quote:
Even hoe dat is afgelopen vorig jaar: bij het bandje op de rommelmarkt bekenden tegen het lijf gelopen. Was gezellig. Daarna nog even naar mijn stamkroeg om in de middag op een kleinschalige straatrave te belanden. Vanuit daar ter plekke bedacht om mee te gaan naar een DnB-rave in de Maassilo in Rotterdam (let wel: vanuit Den Helder). Dus om 21 uur die kant op, 23 uur daar. Tot zes uur helemaal losgegaan en voor het eerst XTC gebruikt. Uurtje of negen was ik weer thuis.quote:Op vrijdag 25 april 2025 19:36 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Rondje rommelmarkt lopen om bekenden tegen het lijf te lopen hier.
Amsterdamquote:Nu al plekjes 'gereserveerd' voor Amsterdamse vrijmarkt tijdens Koningsdag
Met behulp van stoepkrijt op de grond en geplastificeerde a4'tjes hebben tientallen Amsterdammers alvast een plekje 'gereserveerd' voor de vrijmarkt op Koningsdag, over bijna drie weken. "Erg vroeg, maar over een paar weken begrijp je waarom", zegt een bewoner tegen stadsomroep AT5.
Op maandag 27 april vinden in het hele land weer honderden vrijmarkten plaats. In Amsterdam is die aan de Apollolaan in Zuid al jaren erg populair. Bewoners proberen daarom steeds vroeger een plekje te claimen, bijvoorbeeld door een groot vak te tekenen en hun naam of huisnummer op de stoep te schrijven.
Volgens sommige omwonenden zijn mensen er dit jaar wel erg vroeg bij. "Meestal begint het rond de 15e april", zegt een vrouw. "Echt bizar", vindt een ander. "Maar het is natuurlijk meestal ook wel een heel gezellige dag."
Lucratief
Een van de bewoners heeft op een briefje bij de gereserveerde plek 'niet te koop' geschreven. Want in het verleden zijn er al eens plekken doorverkocht, zegt hij. "Twee jaar geleden zijn plekken opgeëist en verkocht aan anderen. Toen dachten we: dat is niet het Koningsdaggevoel."
In veel gemeenten in Nederland mag je geen plekje voor de Koningsdagvrijmarkt reserveren. In Amsterdam is dat wel toegestaan.
https://nos.nl/artikel/26(...)t-tijdens-koningsdag
Als het kutweer is ga ik wel naar Koningsdag op TV kijken.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ah zag vandaag toevallig op FB voorbij komen dat er dingen te doen zijn in het buurtcentrum. Met lekker weer ga ik erheen
Oh ja, dat is ook nog een goed ideequote:Op dinsdag 7 april 2026 16:57 schreef Ama het volgende:
[..]
Als het kutweer is ga ik wel naar Koningsdag op TV kijken.
Exact dit!quote:Op maandag 20 april 2026 10:55 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Op de bank liggen
Fuck de monarchie
TV / [NPO1] Koningsdag Dokkumquote:Op maandag 27 april 2026 08:19 schreef kree het volgende:
is dit het topic waar we ff de live uitzending volgen ook? of moet ik bij ander Topic zijn?
Beterschapquote:Op maandag 27 april 2026 08:14 schreef sleepingbeauty het volgende:
Thuis hangen met een zware longontsteking.
Buiten dat Willem heeft me ook geen uitnodiging gestuurd, dus tja jammer joh
Een goed herstel toegewenst.quote:Op maandag 27 april 2026 07:54 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dagje thuis, want ik vorige week geopereerd en mag niks doen.
quote:Op maandag 27 april 2026 07:54 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dagje thuis, want ik vorige week geopereerd en mag niks doen.
Beterschap!quote:Op maandag 27 april 2026 08:14 schreef sleepingbeauty het volgende:
Thuis hangen met een zware longontsteking.
Buiten dat Willem heeft me ook geen uitnodiging gestuurd, dus tja jammer joh
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |