abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220452423
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 14:32 schreef ExTec het volgende:
Niet zo flauw heren, me dunkt dat we allemaal weten dat er uit die contreien ook dames komen die :9~ zijn.
Ik ben bereid om een Iraanse baddie in huis te nemen
pi_220452445
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 15:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja Iran moet dood

de dictatoriale zwarte tulband ayatollahs moeten dood
Beter eerst hun voornaamste bron van inkomen aanvallen & aanpakken.
Nu moeten ze daarvoor nog plannen bedenken.

En de dooie tulbands zijn alweer vervangen door nog radicalere tulbands.

Slechte planning.
Slechte aanpak.

En verbaasd zijn dat Iran iets terugdoet om de rotzooi te laten escaleren.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220452647
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 13:55 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Naakt haar, doodschieten, oorzaak en gevolg.

Je beseft zelf hopelijk dat je een kort rokje argument maakt?
Dus wat je hier zegt is dat de VS en Israël helemaal niets gedaan hebben, alleen maar over straat lopen?
pi_220452687
Ik vraag nogmaals: hoe lang voordat Israël ons allemaal dood maakt met hun Samson Optie? :P
twitter
pi_220452870
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 16:01 schreef Since2003 het volgende:
Ik vraag nogmaals: hoe lang voordat Israël ons allemaal dood maakt met hun Samson Optie? :P
[ x ]
Wat mij veel meer opvalt, zijn de overeenkomsten met het begin in Vietnam.

We zijn heel goed bezig, maar we gaan nog eventjes wat langer door.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 16:18:58 #106
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220452910
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 16:11 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Wat mij veel meer opvalt, zijn de overeenkomsten met het begin in Vietnam.

We zijn heel goed bezig, maar we gaan nog eventjes wat langer door.
Funny you say that...

Bekijk deze YouTube-video
pi_220453136
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 16:18 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Funny you say that...

Bekijk deze YouTube-video
Ik heb geen glazen bol, en die profester ook niet, maar in mijn geval komt het door van kindsaf aan te veel lezen in de serie 'Het Aanzien Van [jaartal]'. ;)
Plus geschiedenislessen over de VS in mijn laatste 2 jaren op de middelbare school (het was ons eindexamenonderwerp). De ondergang van Lyndon B. Johnson met zijn hele serie van 'final blows' en 'we're almost there...'.
De profester zit er veel dieper in, dat is wel duidelijk. ;)

En hij zou, zo vrees ik, wel eens gelijk kunnen krijgen.
Maar voor de wereldeconomie is de toestand met Iran wel wat hachelijker dan de toestand destijds met Vietnam.

[ Bericht 5% gewijzigd door Toby56 op 28-03-2026 17:10:18 ]
pi_220453167
De Turkse positie is belangrijk
twitter
pi_220453189
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 17:02 schreef Since2003 het volgende:
De Turkse positie is belangrijk
[ x ]
Ik betwijfel het.

Erdogan heeft zich de laatste tijd vaker als zijnde 'belangrijk' opgeworpen bij internationale conflicten in de regio.
Veel heeft hij eigenlijk niet bereikt. Behalve fotomomenten met 'grote' en andere wat bescheidener leiders, voor of na "zeer vruchtbare" gesprekken over die conflicten.

Turkije zit nog meer in een spagaat dan veel andere NAVO-bondgenoten.
Maar uiteindelijk betwijfel ik of ze de banden met de VS gaan riskeren puur en alleen omdat ze Netanyahu totaal niet moeten.

Sowieso: het alleen wijzen naar Israël als het land dat de oorlog is begonnen, is feitelijk onjuist.

Het is eigenlijk hetzelfde door te stellen dat alleen Yoko Ono de Beatles uit elkaar heeft gedreven. ;)
pi_220453317
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 17:07 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik betwijfel het.

Erdogan heeft zich de laatste tijd vaker als zijnde 'belangrijk' opgeworpen bij internationale conflicten in de regio.
Veel heeft hij eigenlijk niet bereikt. Behalve fotomomenten met 'grote' en andere wat bescheidener leiders, voor of na "zeer vruchtbare" gesprekken over die conflicten.

Maar uiteindelijk betwijfel ik of ze de banden met de VS gaan riskeren puur en alleen omdat ze Netanyahu totaal niet moeten.

Sowieso: het alleen wijzen naar Israël als het land dat de oorlog is begonnen, is feitelijk onjuist.

Het is eigenlijk hetzelfde door te stellen dat alleen Yoko Ono de Beatles uit elkaar heeft gedreven. ;)
Volgens mij is hij weinig diplomatiek. Zit bij mij onder een betaalmuur, maar de kop laat weinig te raden over.

https://www.telegraaf.nl/(...)tigen/143535069.html
pi_220453321
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 17:07 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik betwijfel het.

Turkije wacht gewoon af. :)
twitter

[ Bericht 16% gewijzigd door Since2003 op 28-03-2026 17:48:19 ]
pi_220453425
https://www.haarlemsdagbl(...)m_source=chatgpt.com

Rosatom: aanvallen kerncentrale Iran gevaar nucleaire veiligheid

Moskou

De situatie bij de Iraanse kerncentrale Bushehr verslechtert steeds verder. Daarvoor waarschuwde de topman van het Russische kernenergieconcern Rosatom. Aleksej Lichatsjov noemde aanvallen in de omgeving een gevaar voor de nucleaire veiligheid.

Eerder maakte ook het Internationaal Atoomenergieagentschap (IAEA) duidelijk zich daar zorgen over te maken. Er zou in anderhalve week zeker drie keer een aanval zijn uitgevoerd in de buurt van de kerncentrale.

Er zou na de jongste aanval geen schade zijn aan de reactor en er zijn ook geen berichten dat straling is vrijgekomen. Toch drong IAEA-topman Rafael Grossi aan op militaire voorzichtigheid om een nucleair incident te voorkomen.

In de mede door Rusland gebouwde kerncentrale, op 760 kilometer ten zuiden van hoofdstad Teheran, werkt ook personeel van het Russische staatsbedrijf Rosatom. Die medewerkers worden in groepen geëvacueerd.

Bron: ANP
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_220453470
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 17:51 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.haarlemsdagbl(...)m_source=chatgpt.com

Rosatom: aanvallen kerncentrale Iran gevaar nucleaire veiligheid

Moskou

De situatie bij de Iraanse kerncentrale Bushehr verslechtert steeds verder. Daarvoor waarschuwde de topman van het Russische kernenergieconcern Rosatom. Aleksej Lichatsjov noemde aanvallen in de omgeving een gevaar voor de nucleaire veiligheid.

Eerder maakte ook het Internationaal Atoomenergieagentschap (IAEA) duidelijk zich daar zorgen over te maken. Er zou in anderhalve week zeker drie keer een aanval zijn uitgevoerd in de buurt van de kerncentrale.

Er zou na de jongste aanval geen schade zijn aan de reactor en er zijn ook geen berichten dat straling is vrijgekomen. Toch drong IAEA-topman Rafael Grossi aan op militaire voorzichtigheid om een nucleair incident te voorkomen.

In de mede door Rusland gebouwde kerncentrale, op 760 kilometer ten zuiden van hoofdstad Teheran, werkt ook personeel van het Russische staatsbedrijf Rosatom. Die medewerkers worden in groepen geëvacueerd.

Bron: ANP
De steeds opschuivende deadline van Trump is om deze centrale helemaal kapot te schieten. En nog steeds zijn er liegende/psychopathische users die zeggen dat je anti vrijheid en demonstranten bent als je niet achter deze oorlog staat.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 18:03:21 #115
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220453488
De huis-magaatjes proberen nog steeds wanhopig anti-Maga in het pro-Iran vakje te proppen zie ik. Hilarisch.

Er is een delicaat verschil tussen blij zijn met de mislukkingen van trump of niet verbaasd zijn over de mislukkingen van trump. Wat je ziet in dit topic zijn een paar wanhopige Maga webcare fanaten die proberen kritiek op de aanpak om te zetten in kritiek op de VS of Israël zelf.

Nee lieve magaatjes, het is extreem eenvoudig. Degenen die niet in de trump fabeltjesfuik zitten zijn volstrekt niet verbaasd over het zoveelste voorbeeld van de eerste wet van trump: everything trump touches dies. Het is nu wachten op de tweede wet: trump always chickens out.

En in tegenstelling tot jullie, lieve magaatjes, vinden wij ook andere mensenlevens dan alleen Joodse of blanke de moeite waard. Tienduizenden doden, miljoenen mensen op de vlucht, hele werelddelen in grote armoede vanwege het fokking amateurisme van de oranje idioot vinden wij best problematisch.

Dat alles doet niets af aan het feit dat Iran een shithole met een shithole regering is. Ontelbaar veel erger dan de VS of Israël. Maar dat heeft geen enkele relatie met de waanzin waar trump en Nethanyahu de wereld nu in storten. En ja, het zijn Nethanyahu en trump die daaraan schuldig zijn. Oorlog zonder plan, vernietigen zonder duidelijk doel, totaal niet voorbereid zijn op volkomen voorspelbare reacties, dat is het probleem en niets anders.
pi_220453502
De NOS is weer over tot de orde van de dag: Het opent met een item over donorzaad.
pi_220453542
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 18:03 schreef mcmlxiv het volgende:
De huis-magaatjes proberen nog steeds wanhopig anti-Maga in het pro-Iran vakje te proppen zie ik. Hilarisch.

Er is een delicaat verschil tussen blij zijn met de mislukkingen van trump of niet verbaasd zijn over de mislukkingen van trump. Wat je ziet in dit topic zijn een paar wanhopige Maga webcare fanaten die proberen kritiek op de aanpak om te zetten in kritiek op de VS of Israël zelf.

Nee lieve magaatjes, het is extreem eenvoudig. Degenen die niet in de trump fabeltjesfuik zitten zijn volstrekt niet verbaasd over het zoveelste voorbeeld van de eerste wet van trump: everything trump touches dies. Het is nu wachten op de tweede wet: trump always chickens out.

En in tegenstelling tot jullie, lieve magaatjes, vinden wij ook andere mensenlevens dan alleen Joodse of blanke de moeite waard. Tienduizenden doden, miljoenen mensen op de vlucht, hele werelddelen in grote armoede vanwege het fokking amateurisme van de oranje idioot vinden wij best problematisch.

Dat alles doet niets af aan het feit dat Iran een shithole met een shithole regering is. Ontelbaar veel erger dan de VS of Israël. Maar dat heeft geen enkele relatie met de waanzin waar trump en Nethanyahu de wereld nu in storten. En ja, het zijn Nethanyahu en trump die daaraan schuldig zijn. Oorlog zonder plan, vernietigen zonder duidelijk doel, totaal niet voorbereid zijn op volkomen voorspelbare reacties, dat is het probleem en niets anders.
10 jaar terug was ik het met je eens geweest. In een normaal functionerend westers land waren zowel Netyahu als Trump allang afgezet vanwege alleen al hun criminaliteit, laat staan hun functioneren. Israel heeft de afgelopen jaren veel meer burgers vermoord in gebieden die ze claimen, dan Iran met eigen burgers heeft gedaan. De VS heeft echt iedere beschaafde vorm van internationale omgang losgelaten en dat gaat nog decennia aan extra oorlog veroorzaken. Alleen deze oorlog alleen al gaat onder de streep miljoenen doden veroorzaken door honger en de daaruit volgende burgeroorlogen. Je kan de ander nog zo kut vinden, maar zodra je mensen gaat vermoorden waarmee je aan het onderhandelen bent, creëer je een situatie die we in Europa na 100 jaar bijna permanente oorlog hebben geprobeerd los te laten. Alleen dan met nukes.
pi_220453544
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 18:03 schreef mcmlxiv het volgende:

Wat ben je ontzettend bang?
  zaterdag 28 maart 2026 @ 18:25:02 #119
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220453592
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 18:13 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Wat ben je ontzettend bang?
Jullie lijken mij een stuk angstiger. Woke, links, moslims, waar zijn jullie eigenlijk niet bang voor? Zo bang dat vernietiging van hele bevolkingsgroepen toegejuicht wordt
  zaterdag 28 maart 2026 @ 18:29:37 #120
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220453617
quote:
(Reuters) - Kuwait International Airport was targeted by multiple drone attacks on Saturday that caused significant damage to its radar system but resulted in no casualties, state news agency KUNA reported, citing the country's Civil Aviation Authority.

The authority's spokesperson later said the attacks were carried out by Iran, its proxies and the armed factions it supports.

Kuwait's fire department, meanwhile, said a fire that broke out in fuel tanks at the airport on Wednesday following a previous drone attack had been extinguished after operations lasting 58 consecutive hours, KUNA reported on Saturday.

As the Iran war has broadened, Tehran has launched strikes on Israel and on Gulf Arab states hosting U.S. military installations. Israel is carrying out attacks in Lebanon targeting Iran-aligned Hezbollah fighters. And Yemen's Houthis have begun launching missiles at Israel in support of Iran.
pi_220453623
twitter
  zaterdag 28 maart 2026 @ 18:31:20 #122
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220453624
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 18:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
10 jaar terug was ik het met je eens geweest. In een normaal functionerend westers land waren zowel Netyahu als Trump allang afgezet vanwege alleen al hun criminaliteit, laat staan hun functioneren. Israel heeft de afgelopen jaren veel meer burgers vermoord in gebieden die ze claimen, dan Iran met eigen burgers heeft gedaan. De VS heeft echt iedere beschaafde vorm van internationale omgang losgelaten en dat gaat nog decennia aan extra oorlog veroorzaken. Alleen deze oorlog alleen al gaat onder de streep miljoenen doden veroorzaken door honger en de daaruit volgende burgeroorlogen. Je kan de ander nog zo kut vinden, maar zodra je mensen gaat vermoorden waarmee je aan het onderhandelen bent, creëer je een situatie die we in Europa na 100 jaar bijna permanente oorlog hebben geprobeerd los te laten. Alleen dan met nukes.
Heb je ook cijfers en bronnen om zulk soort uitspraken te staven?

Anders blijft het bij feitenvrij framen en dat is dan puur uit slechte bedoeling.

Zie ze graag tegemoet.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220453628
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 18:25 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Jullie lijken mij een stuk angstiger. Woke, links, moslims, waar zijn jullie eigenlijk niet bang voor? Zo bang dat vernietiging van hele bevolkingsgroepen toegejuicht wordt
Wij? zijn in ieder geval niet bang voor vrouwen, honden, bier en bacon.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 18:33:15 #124
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_220453629
Het zal allemaal wel, voorlopig maakt de hardwerkende :') nederlander zich alleen maar druk om de benzineprijzen.
pi_220453636
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 18:32 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Wij? zijn in ieder geval niet bang voor vrouwen, honden, bier en bacon.
Kom jij wel eens je FOK! zolderkamer uit?
  zaterdag 28 maart 2026 @ 18:35:11 #126
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220453637
twitter

In Azië maken ze zich wel druk over de prijzen (meneer in de tweet overdrijft wat maar gaat om het filmpje)
pi_220453646
twitter
pi_220453651
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 18:35 schreef Momo het volgende:
[ x ]

In Azië maken ze zich wel druk over de prijzen (meneer in de tweet overdrijft wat maar gaat om het filmpje)
Die mensen denken serieus dat Amerika de straat van Hormuz afsluit?

Ik zou zeggen, laat nog maar even dicht dat zeestraatje dan beste regering in Teheran.
pi_220453652
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 18:33 schreef kibo het volgende:
Het zal allemaal wel, voorlopig maakt de hardwerkende :') nederlander zich alleen maar druk om de benzineprijzen.
Klopt, die zijn veel te laag :Y
De vooruitzichten voor hogere benzineprijzen nemen ondertussen toe, hopelijk gaan we de 3 euro per liter tegemoet zien ^O^ *O*
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_220453655
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 18:33 schreef kibo het volgende:
Ja. En er is een oliecrisis door de oorlog in het midden-Oosten. Nederlanders: Dan vliegen we naar Curacao

Zo gaan we lekker door de voorraad heen
  Forum Admin zaterdag 28 maart 2026 @ 18:39:02 #131
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220453657
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 18:37 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Klopt, die zijn veel te laag :Y
De vooruitzichten voor hogere benzineprijzen nemen ondertussen toe, hopelijk gaan we de 3 euro per liter tegemoet zien ^O^ *O*
Want?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 28 maart 2026 @ 18:40:22 #132
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_220453667
twitter

RED ONS HENNIEGOD
  zaterdag 28 maart 2026 @ 18:40:55 #133
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220453672
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 18:37 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Die mensen denken serieus dat Amerika de straat van Hormuz afsluit?

Ik zou zeggen, laat nog maar even dicht dat zeestraatje dan beste regering in Teheran.
Je kunt als Trump nummer 1 fanboy wel van alles roepen, maar de VS maakt zich wel bijzonder ongeliefd in vele landen.
pi_220453674
quote:
81s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 18:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Want?
quote:
AI Overview
Creative destruction is the economic process where innovation continuously destroys old industries and creates new ones, driving long-term growth and productivity. Coined by Joseph Schumpeter, it describes how new technologies (e.g., streaming) render old ones (e.g., video rental stores) obsolete, forcing economic restructuring.
  Forum Admin zaterdag 28 maart 2026 @ 18:42:18 #135
pi_220453681
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 18:41 schreef Digi2 het volgende:

[..]
[..]

Graag je eigen mening ipv AI slop.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220453692
twitter
  zaterdag 28 maart 2026 @ 18:46:04 #137
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220453694
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 18:41 schreef Digi2 het volgende:

[..]
[..]

Fossiele brandstoffen zijn niet "obsolete" door technologische ontwikkelingen. Integendeel, die zijn superieur aan de alternatieven.

Alleen niet houdbaar omdat deze ons habitat vervuilen. Dus deze vlieger gaat niet echt op.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220453700
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 18:25 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Je zal hier maar mee moeten leven.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220453704
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 18:40 schreef Momo het volgende:

[..]
Je kunt als Trump nummer 1 fanboy wel van alles roepen, maar de VS maakt zich wel bijzonder ongeliefd in vele landen.
Het is een vrije keuze van het regime in Teheran om dit als wapen in te zetten tegen de gehele wereld :)

Als jouw darmen verstopt zitten omdat je dagelijks McDonalds eet, geef je zeker ook die keten de schuld daarvan in plaats van jezelf?
pi_220453710
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 18:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Graag je eigen mening ipv AI slop.
Naar mijn mening zijn we in Europa, Nederland in het bijzonder in een comfortzone beland waaruit het moeilijk ontsnappen is zonder een flinke schop onder het hol. Het is imo daarom juist gunstig dat men soms gedwongen wordt een andere weg te gaan bewandelen.
pi_220453712
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 18:36 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Er zijn ongetwijfeld nog 10000 andere kleine bootjes om te vorderen. Daarnaast hebben ze ook nog tientallen mini onderzeeboten, waarvan ik nog geen enkele heb zien zinken. Verder roept Rusland hetzelfde ook al sinds dag 2 van de oorlog en zinken er nog steeds Russische boten.

Deze clownshow van een propaganda was vroeger voorbehouden aan de vijanden van de VS.
  Forum Admin zaterdag 28 maart 2026 @ 18:51:29 #142
pi_220453715
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 18:50 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Naar mijn mening zijn we in Europa, Nederland in het bijzonder in een comfortzone beland waaruit het moeilijk ontsnappen is zonder een flinke schop onder het hol. Het is imo daarom juist gunstig dat men soms gedwongen wordt een ander weg te gaan bewandelen.
Daar kan ik wat in zien. Ik ben het er niet mee eens omdat dit geen schop onder ons hol is maar een zaagtackle van een linebacker.
pi_220453716
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 18:40 schreef PowerLoungen het volgende:
[ x ]

[ afbeelding ]
Toch gaaf als je aan het front bent en je ziet dat dit je commandant is.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 18:55:08 #144
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220453733
Nog even los van de duizenden andere toepassingen van olie en gas dan brandstof.

Kunststoffen, synthetische kleding (polyester/nylon), medicijnen, cosmetica, schoonmaakmiddelen, asfalt voor wegen, smeermiddelen, verf en bouwmaterialen.
pi_220453737
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 18:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Daar kan ik wat in zien. Ik ben het er niet mee eens omdat dit geen schop onder ons hol is maar een zaagtackle van een linebacker.
We hebben al een oliecrisis achter ons en er zijn nu opnieuw alternatieven voorhanden die versneld kunnen worden gerealiseerd. Daarnaast halen we niet veel olie en gas uit de golf in tegenstelling tot Azie, die hebben nu een groot probleem.

[ Bericht 7% gewijzigd door Digi2 op 28-03-2026 19:18:35 ]
pi_220453742
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 18:31 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Heb je ook cijfers en bronnen om zulk soort uitspraken te staven?

Anders blijft het bij feitenvrij framen en dat is dan puur uit slechte bedoeling.

Zie ze graag tegemoet.

Een van de vele keren dat hij de Gaza strook als onderdeel van Israel heeft laten zien.
https://en.wikipedia.org/wiki/Casualties_of_the_Gaza_war
Voorzichtige schatting is meer dan 60000 dode burgers in Gaza.

Hoogste schatting voor Iran 36500 dode burgers.
https://en.wikipedia.org/wiki/2026_Iran_massacres

Nu mijn frame de waarheid blijkt te zijn, zie ik graag uw excuses tegemoet en verwelkom ik je in het kritische kamp tegenover Israel.
pi_220453744
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 18:40 schreef Momo het volgende:

[..]
Wel jammer, het ging net zo goed wat betreft de band met al die landen in het Midden-Oosten ;(
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220453770
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 18:40 schreef PowerLoungen het volgende:
[ x ]
Samenvatting van zijn 2 minuten compilatievideo briefing die hij elke ochtend krijgt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 19:01:53 #149
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220453771
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 18:57 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Wel jammer, het ging net zo goed wat betreft de band met al die landen in het Midden-Oosten ;(
Jeetje liggen de Filipijnen en Vietnam nu ook al in het Midden-Oosten?
pi_220453778
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 18:55 schreef inslagenreuring het volgende:
Nog even los van de duizenden andere toepassingen van olie en gas dan brandstof.

Kunststoffen, synthetische kleding (polyester/nylon), medicijnen, cosmetica, schoonmaakmiddelen, asfalt voor wegen, smeermiddelen, verf en bouwmaterialen.
Het kan allemaal ook met steenkool, dat is namelijk hoe de huidige grootschalige chemische industrie is ontstaan. Met name door de zogenoemde 'droge steenkool destillatie' tav de bereiding van cokes voor de staalindustrie.
Oorlog was een belangrijke aandrijver achter deze industrie, denk aan Picrinezuur, TNT, TNB.
quote:
AI Overview
Grondstoffen voor explosieven en chemie: Tijdens de destillatie van steenkool in cokesovens en gasfabrieken komen vluchtige stoffen vrij, waaronder cokesovengas, koolteer en ammoniakwater. Deze "nevenproducten" vormden de basis voor de chemische industrie:

De droge destillatie van steenkool (ook wel pyrolyse of cokesvorming genoemd) speelde een cruciale rol in de geboorte en vroege ontwikkeling van de chemische industrie in de 19e eeuw. Dit proces, oorspronkelijk bedoeld om cokes voor de staalindustrie en stadsgas voor verlichting te produceren, leverde grote hoeveelheden bijproducten, waaronder koolteer, die de basis vormden voor de synthetische chemie.De rol van steenkool in de chemische industrie:Proces (Cokesproductie): Bij droge destillatie wordt vermalen steenkool in de afwezigheid van lucht verhit tot hoge temperaturen (ca. 1000°C). Dit proces verwijdert vluchtige stoffen, waardoor cokes overblijft, een zuivere brandstof die essentieel is als reductiemiddel in hoogovens voor de productie van ijzer.Bijproducten als grondstof: Naast cokes en gas ontstond er koolteer, dat lange tijd als afval werd beschouwd maar een rijke bron bleek van aromatische verbindingen.Ontstaan synthetische chemie: Uit deze koolteer konden synthetische kleurstoffen (zoals aniline) worden gemaakt. Deze ontdekking vormde, naast de soda-industrie, de basis voor grote chemiebedrijven, waaronder BASF.Ontwikkeling: Naast kleurstoffen kwamen uit de koolteer ook grondstoffen voor medicijnen en andere fijnchemie voort, waarmee de industriële organische chemie begon.De industriële revolutie, die begon met steenkool als energiebron, vond in de chemische verwerking van de bijproducten van diezelfde steenkool een van haar belangrijkste industriële takken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Digi2 op 28-03-2026 19:27:09 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')