Ik heb toevallig afgelopen week hetzelfde gedaan bij de Anadolubank en een depositoladder met 5 deposito’s geopend. Duurde ff want ik zat ook te stoeien met die app die alleen voor aanmelden was. Daar heb ik ook voor gebeld, maar ik kreeg wel een vriendelijke kundige vrouw die het me snel uitlegde.quote:Op zaterdag 5 september 2026 02:02 schreef APK het volgende:
Vandaag de aanmeldingsprocedure van anadolubank doorlopen vanwege NL depositogarantie en mooie rente van 2,8% op deposito voor een jaar. Bleek dat er ook nog eerste 6 maanden 3% welkomstrente is op gewoon vrij opneembare spaarrekening, dus dat is leuk.
Maar het proces voelde erg amateuristisch en heel erg onveilig.
Je moet de app downloaden voor identificatie (heb ik eerder gedaan bij andere banken) en nadat dat niet werkte contact opgenomen met de telefonische helpdesk.
Kreeg een best wel lompe medewerker (alarmbelletje) te spreken die mijn naam vroeg en zei dat de paspoortscan okay was, maar dat mijn selfie opnieuw moest met een minder drukke achtergrond.
Nog een paar keer geprobeerd, met gevoel 'wat is dit, dit voelt niet veilig' en uiteindelijk door het verificatieproces gekomen.
Heb daarna op google gevonden dat de app niet voor internetbankieren is, maar alleen om aan te melden.
Het hele proces voelde extreem amateuristisch en onveilig, herkent iemand dat?
Fijn te horen dat jouw ouders goede ervaring hebben met Anadolubankquote:Op maandag 7 september 2026 09:21 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik heb toevallig afgelopen week hetzelfde gedaan bij de Anadolubank en een depositoladder met 5 deposito’s geopend. Duurde ff want ik zat ook te stoeien met die app die alleen voor aanmelden was. Daar heb ik ook voor gebeld, maar ik kreeg wel een vriendelijke kundige vrouw die het me snel uitlegde.
Dus uiteindelijk via gewoon internetbankieren op de laptop alles gestort en dat ging prima. Deposito’s werden snel verwerkt.
Bij mij ging de identificatie via de app heel soepel. Lukte in 1x zonder hulp.
Mijn ouders zitten al een paar jaar bij deze bank en hebben geen problemen
Niet volgens hun site.quote:Op vrijdag 4 september 2026 10:42 schreef Gunner het volgende:
Ayvens gooit de deposito's omhoog.
Looptijd Huidige rente Wijziging Nieuwe rente
1 jaar 2,45% + 0,30% 2,75%
2 jaar 2,55% + 0,30% 2,85%
3 jaar 2,65% + 0,30% 2,95%
4 jaar 2,80% + 0,30% 3,10%
Met ingang van morgen geloof ik.quote:
Correctquote:Op maandag 7 september 2026 19:39 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Met ingang van morgen geloof ik.
Ik heb t wel overwogen, maar ik was bang dat ik t na 6 maanden zou vergeten of niet tijdig zou omzetten. In the end maakte het in mijn geval niet heel veel uit aangezien de deposito voor 1 jaar 2,8% is en vanaf daar oploopt naar 3,1% voor 4 jaar.quote:Op maandag 7 september 2026 19:02 schreef APK het volgende:
[..]
Fijn te horen dat jouw ouders goede ervaring hebben met Anadolubank![]()
Heb je niet overwogen om in plaats van een van de vijf deposito's van de ladder een gedeelte daar 6 maanden tegen 3% met de nieuwe spaardersactie op een spaarrekening te zetten en daarna pas het deposito tegen lagere rente?
Ik kwam zelf de actie pas tegen toen ik het telefoonnummer opzocht via google
Vergeten kan gebeuren. Alleen de banken of Raisin sturen eerder al een mail om je eraan te herinneren. Vaak kun je ook van tevoren al aangeven dat een dep verlengdquote:Op maandag 7 september 2026 22:33 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik heb t wel overwogen, maar ik was bang dat ik t na 6 maanden zou vergeten of niet tijdig zou omzetten. In the end maakte het in mijn geval niet heel veel uit aangezien de deposito voor 1 jaar 2,8% is en vanaf daar oploopt naar 3,1% voor 4 jaar.
Wel had ik het liever tegen een hogere deposito rente willen wegzetten via raisin. Maar dit is de 1e keer dat ik zoiets heb gedaan dus ik vaarde een beetje op waar m’n ouders zaten.
Maar ik denk dat ik een scherpere rente zoek als het eerste deel over een jaar vrijkomt
Doen!quote:Op woensdag 9 september 2026 14:36 schreef MaJo het volgende:
Ik heb ook een Raisin rekening geopend, heb een depositorekening voor een jaar bij Klarna met een rente van 3% voor 1 jaar. Eens kijken of dit bevalt en of ik daar ook mijn andere spaargeld ga onderbrengen (o.a. van onze 5-jarige, die krijgt bij ING maar 1,25%).
O,5%?quote:Op woensdag 9 september 2026 16:24 schreef uniekhoorn het volgende:
Morgen komt er weer geld vrij van de 5 jarig deposito van..... jawel.... 0.5%![]()
Gooi ik morgen gelijk maar in een 1 jarig deposito van 2.75% (Ayvens)
Überhaupt is de (spaar)rente aan het stijgen; (dus / mede dankzij) ook de 10jrs. kapitaalmarktrente :quote:Op zaterdag 12 september 2026 10:21 schreef Sport_Life het volgende:
Ayvens zit ik ook bijis recent weer omhoog gegaan.
Zoals altijd en ook de belangrijkste regel, spreiden, spreiden en spreiden.quote:Op zaterdag 12 september 2026 15:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Überhaupt is de (spaar)rente aan het stijgen; (dus / mede dankzij) ook de 10jrs. kapitaalmarktrente :
https://www.iex.nl/Rente-Koers/190118356/Nederland-10-jaar.aspx
Overigens is dat een teken van oplopende inflatie: hogere spaarrente is dus een doekje voor het bloeden: de hogere spaarrente wordt teniet gedaan door de hogere inflatie. Kan je beter gaan beleggen.
Doe ik ook. Maar wil ook niet alles beleggen. Op dit moment ongeveer 70% (was 50% de rest is rendement in ongeveer 1 jaar). De rest staat op een spaarrekening.quote:Op zaterdag 12 september 2026 15:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Überhaupt is de (spaar)rente aan het stijgen; (dus / mede dankzij) ook de 10jrs. kapitaalmarktrente :
https://www.iex.nl/Rente-Koers/190118356/Nederland-10-jaar.aspx
Overigens is dat een teken van oplopende inflatie: hogere spaarrente is dus een doekje voor het bloeden: de hogere spaarrente wordt teniet gedaan door de hogere inflatie. Kan je beter gaan beleggen.
Als er een crash komt wil ik niet verkopen, dus de spaarrekening is een gezonde buffer voor onderhoud aan het huis en onverwachte dingen.quote:Op zaterdag 12 september 2026 20:52 schreef GerryDV het volgende:
Ik zit dit topic een beetje door te lezen, maar wat is de reden dat mensen hier liever geld op de bank zetten voor een lage rente in plaats van beleggen en 10-20% per jaar pakken?
Maar ik neem aan dat, als je wat vermogen hebt, je dit wel doet met een deel ervan wat je direct nodig hebt. Want een S&P500 en een Nasdaq kan wel eens een jaar negatief gaan maar stijgt al decennia. Zelfs als je accumulerend belegd kun je in tijd van nood alsnog afromen. Lijkt me dan niet slim om bij wijze van spreken als je een ton hebt dit op een spaarrekening te zetten in plaats van de helft accumulerend op een betrouwbare ETF.quote:Op zaterdag 12 september 2026 20:56 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Als er een crash komt wil ik niet verkopen, dus de spaarrekening is een gezonde buffer voor onderhoud aan het huis en onverwachte dingen.
Er is een plek om te beleggen en er is een plek om te sparen. Voor de meeste mensen is een combi het beste.quote:Op zaterdag 12 september 2026 20:52 schreef GerryDV het volgende:
Ik zit dit topic een beetje door te lezen, maar wat is de reden dat mensen hier liever geld op de bank zetten voor een lage rente in plaats van beleggen en 10-20% per jaar pakken?
Dat is waar. Dat moet je eigenlijk ook doen voor de komende 20/30 jaar ofzo. Maar dat soort rentes geven banken bij lange na niet toch?quote:Op zaterdag 12 september 2026 21:03 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Er is een plek om te beleggen en er is een plek om te sparen. Voor de meeste mensen is een combi het beste.
Overigens is 10-20% vrij ruim op de lange termijn. Afgelopen 30 jaar deed S&P 500 gemiddeld 10,7% ongeveer, AEX tussen 84 en 24 net iets meer dan 6%.
Sommige verplichtingen moet je op specifieke momenten doen. In 2008 ging de AEX -52%, S&P 500 -38%. Toch lullig als je vlak erna aan je verplichtingen moet voldoen.quote:Op zaterdag 12 september 2026 21:05 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Dat is waar. Dat moet je eigenlijk ook doen voor de komende 20/30 jaar ofzo. Maar dat soort rentes geven banken bij lange na niet toch?
Ik heb 70% aandelen en 30% op de spaarrekening.quote:Op zaterdag 12 september 2026 21:03 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dat, als je wat vermogen hebt, je dit wel doet met een deel ervan wat je direct nodig hebt. Want een S&P500 en een Nasdaq kan wel eens een jaar negatief gaan maar stijgt al decennia. Zelfs als je accumulerend belegd kun je in tijd van nood alsnog afromen. Lijkt me dan niet slim om bij wijze van spreken als je een ton hebt dit op een spaarrekening te zetten in plaats van de helft accumulerend op een betrouwbare ETF.
Met een bank kan overigens ook genoeg fout gaan waardoor je nooit meer al je geld terug krijgt.
Om rendement te maken moet je beleggen. Dat zal niemand betwisten. Er zijn echter ook gewoon buffers die je niet wil beleggen en waar je nagenoeg risicoloos toch zo'n hoog mogelijk rendement wilt maken. Daar is deze topic-niche voor.quote:Op zaterdag 12 september 2026 20:52 schreef GerryDV het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |