als je rotzooi bij Ikea koopt wel jaquote:Op vrijdag 3 april 2026 11:31 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee het is een wegwerpcultuur geworden omdat de kwaliteit drastisch is gedaald van al het materiaal. Vroeger werd dat degelijk gemaakt, machines gingen decennia mee. Nu net goed genoeg om de garantie net te overleven.
Hoezo mannen komen er bekaaid van af met een omgangsregeling?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 20:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat soort dingen inderdaad. Oude mensen gooien ook niks weg. Op een gegeven moment is er een soort omslag gekomen en is het meer een wegwerpcultuur geworden.
Waarschijnlijk omdat materiële zaken betaalbaarder werden en de lonen een vlucht namen. Dat zie je terug in hoe mensen relaties tegenwoordig benaderen. En financieel minder afhankelijk zijn van elkaar. En nogmaals al die belachelijke Toeslagen.
Moet je kijken waar een alleenstaande moeder met 2 jonge kinderen die 28 uur werkt in de week allemaal recht op heeft aan compensatie dan schrik je je wezenloos. En ja mannen hebben daar in theorie ook recht op maar A werken die vaak meer en B komen die er ook anno 2026 vaak nog bekaaid af in de omgangregeling.
Dat is een sprookje. Neem bijvoorbeeld de auto's van tegenwoordig zijn vele malen beter van kwaliteit dan de troep uit de jaren 80 die letterlijk onder je kont vandaan roeste. Huizenbouw idem, allemaal kwaliteitseisen die vroeger niet eens bestonden.quote:Op vrijdag 3 april 2026 11:31 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee het is een wegwerpcultuur geworden omdat de kwaliteit drastisch is gedaald van al het materiaal. Vroeger werd dat degelijk gemaakt, machines gingen decennia mee. Nu net goed genoeg om de garantie net te overleven.
Bij een rechter krijgt de moeder nog steeds vaker de volledige voogdij of meer dagen. Daar is wel een soort van kentering gaande maar je komt er nog steeds bekaaid af als man.quote:Op vrijdag 3 april 2026 11:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hoezo mannen komen er bekaaid van af met een omgangsregeling?
Als je je als man/vader je inzet voor co ouderschap moet dat zeker lukken.
Ja, dat betekent ook dat het kan zijn dat je dan minder moet werken of iets moet regelen dat de kinderen wel opgevangen kunnen worden maar dit is natuurlijk kolder.
Bron? Want als een kind geboren wordt en je bent niet getrouwd vraag je normaal gesproken al beide gezag aan, en krijg je dat ook.quote:Op vrijdag 3 april 2026 12:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Bij een rechter krijgt de moeder nog steeds vaker de volledige voogdij of meer dagen. Daar is wel een soort van kentering gaande maar je komt er nog steeds bekaaid af als man.
Klopt.quote:Op vrijdag 3 april 2026 12:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is een sprookje. Neem bijvoorbeeld de auto's van tegenwoordig zijn vele malen beter van kwaliteit dan de troep uit de jaren 80 die letterlijk onder je kont vandaan roeste. Huizenbouw idem, allemaal kwaliteitseisen die vroeger niet eens bestonden.
Behalve kleding, zitmeubels, witgoed, televisies ...quote:Op vrijdag 3 april 2026 13:27 schreef VEM2012 het volgende:
In zijn algemeenheid gaan producten nu langer mee.
Bron D66 rechters die de leugens van vrouwen voor waar aan nemen en daarom in hun voordeel beslissen.quote:Op vrijdag 3 april 2026 12:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Bron? Want als een kind geboren wordt en je bent niet getrouwd vraag je normaal gesproken al beide gezag aan, en krijg je dat ook.
Hoe kan het dan dat hij een scheiding een vrouw gezag krijgt en de man niet?
Dus. Heb je een bron?
Lol vroeger hadden we niet eens mobiele telefoons. Of je moet het Nokia tijdperk vergelijken met nu, maar aangezien je telefoon tegenwoordig vrijwel volledig uit scherm bestaat is dat niet echt een eerlijke vergelijking. Oude hardware was weliswaar simpeler maar ook vatbaarder voor storingen. Denk aan een oude harde schijf en floppyfisk die uit bewegende componenten bestond versus ssd opslag van nu. Televisie durf ik niet 100% te zeggen maar die oude crt meuk kon inbranden en genereerde aanzienlijk meer warmte dan moderne led panelen.quote:Op vrijdag 3 april 2026 13:34 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Behalve kleding, zitmeubels, witgoed, televisies ...
Daarnaast hebben we er meer kleine elektronica bijgekregen die regelmatig vervangen moet worden: elektrische scheerapparaten, tandenborstels, mobiele telefoons, tablets ...
En apparaten die lang niet altijd meer te repareren zijn als ze toch kapot gaan: printers, laptops ...
Een hoop dingen die je op noemt bestonden vroeger überhaupt niet. Wassen deden ze met de hand, maarja dan toch maar elke 5 of 10 jaar een nieuwe wasmachine .quote:LED (Light Emitting Diode) displays are generally more durable in terms of lifespan and physical robustness, offering 50,000–100,000+ hours of usage compared to 30,000–50,000 hours for typical CRTs.
Pattaya is bezig zichzelf te rebranden als family friendly bestemming. Omdat er steeds meer Russen met gezin heen gaan.quote:Op vrijdag 3 april 2026 13:56 schreef MultiBanaan het volgende:
Maar goed, Westerse vrouwen hoeven geen vaste man meer, Westerse mannen trekken naar Pattaya achtige oorden, iedereen blij toch?
Ah, de onderbuik.quote:Op vrijdag 3 april 2026 13:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Bron D66 rechters die de leugens van vrouwen voor waar aan nemen en daarom in hun voordeel beslissen.
Ach, jij weet het beter dan de mensen die hier onderzoek naar hebben gedaan.quote:Op vrijdag 3 april 2026 13:34 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Behalve kleding, zitmeubels, witgoed, televisies ...
Daarnaast hebben we er meer kleine elektronica bijgekregen die regelmatig vervangen moet worden: elektrische scheerapparaten, tandenborstels, mobiele telefoons, tablets ...
En apparaten die lang niet altijd meer te repareren zijn als ze toch kapot gaan: printers, laptops ...
Tegenwoordig wel. Sinds 1 januari 2023 krijg je bij erkenning ook gezag. Dat was daarvoor niet zo. Veel mannen zijn vroeger in die val getrapt en hebben hun kind wel erkend maar geen gezag aangevraagd.quote:Op vrijdag 3 april 2026 12:31 schreef MissButterflyy het volgende:
Bron? Want als een kind geboren wordt en je bent niet getrouwd vraag je normaal gesproken al beide gezag aan, en krijg je dat ook.
Ik heb geen idee wie "de mensen" zijn en welk "onderzoek" die mensen doen, maar het was niet Tim van Zuijlen van de Rijksuniversiteit Groningen. Dat weet ik wel. Maar laten we maar terug on topic gaan.quote:Op vrijdag 3 april 2026 14:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ach, jij weet het beter dan de mensen die hier onderzoek naar hebben gedaan.
Fijn.
Gaat nooit gebeuren, de halve economie van Thailand is daar op gebouwd, spijtig genoeg voor hunquote:Op vrijdag 3 april 2026 14:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Pattaya is bezig zichzelf te rebranden als family friendly bestemming. Omdat er steeds meer Russen met gezin heen gaan.
https://www.travelandtour(...)nightlife-heres-how/
https://skift.com/2024/08(...)family-friendly-one/
Je moet een ander oord zoeken.
De huizen van vroeger staan nog recht en schimmelen niet weg voor je ogen door over-isolatie enz.quote:Op vrijdag 3 april 2026 12:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is een sprookje. Neem bijvoorbeeld de auto's van tegenwoordig zijn vele malen beter van kwaliteit dan de troep uit de jaren 80 die letterlijk onder je kont vandaan roeste. Huizenbouw idem, allemaal kwaliteitseisen die vroeger niet eens bestonden.
Welke val? Die van de snode vrouwen??quote:Op vrijdag 3 april 2026 14:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Tegenwoordig wel. Sinds 1 januari 2023 krijg je bij erkenning ook gezag. Dat was daarvoor niet zo. Veel mannen zijn vroeger in die val getrapt en hebben hun kind wel erkend maar geen gezag aangevraagd.
Dat is geen val. Dat is dan hun eigen domheid dat ze het een en ander niet goed hadden uitgezocht.quote:Op vrijdag 3 april 2026 14:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Tegenwoordig wel. Sinds 1 januari 2023 krijg je bij erkenning ook gezag. Dat was daarvoor niet zo. Veel mannen zijn vroeger in die val getrapt en hebben hun kind wel erkend maar geen gezag aangevraagd.
In de val van zichzelf niet informeren als ze kinderen krijgen en dus de zaakjes niet goed geregeld hebben?quote:Op vrijdag 3 april 2026 14:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Hebben zij zichzelf niet voldoende geïnformeerd of zijn ze misschien ook onvoldoende geïnformeerd over de gevolgen en beperkingen van het erkennen van een kind? 't Kan beide waar zijn. Spreken over een 'val' is natuurlijk raar. Er lag vast geen vooropgezet plan van 'de vrouwen' aan de wet ten grondslag. Dikke kans zelfs dat een meerderheid van de parlementsleden die over die wet hebben gestemd van het mannelijk geslacht waren.quote:Op vrijdag 3 april 2026 16:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In de val van zichzelf niet informeren als ze kinderen krijgen en dus de zaakjes niet goed geregeld hebben?
Nieuwbouwhuizen schimmelen niet, tenzij ze kut geïsoleerd zijn . En verzakkingen komen regelmatig voor, half Schiebroek kampt hier met betonrot in de fundering omdat er na de oorlog langdurig tekort was aan hoogwaardig staal en goed beton.quote:Op vrijdag 3 april 2026 15:50 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
De huizen van vroeger staan nog recht en schimmelen niet weg voor je ogen door over-isolatie enz.
De wasmachines, waterkokers van vroeger gingen 20 jaar mee. Nu een pak minder
Ik denk eerder dat het andersom is en dat de vrouw dan in de val is gelokt door de man. Er zit echt veel meer risico aan het krijgen van een kind voor een vrouw dan voor een man. Echt, de meeste vrouwen willen geen kind van een of andere loser die de verantwoordelijkheid van zijn eigen kind niet kan of wil dragen.quote:Op vrijdag 3 april 2026 14:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dus dan mag je maar je kinderen niet meer zien? Best shocking.quote:Op vrijdag 3 april 2026 16:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In de val van zichzelf niet informeren als ze kinderen krijgen en dus de zaakjes niet goed geregeld hebben?
Er komt niemand aan je deur om te vragen of ze je mogen vertellen over de gevolgen en beperkingen van het erkennen van je een kind. Als je een kind gaat krijgen met iemand, informeer je jezelf. Dat is je eigen verantwoordelijkheid. En aangezien je de verantwoordelijkheid over een mensenleven gaat nemen, is jezelf informeren toch wel het minste wat je kunt doen. Er is geen val, er is onvoldoende moeite en interesse om zelf te onderzoeken wat ze wel en niet moeten doen of laten.quote:Op vrijdag 3 april 2026 16:11 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Hebben zij zichzelf niet voldoende geïnformeerd of zijn ze misschien ook onvoldoende geïnformeerd over de gevolgen en beperkingen van het erkennen van een kind? 't Kan beide waar zijn. Spreken over een 'val' is natuurlijk raar. Er lag vast geen vooropgezet plan van 'de vrouwen' aan de wet ten grondslag. Dikke kans zelfs dat een meerderheid van de parlementsleden die over die wet hebben gestemd van het mannelijk geslacht waren.
die van mij is van Blokkerquote:Op vrijdag 3 april 2026 16:30 schreef Elan het volgende:
Mijn waterkoker is oprecht nog ouder ik denk zo 2004 toen ik mijn eerste huis kocht. Is van Philips.
Formeel gezien is er uiteraard geen val of een complot of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 3 april 2026 17:16 schreef miss_sly het volgende:
Er is geen val, er is onvoldoende moeite en interesse om zelf te onderzoeken wat ze wel en niet moeten doen of laten.
En vroegah kreeg je je info ook wel, via vrienden of de gemeente, of je ging naar de bieb.quote:Op vrijdag 3 april 2026 17:28 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Formeel gezien is er uiteraard geen val of een complot of iets dergelijks.
Verder is het wel zo dat dit soort informatie vroeger, in de tijd van voor het internet, wat minder makkelijk te krijgen was. Tegenwoordig staan hele wetboeken online en zijn er ook advocatenkantoren en juridisch adviesbureau's die allerlei juridische informatie gratis online op hun website aanbieden.
Ik vind dat nogal hardvochtig. Dat komt misschien omdat het onderwerp weer 'ns door iemand vanuit de invalshoek 'mannen zijn het slachtoffer van vrouwen' is ingestoken. Dat is een rare kijk op de zaak en gebeurt hier al te vaak en al te gemakkelijk. Maar het is natuurlijk niet voor niets dat de wet op dit punt is veranderd. Kennelijk was er een groep die de informatie niet wist te vinden en zich achteraf geconfronteerd zag met de verstrekkende gevolgen daarvan. Hadden ze dat kunnen weten? Ja. Maar niet iedereen is zo slim.quote:Op vrijdag 3 april 2026 17:16 schreef miss_sly het volgende:
Er komt niemand aan je deur om te vragen of ze je mogen vertellen over de gevolgen en beperkingen van het erkennen van je een kind. Als je een kind gaat krijgen met iemand, informeer je jezelf. Dat is je eigen verantwoordelijkheid.
Dat mag je hardvochtig vinden.quote:Op vrijdag 3 april 2026 17:48 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Ik vind dat nogal hardvochtig. Dat komt misschien omdat het onderwerp weer 'ns door iemand vanuit de invalshoek 'mannen zijn het slachtoffer van vrouwen' is ingestoken. Dat is een rare kijk op de zaak en gebeurt hier al te vaak en al te gemakkelijk. Maar het is natuurlijk niet voor niets dat de wet op dit punt is veranderd. Kennelijk was er een groep die de informatie niet wist te vinden en zich achteraf geconfronteerd zag met de verstrekkende gevolgen daarvan. Hadden ze dat kunnen weten? Ja. Maar niet iedereen is zo slim.
Hmm, dus alles is de schuld van vrouwen.quote:Op vrijdag 3 april 2026 18:40 schreef Elan het volgende:
Als je er wel bent ben je waarschijnlijk alsnog emotioneel afwezig en komt alle mentale load op haar schouders.
Als je er wil zijn maar het gezag is niet goed geregeld is het je eigen schuld.
Als je er niet bent ben je een lul.
Tl;DR Trap niet in die onzin.
echte vrouwen wonen in de Filipijnenquote:Op vrijdag 3 april 2026 18:46 schreef Zonnige het volgende:
Hmm.
[..]
Hmm, dus alles is de schuld van vrouwen.
Vraag me bij mannen die zo actief op vrouwen haten en zeiken altijd af of ze stiekem niet gewoon homo zijn? Maar daar niet voor durven uit te komen?
Stiekem met een piemeltje zeker.quote:Op vrijdag 3 april 2026 18:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
echte vrouwen wonen in de Filipijnen
Bekijk deze YouTube-video
Het wordt ook duidelijk gemeld bij de aangifte.quote:Op vrijdag 3 april 2026 17:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat mag je hardvochtig vinden.
Ik ben die manier van over vrouwen praten als het grote kwaad wel een beetje zat, eigenlijk. Mannen die ingepland vader worden: dat heeft de vrouw op haar geweten. Mannen die wel een kind hebben erkend, maar geen gezag aangevraagd: in de val gelokt door de vrouw.
Ik weet niet of de wet is gewijzigd omdat er een groep was die de informatie niet wist te vinden en daarom geen gezag regelde of dat daar een andere reden aan ten grondslag lag. Heb je daar toevallig een bron van?
Op zich is het namelijk best logisch dat erkenning en gezag samen gaan. Hoe regel je als man wel erkenning, maar niet het gezag? Je weet dus kennelijk wel dat je wat moet regelen, maar dan toch eigenlijk niet helemaal hoe het zit. Dus informeer je jezelf.
Van kenners hoorde ik dat "betonrot" niet bestaat. Alleen rotbeton.quote:
quote:Op vrijdag 3 april 2026 17:32 schreef miss_sly het volgende:
Een kind krijgen met iemand is nogal een levensveranderende gebeurtenis. Als je dat gewoon maar doet, prima, maar dat doe je dan toch echt jezelf aan. Geen enkele reden om ook daar weer vrouwen een zwarte piet over toe te schuiven als onbetrouwbare bitches die die arme mannen in een val proberen te lokken waar geen verweer tegen is.
Misschien kwam het zo over, maar zo heb ik het helemaal niet bedoeld. Er is natuurlijk geen complot van vrouwen tegen mannen om ze in een soort val te lokken. Ik denk dat verreweg de meeste vrouwen die in die situatie zaten waarin ze ongehuwd en zonder geregistreerd partnerschap een kind kregen en de man het kind wel erkend heeft maar geen gezag heeft aangevraagd, zich ook niet van die situatie bewust waren.quote:Op vrijdag 3 april 2026 17:54 schreef miss_sly het volgende:
Dat mag je hardvochtig vinden.
Ik ben die manier van over vrouwen praten als het grote kwaad wel een beetje zat, eigenlijk. Mannen die ingepland vader worden: dat heeft de vrouw op haar geweten. Mannen die wel een kind hebben erkend, maar geen gezag aangevraagd: in de val gelokt door de vrouw.
Ik zou niet weten waarom de wet gewijzigd is, en ik zou ook niet weten waarom het vroeger zo geregeld was dat erkenning niet vanzelf gezag betekende.quote:Op vrijdag 3 april 2026 17:54 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet niet of de wet is gewijzigd omdat er een groep was die de informatie niet wist te vinden en daarom geen gezag regelde of dat daar een andere reden aan ten grondslag lag. Heb je daar toevallig een bron van?
Op zich is het namelijk best logisch dat erkenning en gezag samen gaan. Hoe regel je als man wel erkenning, maar niet het gezag? Je weet dus kennelijk wel dat je wat moet regelen, maar dan toch eigenlijk niet helemaal hoe het zit. Dus informeer je jezelf.
Waarom denk je dat?quote:Op vrijdag 3 april 2026 19:11 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik denk dat verreweg de meeste vrouwen die in die situatie zaten waarin ze ongehuwd en zonder geregistreerd partnerschap een kind kregen en de man het kind wel erkend heeft maar geen gezag heeft aangevraagd, zich ook niet van die situatie bewust waren.
Tegenwoordig krijg je er kennelijk de nodige informatie over, maar dat is natuurlijk ook niet altijd zo geweest.quote:Op vrijdag 3 april 2026 19:17 schreef Leandra het volgende:
Waarom denk je dat?
Het wordt echt overal heel duidelijk gemeld, bij de erkenning, bij de aangifte.
Je krijgt er zelfs informatie over mee.
ik heb een huis van vroeger gehad uit bouwjaar 1963quote:Op vrijdag 3 april 2026 15:50 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
De huizen van vroeger staan nog recht en schimmelen niet weg voor je ogen door over-isolatie enz.
De wasmachines, waterkokers van vroeger gingen 20 jaar mee. Nu een pak minder
Mijn laatste kind is in 2010 geboren, toen kreeg je echt wel bakken informatie.quote:Op vrijdag 3 april 2026 19:22 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Tegenwoordig krijg je er kennelijk de nodige informatie over, maar dat is natuurlijk ook niet altijd zo geweest.
Westerse vrouwen zijn over het algemeen ontzettend masculien. Juist een gezonde heteroman zal daarvoor bedanken. Echt ontzettend onaantrekkelijk. Totaal niet vrouwelijk.quote:Op vrijdag 3 april 2026 18:46 schreef Zonnige het volgende:
Hmm.
[..]
Hmm, dus alles is de schuld van vrouwen.
Vraag me bij mannen die zo actief op vrouwen haten en zeiken altijd af of ze stiekem niet gewoon homo zijn? Maar daar niet voor durven uit te komen?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Betonrotquote:Op vrijdag 3 april 2026 19:09 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Van kenners hoorde ik dat "betonrot" niet bestaat. Alleen rotbeton.
Het zal ook niet voor niets zo zijn dat je op een gegeven moment bij aangifte van een kind een heleboel informatie meekreeg.quote:Op vrijdag 3 april 2026 19:24 schreef Leandra het volgende:
Mijn laatste kind is in 2010 geboren, toen kreeg je echt wel bakken informatie.
Rotbeton inderdaad:quote:
Het basismateriaal kan dus uitstekend zijn maar de constructie gebrekkig. Dat is rotbeton dus.quote:door van buiten komende schade aan het beton of doordat de wapening te dicht onder de betonoppervlakte is aangebracht. Daardoor wordt aantasting van een stalen wapening door regen en pekel mogelijk.
quote:Betonrot, soms ook betonkanker genoemd, is een term die veelal door leken gebruikt wordt
Iedereen noemt het gewoon betonrot, maar als jij je ff speciaal wil voelen primaquote:Op vrijdag 3 april 2026 19:45 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Rotbeton inderdaad:
[..]
Het basismateriaal kan dus uitstekend zijn maar de constructie gebrekkig. Dat is rotbeton dus.
[..]
Je act is wel klaar nu, ga maar een ander onderwerp zoeken om over te zuigen.quote:Op vrijdag 3 april 2026 19:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Westerse vrouwen zijn over het algemeen ontzettend masculien. Juist een gezonde heteroman zal daarvoor bedanken. Echt ontzettend onaantrekkelijk. Totaal niet vrouwelijk.
Nee het is subtiel anders in de zin dat het door die term een bepaalde eigenschap lijkt van het gebruikte materiaal. Wat het niet is. Het is de (rot) constructie, niet de materialen.quote:Op vrijdag 3 april 2026 19:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Iedereen noemt het gewoon betonrot, maar als jij je ff speciaal wil voelen prima
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |