abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220505493
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 13:19 schreef Gia het volgende:
Het is mogelijk dat een homofiele jongen wordt buitengesloten op het schoolplein vanwege zijn geaardheid.
Maar hetzelfde geldt voor het meisje met de bril, of de buitenboord beugel.
Of de jongen met flink overgewicht.
Of de jongen met het rode haar en de sproeten.
Klopt, en scholen zijn tegenwoordig erop gericht dat kinderen leren dat niet iedereen hetzelfde is en dat je elkaar kunt accepteren hoe die is.

quote:
Die zoeken elkaar wel op en sluiten ook vriendschappen voor het leven.
Of plegen zelfmoord, zoals in het verleden wel gebeurde toen het nog normaal op scholen was dat iemand die anders is wordt buitengesloten, gepest, in elkaar geslagen etc.

En dan doel ik geeneens op geaardheid als reden tot uitsluiting.

quote:
En als ze volwassen zijn, komen ze die pesters tegen die helemaal niks hebben bereikt in hun leven terwijl zij gelukkig zijn in de liefde, of getrouwd met een leuk gezin en een mooie carriere.
Nope, zo werkt dat in het echte leven niet.

quote:
De middelbare school is maar een hele korte, maar belangrijke fase in het leven van kinderen. Waarom zo nodig proberen om er overal bij te horen, terwijl de popi kids je niet willen. Jou niet, die sproetekop niet, die dikke niet, die brillemuis niet en beugelbekkie ook niet. Ga niet lopen drammen dat dit fout is en moet veranderen. Het verandert niet!! En je kunt kinderen niet dwingen vriendschappen te sluiten met mensen waarmee ze dat niet willen.
Je hebt het steeds over de popi kids.

Terwijl het daar niet om gaat.

Dit gaat niet om bij het populairste jongetje van de klas te willen horen, maar om uitsluiting van iemand door de klas.
Vanwege een bepaald kenmerk.

En dan kom jij met het romantische beeld dat degenen die uitgesloten worden dan gewoon bij elkaar komen en succesvoller worden dan alle andere kinderen...

Wat ik me dan afvraag: waarom moet van het kind met een beugel, die ook zijn seksualiteit en de liefde aan het ontdekken is, dan wel de klasgenoot met een homoseksuele geaardheid accepteren, terwijl de rest van de klas daar volgens jou niet mee geconfronteerd moet worden omdat die druk bezig zijn hun heteroseksualiteit te ontdekken?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220505735
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 13:03 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Wat vind je trouwens van pedoseksuelen?
Moet daar ook acceptatie voor zijn eigenlijk?
Ah, nu vergelijk je homoseksuelen met pedoseksuelen?
pi_220505761
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 14:10 schreef Wantie het volgende:
Ja, de vorige vergelijking vond je blijkbaar niet passen.
Dus nu vergelijk ik op dezelfde basis, namelijk geaardheid.

Waarom vind je dat een vreemde vergelijking dan?
pi_220505901
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 14:17 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Ja, de vorige vergelijking vond je blijkbaar niet passen.
Dus nu vergelijk ik op dezelfde basis, namelijk geaardheid.

Waarom vind je dat een vreemde vergelijking dan?
Een pedoseksueel is een praktiserende pedofiel.

Seksueel contact met een minderjarige is een ernstig misdrijf.

Jij trekt dat gelijk aan homoseksualiteit?
pi_220505973
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 14:29 schreef Wantie het volgende:

Seksueel contact met een minderjarige is een ernstig misdrijf.

Jij trekt dat gelijk aan homoseksualiteit?
Fair enough, wist niet dat het gelijk stond aan handelen ernaar. My bad.
Schalen we het iets af. Voor pedofilie zou wel acceptatie moeten zijn? Of krijgen we dan weer de "hier trap ik niet in" reactie?
pi_220506024
quote:
7s.gif Op donderdag 2 april 2026 15:20 schreef the-eye het volgende:

[..]
Schei's uit. Je bent 13,14,15,16 en je hebt nog niks bereikt en je bezit nog niks. Het enige wat je hebt is je reputatie en die ga je dan niet te grabbel gooien voor de deugboogjes van anderen
reputatie :')
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_220506203
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 14:44 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Fair enough, wist niet dat het gelijk stond aan handelen ernaar. My bad.
Schalen we het iets af. Voor pedofilie zou wel acceptatie moeten zijn? Of krijgen we dan weer de "hier trap ik niet in" reactie?
Laat ik het omdraaien:
Wat voor samenleving heeft jouw voorkeur:

1-
Een samenleving waarin pedofilie is geaccepteerd en mensen met pedofiele gevoelens gewoon mee kunnen draaien in de samenleving, zichtbaar zijn voor hun omgeving en toegang hebben tot therapie en andere mogelijkheden ter voorkoming dat ze praktiserend worden.

2-
Een maatschappij waarin pedofiel volstrekt onacceptabel is en pedofielen een verborgen bestaan leven om te voorkomen dat ze buiten de samenleving worden geplaatst. Met als gevolg dat ze onzichtbaar zijn en geen ondersteuning krijgen ter voorkoming dat ze over de schreef gaan.

Van die laatste kennen we helaas vele voorbeelden uit de jeugdzorg, kinderopvang, katholieke kerk, binnen familiekringen, etc.

En die eerste is een utopie.
Want het stigma op pedofilie is enorm groot.
En terecht, want het hoeft maar 1 x fout te gaan, ondanks alle voorzorgsmaatregelen, en de schade aan het slachtoffer is niet te overzien.

Dat maakt dat er geen vergelijking te maken is met homofiele en homoseksualiteit.
Omdat het daarbij gaat om 2 consensuele personen die allebei door hun geaardheid en voorkeur tot elkaar zijn aangetrokken.
  zaterdag 4 april 2026 @ 15:51:20 #233
3542 Gia
User under construction
pi_220506302
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 13:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, en scholen zijn tegenwoordig erop gericht dat kinderen leren dat niet iedereen hetzelfde is en dat je elkaar kunt accepteren hoe die is.
[..]
Eerder tolereren, als in: je mag ze niet uitschelden. Bij accepteren heb ik meer het gevoel dat je er vrienden mee moet worden.
quote:
Of plegen zelfmoord, zoals in het verleden wel gebeurde toen het nog normaal op scholen was dat iemand die anders is wordt buitengesloten, gepest, in elkaar geslagen etc.

En dan doel ik geeneens op geaardheid als reden tot uitsluiting.
[..]
Ja, kwam voor, maar hoe is dat het probleem van mensen die daar part noch deel aan hebben?
quote:
Nope, zo werkt dat in het echte leven niet.
[..]
Je hebt het steeds over de popi kids.
De popi kids zijn waarschijnlijk diegenen die dit zebrapad hebben gebombardeerd tot homo-herkenningspad. Zij houden in de gaten of en wie erover heen fietst.
quote:
Terwijl het daar niet om gaat.

Dit gaat niet om bij het populairste jongetje van de klas te willen horen, maar om uitsluiting van iemand door de klas.
Vanwege een bepaald kenmerk.
Uitsluiting waarvan? Waar wil je dan bijhoren?
quote:
En dan kom jij met het romantische beeld dat degenen die uitgesloten worden dan gewoon bij elkaar komen en succesvoller worden dan alle andere kinderen...
Ik ben 62 en heb al meerdere bevestigingen hiervan. Ex-klasgenoten die vroeger tot de populaire kliek horen, die verslaafd zijn geweest, overleden ook, kinderen van meerdere mannen hebben en niet de fraaiste mannen, aan lager wal geraakt en twee hebben zelfmoord gepleegd.
quote:
Wat ik me dan afvraag: waarom moet van het kind met een beugel, die ook zijn seksualiteit en de liefde aan het ontdekken is, dan wel de klasgenoot met een homoseksuele geaardheid accepteren, terwijl de rest van de klas daar volgens jou niet mee geconfronteerd moet worden omdat die druk bezig zijn hun heteroseksualiteit te ontdekken?
Huh?? Dat zeg ik niet. Het kan! Vaak vinden de 'kneusjes' van de klas elkaar. En ook die zouden de homo kunnen buitensluiten. Zoals ik zeg, je kunt mensen niet dwingen vrienden te worden met iemand die ze niet als vriend willen, om welke reden dan ook. Ook als de reden homofobie is.

Maar ik vraag me nog steeds wel af waar homo's dan van worden buitengesloten.
pi_220506308
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 14:29 schreef Wantie het volgende:
Niet helemaal. ;)

Ik krijg waarschijnlijk weer half Fok! over me heen, maar het overgrote deel van alle pedofielen is niet pedoseksueel en het overgrote deel van alle pedoseksuelen is niet pedofiel, maar "gelegenheidspleger" (vergrijpt zich niet aan prepuberalen vanwege een seksuele voorkeur, maar bv. door drank- en relatieproblemen; in deze groep vinden we vrijwel alle recidive en delicten met zwaar lichamelijk letsel) of "antisociale pleger" (voorbeeld: Dutroux).

Van pedofielen die tot pedoseksualiteit vervallen zou overigens ± de helft van alle delicten kunnen worden voorkomen als de daders tijdig hulp hadden durven zoeken.
  Forum Admin zaterdag 4 april 2026 @ 16:06:33 #235
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220506385
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 10:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Nou als een stel kinderen zich door een stukje gekleurde straat zo geïntimideerd voelen kunnen we objectief concluderen dat er wel degelijk effect is. Of het nut heeft om de acceptatie van niet hetero mensen te verbeteren is de vraag. Het toont wel duidelijk aan dat er nog steeds een groot onbegrip voor niet hetereo mensen is, zelfs bij hoger opgeleide kinderen.
Dat weet ik, maar die groep mensen gaat iets anders dan heteroseksualiteit toch niet accepteren en de mensen die daar niet als een holenmens over denken hoef je ook niet te overtuigen met een zebrapad.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 4 april 2026 @ 16:10:27 #236
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220506418
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 16:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat weet ik, maar die groep mensen gaat iets anders dan heteroseksualiteit toch niet accepteren en de mensen die daar niet als een holenmens over denken hoef je ook niet te overtuigen met een zebrapad.
Hoe dan?

Betere voorlichting van huis uit? Helaas gaat dat niet werken, want de ouders zijn vaak ook stellig in hun mening.
Betere voorlichting op scholen? Ja, maak het bespreekbaar.
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
pi_220506743
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 16:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het regenboog is niet ter bevordering van de acceptatie.
Maar ter bevestiging.
pi_220506749
quote:
4s.gif Op zaterdag 4 april 2026 16:10 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Hoe dan?

Betere voorlichting van huis uit? Helaas gaat dat niet werken, want de ouders zijn vaak ook stellig in hun mening.
Betere voorlichting op scholen? Ja, maak het bespreekbaar.
De lentekriebels zijn daarvoor bedoeld.
  Forum Admin zaterdag 4 april 2026 @ 16:58:38 #239
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220506806
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 16:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het regenboog is niet ter bevordering van de acceptatie.
Maar ter bevestiging.
Ook daar doet het gewoon niks. Er zijn imo veel betere manieren om te laten zien dat mensen uit die groep er bij horen dan een onduidelijke verkeersaanwijzing. Nogmaals, hoeveel mensen uit de lhbti gemeenschap ken jij die zich bevestigd voelen door een zebrapad? Zoiets komt voort uit je leven kunnen leiden zoals jij dat wil zonder dat je beoordeeld wordt op je uiterlijk, geslacht of seksualiteit. Wat heeft een zebrapad daar mee van doen?

Wat over blijft (en dat is voor mij de hoofdreden) is dat ze in het verkeer meer verwarring dan duidelijkheid scheppen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 4 april 2026 @ 17:02:11 #240
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220506830
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 15:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Witte school dus de ophef zal beperkt blijven.
Is dit een witte school dan? En waarom zou de ophef dan beperkt blijven?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220506881
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 16:58 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ook daar doet het gewoon niks. Er zijn imo veel betere manieren om te laten zien dat mensen uit die groep er bij horen dan een onduidelijke verkeersaanwijzing. Nogmaals, hoeveel mensen uit de lhbti gemeenschap ken jij die zich bevestigd voelen door een zebrapad? Zoiets komt voort uit je leven kunnen leiden zoals jij dat wil zonder dat je beoordeeld wordt op je uiterlijk, geslacht of seksualiteit. Wat heeft een zebrapad daar mee van doen?

Wat over blijft (en dat is voor mij de hoofdreden) is dat ze in het verkeer meer verwarring dan duidelijkheid scheppen.
Als zebrapad is inderdaad een verkeerde keuze.
Ik ken wel mensen die zich door dit soort uitingen gesterkt voelen in hun vrijheid in Nederland.
Die hebben in de meeste gevallen anders meegemaakt.
pi_220506910
Zet maar een regenboog op elk eurobiljet. heerlijk. Kijken of ze dat ook weigeren.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_220507000
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 april 2026 17:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Is dit een witte school dan? En waarom zou de ophef dan beperkt blijven?
Ja het is een witte school en geen ophef omdat dit niet helpt bij het narratief dat homofobie tegenwoordig vooral van moslims komt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_220507464
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 14:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is nog niet zo heel lang geleden dat homo’s en pedo’s naast elkaar in hetzelfde verdomhoekje zaten hè ;)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_220507503
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 18:26 schreef r_one het volgende:

[..]
Het is nog niet zo heel lang geleden dat homo’s en pedo’s naast elkaar in hetzelfde verdomhoekje zaten hè ;)
En sommige landen zitten ze dat nog steeds.
Homoseksualiteit vervolgen is eenvoudiger als je het koppelt strafbare gedragingen.
pi_220507510
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 13:03 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Wat vind je trouwens van pedoseksuelen?
Moet daar ook acceptatie voor zijn eigenlijk?
Nee. Nooit!

Pedofielen ligt wat genuanceerder. ‘t Is maar net wat je van die mensen acceptabel vindt. Uitbannen kun je ze niet, ze bestaan. Dat mag. Maar daar houdt het ook zo’n beetje wel mee op.

Ze krijgen in elk geval geen zebrapad :')
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_220507520
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 18:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
En sommige landen zitten ze dat nog steeds.
Homoseksualiteit vervolgen is eenvoudiger als je het koppelt strafbare gedragingen.
Wat wil je nou bereiken met deze post?

We hebben het toch over Nederland en een Nederlands zebrapad?
.
pi_220507524
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 18:26 schreef r_one het volgende:

[..]
Die komieken/lolbroeken nemen toch de vrijheid om zich te uiten over hun seksuele voorkeur? En als men het daar niet over wil hebben wordt men weggezet als irrationeel angstig.
pi_220507558
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 18:33 schreef r_one het volgende:

[..]
Wat wil je nou bereiken met deze post?

We hebben het toch over Nederland en een Nederlands zebrapad?
Was het weer tegen je zere enkel?
pi_220507562
Wat een wereld :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')