quote:
Zal wel gaan over dat het echt geen goed idee is om troepen in Iran aan land te zetten, willen ze hun zonen en dochters nog (heel) terugzien.quote:Op woensdag 1 april 2026 21:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik blijf het apart vinden. Die zogenaamde brief voor de VS burgers.
Waarom niet ook de Israël burgers? Waarom over enkele uren?
Ik denk dat er iets groots te gebeuren staat. No joke.
Ja, zo vertaalt Google Translate "strait" in straat, wat het dus helemaal niet is, maar waarom alle Nederlanders het dus wel onterecht zo noemen. Het is een doorgang, geen straat.quote:
Ja, en ik ben ook heel benieuwd naar wat Trump gaat zeggen.quote:Op woensdag 1 april 2026 21:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik blijf het apart vinden. Die zogenaamde brief voor de VS burgers.
Waarom niet ook de Israël burgers? Waarom over enkele uren?
Ik denk dat er iets groots te gebeuren staat. No joke.
Hoe laat NL tijd was dat?quote:Op woensdag 1 april 2026 21:13 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, en ik ben ook heel benieuwd naar wat Trump gaat zeggen.
Beurzen zijn pure hype, die moet je fiksen met een enorme reclamecampagne. Techniek of productie komt er niet aan te pas.quote:Op woensdag 1 april 2026 21:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Beurzen weer omlaag![]()
Europa kan zijn eigen shit toch prima fiksen aldus de gemiddelde user in dit topic.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 1 april 2026 20:40 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Europa heeft het weer verkloot. We waren helemaal niet in de positie om met het moralistische vingertje te wapperen omdat we nog veel te afhankelijk zijn van de VS. Europa had gewoon braaf moeten meewerken aan Trumps oorlog want zonder Amerikaanse steun aan Oekraïne hebben we een groot probleem.
Nee nee, hij roept: verdomme, ik kan dit niet lezen. Wat moet ik met een in het Perzisch geschreven brief?quote:Op woensdag 1 april 2026 21:15 schreef Hexagon het volgende:
Zou wel een mooie zijn als Trump die brief uitprint en zijn kont ermee afveegt.
En nou ook nog even een boze brief naar de Fransen sturen. Wat nou "Pas de Calais"?quote:Op woensdag 1 april 2026 21:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, zo vertaalt Google Translate "strait" in straat, wat het dus helemaal niet is, maar waarom alle Nederlanders het dus wel onterecht zo noemen. Het is een doorgang, geen straat.
Jakkes. Het is verdorie pure propaganda.quote:Op woensdag 1 april 2026 21:24 schreef heywoodu het volgende:
Oh, die brief is er al bijna een half uur.
[ x ]
Meneer Pezeshkian heeft even wat in elkaar gefrommeld in een simpele editor zo te zien.
Nog altijd beter dan "deze boodschap vernietigt zichzelf in 5 seconden."quote:Op woensdag 1 april 2026 21:24 schreef heywoodu het volgende:
[ x ]
Meneer Pezeshkian heeft even wat in elkaar gefrommeld in een simpele editor zo te zien.
Jah, gratis government fundering geld. Trump is er jaloers op.quote:Op woensdag 1 april 2026 21:20 schreef Peppert het volgende:
https://archive.fo/JwBxF#comments-anchor
[ afbeelding ]
Niet zo heel spannend allemaal.quote:Op woensdag 1 april 2026 21:24 schreef heywoodu het volgende:
[ x ]
Ik heb me er niet helemaal doorheen geworsteld, maar de eerste twee pagina's waren niet zo boeiend nee. Wel geinig, even de nadruk leggen op "Iran is heel oud" en dus een enorme geschiedenis claimen, maar dan wel zeggen dat het starten van oorlogen in de moderne historie niet is gebeurd (dan kunnen ze mooi die hele geschiedenis die ze eerder noemden op dat gebied even negeren)quote:
Welke claims precies? Want dat het Iraanse regime en gigantische destabiliserende factor is en een (potentieel) gevaar voor de wereld staat natuurlijk vast.quote:Op woensdag 1 april 2026 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het feit dat het gros van zijn claims ontrent deze interventie onjuist bleken te zijn is een teken aan de wand. Dat heeft niets te maken met "bepaalde media" want van links tot rechts en alles er tussenin rapporteert er over.
De VS ook, dus wat is hier precies anders?quote:Op woensdag 1 april 2026 21:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Welke claims precies? Want dat het Iraanse regime en gigantische destabiliserende factor is en een (potentieel) gevaar voor de wereld staat natuurlijk vast.
A strait is a water body connecting two seas or water basins.quote:Op woensdag 1 april 2026 21:22 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En nou ook nog even een boze brief naar de Fransen sturen. Wat nou "Pas de Calais"?
Het is een Nauw. Kap nouw met die 'pas'.
Leuk voor mijn lachspieren in elk geval??quote:Op woensdag 1 april 2026 21:24 schreef heywoodu het volgende:
[ x ]
Is dit serieus? Zou hij wel eens eerder met Word ofzo hebben gewerkt?quote:Op woensdag 1 april 2026 21:24 schreef heywoodu het volgende:
[ x ]
Ah onder druk een coalition of the willing op tuigen. Dat gaat motiveren en werken.quote:Op woensdag 1 april 2026 20:40 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Europa heeft het weer verkloot. We waren helemaal niet in de positie om met het moralistische vingertje te wapperen omdat we nog veel te afhankelijk zijn van de VS. Europa had gewoon braaf moeten meewerken aan Trumps oorlog want zonder Amerikaanse steun aan Oekraïne hebben we een groot probleem.
Er zijn fancy paginanummers.quote:Op woensdag 1 april 2026 22:00 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Is dit serieus? Zou hij wel eens eerder met Word ofzo hebben gewerkt?
Met een LLM. Al die streepjes in de tekst zijn een aardige weggever. Zal voor de vertaling zijn gebruikt waarschijnlijk maar ziet er zo erg amateuristisch uit.quote:Op woensdag 1 april 2026 21:24 schreef heywoodu het volgende:
[ x ]
Iran is helemaal niet dichtbij verlies.quote:Op woensdag 1 april 2026 19:44 schreef Elan het volgende:
[..]
'grotendeels'
Zolang ze Hormuz controleren kan daar natuurlijk geen sprake van zijn.
Heel veel van die doorgangen (in zee) worden al eeuwenlang, zeer zeker ook in het Nederlands, 'straat' genoemd.quote:Op woensdag 1 april 2026 21:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
A strait is a water body connecting two seas or water basins.
Het is meer, dat er maar weinig Nederlanders tot een maand geleden ooit van de Doorgang van Hormuz hadden gehoord en daarom Google Translate gebruikte om de Engelse benaming te vertalen ...
Ze zijn helemaal de moeder gebombardeerd maat. US doelen zijn grotendeels bereikt.quote:Op woensdag 1 april 2026 22:10 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Iran is helemaal niet dichtbij verlies.
Ik denk dat je Frans bedoelt.quote:Op woensdag 1 april 2026 21:36 schreef zakjapannertje het volgende:
Rob Bauer in de uitzending van BBC News nu over Trump en de NAVO
Was Jack Kennedy er nog maar.quote:Op woensdag 1 april 2026 22:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jack is druk met schroevendraaiers in knieeën boren, neem ik aan.
Welke doelen precies?quote:Op woensdag 1 april 2026 22:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze zijn helemaal de moeder gebombardeerd maat. US doelen zijn grotendeels bereikt.
Hormuz dicht is om de oliedollar te crashen.
Regime change en einde aan het nucleaire programma, jeweetz.quote:
90% van de militaire doelen. Ca 10.000 stuks zijn vernietigd. Denk aan raket en drone fabrieken. Net als het grootste deel van hun luchtmacht en natuurlijk hun marine is kapot geschoten.quote:
En is de benzineprijs alweer omlaag?quote:Op woensdag 1 april 2026 22:25 schreef Elan het volgende:
[..]
90% van de militaire doelen. Ca 10.000 stuks zijn vernietigd. Denk aan raket en drone fabrieken. Net als het grootste deel van hun luchtmacht en natuurlijk hun marine is kapot geschoten.
Klinkt als een duidelijke nederlaag.
Een regime change met een zoon van de oude dictator die een enorme wrok schijnt te hebben en onder de macht van de Iraanse Garde staat.quote:Op woensdag 1 april 2026 22:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Regime change en einde aan het nucleaire programma, jeweetz.
Het is een verandering, dat kun je niet ontkennen. En Iran heeft 0 nukes afgevuurd.quote:Op woensdag 1 april 2026 22:29 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Een regime change met een zoon van de oude dictator die een enorme wrok schijnt te hebben en onder de macht van de Iraanse Garde staat.
Wat een top regime change
Dat waren helemaal niet hun doelenquote:Op woensdag 1 april 2026 22:25 schreef Elan het volgende:
[..]
90% van de militaire doelen. Ca 10.000 stuks zijn vernietigd. Denk aan raket en drone fabrieken. Net als het grootste deel van hun luchtmacht en natuurlijk hun marine is kapot geschoten.
Ja, daarom gaat in Israël het luchtalarm nog iedere dag af op veel plaatsten. En durven die Amerikaanse vliegdekschepen niet in de buurt van de Iraanse kust te komen, en al helemaal niet in de buurt van Hormuz.quote:Op woensdag 1 april 2026 22:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Die heeft Trump ongetwijfeld een keer genoemd als doel, gewoon elke keer wat anders zeggen en dan kun je ooit zeggen dat je doelen hebt behaaldquote:
Zeker wel.quote:
quote:Op woensdag 1 april 2026 22:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die heeft Trump ongetwijfeld een keer genoemd als doel, gewoon elke keer wat anders zeggen en dan kun je ooit zeggen dat je doelen hebt behaald
Veel van mijn klanten zitten in Iran. Het contact is echt heel moeilijk ja. Terwijl er ook eentje is die gewoon netjes blijft betalen en in af en toe bij mij blijft inchecken. Misschien kan je ook met oorlog anders om gaan?quote:Op woensdag 1 april 2026 22:25 schreef heywoodu het volgende:
Overigens vandaag nog even met een Iraanse vriendin gesproken. Al een maand geen contact met familie is natuurlijk kut, maar volgens haar is het het allemaal waard als het regime daadwerkelijk zou vallen. De grootste angst bij haar en haar omgeving (uiteraard niet per definitie representatief voor alle Iraniërs, dat snap ik) is dat Trump vroegtijdig stopt met de militaire operatie - als het niet 100% afgemaakt wordt, wordt het leven voor de bevolking immers heel veel erger, voor zover mogelijk.
Dat even tussendoor
Het derde of vierde regime, dus Mojtaba Khameini, die natuurlijk gewoon nog telt als leider van eigenlijk hetzelfde regime, is al een tijdje dood of wat?quote:Op woensdag 1 april 2026 22:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Zeker wel.
En regime change.
We zitten inmiddels bij het derde of vierde regime en hun eerdere leiders zijn dood of verminkt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |