Allemaal dankzij Trump en Netanyahu. Maar meer door Netanyahu denk ik.quote:Op donderdag 26 maart 2026 19:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet alleen 'pretty crazy', het garandeert een erg interessante tijd de komende jaren. Een economische en politieke crisis zoals we nog niet gezien hebben.
Ja, dat zeg je net in je vorige post, ik vraag waarom jij weet hoe de hazen lopen. Welke hazen?quote:Op donderdag 26 maart 2026 20:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wie sluit de straat van Hormuz af voor scheepvaart?
En wie zegt dat het hazen zijn, kunnen ook konijnen of marmotten zijnquote:Ja, dat zeg je net in je vorige post, ik vraag waarom jij weet hoe de hazen lopen. Welke hazen?
Ik denk dat het hen allebei niet slecht uitkomt.quote:Op donderdag 26 maart 2026 20:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Allemaal dankzij Trump en Netanyahu. Maar meer door Netanyahu denk ik.
Je moet de Socratische methode niet verwarren met bijdehante vraagjes stellen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 20:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De VS.quote:Op donderdag 26 maart 2026 20:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nee, het Iraanse regime doet dit.quote:
Wie valt iran aan terwijl men ermee aan het onderhandelen was en bijna een deal had?quote:Op donderdag 26 maart 2026 20:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, het Iraanse regime doet dit.
Het blijkt dat die deal helemaal niet zo dichtbij was. En idealiter doet het Westen ook geen onderhandelingen met kwaadaardige regimes, tenzij deze wellicht kernwapens achter de hand hebben, dat heeft Iran gelukkig nog niet.quote:Op donderdag 26 maart 2026 20:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wie valt iran aan terwijl men ermee aan het onderhandelen was en bijna een deal had?
Oorzaak en gevolg. Moeten we dat uit gaan leggen? Daar heb jij toch altijd de mond vol van?quote:Op donderdag 26 maart 2026 20:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja, knokken tegen iedereen! Wilde jij nog Chinese spullen kunnen kopen? Je weet dat die bijna overal in zitten? En de Amerikanen willen de wapens en munitie terug die ze ons verkocht hebben, want ze zijn er doorheen. Dus dan staan we daar in ons blootje.quote:Op donderdag 26 maart 2026 20:54 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Vanuit Amerikaans perspectief valt hier natuurlijk wel wat voor te zeggen. Europa heeft momenteel de Amerikaanse steun hard nodig dus we kunnen als westen maar beter gezamenlijk optrekken tegen de as van het kwaad Rusland Iran.
Boedapest memorandum, het is maar een papiertje.quote:
Nee hoor.quote:Op donderdag 26 maart 2026 20:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als je met je vuist tegen een muur stompt en je hand doet daarna pijn, ligt dat aan de muur, niet aan het feit dat je met je vuist tegen muur stompte. Ofzoquote:
Toch goed nieuws.quote:Op donderdag 26 maart 2026 16:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[ x ]
Het is druk aan de pomp in India.
Zelfs een kernoorlog is entertainment.quote:
quote:Op donderdag 26 maart 2026 20:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Oorzaak en gevolg. Moeten we dat uit gaan leggen? Daar heb jij toch altijd de mond vol van?
Dat gaat met name over de inzet van nucleaire wapens en stelt dat de betrokken landen (VS, VK, Rusland en Noord-Ierland) meteen actie ondernemen via de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties mocht Oekraïne in gevaar komen. Het is dus niet zo dat er staat dat zodra Oekraïne wordt aangevallen (en een scenario met Rusland is daarin ook niet meegenomen) dat de VS militair meteen Oekraïne zou komen helpen. Zie hier ook het verdrag in kwestie.quote:Op donderdag 26 maart 2026 21:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Boedapest memorandum, het is maar een papiertje.
Sowieso. Markt was flink omlaag en olie zat weer tegen de $110.quote:Op donderdag 26 maart 2026 21:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Benieuwd of dit niet weer zo'n pump and dump-scheme is. Het is immers bijna vrijdag
“I said, well, Ukraine is not our war—we helped”quote:Op donderdag 26 maart 2026 20:54 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Vanuit Amerikaans perspectief valt hier natuurlijk wel wat voor te zeggen. Europa heeft momenteel de Amerikaanse steun hard nodig dus we kunnen als westen maar beter gezamenlijk optrekken tegen de as van het kwaad Rusland Iran.
Ik ben zoals bekend relatief positief over de regering Trump, maar het zou toch wel een verademing zijn als ze stoppen met die tenenkrommende troep op nota bene de officiële twitter van het Witte Huis te plaatsen. Het is echt tenenkrommend en zo gênant. Maar dit heeft men zelf nog allemaal niet door.quote:
Vanuit Europees perspectief gaat deze vergelijking totaal mank.....Je vergelijkt de support aan een soeverein land dat wordt binnen gevallen en vecht voor zn bestaansrecht versus een VS dat zonder instemming Iran de moeder bombardeert en daarna gaat zeuren dat Europa de puin mag gaan opruimen.....Totaal onvergelijkbare scenarios (En dan nog niet vermeld dat de VS support in Oekraine totaal binnen de Biden administratie viel, Trump heeft niets bijgedragen)quote:Op donderdag 26 maart 2026 20:54 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
BUT THE DOW IS ABOVE UNDER 50.000!!!quote:Op donderdag 26 maart 2026 21:38 schreef cosmosis het volgende:
Goh TACO is weer dealtjes met zichzelf aan het maken, omdat het niet echt heel erg goed gaat....
So much win for MAGA....
[ x ]
[ x ]
quote:Op donderdag 26 maart 2026 21:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben zoals bekend relatief positief over de regering Trump, maar het zou toch wel een verademing zijn als ze stoppen met die tenenkrommende troep op nota bene de officiële twitter van het Witte Huis te plaatsen. Het is echt tenenkrommend en zo gênant. Maar dit heeft men zelf nog allemaal niet door.
Oh dan mag het congres eindelijk weer achter pedo's aangaan.quote:Op donderdag 26 maart 2026 21:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
BUT THE DOW IS ABOVE UNDER 50.000!!!
Dat hele kernwapenprogramma was toch 20 jaar terug de tijd in gebombardeerd eerder?quote:Op donderdag 26 maart 2026 20:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het blijkt dat die deal helemaal niet zo dichtbij was. En idealiter doet het Westen ook geen onderhandelingen met kwaadaardige regimes, tenzij deze wellicht kernwapens achter de hand hebben, dat heeft Iran gelukkig nog niet.
De tweets zijn juist exemplarisch voor de huidige regering.quote:Op donderdag 26 maart 2026 21:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben zoals bekend relatief positief over de regering Trump, maar het zou toch wel een verademing zijn als ze stoppen met die tenenkrommende troep op nota bene de officiële twitter van het Witte Huis te plaatsen. Het is echt tenenkrommend en zo gênant. Maar dit heeft men zelf nog allemaal niet door.
Ja, maar dat konden ze weer opgraven.quote:Op donderdag 26 maart 2026 21:41 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat hele kernwapenprogramma was toch 20 jaar terug de tijd in gebombardeerd eerder?
Voor Oekraïne zou het goed zijn als een Russische drone een barak vol Amerikanen raakt.quote:Op donderdag 26 maart 2026 21:40 schreef cosmosis het volgende:
Iran heeft een stuk betere vrienden dan Trump, goh hoe zou dat nu komen....
[ x ]
Trump heeft de financiering geregeld dankzij de hogere olieprijs en het verlichten van de sancties op Russische en Iraanse olie.quote:Op donderdag 26 maart 2026 21:40 schreef cosmosis het volgende:
Iran heeft een stuk betere vrienden dan Trump, goh hoe zou dat nu komen....
[ x ]
Mogelijk. Maar hij zal ondertussen ook begrepen hebben, dat het inzetten van grondtroepen hele slechte televisie gaat opleveren.quote:Op donderdag 26 maart 2026 21:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Sowieso. Markt was flink omlaag en olie zat weer tegen de $110.
Had 't vanmorgen al voorspelt hier. Altijd als olie in de buurt van $110 komt trapt ie op de rem.
Op een gegeven moment zou de markt er niet meer in trappen zou je denken, maar de 'hopium' is zo groot.
Dat de deadline nu naar 6 april betekend ook dat de Hormuz nog wel even gesloten blijft.
Elke Russische drone die naar Iran gaat, komt tenminste niet op Oekraïne terecht.quote:Op donderdag 26 maart 2026 21:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Voor Oekraïne zou het goed zijn als een Russische drone een barak vol Amerikanen raakt.
Maar nog liever joden, toch?quote:Op donderdag 26 maart 2026 21:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Voor Oekraïne zou het goed zijn als een Russische drone een barak vol Amerikanen raakt.
In Israel doen ze dat niet en ook daar zie je opeens dagelijks raketten vallen, waar dat eerst niet zo was.quote:Op donderdag 26 maart 2026 21:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Elke Russische drone die naar Iran gaat, komt tenminste niet op Oekraïne terecht.
En Trump heeft de luchtafweer die Biden aan Zelensky had beloofd aan de Golfstaten gegeven.
Dus dan mogen de drones waartegen het luchtafweer bedoeld was daar ook heen...
Ik zag afgelopen week een interview met een Oekraïense adviseur die een kijkje heeft genomen bij de luchtafweer in de Golfstaten.
Die marine as geschokt hoe kwistig die daarmee om gingen.
Bijvoorbeeld meerdere Patriot raketten op een doelwit afschieten, terwijl 1 genoeg is.
Gewoon miljoenen smijten in de richting van een drone of raket die een fractie van die prijs kost.
Geen wonder dat de afweersystemen uitgeput raken en Iran vrij spel krijgt.
Nee hoor ik bewonder Zelensky.quote:Op donderdag 26 maart 2026 21:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Maar nog liever joden, toch?
Zulke alibi-joden bedoel ik niet. Ik bedoel een random drone op een bar mitswa in Tel Aviv.quote:Op donderdag 26 maart 2026 21:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee hoor ik bewonder Zelensky.
Ja, dat is ook best bijzonder.quote:Op donderdag 26 maart 2026 21:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In Israel doen ze dat niet en ook daar zie je opeens dagelijks raketten vallen, waar dat eerst niet zo was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |