpakt als humanitaire of morele verplichting.
Het misbruik van liberale idealen is niet beperkt tot politici, journalisten en denktankers: ook de gewone burger laat zich hier in mee slepen. Dehumanisering speelt ook een cruciale rol: zodra een groep mensen wordt voorgesteld als minderwaardig, gevaarlijk of ongelijkwaardig, wordt het veel makkelijker om hun leed te negeren of actief toe te brengen.
Kortom, zowel historisch als psychologisch gezien is de menselijke neiging tot geweld en systematische onderdrukking groot. Woorden zoals mensenrechten of beschaving dienen vaak eerder als legitimatie voor machtspolitiek dan als daadwerkelijke morele richtlijnen. Wie hier niet kritisch naar bekijkt, herhaalt historische patronen van kolonialisme, imperialisme en genocidaal gedrag.
Zou wel mooi zijn.quote:Op vrijdag 3 april 2026 10:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Weer geruchten over een straaljager van de VS die neergehaald zou zijn. Maarja meeste zijn Iraanse bronnen dus met een korrel zout nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |