abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220493218
quote:
7s.gif Op donderdag 2 april 2026 16:57 schreef HSG het volgende:

[..]
Slim van Iran. Nu moet je als Europa keuzes maken.
Ik zie Europa niet militaire inzet overwegen, dus diplomatie gebruiken lijkt me de enige optie.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_220493220
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:05 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik zie Europa niet militaire inzet overwegen, dus diplomatie gebruiken lijkt me de enige optie.
Ja maar dan gaat Turmp stampvoeten.
Corporate translator
  donderdag 2 april 2026 @ 17:07:12 #253
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220493228
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:03 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
De hele oorlog druist tegen internationaal recht in dus wat dat betreft boeit het niet wat het internationaal recht er van vind.

Iran valt al schepen aan, ga je daar tussen liggen wordt je ook aangevallen en ben je onderdeel van de oorlog. Het is verder geen hogere wiskunde ofzo.
En stel dat bv een Nederlands fregat geraakt wordt gaat dat gewoon politieke zelfmoord betekenen voor de politicus die aan het roer staat. Gaat dus gewoon niet gebeuren. Trump en bibi mogen zelf hun rotzooi opruimen.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_220493232
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
In internationaal water, zeker wel.
Maar daar is hier geen sprake van.
Die volledige straat valt niet binnen hun territoriale wateren. Mochten ze willen.
blablablabla
pi_220493233
quote:
7s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:06 schreef HSG het volgende:

[..]
Ja maar dan gaat Turmp stampvoeten.
Laat die kutkleuter lekker stampvoeten en met ketchup smijten in z'n ballroom.
pi_220493239
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:09 schreef Barbusse het volgende:

[..]
En wij straks lekker 4 euro betalen voor een liter benzine. Kijken wie er gaan stampvoeten.
blablablabla
pi_220493249
quote:
10s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:10 schreef Elan het volgende:

[..]
En wij straks lekker 4 euro betalen voor een liter benzine. Kijken wie er gaan stampvoeten.
Ik ga harder stampvoeten als er Nederlandse zeelui sneuvelen voor een oorlog die gestart is door die kutkleuter zonder enig plan.
pi_220493251
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:09 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Mee eens. maar durft de leiding van EU dat wel of gaan ze met knikkende knietjes naar Trump luisteren.
Corporate translator
pi_220493255
quote:
10s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:10 schreef Elan het volgende:

[..]
Iran moet gewoon doorkunnen gaan met Rusland helpen en terroristen bewapenen. Als er maar niets teruggedaan aan wordt, want dat is tegen het internationaal recht en dan heeft Iran het recht alles en iedereen in de regio te beschieten. Allemaal de schuld van Amerika dat de prijs omhoog gaat.
pi_220493256
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:09 schreef Elan het volgende:

[..]
Die volledige straat valt niet binnen hun territoriale wateren.
[ afbeelding ]
Ja, theoretisch kun je die schepen beschermen. In de praktijk is er met een honkbalknuppel een wespennest aan gort geslagen, en die wespen krijg je niet terug hun nest in.

Trump en Netanyahu zullen hier met de billen bloot moeten en door moeten pakken, wat waarschijnlijk een grondoperatie gaat betekenen. Ik ben bang dat Irak een klein voorproefje was voor wat hier komen gaat. Iran is voorbereid en klaar voor 't gevecht.

Zoals ik al vaker heb gezegd, de manier waarop ze dit gestart hebben is echt een slecht idee geweest. De manier waarop ze dit nu vrijwel constant aanpakken is een nog slechter idee. Het is tijd dat de volwassenen in de VS op staan en dit op een intelligentere manier op gaan pakken.
pi_220493258
quote:
7s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:13 schreef HSG het volgende:

[..]
Mee eens. maar durft de leiding van EU dat wel of gaan ze met knikkende knietjes naar Trump luisteren.
EU is nog veel banger voor oorlog, dus die gaan echt niets doen.
pi_220493264
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:13 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Iran moet gewoon doorkunnen gaan met Rusland helpen en terroristen bewapenen. Als er maar niets teruggedaan aan wordt, want dat is tegen het internationaal recht en dan heeft Iran het recht alles en iedereen in de regio te beschieten. Allemaal de schuld van Amerika dat de prijs omhoog gaat.
Je vergeet anti-semiet, anti-westers en moslimknuffelaar in je post te noemen. Wel goed te weten dat de peuterspeelzaal uit is, dan zal ik mijn zoon ook maar op gaan halen. Dank voor je inhoudelijke post dus ^O^
pi_220493267
quote:
7s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:13 schreef HSG het volgende:

[..]
Als ik de reacties van o.a. Spanje, Frankrijk en Italië zo meekreeg blijft het bij meewarig aanhoren.
pi_220493269
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:15 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Als ik de reacties van o.a. Spanje, Frankrijk en Italië zo meekreeg blijft het bij meewarig aanhoren.
Nog maar een maand of 30, dan zijn we hopelijk van die idioot af en hebben we misschien de VS weer terug als bondgenoot.
pi_220493280
quote:
10s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:09 schreef Elan het volgende:

[..]
Die volledige straat valt niet binnen hun territoriale wateren. Mochten ze willen.
[ afbeelding ]
De scheepvaartroute ligt er wel deels in.
pi_220493281
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:16 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Nog maar een maand of 30, dan zijn we hopelijk van die idioot af en hebben we misschien de VS weer terug als bondgenoot.
Het gaat wel wat langer duren voordat de relatie met de rest van de wereld voor de US weer enigszins genormaliseerd is vrees ik.
pi_220493286
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:15 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Je vergeet anti-semiet, anti-westers en moslimknuffelaar in je post te noemen. Wel goed te weten dat de peuterspeelzaal uit is, dan zal ik mijn zoon ook maar op gaan halen. Dank voor je inhoudelijke post dus ^O^
Beetje overdreven reactie. Ik heb nog geen realistische reactie gehad op wat er dan met Iran gedaan moet worden en waarom het allemaal maar okee is dat ze overal terroristen steunen. En alleen maar zeggen dat het niet okee is, is geen oplossing.
pi_220493295
De A10's warthogs zijn inmiddels vanuit het VK onderweg naar het midden Oosten. Morgen of overmorgen zou dan het grondoffensief kunnen beginnen denk ik.
pi_220493335
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De scheepvaartroute ligt er wel deels in.
Wellicht overwegen een nieuwe route te openen, soort Panama kanaal. Leuke klus voor Boskalis en goed voor de economie :7
blablablabla
  donderdag 2 april 2026 @ 17:29:13 #271
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220493344
quote:
15s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:19 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Het gaat wel wat langer duren voordat de relatie met de rest van de wereld voor de US weer enigszins genormaliseerd is vrees ik.
Maar helemaal zoals het was zal het niet meer worden.
We zullen ze nooit meer volledig kunnen vertrouwen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220493345
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De A10's warthogs zijn inmiddels vanuit het VK onderweg naar het midden Oosten. Morgen of overmorgen zou dan het grondoffensief kunnen beginnen denk ik.
Zal wel in Irak zijn. Daar zijn ze toch al lekker bezig met die A10's.
blablablabla
pi_220493355
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:19 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Beetje overdreven reactie. Ik heb nog geen realistische reactie gehad op wat er dan met Iran gedaan moet worden en waarom het allemaal maar okee is dat ze overal terroristen steunen. En alleen maar zeggen dat het niet okee is, is geen oplossing.
Dit is de reden waarom de reactie niet overdreven was. Je plaatst (zoals je wel vaker doet) iedereen die het niet eens is op dezelfde voet als supporters van Iran of terroristen.

Dat soort retoriek past maar één soort reactie op, zoals ik deed.
pi_220493364
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:30 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dit is de reden waarom de reactie niet overdreven was. Je plaatst (zoals je wel vaker doet) iedereen die het niet eens is op dezelfde voet als supporters van Iran of terroristen.

Dat soort retoriek past maar één soort reactie op, zoals ik deed.
Nee hoor, ik vind het alleen raar dat Iran maar ongestraft Rusland en allerlei terreurgroepen mag blijven steunen en je hoort niemand. Maar als er dan wat aan gedaan wordt, dan is de wereld te klein. Lief onschuldig Iran wordt zonder reden aangevallen.
pi_220493368
Als kennelijk 7 miljoen Iraniërs bereid zijn te vechten dan steunen ze het regime toch wel degelijk lijkt me. Het idee van De Amerikanen om een soort revolutie te ontketenen kan de prullenbak in. Samen met de rest van het plan. Voor zover er überhaupt een plan was.
blablablabla
pi_220493373
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:32 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Nee hoor, ik vind het alleen raar dat Iran maar ongestraft Rusland en allerlei terreurgroepen mag blijven steunen en je hoort niemand. Maar als er dan wat aan gedaan wordt, dan is de wereld te klein. Lief onschuldig Iran wordt zonder reden aangevallen.
Je moet die mensen inderdaad gewoon rustig de tijd geven om aan hun kernbom te werken en Israël van de kaart te vegen zoals ze al decennialang van plan zijn.
blablablabla
pi_220493392
Oh ja, die kernbom. Waar al een diplomatieke overeenkomst over was die door die kutkleuter door de plee gespoeld was. Dat is een reden om Iran te euthaniseren.
pi_220493394
quote:
9s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:34 schreef Elan het volgende:

[..]
Je moet die mensen inderdaad gewoon rustig de tijd geven om aan hun kernbom te werken en Israël van de kaart te vegen zoals ze al decennialang van plan zijn.
Da's heul niet waar, die reactoren onder de grond waar ze uranium verrijken tot 60%, ver boven wat nodig is voor energieopwekking doen ze gewoon voor de lol en heul niet voor een bom.
pi_220493396
quote:

[..]
Misschien had trump eerst een echt plan moeten bedenken, en dan tot actie over te gaan. Bondgenoten smeden enzo.

De echte wereld is niet zoals de vastgoedmarkt. ik hoop oh kut te duur, nou ik wacht rustig dan komt alles wel goed, weet je ik verhoog de huur ff.

Een goed plan kost nooit te veel tijd. Er Waren geen enkele urgente reden waarom die aanval perse op dat moment moest gebeuren. Sterker nog Trump heeft dit nooit kunnen uitleggen. Hij had de boel half jaar geleden nog plat gebombardeerd zogenaamd En het was vooral Trump die wilde handelen, Israel wilde in eerste instantie wachten en had het als what if scenario liggen.

Dus waarom moest iets kapot gebombadeerd worden wat een half jaar gleeden nog vernietigd was, volgens Trump?
pi_220493398
quote:
9s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:37 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Da's heul niet waar, die reactoren onder de grond waar ze uranium verrijken tot 60%, ver boven wat nodig is voor energieopwekking doen ze gewoon voor de lol en heul niet voor een bom.
Hebben ze die al gevonden?
Of liggen die opgeslagen naast de WMD van Irak?
pi_220493400
Nog effe volhouden jongons. De hoofddoekjes mogen nu bijna écht af. :')
twitter
pi_220493420
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:38 schreef Since2003 het volgende:
Nog effe volhouden jongons. De hoofddoekjes mogen nu bijna écht af. :')
[ x ]
Die laffe zandhazen zullen daar wel raketten en drones aan het maken zijn geweest. Zoals Hamas terroristen verborg in hun ziekenhuizen. Om vervolgens te janken als er bommen op gegooid werden.
blablablabla
pi_220493424
quote:

[..]
Niemand heeft het over ongestraft. Wel over proportionaliteit.

"Iran terug het stenen tijdperk in bombarderen" is dat niet.
pi_220493450
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:37 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Misschien had trump eerst een echt plan moeten bedenken, en dan tot actie over te gaan. Bondgenoten smeden enzo.

De echte wereld is niet zoals de vastgoedmarkt. ik hoop oh kut te duur, nou ik wacht rustig dan komt alles wel goed, weet je ik verhoog de huur ff.

Een goed plan kost nooit te veel tijd. Er Waren geen enkele urgente reden waarom die aanval perse op dat moment moest gebeuren. Sterker nog Trump heeft dit nooit kunnen uitleggen. Hij had de boel half jaar geleden nog plat gebombardeerd zogenaamd En het was vooral Trump die wilde handelen, Israel wilde in eerste instantie wachten en had het als what if scenario liggen.

Dus waarom moest iets kapot gebombadeerd worden wat een half jaar gleeden nog vernietigd was, volgens Trump?
Ik ben het zeker met je eens dat er weinig planning is in de aanval. En dat is oerdom. Waarschijnlijk is het allemaal gerushed omdat hij wilde helpen met de opstand + afleiden van Epstein files.

Als Iran gewoon kapt met dat atoomprogramma en terreurgroepen steunen dan lijkt mij dat de aanvallen ook stoppen. Zo niet, dan kom ik ook in het pro-Iran groepje, lol.

En Trump overdrijft altijd. Dus waarschijnlijk ook hoe vernietigd alles was.
pi_220493456
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:41 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Als een land constant loopt te schreeuwen dat ze Israel van de map willen vegen, waarom is het dan erger om eens terug te roepen om ze terug de steentijd in te bombarderen?
pi_220493457
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:41 schreef Elan het volgende:

[..]
Die laffe zandhazen zullen daar wel raketten en drones aan het maken zijn geweest. Zoals Hamas terroristen verborg in hun ziekenhuizen. Om vervolgens te janken als er bommen op gegooid werden.
Zand vind je vooral aan de Arabische kant van de golf hoor 😂
pi_220493462
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:41 schreef beefkeek het volgende:

[..]

EU proportionaliteit is het equivalent van niets doen en hopen dat problemen vanzelf over waaien.
blablablabla
pi_220493475
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:45 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Als een land constant loopt te schreeuwen dat ze Israel van de map willen vegen, waarom is het dan erger om eens terug te roepen om ze terug de steentijd in te bombarderen?
Waar heb ik het over erger?
pi_220493477
Volgens Elan moet je met kernbommen voorkomen dat Iran kernbommen gaat rondstrooien.
Niet dat die dreiging er ooit echt was.

De kans op een kernbom is de afgelopen paar weken een stuk groter geworden, en niet van Iraanse zijde kan ik mededelen.
pi_220493511
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:48 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Waar heb ik het over erger?
Je zegt dat het qua proportionaliteit erger is om te roepen een land de steentijd in de bombarderen dan te roepen om een land van de kaart te vegen.
pi_220493512
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_220493529
quote:
7s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:48 schreef koemleit het volgende:
Volgens Elan moet je met kernbommen voorkomen dat Iran kernbommen gaat rondstrooien.
Niet dat die dreiging er ooit echt was.

De kans op een kernbom is de afgelopen paar weken een stuk groter geworden, en niet van Iraanse zijde kan ik mededelen.
Derde en laatste keer. Kernbommen geven teveel troep. Ik zou het het eerst met clusterbommen proberen.
Voordat je weer over inhumane oplossingen begint laten we niet vergeten dat deze mensen drones verpatsten aan Rusland om terreur mee te zaaien over Kiev en daar onschuldige burgers te doden.

Ik geef geen zak om Iran.
blablablabla
pi_220493535
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:50 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Je zegt dat het qua proportionaliteit erger is om te roepen een land de steentijd in de bombarderen dan te roepen om een land van de kaart te vegen.
eh nee, dat is niet wat ik zei.

Je moet het toch met me eens zijn dat er wel een flink verschil is tussen roepen dat je een land van de kaart wil vegen en wat er nu gaande is?
pi_220493541
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:53 schreef Elan het volgende:

[..]
Derde en laatste keer. Kernbommen geven teveel troep. Ik zou het het eerst met clusterbommen proberen.
Voordat je weer over inhumane oplossingen begint laten we niet vergeten dat deze mensen drones verpatsten aan Rusland om terreur mee te zaaien over Kiev en daar onschuldige burgers te doden.

Ik geef geen zak om Iran.
Extremist gonna extremist.
pi_220493550
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:54 schreef beefkeek het volgende:

[..]
eh nee, dat is niet wat ik zei.

Je moet het toch met me eens zijn dat er wel een flink verschil is tussen roepen dat je een land van de kaart wil vegen en wat er nu gaande is?
Het enige verschil is dat Israel wel heeft geinvesteerd in luchtverdediging en macht. Laten we wel wezen, als Iran de macht had van Israel en Amerika en andersom, dan was Israel er echt niet meer.
pi_220493555
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:54 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Extremist gonna extremist.
:)
Vuur met vuur bestrijden
blablablabla
pi_220493562
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:55 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Het enige verschil is dat Israel wel heeft geinvesteerd in luchtverdediging en macht. Laten we wel wezen, als Iran de macht had van Israel en Amerika en andersom, dan was Israel er echt niet meer.
Als Iran de macht had van Israël en Amerika en andersom zag de hele wereld er anders uit. Maar dat is niet zo, en op 't moment vallen er (aan alle kanten) onschuldige slachtoffers. In Israël, in Dubai, in Qatar, in Koeweit, in Irak, in Iran, overal.

Dus nogmaals de vraag: Is de manier waarop de VS en Israël nu reageren proportioneel op de dreiging die er lag?
pi_220493573
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:57 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Als Iran de macht had van Israël en Amerika en andersom zag de hele wereld er anders uit. Maar dat is niet zo, en op 't moment vallen er (aan alle kanten) onschuldige slachtoffers. In Israël, in Dubai, in Qatar, in Koeweit, in Irak, in Iran, overal.

Dus nogmaals de vraag: Is de manier waarop de VS en Israël nu reageren proportioneel op de dreiging die er lag?
Ik vind van wel, dat terreur steunen heeft lang genoeg geduurd en ze hebben Rusland gesteund wat direct en indirect tot duizenden extra doden heeft geleid in Oekraine.
pi_220493594
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:59 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Ik vind van wel, dat terreur steunen heeft lang genoeg geduurd en ze hebben Rusland gesteund wat direct en indirect tot duizenden extra doden heeft geleid in Oekraine.
Dat speelt in het hele midden-oosten.

Ik vind de manier waarop nu door Israël en de VS gereageerd wordt een overreactie die veel onnodige schade veroorzaakt. De manier waarop Trump nu omgaat met de gevolgen (de straat van Hormuz is de verantwoordelijkheid van een ander!) helemaal droevig.
pi_220493597
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:45 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Als een land constant loopt te schreeuwen dat ze Israel van de map willen vegen,
Heb je dan voor het publiek hier 5 verfieerbare schreeuwpartijen uit iran dat leiders uit dat land "wij gaan israel van de map vegen" de afgelopen 5 jaar elke jaar wel minstens 1 maal geschreeuwd hebben. Dan zien we een constant en verifierbaar feit. ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')