De Nederlandse overheid geeft subsidies aan buitenlandse NGO zonder openheid van zaken te geven.quote:Op zondag 12 april 2026 13:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die stellen de Kamervragen erover.
[..]
Nee, er is geen Nederlandse beerput.
Een korte zoekactie leverde op dat de Nederlandse ambassade in Hongarije subsidies heeft verleend aan onder andere 2 Hongaarse NGO's, en daarover heeft FVD Kamervragen gesteld.
Geheel in lijn met de Russische opdracht om Orban te beschermen.
Die NGO wil openheid van zaken.
FVD wil daarom niet dat die NGO subsidie uit Nederland krijgt.
De beerput hier ligt in Hongarije. En FVD helpt Orban in het deksel erop te houden door Nederland onder druk te zetten.
Gelukkig zwicht het kabinet niet.
Want wat is er precies land verraad? waarom is dat land verraad, als stimuleren en beschermen van de internationale rechtsorde een van pijl punten is van onze cultuur.quote:Op zondag 12 april 2026 14:04 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De Nederlandse overheid geeft subsidies aan buitenlandse NGO zonder openheid van zaken te geven.
Dat is toch echt een Nederlandse beerput.
En als jij dat steunt gaat het toch richting landverraad beste Wantie, ongeacht van wat er in Hongarije gebeurt.
Nee.quote:Op zondag 12 april 2026 14:04 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De Nederlandse overheid geeft subsidies aan buitenlandse NGO zonder openheid van zaken te geven.
Dat is toch echt een Nederlandse beerput.
Het landverraad als iemand tegen het belang van Nederland handelt in opdracht van een buitenlandse partij.quote:En als jij dat steunt gaat het toch richting landverraad beste Wantie, ongeacht van wat er in Hongarije gebeurt.
Geen enkele.quote:Op zondag 12 april 2026 14:15 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Want wat is er precies land verraad? waarom is dat land verraad, als stimuleren en beschermen van de internationale rechtsorde een van pijl punten is van onze cultuur.
Ps
Welke wetten zijn er overtreden?
Ik snap het ergens wel:quote:Op zondag 12 april 2026 14:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Geen enkele.
En FVD stelt de vragen niet uit Nederlands belang, maar vanuit het belang van Orban.
Daarmee dient de partij de Nederlandse burger niet.
quote:Op zondag 12 april 2026 14:15 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Want wat is er precies land verraad? waarom is dat land verraad, als stimuleren en beschermen van de internationale rechtsorde een van pijl punten is van onze cultuur.
Ps
Welke wetten zijn er overtreden?
Als ik me niet vergis artikel 68 van de Nederlandse grondwet.quote:Op zondag 12 april 2026 14:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Geen enkele.
En FVD stelt de vragen niet uit Nederlands belang, maar vanuit het belang van Orban.
Daarmee dient de partij de Nederlandse burger niet.
Tja, die onderzoekers zouden met wat pech hun leven niet zeker zijn met de uiterst rechtse horden…quote:Op zondag 12 april 2026 10:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee dat is geen valide stelling.
Openheid van zaken mag geen politieke voorkeur hebben.
Laat maar.quote:Op zondag 12 april 2026 14:25 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
[..]
Als ik me niet vergis artikel 68 van de Nederlandse grondwet.
En Nederland mag zich niet bemoeien met verkiezingen in een ander EU lidstaat en daar heeft het nu alle schijn van.
En dat proberen ze te verbergen door geen openheid van zaken te geven.
En het FvD handelt uit Nederlands belang tenzij jij kan aantonen dat het niet zo is.
Heb je zelf überhaupt het artikel wel gelezen?quote:Op zondag 12 april 2026 14:25 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
[..]
En Nederland mag zich niet bemoeien met verkiezingen in een ander EU lidstaat en daar heeft het nu alle schijn van.
En dat proberen ze te verbergen door geen openheid van zaken te geven.
En het FvD handelt uit Nederlands belang tenzij jij kan aantonen dat het niet zo is.
Hoe weet je de politieke voorkeur van deze missie?quote:Op zondag 12 april 2026 14:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, die onderzoekers zouden met wat pech hun leven niet zeker zijn met de uiterst rechtse horden…
Daarmee is het best een valide argument.
Daarnaast neem ik aan dat ze ook hun pijlen op Spanje zouden richten als Sanchez bij een poging tot herverkiezing bekend zou staan als grote fraudeur.
Er is geen enkele reden om aan te nemen waarom dat niet zou gebeuren. Maar de russische financiën blijven het zelfde patroon herhalen.quote:Op zondag 12 april 2026 14:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, die onderzoekers zouden met wat pech hun leven niet zeker zijn met de uiterst rechtse horden…
Daarmee is het best een valide argument.
Daarnaast neem ik aan dat ze ook hun pijlen op Spanje zouden richten als Sanchez bij een poging tot herverkiezing bekend zou staan als grote fraudeur.
Je raaskalt.quote:Op zondag 12 april 2026 14:29 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Laat maar.
Net als dat hele stuk tekst wat je postte. wij zitten in de eu. wij zijn de eu. Orban heeft een supermeerderheid en kan elk moment uit de eu. Dus waarom doet hij dit niet als de eu zich met hongarije bemoeid.
Trump belooft financiele steun als orban wint, dit is pas bemoeien met verkiezingen. de subsidies die gestopt zijn, is door corruptie schandalen in hongarije. Maar goed trolls zullen nooit eerlijk discussieren.
Ook al is er een beerput in Hongarije mag Nederland nog de wet niet overtreden.quote:Op zondag 12 april 2026 14:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee.
De inhoud bepaalt de beerput, niet de deksel.
En de beerput is in Hongarije, waarbij Hongaarse organisaties openheid van zaken eisen.
En puur die eis is voor FVD reden om hier kamervragen over te stellen.
FVD dient daarbij geen Nederlands belang, maar een Russisch belang.
[..]
Het landverraad als iemand tegen het belang van Nederland handelt in opdracht van een buitenlandse partij.
En dat doet FVD.
En jij steunt dat.
Dat weet ik niet. Maar aangezien jij er over begint, kan je dat ons vast uitleggen?quote:Op zondag 12 april 2026 14:34 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Hoe weet je de politieke voorkeur van deze missie?
Vergeet ook niet hoe ze zich graag aan Trump hoereren.quote:Op zondag 12 april 2026 14:35 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Er is geen enkele reden om aan te nemen waarom dat niet zou gebeuren. Maar de russische financiën blijven het zelfde patroon herhalen.
In het huidige geopolitieke orde:
Is er geen enkele rationele en emotionele reden waarom mensen tegen de eu zijn, behalve de belangen van rusland dienen. Want zei die zogenaamd roepen over soevereintiteit claimen direct geopolitics als het om Rusland, oekraine gaat etc. Dus een echte buitenlandse mogendheid. Waar ze helemaal geen invloed op hebben.
Het hele circus Orban, is hier bewijs van. Extreem anti eu zogenaamd, maar meerdere jaren genoeg macht om grondwetten te herschrijven, maar telkens niet uit de eu stappen.
Maar wel zeggen tegen Poetin, ik ben een muis en doe alles wat je wil. Hoe is dat soevereiniteit?
Hoe is onderzoeken wat X uitspookt precies het bemoeien met verkiezingen?quote:Op zondag 12 april 2026 14:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je raaskalt.
Nederland mag zich niet met verkiezingen in het buitenland bemoeien.
Het heeft er alle schijn van dat ze dit toch doen via schimmige NGO's en ze weigeren openheid van zaken te geven.
Daar gaat het om.
Trump is een lul en Orban is corrupt.
Maar ons kabinet schijnbaar ook.
Maar waarom zeg je dan dat de onderzoekers hun leven niet veilig zou zijn door uiterst rechtse hordes?quote:Op zondag 12 april 2026 14:42 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Maar aangezien jij er over begint, kan je dat ons vast uitleggen?
Maar gezien FvD en andere boze rechtse clubs er over beginnen, zullen ze allicht niet extreemrechts zijn.
Dat is een inlichtingenplicht van de ministers naar de tweede kamer.quote:Op zondag 12 april 2026 14:25 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
[..]
Artikel 90 van de Grondwet stelt dat de Nederlandse regering de ontwikkeling van de internationale rechtsorde bevordert .quote:En Nederland mag zich niet bemoeien met verkiezingen in een ander EU lidstaat en daar heeft het nu alle schijn van.
Het is in Nederlands belang dat in de EU verkiezingen eerlijk en transparant verlopen.quote:En dat proberen ze te verbergen door geen openheid van zaken te geven.
Hoe bemoeit nederland zich er mee, als ze subsidie geven? Er zijn regels overtreden of wel?quote:Op zondag 12 april 2026 14:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je raaskalt.
Nederland mag zich niet met verkiezingen in het buitenland bemoeien.
Het heeft er alle schijn van dat ze dit toch doen via schimmige NGO's en ze weigeren openheid van zaken te geven.
Daar gaat het om.
Trump is een lul en Orban is corrupt.
Maar ons kabinet schijnbaar ook.
Het heeft er dus alle schijn van dat ze dat wel doen, dat is het probleem dus.quote:Op zondag 12 april 2026 14:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hoe is onderzoeken wat X uitspookt precies het bemoeien met verkiezingen?
Je verontwaardiging zou je wat dat betreft beter op X kunnen richten…
Dat is wel duidelijk: omdat dat de belangen van Orban schaadt, en daardoor indirect de belangen van FVD.quote:Op zondag 12 april 2026 14:49 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Hoe bemoeit nederland zich er mee, als ze subsidie geven? Er zijn regels overtreden of wel?
Plus we zitten in de eu, net als hongarije. Waarom wil je niet weten wat er met ons geld gebeurd?
Dan is het toch juist goed dat een club die X op de korrel neemt gesteund wordt?quote:Op zondag 12 april 2026 14:52 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het heeft er dus alle schijn van dat ze dat wel doen, dat is het probleem dus.
Alle social media is gewoon k*t
Door middel van algoritmes maken ze van een gematigde links of rechts georiënteerd persoon een extremist.
Breng hem nu niet in de war.quote:Op zondag 12 april 2026 14:52 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dan is het toch juist goed dat een club die X op de korrel neemt gesteund wordt?
Omdat dat de realiteit is voor mensen die kritisch zijn op extreemrechts…quote:Op zondag 12 april 2026 14:47 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar waarom zeg je dan dat de onderzoekers hun leven niet veilig zou zijn door uiterst rechtse hordes?
Ja er zijn regels overtreden en er lijken nog veel misstanden plaatst te vinden maar die proberen ze te verbergen door geen openheid van zaken te geven.quote:Op zondag 12 april 2026 14:49 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Hoe bemoeit nederland zich er mee, als ze subsidie geven? Er zijn regels overtreden of wel?
Plus we zitten in de eu, net als hongarije. Waarom wil je niet weten wat er met ons geld gebeurd?
Welke wet wordt overtreden?quote:Op zondag 12 april 2026 14:39 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ook al is er een beerput in Hongarije mag Nederland nog de wet niet overtreden.
Het heeft er alle schijn van dat ze dit toch doen.
Dat heb ik al benoemd.quote:De FvD wilt openheid van zaken en het kabinet weigert dat gewoon.
Tegen de grondwet wet in.
Welke regels zijn overtreden?quote:Op zondag 12 april 2026 14:53 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja er zijn regels overtreden en er lijken nog veel misstanden plaatst te vinden maar die proberen ze te verbergen door geen openheid van zaken te geven.
Maar hoe weet je dan dat de onderzoekers kritisch zijn op extreem rechts?quote:Op zondag 12 april 2026 14:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Omdat dat de realiteit is voor mensen die kritisch zijn op extreemrechts…
Welke regels precies?quote:Op zondag 12 april 2026 14:53 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja er zijn regels overtreden en er lijken nog veel misstanden plaatst te vinden maar die proberen ze te verbergen door geen openheid van zaken te geven.
Zoals ik al zei het zijn hele schimmige omstandigheden.quote:Op zondag 12 april 2026 14:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Welke regels zijn overtreden?
En welke misstanden hebben plaatsgevonden?
Je blijft het vaag houden.
Terwijl het ernstige beschuldigingen zijn.
quote:Op zondag 12 april 2026 14:56 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Welke regels precies?
Je weet toch dat er onderzoek wordt gedaan. je weet dat er subsidie is gegeven. Waarom is dit niet in belang van Nederland en welke regel is er overtreden?
Vraagals een subsidie aan om dit te onderzoeken.
Je stelt maar geeft geen enkel bewijs.quote:Op zondag 12 april 2026 14:57 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zoals ik al zei het zijn hele schimmige omstandigheden.
Het heeft er alle schijn van dat ze geen openheid van zaken willen geven omdat ze verkiezingen in het buitenland proberen te beïnvloeden.
Beide zijn misstanden.
[..]
Ik heb idd geen bewijs, dat heb ik ook nooit gesteld.quote:Op zondag 12 april 2026 14:59 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Je stelt maar geeft geen enkel bewijs.
Je roept dingen als alle schijn, die je totaal niet kunt verduidelijken.
Een subsidie voor onderzoek na fraude, waaar de uitkomst niet van bekend is.
Is volgens jou in mengin in een verkiezing in het buitenland?
Plus welke regels zijn er overtreden?
want blijkbaar is het legaal in nederland en hongarije om dit te doen?
Als ze open grenzen zouden hebben zou ik als ik migrant was er nog niet heen willen maar a la.quote:Op zondag 12 april 2026 15:11 schreef HowardRoark het volgende:
Orban gaat dit gewoon verliezen. Jammer an sich, maar een machtswissel mag natuurlijk ook wel eens na zo een lange tijd aan het roer.
De mensen die echter grote veranderingen verwachten zullen bedrogen uitkomen, Tisza is namelijk ook een conservatieve partij, slechts wat Europees gezinder dan Fidesz. Het is dus niet zo dat er een links of progressief beleid in Hongarije gaat komen of de deuren open worden gezet voor migranten.
Ik vind het transparant.quote:Op zondag 12 april 2026 15:07 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb idd geen bewijs, dat heb ik ook nooit gesteld.
En ik heb al meerdere malen gezegd welke regels er zijn overtreden.
Waarom blijf je daar naar vragen?
Hoe kan je weten dat het legaal is als ze geen openheid van zaken geven?
Vindt jij niet dat de overheid transparant moet zijn?
Je hebt dus niets.quote:Op zondag 12 april 2026 14:57 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zoals ik al zei het zijn hele schimmige omstandigheden.
Het heeft er alle schijn van dat ze geen openheid van zaken willen geven omdat ze verkiezingen in het buitenland proberen te beïnvloeden.
Beide zijn misstanden.
[..]
Niets is zeker. het kiessysteem is zo gebouwd, dat of orban alles verliest of alles wint.quote:Op zondag 12 april 2026 15:11 schreef HowardRoark het volgende:
Orban gaat dit gewoon verliezen. Jammer an sich, maar een machtswissel mag natuurlijk ook wel eens na zo een lange tijd aan het roer.
De mensen die echter grote veranderingen verwachten zullen bedrogen uitkomen, Tisza is namelijk ook een conservatieve partij, slechts wat Europees gezinder dan Fidesz. Het is dus niet zo dat er een links of progressief beleid in Hongarije gaat komen of de deuren open worden gezet voor migranten.
Oh, Hongarije verandert natuurlijk niet in 1 x van een conservatief land in een progressief land .er is ook niemand die dat hier denkt volgens mij.quote:Op zondag 12 april 2026 15:11 schreef HowardRoark het volgende:
Ik heb wat er in dat stukje staat.quote:Op zondag 12 april 2026 15:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je hebt dus niets.
Maar wel met de zware beschuldiging van landverraad te komen.
Je weet niet aan wie de subsidie is gegeven en je kan ook niet controleren of ze wel de waarheid spreken omdat ze geen openheid van zaken geven.quote:Op zondag 12 april 2026 15:16 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik vind het transparant.
Je weet dat er subsidie is gegeven, je weet precies waarvoor en waarom.
Je vraagt nu dat financieel detectives vooraf gaan vertellen aan verdachten van fraudes welke papieren ze willen gaan onderzoeken en welke niet?
Nou, ik vind via een eenvoudige zoekopdracht de NGO's waarover FVD kamervragen heeft gesteld.quote:Op zondag 12 april 2026 15:22 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb wat er in dat stukje staat.
Dus net zo veel als jullie.
Omdat iedereen met gezond verstand kritisch insop extreemrechts. En dat FvD er tegen tennsteijde trekt, is ook een signaal.quote:Op zondag 12 april 2026 14:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar hoe weet je dan dat de onderzoekers kritisch zijn op extreem rechts?
Wat weet je van dat onderzoek?
Heb je daar bewijs voor?quote:Op zondag 12 april 2026 15:25 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Omdat iedereen met gezond verstand kritisch insop extreemrechts. En dat FvD er tegen tennsteijde trekt, is ook een signaal.
Wat zijn de namen van de NGO's dan?quote:Op zondag 12 april 2026 15:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, ik vind via een eenvoudige zoekopdracht de NGO's waarover FVD kamervragen heeft gesteld.
Het geeft daarom te denken waarom jouw bron die niet noemt.
Het gaat onder andere om Democracy Reporting International.quote:Op zondag 12 april 2026 15:27 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wat zijn de namen van de NGO's dan?
Ik kon die niet vinden.
Top, en welke nog meer?quote:Op zondag 12 april 2026 15:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het gaat onder andere om Democracy Reporting International.
Die andere ben ik kwijt.quote:Op zondag 12 april 2026 15:43 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Top, en welke nog meer?
Het waren er 2 toch?
Volgens mij verwacht niemand dat hier, ik heb het in ieder geval niet benoemd gezien.quote:Op zondag 12 april 2026 15:11 schreef HowardRoark het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |