Maar thuis moet je ook naar de supermarkt?quote:Op zondag 19 april 2026 20:35 schreef RedShoe het volgende:
Ik kan me van die klinieken nog wel herinneren dat we een keer naar de supermarkt gingen en dat dat voor mij de trigger was om naar huis te gaan na 4 weken. Alleen het beeld van de drank afdeling was al genoeg.
Je hebt ook allerlei varianten daarin. Sommige móet je een paar weekenden naar huis en dan op maandag, á la een kringgesprek vroeger op de basisschool, vertellen hoe het was gegaan. Sommigen zitten ook gerust zes maanden om aan de onderliggende problematiek te werken, maatje van me gaat binnenkort de VVP in na weer zwaar teruggevallen te zijn (nu weer nuchter, maar eerst detox, toen Triora en nu dan VVP).quote:Op zondag 19 april 2026 20:22 schreef RedShoe het volgende:
Het probleem met klinieken is dat het een hele veilige omgeving is. Maar zijn de weken om dan wordt je weer in het diepe gegooid en de meesten vallen dan ook terug.
Klopt.quote:Op zondag 19 april 2026 21:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Maar thuis moet je ook naar de supermarkt?
Snap het ook niet helemaal deze. Wij gingen om de dag. Ook gewoon boodschappen doen maar ook omgaan met triggers. Als dat al een reden is om van een behandeling weg te lopen..quote:Op zondag 19 april 2026 21:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Maar thuis moet je ook naar de supermarkt?
Ja, hoor ik vaker van mensen. Lijkt me wel echt lastig hoor, je moet er dan dagelijks echt tegen vechten. Hoewel bestellen nog een optie is (scheelt ook impulsaankopenquote:Op zondag 19 april 2026 21:39 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Klopt.
Ik had er in het begin heel veel moeite mee, om in de buurt van de drank afdeling te lopen. Dat was elke keer weer slikken. Nog steeds wel.
Dat blijft nog wel. Maar is wel iets waar we mee moeten leren omgaan. De wereld om ons heen zal niet zo snel veranderenquote:Op zondag 19 april 2026 21:39 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Klopt.
Ik had er in het begin heel veel moeite mee, om in de buurt van de drank afdeling te lopen. Dat was elke keer weer slikken. Nog steeds wel.
De planning was dat ik naar de Breegweestee zou gaan (een jaar is dat), maar heb er na de hulpvraag van afgezien.quote:Op zondag 19 april 2026 21:37 schreef nostra het volgende:
[..]
Je hebt ook allerlei varianten daarin. Sommige móet je een paar weekenden naar huis en dan op maandag, á la een kringgesprek vroeger op de basisschool, vertellen hoe het was gegaan. Sommigen zitten ook gerust zes maanden om aan de onderliggende problematiek te werken, maatje van me gaat binnenkort de VVP in na weer zwaar teruggevallen te zijn (nu weer nuchter, maar eerst detox, toen Triora en nu dan VVP).
Dat is een goede, ik merkte zeker de eerste jaren dat ik teveel met drank (of beter gezegd mijn verslaving) bezig was en alle triggers ging vermijden.quote:Op zondag 19 april 2026 21:17 schreef Ole het volgende:
[..]
Daarom heb ik bij mijn laatste behandeling gekozen voor dagbehandeling.
Vanaf dag één thuis slapen. Meteen de confrontatie aan. Na 2 keer opname beter.
Want zoals al gezegd: intern is het niet zo moeilijk. Maar het thuiskomen daar gaat het om.
Een jaar is wel veel! Maar je hebt er vanaf gezien. Doe je nu iets anders?quote:Op zondag 19 april 2026 21:42 schreef RedShoe het volgende:
[..]
De planning was dat ik naar de Breegweestee zou gaan (een jaar is dat), maar heb er na de hulpvraag van afgezien.
Dat is ook moeilijk! Wel de realiteit. Voor mij is het weer controle hebben. Hoe goed bedoeld ook van mijn omgeving, ik wil het zelf doen.quote:Op zondag 19 april 2026 21:51 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dat is een goede, ik merkte zeker de eerste jaren dat ik teveel met drank (of beter gezegd mijn verslaving) bezig was en alle triggers ging vermijden.
Dat was ook niet gezond, want je moet ook weer leren om te leven.
Daar balans in vinden vond ik heel moeilijk.
Lang verhaal. Cold Turkey gestopt.quote:Op zondag 19 april 2026 21:51 schreef Ole het volgende:
[..]
Een jaar is wel veel! Maar je hebt er vanaf gezien. Doe je nu iets anders?
Goed voor jou!quote:Op zondag 19 april 2026 21:59 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Lang verhaal. Cold Turkey gestopt.
Uiteindelijk was de stok achter de deur mijn hartmedicatie wat ging knagen bij me. De combi met alcohol is niet zo goed zeg maar.
En een paar maanden daarvoor waren mijn leverwaarden ook niet goed. Toen kwam langzaam het besef dat ik beter kon gaan stoppen. En dat is gelukt.
Het heeft me wel veel gebracht. Heb ook een psycholoog naast gevonden. Voor mij heeft allemaal een rol gespeeld.quote:Op zondag 19 april 2026 22:24 schreef Masberum het volgende:
Behandeling (kliniek) werkte voor mij ook niet omdat mijn gedachtes toch niet echt veranderden door alles wat je daar moest doen en de reden dat ik daarheen ging was toen ook niet vanuit een intrinsieke wil. Dan faalt het denk ik sowieso heel vaak
Hoe lang/ hoe vaak heb je in een kliniek gezeten? Vaak gaan mensen meerdere keren omdat het de eerste keer niet werkt.quote:Op zondag 19 april 2026 22:24 schreef Masberum het volgende:
Behandeling (kliniek) werkte voor mij ook niet omdat mijn gedachtes toch niet echt veranderden door alles wat je daar moest doen en de reden dat ik daarheen ging was toen ook niet vanuit een intrinsieke wil. Dan faalt het denk ik sowieso heel vaak
1 keer, ik schat 3 jaar geleden, dat zou voor een maand zijn maar na 2 weken mocht ik weggaan. Waarschijnlijk een raar verhaal aangezien het niet standaard is. Maar het komt erop neer dat ze me niet geloofden. Ik gaf eerlijk toe dat ik teveel dronk (veel te veel) maar dat ik bijvoorbeeld wel wist wanneer ik moest stoppen (als ik de kinderen de volgende ochtend naar zwemles moest brengen bijvoorbeeld) is niet iets wat daar standaard was..quote:Op maandag 20 april 2026 18:49 schreef Ole het volgende:
[..]
Hoe lang/ hoe vaak heb je in een kliniek gezeten? Vaak gaan mensen meerdere keren omdat het de eerste keer niet werkt.
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 21 april 2026 16:04 schreef Ole het volgende:
Sollicitatie is goed gegaan![]()
Heb voorlopig 3 dagen per week, maar kan aanvullen met extra diensten. Maar wil niet meteen 4 dagen moeten..
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 21 april 2026 16:04 schreef Ole het volgende:
Sollicitatie is goed gegaan![]()
Heb voorlopig 3 dagen per week, maar kan aanvullen met extra diensten. Maar wil niet meteen 4 dagen moeten..
Trots op jequote:Op dinsdag 21 april 2026 21:03 schreef Ole het volgende:
Is echt een last van mijn schouders! Het is op Schiphol dus duurt week of 6 voor de screening erdoor is. Maar dat komt helemaal goed. Kan ik me komende weken richten op lange termijn. Daar zijn reserves voor gelukkig! Is nu een maandje interen.
Morgen staat afspraak met reïntegratie speciaal voor mensen in herstel. Donderdag met organisatie voor ervaringsdeskundigen. Ben wel lekker bezig zo 😀
ik ben altijd benieuwd, wat doet een psychiater wat je zelf niet had kunnen bedenken?quote:Op donderdag 23 april 2026 21:12 schreef Ole het volgende:
Ik was wel even af hoor! Vorige week paar dagen in huisje met mijn ma. Super leuk. Maar 5 dagen aan staan heeft wel effect. Dinsdag sollicitatie en ben aangenomen. Allemaal positief maar wat andere afspraken verzet naar volgende week. Maar juist met mijn fijne psych morgen eerdere afspraak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |