abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220438433
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:35 schreef Utopica het volgende:
Ik vond Sanneke er vandaag fris en stralend uitzien? Haren netjes, gekleed. Doet haar goed :)
En ik vond de roze broek stiekem ook wel leuk.
pi_220438434
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 16:28 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
Gisteren nog een post daarover, wat ze deed en dat ze nog oppas/de vader van hun kinderen heeft en dat dat niet meer nodig is als de jongste straks op de psz zit.

Misschien kunnen HVK, S en DBM daar een voorbeeld aan nemen.
Een ochtendje in de week is natuurlijk een begin, maar verandert niets aan dat ze leeft op gemeenschapsgeld… psz wordt daar ook nog vergoed natuurlijk.
Neemt niet weg dat het goed is dat ze dat doet ipv alle dagen thuis zitten
pi_220438488
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:37 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Waarom sneu? Bij ons was het met alleen voor beiden een getuige. Precies zoals wij het wilden. Ik ken genoeg mensen die het zo hebben gedaan.
Ik ook, maar die doen er daarna ook niets meer aan. Die gingen echt 'voor de handtekening'. Maar nu ze 25 jaar getrouwd zijn, moet het aandacht hebben, met een onzinnig chat-verhaal erbij.
pi_220438571
Hebben ze nou helemaal niks gedaan aan hun trouwdag? Wat ontzettend ongezellig.

Had iets kleins gekocht, taart bij de koffie, uiteten, ergens lunchen.

Nee, alleen saaie verplichte taakjes komen voorbij. Maar niet even een leuk momentje samen.
pi_220438580
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:37 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Waarom sneu? Bij ons was het met alleen voor beiden een getuige. Precies zoals wij het wilden. Ik ken genoeg mensen die het zo hebben gedaan.
Hier ook... en gewoon een leuk feestje bij ons thuis met alle overige vrienden. Waren wel wat mensen in de familie gepikeerd omdat we de buurvrouw van vroeger en die oudtante die je 1x in je leven had gezien niet uit hadden genodigd 🤣 maar goed het was ons feestje daar hoeven echt niet 300 man die je zelden ziet bij
pi_220438936
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 20:00 schreef Lodelie het volgende:

Nee, alleen saaie verplichte taakjes komen voorbij. Maar niet even een leuk momentje samen.
Wij gaan elk jaar op de datum uit eten. Het is toch weer een mijlpaal
pi_220438977
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:52 schreef Lynnyl het volgende:

[..]
Ik ook, maar die doen er daarna ook niets meer aan. Die gingen echt 'voor de handtekening'. Maar nu ze 25 jaar getrouwd zijn, moet het aandacht hebben, met een onzinnig chat-verhaal erbij.
Wij doen er ook niets aan. Nooit gedaan ook. Het heeft voor ons geen meerwaarde t.o.v. andere dagen.
pi_220438996
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 20:01 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Hier ook... en gewoon een leuk feestje bij ons thuis met alle overige vrienden. Waren wel wat mensen in de familie gepikeerd omdat we de buurvrouw van vroeger en die oudtante die je 1x in je leven had gezien niet uit hadden genodigd 🤣 maar goed het was ons feestje daar hoeven echt niet 300 man die je zelden ziet bij
Bij ons weet niet eens iedereen dat we getrouwd zijn😂
pi_220439165
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:35 schreef Utopica het volgende:
Ik vond Sanneke er vandaag fris en stralend uitzien? Haren netjes, gekleed. Doet haar goed :)
Inderdaad, moet ze vaker doen
pi_220439170
quote:

Misschien een lekkere doorsmeerbeurt vanavond 🫣
pi_220439253
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:49 schreef Beertjeteddy het volgende:
Blij dat Sanneke goed na wilt denken over een eventuele 2e.

Persoonlijk denk ik dat in haar situatie gewoon het beste is dat ze het bij eentje houd.
Beter voor haar mentale welzijn en dit vind ze al lastig terwijl M een heel rustig kindje is. Voor hetzelfde geld krijgt ze volgende keer een huilbaby. Dat zou ze echt niet trekken.
Heb een zoon van inmiddels 2,5 en wij hebben besloten het hierbij te laten. Ik zou mijn zoon graag een broertje of zusje geven maar wij zijn het erover eens dat we dat mentaal niet aankunnen. Ik gun mijn kind liever de kans op een stabiele basis met stabiele ouders dan dat ik de gok neem met een tweede kind en wij er aan onderdoor gaan, wat geem stabiele basis oplevert. Somsnis die keuze best moeilijk: ik zie mensen die al klagen en huilen bij één kind aan een tweede beginnen en dan denk ik: ben ik nu zo streng voor mezelf? Of types zoals Sanneke waarbij ik ook zie dat één eigenlijk al teveel is.

Het is stom maar dat veroorzaakt bij mij best een steek en een soort boosheid van: ben ik nu te verantwoordelijk of denken mensen er zo makkelijk over?
pi_220439277
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:21 schreef Harper het volgende:

[..]
Ze is soms best een beetje dom.

En ook dat de trouwambtenaar zogenaamd vroeg "of dit alles was". Zoveel mensen die met alleen de getuigen op de gratis ochtend trouwen.
Natuurlijk, dat doen genoeg mensen zo. Maar onderdeel van haar wereldbeeld is dat zij denkt dat zij werkelijk uniek is.
pi_220439331
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 21:07 schreef funkyfabulous het volgende:

[..]
Heb een zoon van inmiddels 2,5 en wij hebben besloten het hierbij te laten. Ik zou mijn zoon graag een broertje of zusje geven maar wij zijn het erover eens dat we dat mentaal niet aankunnen. Ik gun mijn kind liever de kans op een stabiele basis met stabiele ouders dan dat ik de gok neem met een tweede kind en wij er aan onderdoor gaan, wat geem stabiele basis oplevert. Somsnis die keuze best moeilijk: ik zie mensen die al klagen en huilen bij één kind aan een tweede beginnen en dan denk ik: ben ik nu zo streng voor mezelf? Of types zoals Sanneke waarbij ik ook zie dat één eigenlijk al teveel is.

Het is stom maar dat veroorzaakt bij mij best een steek en een soort boosheid van: ben ik nu te verantwoordelijk of denken mensen er zo makkelijk over?
Ons eerste kind was een huilbaby en de tweede had vanaf baby lichamelijke problemen waardoor ik veel met hem naar de fysio moest en later het kinderziekenhuis. Toen hebben wij besloten om onze wens voor een derde te “cancelen”. Als de 3e weer een huilbaby zou worden en dan in combinatie met een chronisch ziek kind dat konden we/wilden we niet. (Of nog een chronisch ziek kind) Uiteindelijk kreeg mijn oudste nachtangst en zaten we alsnog elke avond/nacht naast het bed van de oudste te wachten tot hij kalmeerde waardoor het alsnog heel moeilijk werd.
  donderdag 26 maart 2026 @ 21:27:18 #139
502694 Rimboequeen
Koningin van de jungle
pi_220439365
quote:

Het tekent de manier waarop ze met elkaar omgaan. Geen warmte, geen passie, geen tijd samen. Ik zou zo niet kunnen samenwonen, ik verlang veel meer van een relatie.
pi_220439378
Wij twijfelden ook lang over een tweede, gewoon omdat ik het ook lekker vond om maar met 1 kind rekening te houden. Uiteindelijk was onze situatie zo fijn en stabiel dat we toch heel graag een tweede wilden.
Dat werd een tweeling en ik werd chronisch ziek tijdens die zwangerschap. Heel heftig en we hebben het echt zwaar gehad en nog steeds, maar gelukkig hebben wij genoeg draagkracht en middelen.
Het leven loopt niet altijd zoals je dat bedenkt, dus alleen maar respect als dit soort keuzes weloverwogen gemaakt worden rekening houdend met verschillende scenario's. Ik hoop heel erg dat Sanneke dat ook doet...
pi_220439395
De ouders van AM en Maarten waren niet bij het huwelijk. Ik snap echt dat je het niet groots aanpakt, ik ben zelf met 10 gasten getrouwd inclusief onze beider ouders. Maar onze ouders niet uitnodigen… dat kan ik me niet voorstellen.
pi_220439461
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 21:32 schreef Lostit het volgende:
De ouders van AM en Maarten waren niet bij het huwelijk. Ik snap echt dat je het niet groots aanpakt, ik ben zelf met 10 gasten getrouwd inclusief onze beider ouders. Maar onze ouders niet uitnodigen… dat kan ik me niet voorstellen.
Toen was al duidelijk voor AM dat ze later met ze wilde breken! ❤️‍🔥
pi_220439504
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 21:27 schreef Rimboequeen het volgende:

[..]
Het tekent de manier waarop ze met elkaar omgaan. Geen warmte, geen passie, geen tijd samen. Ik zou zo niet kunnen samenwonen, ik verlang veel meer van een relatie.
💯💯
pi_220439596
Mies (alweer) met vliegtuig? Heb ik iets gemist?

Timmie ziet er trouwens megamoe uit. Beetje zoals Koen indertijd 🤪
pi_220439643
Zo zeg, wat ziet Tim er uitgeput uit. Die jongen houdt dit leven echt niet vol.
En MCW weegt nog steeds 50 kg. Ze wil naar 58, maar dat is voorlopig niet haalbaar (geen idee waarom niet).
pi_220439763
Je moet ook nogal wat energie hebben om Michelle dr maximale vluchtgedrag levensstijl bij te kunnen houden.
pi_220439786
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 21:32 schreef Lostit het volgende:
36 jaar geleden zijn wij getrouwd toen ik ruim 7 maanden zwanger was van onze tweede. We hadden toen een huis gekocht wat voor ons de enige reden was om te trouwen. 2 vrienden waren onze getuigen en meer waren er niet bij. Nooit spijt van gehad, maar onze relatie gaat zoveel dieper dan een feest of een ring, die toevallig ook allebei niet dragen. En onze wederzijdse ouders, die mochten later een stukje taart komen eten.
pi_220439905
Sanneke lijkt totaal niet verder te kijken dan de "schattige baby" fase, ondanks dat ze nu een dreumes heeft. Beseft zij wel dat ze gewoonweg puur geluk hebben gehad dat Mijan zo'n zoete baby was? Ze lijkt ook niet te snappen dat kinderen meer uitdaging nodig hebben dan dagen thuis rond scharrelen en naar de supermarkt gaan. Van 1 naar 2 kinderen (laten we bidden dat ze geen meerling krijgt) kan écht heftig zijn. Ze kan de prikkels naar eigen zeggen nu al amper aan, bedenk even hoe dat gaat zijn met krijsende baby die je niet stil krijgt en een peuter die daar overstuur van wordt (been there, done that en was afschuwelijk)..
pi_220439922
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 23:19 schreef Jenn1806 het volgende:
Sanneke lijkt totaal niet verder te kijken dan de "schattige baby" fase, ondanks dat ze nu een dreumes heeft. Beseft zij wel dat ze gewoonweg puur geluk hebben gehad dat Mijan zo'n zoete baby was? Ze lijkt ook niet te snappen dat kinderen meer uitdaging nodig hebben dan dagen thuis rond scharrelen en naar de supermarkt gaan. Van 1 naar 2 kinderen (laten we bidden dat ze geen meerling krijgt) kan écht heftig zijn. Ze kan de prikkels naar eigen zeggen nu al amper aan, bedenk even hoe dat gaat zijn met krijsende baby die je niet stil krijgt en een peuter die daar overstuur van wordt (been there, done that en was afschuwelijk)..
En bij je eerste baby kan je in bed blijven na een slechte nacht als je baby dan nog even slaapt. Dat kan bij een 2e niet.
Onze baby vindt t tussen 3 en 5 erg gezellig, geen idee waarom, slaapt dan vervolgens tot een uur of 9/half 10. Maar mijn wekker gaat gewoon om half 7 weer.
Ik denk dat Sanneke een 2e kind enorm onderschat.
pi_220439975
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 23:24 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
En bij je eerste baby kan je in bed blijven na een slechte nacht als je baby dan nog even slaapt. Dat kan bij een 2e niet.
Onze baby vindt t tussen 3 en 5 erg gezellig, geen idee waarom, slaapt dan vervolgens tot een uur of 9/half 10. Maar mijn wekker gaat gewoon om half 7 weer.
Ik denk dat Sanneke een 2e kind enorm onderschat.
Precies! Bij mijn eerste bleef ik regelmatig nog even lekker in bed na de 1e ochtend voeding (tijdens mijn verlof en later vrije dag). Baby viel dan gelijk weer in slaap tot een uur of 9 a 10, heerlijk! 😁 Maar bij nr 2 is dat precies 0x gelukt hoor, die was ten eerste zelf klaarwakker en de peuter wilde ook aan de dag beginnen. Nr 2 deed daarnaast overdag enkel en alleen hazenslaapjes van max 45 minuten 🥲
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')