abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221743258
Van de anadolubank weet ik niks.

Van ing de Nieuwsbrief ontvangen.
Voor ¤ 44,99 per Maand met het pakket Max krijgt men 1% rente meer op de spaarrekening. 😂 Er zijn nog 3 andere opties.
https://www.ing.nl/particulier/pakketten/ing-max
  maandag 7 september 2026 @ 09:02:54 #277
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_221744249
1% extra over de eerste 10.000 euro,voor 45 euro per maand krijg je dus 100 euro per jaar. Geweldige deal toch naast hun al absurd lage rente?
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_221744339
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 02:02 schreef APK het volgende:
Vandaag de aanmeldingsprocedure van anadolubank doorlopen vanwege NL depositogarantie en mooie rente van 2,8% op deposito voor een jaar. Bleek dat er ook nog eerste 6 maanden 3% welkomstrente is op gewoon vrij opneembare spaarrekening, dus dat is leuk.

Maar het proces voelde erg amateuristisch en heel erg onveilig.
Je moet de app downloaden voor identificatie (heb ik eerder gedaan bij andere banken) en nadat dat niet werkte contact opgenomen met de telefonische helpdesk.
Kreeg een best wel lompe medewerker (alarmbelletje) te spreken die mijn naam vroeg en zei dat de paspoortscan okay was, maar dat mijn selfie opnieuw moest met een minder drukke achtergrond.

Nog een paar keer geprobeerd, met gevoel 'wat is dit, dit voelt niet veilig' en uiteindelijk door het verificatieproces gekomen.
Heb daarna op google gevonden dat de app niet voor internetbankieren is, maar alleen om aan te melden.

Het hele proces voelde extreem amateuristisch en onveilig, herkent iemand dat?
Ik heb toevallig afgelopen week hetzelfde gedaan bij de Anadolubank en een depositoladder met 5 deposito’s geopend. Duurde ff want ik zat ook te stoeien met die app die alleen voor aanmelden was. Daar heb ik ook voor gebeld, maar ik kreeg wel een vriendelijke kundige vrouw die het me snel uitlegde.

Dus uiteindelijk via gewoon internetbankieren op de laptop alles gestort en dat ging prima. Deposito’s werden snel verwerkt.

Bij mij ging de identificatie via de app heel soepel. Lukte in 1x zonder hulp.
Mijn ouders zitten al een paar jaar bij deze bank en hebben geen problemen
  maandag 7 september 2026 @ 19:02:39 #279
6941 APK
Factual, I think.
pi_221747663
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 09:21 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik heb toevallig afgelopen week hetzelfde gedaan bij de Anadolubank en een depositoladder met 5 deposito’s geopend. Duurde ff want ik zat ook te stoeien met die app die alleen voor aanmelden was. Daar heb ik ook voor gebeld, maar ik kreeg wel een vriendelijke kundige vrouw die het me snel uitlegde.

Dus uiteindelijk via gewoon internetbankieren op de laptop alles gestort en dat ging prima. Deposito’s werden snel verwerkt.

Bij mij ging de identificatie via de app heel soepel. Lukte in 1x zonder hulp.
Mijn ouders zitten al een paar jaar bij deze bank en hebben geen problemen
Fijn te horen dat jouw ouders goede ervaring hebben met Anadolubank ^O^
Heb je niet overwogen om in plaats van een van de vijf deposito's van de ladder een gedeelte daar 6 maanden tegen 3% met de nieuwe spaardersactie op een spaarrekening te zetten en daarna pas het deposito tegen lagere rente?

Ik kwam zelf de actie pas tegen toen ik het telefoonnummer opzocht via google :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 september 2026 @ 19:29:45 #280
862 Arcee
Look closer
pi_221747871
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 september 2026 10:42 schreef Gunner het volgende:
Ayvens gooit de deposito's omhoog.

Looptijd Huidige rente Wijziging Nieuwe rente

1 jaar 2,45% + 0,30% 2,75%

2 jaar 2,55% + 0,30% 2,85%

3 jaar 2,65% + 0,30% 2,95%

4 jaar 2,80% + 0,30% 3,10%
Niet volgens hun site.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 7 september 2026 @ 19:39:26 #281
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_221747963
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 19:29 schreef Arcee het volgende:

[..]
Niet volgens hun site.
Met ingang van morgen geloof ik.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 7 september 2026 @ 19:47:02 #282
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_221748037
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 19:39 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Met ingang van morgen geloof ik.
Correct
pi_221749105
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 19:02 schreef APK het volgende:

[..]
Fijn te horen dat jouw ouders goede ervaring hebben met Anadolubank ^O^
Heb je niet overwogen om in plaats van een van de vijf deposito's van de ladder een gedeelte daar 6 maanden tegen 3% met de nieuwe spaardersactie op een spaarrekening te zetten en daarna pas het deposito tegen lagere rente?

Ik kwam zelf de actie pas tegen toen ik het telefoonnummer opzocht via google :+
Ik heb t wel overwogen, maar ik was bang dat ik t na 6 maanden zou vergeten of niet tijdig zou omzetten. In the end maakte het in mijn geval niet heel veel uit aangezien de deposito voor 1 jaar 2,8% is en vanaf daar oploopt naar 3,1% voor 4 jaar.

Wel had ik het liever tegen een hogere deposito rente willen wegzetten via raisin. Maar dit is de 1e keer dat ik zoiets heb gedaan dus ik vaarde een beetje op waar m’n ouders zaten.
Maar ik denk dat ik een scherpere rente zoek als het eerste deel over een jaar vrijkomt
  Moderator woensdag 9 september 2026 @ 14:36:17 #284
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_221758508
Ik heb ook een Raisin rekening geopend, heb een depositorekening voor een jaar bij Klarna met een rente van 3% voor 1 jaar. Eens kijken of dit bevalt en of ik daar ook mijn andere spaargeld ga onderbrengen (o.a. van onze 5-jarige, die krijgt bij ING maar 1,25%).
5 - 28 februari Thailand O+
pi_221758545
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 22:33 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik heb t wel overwogen, maar ik was bang dat ik t na 6 maanden zou vergeten of niet tijdig zou omzetten. In the end maakte het in mijn geval niet heel veel uit aangezien de deposito voor 1 jaar 2,8% is en vanaf daar oploopt naar 3,1% voor 4 jaar.

Wel had ik het liever tegen een hogere deposito rente willen wegzetten via raisin. Maar dit is de 1e keer dat ik zoiets heb gedaan dus ik vaarde een beetje op waar m’n ouders zaten.
Maar ik denk dat ik een scherpere rente zoek als het eerste deel over een jaar vrijkomt
Vergeten kan gebeuren. Alleen de banken of Raisin sturen eerder al een mail om je eraan te herinneren. Vaak kun je ook van tevoren al aangeven dat een dep verlengd
kan worden.
Dat is dan inclusief de rente, dat er wordt verlengd. Ontdekte ik. 😉
pi_221758707
Trading212:

Wijzigingen in je rente

Vanaf 1 november 2026 verandert de rente op je cash saldo in euro:
Euro: 3,50% → 2,80% p.j.

Rentes op contante tegoeden kunnen veranderen als reactie op marktomstandigheden. We beoordelen onze rentes regelmatig. Als we een rente verlagen, laten we je dat altijd van tevoren weten.
Mijn hobby is glas-in-lood maken en herstellen. Ook voor u
  woensdag 9 september 2026 @ 16:24:02 #287
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_221758995
Morgen komt er weer geld vrij van de 5 jarig deposito van..... jawel.... 0.5% :|W
Gooi ik morgen gelijk maar in een 1 jarig deposito van 2.75% (Ayvens)
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_221774999
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 14:36 schreef MaJo het volgende:
Ik heb ook een Raisin rekening geopend, heb een depositorekening voor een jaar bij Klarna met een rente van 3% voor 1 jaar. Eens kijken of dit bevalt en of ik daar ook mijn andere spaargeld ga onderbrengen (o.a. van onze 5-jarige, die krijgt bij ING maar 1,25%).
Doen!
pi_221775426
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 16:24 schreef uniekhoorn het volgende:
Morgen komt er weer geld vrij van de 5 jarig deposito van..... jawel.... 0.5% :|W
Gooi ik morgen gelijk maar in een 1 jarig deposito van 2.75% (Ayvens)
O,5%?

Ayvens zit ik ook bij :Y is recent weer omhoog gegaan.
pi_221777772
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2026 10:21 schreef Sport_Life het volgende:
Ayvens zit ik ook bij :Y is recent weer omhoog gegaan.
Überhaupt is de (spaar)rente aan het stijgen; (dus / mede dankzij) ook de 10jrs. kapitaalmarktrente :

https://www.iex.nl/Rente-Koers/190118356/Nederland-10-jaar.aspx

Overigens is dat een teken van oplopende inflatie: hogere spaarrente is dus een doekje voor het bloeden: de hogere spaarrente wordt teniet gedaan door de hogere inflatie. Kan je beter gaan beleggen.

[ Bericht 2% gewijzigd door blomke op 12-09-2026 16:10:33 ]
pi_221778030
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2026 15:59 schreef blomke het volgende:

[..]
Überhaupt is de (spaar)rente aan het stijgen; (dus / mede dankzij) ook de 10jrs. kapitaalmarktrente :

Overigens is dat een teken van oplopende inflatie: hogere spaarrente is dus een doekje voor het bloeden: de hogere spaarrente wordt teniet gedaan door de hogere inflatie. Kan je beter gaan beleggen.
Zoals altijd en ook de belangrijkste regel, spreiden, spreiden en spreiden.
pi_221780131
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2026 15:59 schreef blomke het volgende:

[..]

Doe ik ook. Maar wil ook niet alles beleggen. Op dit moment ongeveer 70% (was 50% de rest is rendement in ongeveer 1 jaar). De rest staat op een spaarrekening.
pi_221780160
Ik zit dit topic een beetje door te lezen, maar wat is de reden dat mensen hier liever geld op de bank zetten voor een lage rente in plaats van beleggen en 10-20% per jaar pakken?
pi_221780189
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2026 20:52 schreef GerryDV het volgende:
Ik zit dit topic een beetje door te lezen, maar wat is de reden dat mensen hier liever geld op de bank zetten voor een lage rente in plaats van beleggen en 10-20% per jaar pakken?
Als er een crash komt wil ik niet verkopen, dus de spaarrekening is een gezonde buffer voor onderhoud aan het huis en onverwachte dingen.
pi_221780234
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2026 20:56 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Als er een crash komt wil ik niet verkopen, dus de spaarrekening is een gezonde buffer voor onderhoud aan het huis en onverwachte dingen.
Maar ik neem aan dat, als je wat vermogen hebt, je dit wel doet met een deel ervan wat je direct nodig hebt. Want een S&P500 en een Nasdaq kan wel eens een jaar negatief gaan maar stijgt al decennia. Zelfs als je accumulerend belegd kun je in tijd van nood alsnog afromen. Lijkt me dan niet slim om bij wijze van spreken als je een ton hebt dit op een spaarrekening te zetten in plaats van de helft accumulerend op een betrouwbare ETF.

Met een bank kan overigens ook genoeg fout gaan waardoor je nooit meer al je geld terug krijgt.
pi_221780241
quote:
Er is een plek om te beleggen en er is een plek om te sparen. Voor de meeste mensen is een combi het beste.

Overigens is 10-20% vrij ruim op de lange termijn. Afgelopen 30 jaar deed S&P 500 gemiddeld 10,7% ongeveer, AEX tussen 84 en 24 net iets meer dan 6%.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_221780252
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2026 21:03 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Er is een plek om te beleggen en er is een plek om te sparen. Voor de meeste mensen is een combi het beste.

Overigens is 10-20% vrij ruim op de lange termijn. Afgelopen 30 jaar deed S&P 500 gemiddeld 10,7% ongeveer, AEX tussen 84 en 24 net iets meer dan 6%.
Dat is waar. Dat moet je eigenlijk ook doen voor de komende 20/30 jaar ofzo. Maar dat soort rentes geven banken bij lange na niet toch?
pi_221780321
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2026 21:05 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Dat is waar. Dat moet je eigenlijk ook doen voor de komende 20/30 jaar ofzo. Maar dat soort rentes geven banken bij lange na niet toch?
Sommige verplichtingen moet je op specifieke momenten doen. In 2008 ging de AEX -52%, S&P 500 -38%. Toch lullig als je vlak erna aan je verplichtingen moet voldoen.

Hoorde pasgeleden podcast die pensioenpotje (volledig belegd) vergeleken als je voor de dotcomcrisis met pensioen ging t.o.v. na de bankencrisis pakweg 10 jaar later. In eerste scenario was het potje met bepaald opnames voor levensonderhoud na 15 jaar leeg (jaren 00 was een bar decennium), met dezelfde opnames in scenario 2 was potje na 15 jaar nog half gevuld.

Sparen is derhalve risicomanagement, want zorgt natuurlijk ook voor geldontwaarding. En op basis van je levensstijl, baan, verplichtingen kan je bedenken hoeveel x je maandelijkse uitgaves je als spaarpotje wilt hebben.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_221780356
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2026 21:03 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Maar ik neem aan dat, als je wat vermogen hebt, je dit wel doet met een deel ervan wat je direct nodig hebt. Want een S&P500 en een Nasdaq kan wel eens een jaar negatief gaan maar stijgt al decennia. Zelfs als je accumulerend belegd kun je in tijd van nood alsnog afromen. Lijkt me dan niet slim om bij wijze van spreken als je een ton hebt dit op een spaarrekening te zetten in plaats van de helft accumulerend op een betrouwbare ETF.

Met een bank kan overigens ook genoeg fout gaan waardoor je nooit meer al je geld terug krijgt.
Ik heb 70% aandelen en 30% op de spaarrekening.

Over 5 jaar loopt mijn hypotheek rente van 0,7% af dus wil ook de mogelijkheid hebben om af te lossen als de rente hoger staat dan gemiddeld rendement op aandelen.
pi_221780375
quote:
Om rendement te maken moet je beleggen. Dat zal niemand betwisten. Er zijn echter ook gewoon buffers die je niet wil beleggen en waar je nagenoeg risicoloos toch zo'n hoog mogelijk rendement wilt maken. Daar is deze topic-niche voor.

Voor mijzelf is dat bijvoorbeeld dat ik een minimale buffer wil voor onvoorziene uitgaven + dat ik de hypotheekdelen die aflossingsvrij zijn wel gewoon in spaargeld gedekt heb. En op dit moment zijn de spaarrentes hoger dan de hypotheekrente die ik vast heb staan. Daardoor is het toch een leuk bedrag wat ik in deposito's heb zitten via een ladder constructie zodat er iedere periode wat vrij komt als er iets gedaan moet worden en ik straks bij het aflopen van mijn vaste renteperiode kan kiezen wat ik dan wil doen.

En ondanks dat ik weet dat ik het geld van de aflossingsvrije delen van mijn hypothecaire lening in een belegging beter renderen, kies ik er zelf voor om geen risico te willen lopen op dat stukje. De hoogste rendementen halen die er mogelijk zijn is voor mij niet het doel. Op een onbezorgde manier leven wel. En al wordt dat geld effectief minder waard door de inflatie, boeit me dat niet. Ik leef er onbezorgd door.

En tot slot vind ik het ook gewoon een leuk spelletje. Af en toe wat bij een nieuwe spaarrekening het openingscadeau pakken zonder dat ik echt op de lange termijn iets met die spaarrekening ga doen. Dat spel is een stuk vertier zoals het volgen van een koers ook leuk kan zijn zonder dat je het doel hebt om te verkopen.

[ Bericht 6% gewijzigd door snabbi op 12-09-2026 21:30:01 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')