Is Xanax toch? Ja, voor iedereen werkt het 1 wat beter dan voor de ander.quote:
Ja ineens stoppen is gevaarlijk. De middelen die helpen om de ergste bijwerkingen te voorkomen zijn voor zover ik weet alleen verslavend als je ze echt te lang gebruikt.. Maar de huisarts schrijft het voor een bepaalde periode uit als het goed is.. niet voor jarenquote:Op donderdag 30 april 2026 20:31 schreef kree het volgende:
ja jullie hebben het over een "soort van" alcohol vervanger.
Ik kreeg die ook voorgeschreven maar wel voor het afkicken dus met een afbouw in een week of twee.
Geloof heftigste wat ik had gehad is oxazepam dan. maar mijn huisarts is er niet heel makkelijk in die dingen mij voor te schrijven, moest ook wel echt ff motiveren om waarom ik die nodig had (of trouwens het is goed om het zo te doen, want ineens stoppen is gevaarlijk)
Dus daar kreeg ik ze voor? maar zeker niet voor langdurig gebruik?
is dat anders dan bij jullie? want eigenlijk als je dat doet dan vervang je die borrel door een medicijn? (welke btw net zo verslavend is als alcohol)
Ja, daarom dat artsen ook niet voorschrijven, tenzij je er één treft. Gevolgen zijn wel een stuk minder destructief, dus ik kan er wel mee leven als ik dat soms als substituut inzet. Mits niet/nauwelijks sedatief, want dan kom ik niet aan mijn dag toe.quote:Op donderdag 30 april 2026 20:31 schreef kree het volgende:
ja jullie hebben het over een "soort van" alcohol vervanger.
Ik kreeg die ook voorgeschreven maar wel voor het afkicken dus met een afbouw in een week of twee.
Geloof heftigste wat ik had gehad is oxazepam dan. maar mijn huisarts is er niet heel makkelijk in die dingen mij voor te schrijven, moest ook wel echt ff motiveren om waarom ik die nodig had (of trouwens het is goed om het zo te doen, want ineens stoppen is gevaarlijk)
Dus daar kreeg ik ze voor? maar zeker niet voor langdurig gebruik?
is dat anders dan bij jullie? want eigenlijk als je dat doet dan vervang je die borrel door een medicijn? (welke btw net zo verslavend is als alcohol)
klopt zo was het idee ook bij mij en maar goed ook, want tja anders kom je er eigenlijk niet vanaf, het is dan alleen vervangen door een medicijn, waar mensen weer anders over denken.quote:Op donderdag 30 april 2026 20:41 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ja ineens stoppen is gevaarlijk. De middelen die helpen om de ergste bijwerkingen te voorkomen zijn voor zover ik weet alleen verslavend als je ze echt te lang gebruikt.. Maar de huisarts schrijft het voor een bepaalde periode uit als het goed is.. niet voor jaren
nee nouja dan zijn we het daar over eens, dat die medicatie dus geen oplossing is, maar een hulpmiddel bij stoppen met drinken.quote:Op donderdag 30 april 2026 20:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, daarom dat artsen ook niet voorschrijven, tenzij je er één treft. Gevolgen zijn wel een stuk minder destructief, dus ik kan er wel mee leven als ik dat soms als substituut inzet. Mits niet/nauwelijks sedatief, want dan kom ik niet aan mijn dag toe.
Nou ja je kan er best vanaf komen. Uiteindelijk gaan de meeste mensen denk ik ook niet als alcoholist dood omdat ze eerder wel zijn gestopt (maar ik weet niet of dat klopt).quote:Op donderdag 30 april 2026 20:49 schreef kree het volgende:
[..]
klopt zo was het idee ook bij mij en maar goed ook, want tja anders kom je er eigenlijk niet vanaf, het is dan alleen vervangen door een medicijn, waar mensen weer anders over denken.
ja over mij bedoel je en een terugval dan is het meer? want ik ben zeker niet meer in hetzelfde als wat ik voorheen was.quote:Op donderdag 30 april 2026 20:54 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou ja je kan er best vanaf komen. Uiteindelijk gaan de meeste mensen denk ik ook niet als alcoholist dood omdat ze eerder wel zijn gestopt (maar ik weet niet of dat klopt).
Ik heb zelf het idee dat je er zelf echt klaar mee moet zijn. Je weer fit wil voelen, niet elke dag improductief, misschien dat je voor je kinderen niet vroegtijdig dood wil gaan.. Jij hebt het 3 jaar (volgens mij van wat ik heb gelezen), heel goed gedaan door nuchter te blijven.
Ik vraag me vooral af waarom je weer terugviel en ook voor zo'n lange tijd. Want ik neem aan dat je ook ervaarde dat het nuchtere leven helemaal niet zo erg is als wat je denkt als je juist dagelijks drinkt..
Het is juist veel beter zoals elke ex-verslaafde zegt. Waarom drink jij nu wel weer? (ik heb trouwens recent ook een behoorlijke terugval gehad hoor, ik ben geen heilige zoals iedereen die me niet mag wel kan beamen)
Maat, jij hebt gedaan wat je kon en er is jou ook helemaal niks aan te rekenen.quote:Op donderdag 30 april 2026 20:53 schreef kree het volgende:
laat staan dus vriendin van mij die omgekomen is bij brand he? Ik had zo gewaarchuwd en dit gezegd ook.
Maarja GGZ blijft maar voorschrijven. en hoewel niet bewezen en komen we nooit achter. Ik geloof dat ze aan die medicatie was en er nog bovenop ging drinken.
Het is een faal van de GGZ en haar huisarts dat niet in te hebben gezien.
is ook zo, mss neem ik het ze niet kwalijk dan per instantie, maar als mij het opviel als iemand die af en toe praat met haar en dan al zie van dit is niet echt oke?quote:Op donderdag 30 april 2026 21:01 schreef Masberum het volgende:
[..]
Maat, jij hebt gedaan wat je kon en er is jou ook helemaal niks aan te rekenen.
Het is zoals ik ernaar kijk geen faal van de GGZ en haar huisarts. Als ik medicatie slik dan weet ik ook heel goed dat alcohol drinken een bepaald gevaar oplevert. Dat risico ligt bij mijzelf, niet bij de mensen die me juist wilden helpen (door de medicatie te verschaffen voor juist een beter leven).
Ik begrijp dat het bitter voor jou is. Sommige zaken zijn nou eenmaal jammer genoeg onvermijdbaar en jij hebt gedaan wat je kon. De dood van sommige mensen ligt nou eenmaal soms buiten onze invloedsfeer
Ja er zijn grijze gebieden tussen compleet nuchter zijn of heel veel drinken. Het is terecht dat je bepaalde reacties hier niet mag plaatsen, dit is bedoeld voor mensen die compleet willen stoppen of gestopt zijn.quote:Op donderdag 30 april 2026 20:59 schreef kree het volgende:
[..]
ja over mij bedoel je en een terugval dan is het meer? want ik ben zeker niet meer in hetzelfde als wat ik voorheen was.
Dat is ook een verschil weer denk die weinig snappen.
het is toch die "comfort" mss soms opzoeken, nu moet ik zeggen dat ik dus totaal niet hetzelfde ben als wat ik was een aantal jaren terug.
want dat was gewoon continu lam zijn.
tja meningen over verdeeld, ik persoonlijk vind dat het moet kunnen (maar mag ik niet zeggen in dit topic meestal)
Als je maar gewoon normaal kunt functioneren en je leven (zoals het voor mij hiervoor was) echt een drama maakt door te drinken.
Dat drinken of medicatie de oplossing niet is, mag duidelijk zijn. maar er zijn fijne lijntjes en niet zo zwart wit als wat het liefst iedereen hier hoort.
Ja, als je lang genoeg benzo's slikt dan zit je als je af wil kicken met hetzelfde probleem. Sterker nog, een groter probleem, want PAWS bij benzo's duren zomaar jaren en je moet heel langzaam taperen met langwerkende benzo's (standaard valium). Het enige voordeel is nog dat het weinig tolerantie opbouwt voor het angstremmende effect, dus je hebt niet steeds meer nodig en je functioneert nog gewoon normaal. Maar ideaal is het zeker niet.quote:Op donderdag 30 april 2026 20:51 schreef kree het volgende:
[..]
nee nouja dan zijn we het daar over eens, dat die medicatie dus geen oplossing is, maar een hulpmiddel bij stoppen met drinken.
Dat is dan duidelijk, toch hoor ik wel vaker van mensen die dat langer gebruiken. en eigenlijk zit je weer met hetzelfde probleem van afkicken dan, alleen dan niet van alcohol. maar van die medicatie, uiteindelijk heb je dezelfde gevolgen.
nouja weet je waarom ik het zeg, want sta achter dit topic, maar ik benoem ook fouten die ik iig maakte en mss anderen ook met hulpverlening.quote:Op donderdag 30 april 2026 21:07 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ja er zijn grijze gebieden tussen compleet nuchter zijn of heel veel drinken. Het is terecht dat je bepaalde reacties hier niet mag plaatsen, dit is bedoeld voor mensen die compleet willen stoppen of gestopt zijn.
Je kan maat zoals gezegd is een eigen topic/dagboek starten, maar dat wil je van wat ik lees niet. Maar het helpt mensen hier niet om te horen dat je (jouw woorden) ook kan matigen etc. Dat is niet het doel van dit topic, mensen willen compleet stoppen en geen hulp bij halveren ofzo..
Ik begrijp echt niet waarom je dit niet lijkt te begrijpen. Je kan gewoon je eigen topic starten voor zover ik begrijp maar moet gewoon hier niet mensen proberen over te halen..
Ja maat, en het is zuur voor de mensen hier hoe je dronken of semi-dronken zit te verkondigen dat ze kunnen halveren etc. Je hebt alle mogelijkheden om je mening te uiten, in je eigen topics o.a. Ik denk dat je wat meer moet opletten hoe je reageert.. ik mag je en dat weet je. Maar je zit telkens maar weer op ongepaste manier hier te reageren.quote:Op donderdag 30 april 2026 21:06 schreef kree het volgende:
En weet ik kan dat mezelf niet kwalijk nemen en doe ik niet, maarja het is zuur he hoe dat dan gaat?
Denk je moet de medische wereld wat meer op letten.
zucht waarom doe je altijd zo moeilijk? het is zeker gepast hoe ik hier reageer?quote:Op donderdag 30 april 2026 21:13 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ja maat, en het is zuur voor de mensen hier hoe je dronken of semi-dronken zit te verkondigen dat ze kunnen halveren etc. Je hebt alle mogelijkheden om je mening te uiten, in je eigen topics o.a. Ik denk dat je wat meer moet opletten hoe je reageert.. ik mag je en dat weet je. Maar je zit telkens maar weer op ongepaste manier hier te reageren.
Stop dat gewoon maat! Open je eigen topic/dagboektopic, wat dan ook. Daar kan je ook ventileren wat je zegt. Maar beter dan hier.
Je wil toch ook niet dat ik een R&P topic start over jouw problemen? Dat is vergelijkbaar met wat je hier doet maat.. Kan je het hier gewoon laten voor wat het is alsjeblieft?
1. Dat is jouw probleem. Jij denkt weer iets maat en belast anderen ermee.quote:Op donderdag 30 april 2026 21:13 schreef kree het volgende:
[..]
nouja weet je waarom ik het zeg, want sta achter dit topic, maar ik benoem ook fouten die ik iig maakte en mss anderen ook met hulpverlening.
1. Daarom is het toepasselijk voor het topic, ik denk gewoon alleen een zwart (of wit zoals je wil) verhaal ook niet helpt.
2. Denk meer ervaring eruit wat mensen stapje verder helpt?
Ook in de richting hoor die ze zelf zoeken.
3. Ik vertel het verhaal zoals het voor mij was en is. en vast zijn er andere die ander verhaal hebben.
Ik ben beetje tegen van een mening die zegt. van alleen stoppen is de oplossing.
Mss is dat niet zo en ben daar alleen maar eerlijk over.
4. Ik denk dat mensen die zoeken op hulp voor dit alcohol probleem toch wat hebben aan mijn verhaal.
En snap wel moet niet zeggen het kan wel en beetje drinken. dat wil ik ook niet.
5. Maar het is niet voor iedereen zo hetzelfde. dat probeer ik duidelijk te maken en denk het enige topic waar dit nu kan ook en waar mensen op komen als ze hulp zoeken?
6. ik denk niet dat ht zo verkeerd is om te zeggen wat mij overkwam en wat ik gedaan heb, zeker niet in dit topic.
Maat ik ben niet je vijand. Ik mag je juist graag en begrijp waarmee je te maken hebt. Wens je alleen maar het beste.quote:Op donderdag 30 april 2026 21:19 schreef kree het volgende:
snap dan? ik zeg niet dat drinken goed is, maar ik zeg ook dat iets drinken niet oke is.
We verschillen hier altijd van over mening, maar je trekt alweer conclusies nu...... en mss moet je dat niet doen, want zeg dit uit eerlijkheid. en hoe voor mij ging.
jaja leuk die lijstjes.....quote:Op donderdag 30 april 2026 21:18 schreef Masberum het volgende:
[..]
1. Dat is jouw probleem. Jij denkt weer iets maat en belast anderen ermee.
2. Nee je denkt 'wat kan ik zeggen wat ik zelf wil zeggen en misschien nog wat aanslaat in het topic'
3. Start daar dan een topic over in plaats van hier te reageren.
4. Dat kan ook in je eigen topic (die je nu aan kan maken)
5. Ze kunnen ook naar jouw nieuw te maken topic komen
6. Ja dat is het meest vreemde, juist in dit topic is wat je denkt het meest slechte wat je kan melden ook al begrijp je dat dus niet maat..
Waarom niet gewoon een eigen topic starten in plaats van uiteindelijk een ban te krijgen en dan verontwaardigd te denken van 'Ow nee waarom?'
Kerel dit topic is voor mensen die willen stoppen of gestopt zijn, begin dan niet steeds te roepen dat drinken okay is.quote:Op donderdag 30 april 2026 21:19 schreef kree het volgende:
snap dan? ik zeg niet dat drinken goed is, maar ik zeg ook dat iets drinken niet oke is.
We verschillen hier altijd van over mening, maar je trekt alweer conclusies nu...... en mss moet je dat niet doen, want zeg dit uit eerlijkheid. en hoe voor mij ging.
laat maar gaan ook heb geen zin in gezeik.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |