abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220511389
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 19:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk dat er inderdaad een probleem ligt bij mannen die ongewild single zijn. En ik denk dat dat meer door de mannen zelf komt dan door de vrouwen.
Bij veel mannen heersen nog steeds de rare denkbeelden dat vrouwen alleen knappe mannen met geld, status en macht willen en als je dat niet hebt, je geen kans maakt. Natuurlijk zijn er ook vrouwen die dat belangrijk vinden, maar als je naar de vrouwen kijkt die wel een relatie hebben, is dat doorgaans ook met een gewone man die gewoon een baan heeft, die samen met haar een leuk leven wil leiden en eventueel kinderen wil krijgen en opvoeden. Dat gaat heus vaak met strubbelingen, maar als je van elkaar houdt en er samen voor wil gaan, lukt dat prima.

Mannen maken elkaar onderling wijs dat ze vooral stoer en sterk moeten zijn. Dat empathie, zorgen voor, rekening houden met, allemaal idiote dingen zijn; meer wat voor vrouwen. Je moet vooral niet laten zien dat je misschien ook wel zwakke plekken of momenten hebt, want dan willen vrouwen je niet meer.

Verder merk ik dat ik het stuk van Jan Latten nogal treurig vind, want ik lees erin (maar misschien dus dat onterecht) dat mannen achter blijven bij vrouwen en dat we daar als vrouwen wat mee moeten. Ik denk dat mannen vooral eens zelf aan de slag moeten.
Dat stuk van Jan Latten is gewoon een jankverhaal.

Als je een relatie wil, dan moet je niet verwachten dat ‘de vrouwen’ gaan veranderen, maar gewoon eens in de spiegel kijken. Sowieso heb je alleen grip op jezelf.

Dat vrouwen liever met knappe mannen, leuk in de omgang, die hun zaken goed voor elkaar hebben is natuurlijk geen fabel, maar gewoon logisch. Sommige mensen zijn nu eenmaal leuker om een relatie mee te hebben dan anderen.

Daar gaat natuurlijk een hoop mis: verwachting vs realiteit.
  zondag 5 april 2026 @ 10:39:09 #277
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220511396
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:37 schreef Questular het volgende:

[..]
Vertel eens over je moeder, dat is vast ook een westerse vrouw.
Hoe vindt zij dat je over vrouwen denkt? Ze is vast enorm trots op je.
ik vind alle vrouwen lief, en heb er ook veel gehad shortttime en getrouwd
per saldo ?

Mijn advies, ga maar lekker met vakantie van het geld wat je uitspaart
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 5 april 2026 @ 10:42:32 #278
13309 nostra
ask why
pi_220511409
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 19:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk dat er inderdaad een probleem ligt bij mannen die ongewild single zijn. En ik denk dat dat meer door de mannen zelf komt dan door de vrouwen.
Bij veel mannen heersen nog steeds de rare denkbeelden dat vrouwen alleen knappe mannen met geld, status en macht willen en als je dat niet hebt, je geen kans maakt. Natuurlijk zijn er ook vrouwen die dat belangrijk vinden, maar als je naar de vrouwen kijkt die wel een relatie hebben, is dat doorgaans ook met een gewone man die gewoon een baan heeft, die samen met haar een leuk leven wil leiden en eventueel kinderen wil krijgen en opvoeden. Dat gaat heus vaak met strubbelingen, maar als je van elkaar houdt en er samen voor wil gaan, lukt dat prima.

Mannen maken elkaar onderling wijs dat ze vooral stoer en sterk moeten zijn. Dat empathie, zorgen voor, rekening houden met, allemaal idiote dingen zijn; meer wat voor vrouwen. Je moet vooral niet laten zien dat je misschien ook wel zwakke plekken of momenten hebt, want dan willen vrouwen je niet meer.

Verder merk ik dat ik het stuk van Jan Latten nogal treurig vind, want ik lees erin (maar misschien dus dat onterecht) dat mannen achter blijven bij vrouwen en dat we daar als vrouwen wat mee moeten. Ik denk dat mannen vooral eens zelf aan de slag moeten.
"Die" mannen hebben gewoon een verschrikkelijk minderwaardigheidscomplex. Willen wel succesvol zijn, sociaal, een 9 in uiterlijk etc, maar lopen op alle vlakken hopeloos achter. En dat is dan natuurlijk niet hún schuld, maar van die verdomde vrouwen. Én de succesvolle mannen.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220511447
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 10:37 schreef Questular het volgende:

[..]
Vertel eens over je moeder, dat is vast ook een westerse vrouw. Hoe vindt zij dat je over vrouwen denkt? Ze is vast enorm trots op je.

Neem je tijd, dan kun je iets verzinnen wat aansluit op je verhaal.
Zijn moeder is vast een feministisch kutwijf die zijn vader primair als financiële slaaf heeft gebruikt.
pi_220511450
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 10:37 schreef Questular het volgende:

[..]
Vertel eens over je moeder, dat is vast ook een westerse vrouw. Hoe vindt zij dat je over vrouwen denkt? Ze is vast enorm trots op je.

Neem je tijd, dan kun je iets verzinnen wat aansluit op je verhaal.
Blijf eens uit mijn prive. Elke post zit je te graven.
blablablabla
pi_220511457
quote:
12s.gif Op zondag 5 april 2026 10:42 schreef nostra het volgende:

[..]
"Die" mannen hebben gewoon een verschrikkelijk minderwaardigheidscomplex. Willen wel succesvol zijn, sociaal, een 9 in uiterlijk etc, maar lopen op alle vlakken hopeloos achter. En dat is dan natuurlijk niet hún schuld, maar van die verdomde vrouwen. Én de succesvolle mannen.
Die halen hun vrouw uit het buitenland.
Je hebt toch ook van die mailorder Russische bruiden.
pi_220511463
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 10:49 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Zijn moeder is vast een feministisch kutwijf die zijn vader primair als financiële slaaf heeft gebruikt.
Daar komt het in grote lijnen wel op neer ja.
blablablabla
  zondag 5 april 2026 @ 10:53:17 #283
13309 nostra
ask why
pi_220511467
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 10:51 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Die halen hun vrouw uit het buitenland.
Je hebt toch ook van die mailorder Russische bruiden.
Vallen onder het importverbod heb ik geleerd.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220511472
quote:
12s.gif Op zondag 5 april 2026 10:53 schreef nostra het volgende:

[..]
Vallen onder het importverbod heb ik geleerd.
Zullen daar wel een vrouwenoverschot hebben.
pi_220511487
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:50 schreef Elan het volgende:

[..]
Blijf eens uit mijn prive. Elke post zit je te graven.
Dit is toch niet hoe een dominante man zich aan de kant laat zetten?
Heel onaantrekkelijk.
pi_220511502
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:52 schreef Elan het volgende:

[..]
Daar komt het in grote lijnen wel op neer ja.
Dat dacht ik al.
Wens je niets dan goeds, maat.
Maar je beeld van vrouwen is nogal verknipt. :D
pi_220511506
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:56 schreef Questular het volgende:

[..]
Dit is toch niet hoe een dominante man zich aan de kant laat zetten?
Aan de kant zetten _O- Je bent mijn aandacht niet waard.
blablablabla
pi_220511512
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:58 schreef Elan het volgende:

[..]
Aan de kant zetten _O- Je bent mijn aandacht niet waard.
En toch reageren?
pi_220511524
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 10:57 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Dat dacht ik al.
Wens je niets dan goeds, maat.
Maar je beeld van vrouwen is nogal verknipt. :D
Dat valt reuze mee. Verknipt in mijn ogen is de westerse man die zich als de vrouw in de relatie gedraagt en zich compleet ondergeschikt maakt aan zijn vrouw.

En er vervolgens vreemd van op kijkt dat het niet werkt.
blablablabla
pi_220511544
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:58 schreef Questular het volgende:

[..]
En toch reageren?
Nouja als jij per se dit infantiele spelletje wil spelen blijf ik je wel gewoon van repliek dienen. Het komt het topic alleen niet ten goede als we allemaal elkaars priveleven gaan beoordelen en veroordelen. Lijkt mij tenminste. Laat staan constant op de man spelen. Ik val niemand persoonlijk aan op hoe hij of zij denkt of wie hij of zij is.
blablablabla
pi_220511553
Het ligt zowel bij mannen als vrouwen en de technologie die invloed heeft op het gedrag en denken van beiden.

Hoe dan ook is het gedrag van beiden een reactie op bepaalde ontwikkelingen in de westerse cultuur. Om te zeggen dat de één gelijk of ongelijk heeft en het volledig te leggen bij eigen (verkeerde) keuzes, is dus ook niet helemaal correct.
pi_220511586
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 19:58 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Dat zal lang niet voor alle vrouwen gelden, maar misschien wel meer dan gemiddeld voor de vrouwen die op dating sites zitten. Er is per slot van rekening ook een reden waarom die vrouwen single zijn.

Het is wel een beetje mijn ervaring dat vrouwen me op dating sites afwijzen omdat ik naar hun smaak niet lang genoeg ben, omdat mijn inkomen naar hun smaak niet hoog genoeg is, en ik word ook afgewezen omdat ik maar weinig relatie ervaring heb.
Ze hebben op datingsites gewoon veel keuze (ogenschijnlijk) omdat er iets van 4x zoveel mannen zitten en mannen veel vaker naar rechts swipen.

Ja, als je kan kiezen, dan is vaak langer, meer inkomen, enz. ‘beter’, omdat ze verder nog niets van je weten.

Laten we wel zijn: jij swiped toch ook sneller een mooie vrouw naar rechts dan een muurbloempje? Ook al is die laatste misschien irl hartstikke leuk.
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 11:13:39 #293
5428 crew  miss_sly
pi_220511603
quote:
12s.gif Op zondag 5 april 2026 10:42 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is wel een beetje een probleem van deze tijd, denk ik. Alle goede dingen zijn onze eigen prestaties, alles wat niet goed is (gegaan) aan ons, ligt aan anderen. Eigen verantwoordelijkheid is een vies woord als het gaat om zaken waarin we ons nog kunnen verbeteren en is alleen van toepassing als het ons bewierookt.

Social media en zaken als dating apps zijn in mijn ogen dan ook bepaald geen toegevoegde waarde meer, in de manier waarop ze nu worden gebruikt. Op social media worden alleen de mooie, goede momenten getoond (eventueel nog met een filter), of de heel slechte van anderen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220511612
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:09 schreef VEM2012 het volgende:
Ze hebben op datingsites gewoon veel keuze (ogenschijnlijk) omdat er iets van 4x zoveel mannen zitten en mannen veel vaker naar rechts swipen.
Klopt. En sommige mannen swipen gewoon alle vrouwen naar rechts. Er zijn zelfs apps in de Google Play Store die dat automatisch voor je doen.
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:09 schreef VEM2012 het volgende:
Ja, als je kan kiezen, dan is vaak langer, meer inkomen, enz. ‘beter’, omdat ze verder nog niets van je weten.
Ik kan me er nog iets bij voorstellen dat je op inkomen selecteert. Maar ik heb nooit begrepen waarom vrouwen zo graag een lange man willen, en ik heb ook nooit begrepen waarom ze geen interesse meer hebben als je weinig relatie ervaring hebt.
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 11:21:53 #295
5428 crew  miss_sly
pi_220511628
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:16 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Klopt. En sommige mannen swipen gewoon alle vrouwen naar rechts. Er zijn zelfs apps in de Google Play Store die dat automatisch voor je doen.
[..]
Ik kan me er nog iets bij voorstellen dat je op inkomen selecteert. Maar ik heb nooit begrepen waarom vrouwen zo graag een lange man willen, en ik heb ook nooit begrepen waarom ze geen interesse meer hebben als je weinig relatie ervaring hebt.
Wat betreft de lengte zijn het denk ik een paar dingen. Sowieso heeft onze maatschappij bepaald dat mannen langer moeten zijn dan de vrouw waarmee ze een relatie hebben. Dat hoort zo. Even groot, of goed verhoede, de vrouw langer dan de man, is echt zo ontzettend not done. Dat vertaalt zich dan naar een man die een flink stuk langer is, want een centimeter of 3-4 langer is al niet goed genoeg. Daarnaast heerst het rare idee dat alleen een man die langer is dan de vrouw in staat zou zijn voor zichzelf en zijn vrouw op te komen en hen te verdedigen. Wat mij betreft allemaal drogredenen, maar ja...

Wat betreft weinig relatie-ervaring kan ik me er wel iets bij voorstellen. Je weet dus van jezelf nog helemaal niet zo goed hoe je in een (lange) relatie bent. Of je in staat bent zaken goed op te lossen, uit te praten, hoe je je opstelt naar je partner, maar ook naar anderen in relatie tot je partner, etc. Dat moet je dus samen nog uitzoeken, en niet iedereen zit daarop te wachten.
pi_220511665
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:16 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Lange mannen ogen doorgaans beter in staat om te beschermen. En nog wat andere eigenschappen die wij (man en vrouw) aan langere mannen toedichten.
pi_220511671
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2026 11:21 schreef miss_sly het volgende:
Wat betreft de lengte zijn het denk ik een paar dingen. Sowieso heeft onze maatschappij bepaald dat mannen langer moeten zijn dan de vrouw waarmee ze een relatie hebben. Dat hoort zo. Even groot, of goed verhoede, de vrouw langer dan de man, is echt zo ontzettend not done. Dat vertaalt zich dan naar een man die een flink stuk langer is, want een centimeter of 3-4 langer is al niet goed genoeg.
Op zich hoeft het geen probleem te zijn dat vrouwen een voorkeur hebben voor mannen die wat langer zijn, want van nature zijn mannen gemiddeld langer dan vrouwen. Het probleem is dat vrouwen gemiddeld een groter lengteverschil wensen dan het gemiddelde natuurlijke lengteverschil. Dit heeft er vooral mee te maken dat veel vrouwen graag hoge hakken dragen, en ook met hoge hakken willen dat de man langer is.
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 11:28:44 #298
5428 crew  miss_sly
pi_220511678
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Op zich hoeft het geen probleem te zijn dat vrouwen een voorkeur hebben voor mannen die wat langer zijn, want van nature zijn mannen gemiddeld langer dan vrouwen. Het probleem is dat vrouwen gemiddeld een groter lengteverschil wensen dan het gemiddelde natuurlijke lengteverschil. Dit heeft er vooral mee te maken dat veel vrouwen graag hoge hakken dragen, en ook met hoge hakken willen dat de man langer is.
Klopt allemaal.
En wat wil je er dan mee? Vrouwen verbieden die voorkeur te hebben?
pi_220511682
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2026 11:28 schreef miss_sly het volgende:
Klopt allemaal.
En wat wil je er dan mee? Vrouwen verbieden die voorkeur te hebben?
Hoge hakken verbieden.
  zondag 5 april 2026 @ 11:36:15 #300
13309 nostra
ask why
pi_220511710
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2026 11:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is wel een beetje een probleem van deze tijd, denk ik. Alle goede dingen zijn onze eigen prestaties, alles wat niet goed is (gegaan) aan ons, ligt aan anderen. Eigen verantwoordelijkheid is een vies woord als het gaat om zaken waarin we ons nog kunnen verbeteren en is alleen van toepassing als het ons bewierookt.

Social media en zaken als dating apps zijn in mijn ogen dan ook bepaald geen toegevoegde waarde meer, in de manier waarop ze nu worden gebruikt. Op social media worden alleen de mooie, goede momenten getoond (eventueel nog met een filter), of de heel slechte van anderen.
Nou ja, uiteindelijk heb ik aan Tinder één leuke relatie(tje) en mijn huidige vriendin overgehouden, dus het kan wel. Het is alleen wel volume draaien en inderdaad jezelf niet vergelijken met die vriendin die 100 likes per dag heeft. C'est la vie.

Maar inderdaad, 'iedereens' leven is zóóó super, terwijl 98% van iedereens leven gewoon baseline middelmaat is. :+
Do I wanna know?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')