abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220435326
We gaan door!

Topicreeks: Topicreeks: Mommyvloggers aan de overkant #1 en Topicreeks: Topicreeks: Familievloggers #1 zijn gesloten en we gaan door met één topic voor alle vloggers/influencers, dus niet alleen de mommy- en familievloggers.

Klets gezellig mee, maar hou het netjes!

Tip: lees eerst het hele topic door voordat je reageert, dat scheelt misverstanden en ouwe koeien uit de sloot halen. Soms is gewoon 'alles' al gezegd.

- Reageer op wat de influencers laten zien, niet op inside of 'van horen van' informatie.
- Het op een hatelijke manier verbasteren van namen van influencers en gezin en het gebruiken van scheldnamen is niet toegestaan.
- Houd het netjes wat betreft de minderjarige kinderen.

Wij als mods zien natuurlijk niet alles en daarom hebben we op FOK! een topic report (TR) systeem waarmee je ons kunt helpen. Denk je een post te zien die niet door de beugel kan dan kun je een TR plaatsen. Daarmee kun je zelf meehelpen FOK! en de topics leuk te houden. Het kost de moderators teveel tijd om een terugkoppeling te geven op elk topic report, maar jullie kunnen er van uit gaan dat elke TR serieus beoordeeld wordt. Wil je een terugkoppeling? Vraag er om in je TR.Info uit MED

Ongeoorloofde posts worden verwijderd, zo werkt dat nou eenmaal op FOK!, omdat het voor ons niet altijd mogelijk is alles te lezen kan het gebeuren dat er toch nog een post verwijderd had moeten worden, zet dan (nogmaals) een TR, moderators zijn ook maar mensen. Het kan ook gebeuren dat er teveel tekst verwijderd wordt, of dat quotes verwijderd worden, want soms zitten we mobiel of moet het snel en dan gaat er onbedoeld weleens meer weg, maak er geen ramp van, er worden echt niet meteen strafpunten gegeven.

Wil je, om welke reden dan ook, anoniem kijken dan kan dat bijvoorbeeld hier: https://anonyig.com/en/ of www.mollygram.com (vaak sneller)

Voor feedback, opmerkingen en vragen aan de moderators kun je hier terecht SHO / [SHO FB] The SHO goes on

In Mededelingen vind je de userpolicy en de aanvulling daarop, ook staan er nog wat andere regeltjes en tips. En je vindt er ook ons banbeleid.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Moderator / Colorchick donderdag 26 maart 2026 @ 12:17:53 #2
382129 crew  Donna
pi_220435366
Deel 194 alweer. Jongens jongens.
pi_220435393
Ik hoop vooral voor Jeroen, Tamara en het gezin dat er een behandeling is die wel aanslaat en hij weer redelijk kan gaan functioneren.
Ook met ptss is dit natuurlijk een soort vluchtgedrag. Toen ik behandeling had voor mijn ptss wilde ik ook niks liever dan wegrennen, helemaal als er iets gebeurde wat de ptss nog meer triggerde.

Maar ik hoop dus vooral dat er iets komt wat hem helpt.
En als ik iemand beledig dan daarvoor mijn excuses dat is niet mijn bedoeling, zijn (of iemand anders) situatie is niet zoals die van mij was en daar ben ik me van bewust.
pi_220435394
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:56 schreef Henrike het volgende:

[..]
Denk dat de instanties en artsen , team wel kunnen bepalen en diagnosticeren wat het precies is.
Er staat ook dat een vriend zelfmoord heeft gepleegd en dat hij daar van ontdaan is, niet zo gek toch als iemand al kampt met ptss.
Het zal echt niet advies zijn van artsen om te stoppen met behandelen.
Verslaafden moeten alleen wel zelf echt willen anders is behandeling zinloos.
Wat niet wegneemt dat het heel verdrietig is wat daar gebeurd is.
Gefrustreerde Gerda met een prei als profielfoto
pi_220435402
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:17 schreef Donna het volgende:
Tja, we moeten al die jaloezie ergens kwijt 😉
pi_220435420
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:20 schreef Dievanhiernaast het volgende:
Ik hoop vooral voor Jeroen, Tamara en het gezin dat er een behandeling is die wel aanslaat en hij weer redelijk kan gaan functioneren.
Ook met ptss is dit natuurlijk een soort vluchtgedrag. Toen ik behandeling had voor mijn ptss wilde ik ook niks liever dan wegrennen, helemaal als er iets gebeurde wat de ptss nog meer triggerde.

Maar ik hoop dus vooral dat er iets komt wat hem helpt.
En als ik iemand beledig dan daarvoor mijn excuses dat is niet mijn bedoeling, zijn (of iemand anders) situatie is niet zoals die van mij was en daar ben ik me van bewust.
Ik denk dat de combinatie ptss en verslaving enorm complex is. Het is gewoon een heel verdrietige situatie.
pi_220435427
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:17 schreef Donna het volgende:
Hoe dan 😆
  Moderator / Colorchick donderdag 26 maart 2026 @ 12:22:12 #8
382129 crew  Donna
pi_220435441
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:21 schreef Muisjeruisje het volgende:

[..]
Hoe dan 😆
Haha echt he? Sinds half juni 2025. Ben benieuwd hoeveel topics we over 3 maanden hebben, na 1 jaar.
pi_220435442
quote:

[..]
Dat kan hier, we zijn allemaal lieve vrienden 🥰
pi_220435445
quote:

[..]
Op ons roddelforum! 🥂 Maxine wil graag wat liefde en aandacht 🙃
pi_220435452
AM; Ah, J. mocht gisteravond nog even reclame maken voor mama en haar stempelbedrijf. Vanuit haar bed. Leuk voor J. een eigen stempel, maar wederom gewoon inzetten dat meisje voor reclame :+
pi_220435458
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:22 schreef Donna het volgende:

[..]
Haha echt he? Sinds half juni 2025. Ben benieuwd hoeveel topics we over 3 maanden hebben, na 1 jaar.
Als Debbie terug komt zal het wel weer snel oplopen 😆 en als AM en MW zo door blijven gaan ook
pi_220435462
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:22 schreef Muisjeruisje het volgende:

[..]
Er is geen goed of fout, ieder doet het op zijn eigen manier 🥰
pi_220435480
Dus de zoon van DBM heeft een hoog iq maar trage verwerkingssnelheid, kan DBM weer even genieten van een extra labeltje. De zoon weet het waarschijnlijk nog niet eens want meestal zijn jonge kinderen niet bij dit soort gesprekken aanwezig en moeders gooit het al op insta. Maar DBM is blij met een extra labeltje.
pi_220435481
En dan misschien nog even in het kader van mijn post van gisteren dat ik het hier soms zo ontzettend negatief vind.
Tamara doet het allemaal wel in haar eentje, haar man steunen waar ze kan, zodat hun kinderen contact met hem kunnen houden.
Iedere dag de zorg voor de kinderen, koken , ziekenhuisbezoekjes het huishouden.
Ik zie altijd leuke filmpjes , gezelligheid onder de kinderen, lekker smullen van een maaltijd.
Petje af voor haar ,ik weet niet of ik me zo goed staande zou houden.
pi_220435486
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:22 schreef Muisjeruisje het volgende:

[..]
Lieve gerda's he!
pi_220435518
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:23 schreef Geertje_G het volgende:

[..]
Er is geen goed of fout, ieder doet het op zijn eigen manier 🥰
You do you!
I can't help it, if I'm lucky
pi_220435519
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:24 schreef IlseMarije het volgende:
Dus de zoon van DBM heeft een hoog iq maar trage verwerkingssnelheid, kan DBM weer even genieten van een extra labeltje. De zoon weet het waarschijnlijk nog niet eens want meestal zijn jonge kinderen niet bij dit soort gesprekken aanwezig en moeders gooit het al op insta. Maar DBM is blij met een extra labeltje.
Waarschijnlijk is er gewoon gezegd dat hij best slim is maar het er nog niet uit komt in zijn schoolwerk... wat gemorft word in hoog IQ en trage verwerking...
Gelukkig is hoog IQ niet direct HB... maar die sticker komt vast nog wel... maar ze knalt er nog een red bulletje in 👌
pi_220435528
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:24 schreef Henrike het volgende:
En dan misschien nog even in het kader van mijn post van gisteren dat ik het hier soms zo ontzettend negatief vind.
Tamara doet het allemaal wel in haar eentje, haar man steunen waar ze kan, zodat hun kinderen contact met hem kunnen houden.
Iedere dag de zorg voor de kinderen, koken , ziekenhuisbezoekjes het huishouden.
Ik zie altijd leuke filmpjes , gezelligheid onder de kinderen, lekker smullen van een maaltijd.
Petje af voor haar ,ik weet niet of ik me zo goed staande zou houden.
Tsja is ook zo tegelijk heeft een een hele rits aan kinderen op de wereld gezet met een verslaafde man, dat is geen kleinigheidje.
I can't help it, if I'm lucky
pi_220435531
Judith eindelijk klaar met belasting aangifte 😵‍💫 heeft ze daar nou echt 2 maanden over gedaan?? Heftig
pi_220435608
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:29 schreef Missinglink24 het volgende:

[..]
Tsja is ook zo tegelijk heeft een een hele rits aan kinderen op de wereld gezet met een verslaafde man, dat is geen kleinigheidje.
Dit was ook wel mijn gedachte. Zo’n berg kinderen komt niet vanzelf.
pi_220435617
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:56 schreef Henrike het volgende:

[..]
Denk dat de instanties en artsen , team wel kunnen bepalen en diagnosticeren wat het precies is.
Er staat ook dat een vriend zelfmoord heeft gepleegd en dat hij daar van ontdaan is, niet zo gek toch als iemand al kampt met ptss.
Wat het precies is, is allang gediagnosticeerd. Dat heeft Tamara uitgebreid gedeeld. Ik roep niets in het luchtledige ofzo.
De oplossing ligt uiteindelijk in hem zelf. Hij zit kennelijk nog niet diep genoeg om een behandeling door te zetten. Tuurlijk maakt ptss het extra gecompliceerd. Maar het vroegtijdig stoppen met elke behandeling is ‘typisch verslavingsgedrag’.
Ik zeg nergens dat het aan Tamara ligt he. Die moet dit ook maar ondergaan. En staat er bijna alleen voor met haar kinderen. Dit is ook verschrikkelijk voor haar.
pi_220435640
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:29 schreef Missinglink24 het volgende:

[..]
Ik weet niet wat de situatie toen was
Niemand weet hoe het in je verdere toekomst gaat zodra je samen aan kinderen begint
Niet alles kun je vooraf weten
pi_220435668
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:29 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Waarschijnlijk is er gewoon gezegd dat hij best slim is maar het er nog niet uit komt in zijn schoolwerk... wat gemorft word in hoog IQ en trage verwerking...
Gelukkig is hoog IQ niet direct HB... maar die sticker komt vast nog wel... maar ze knalt er nog een red bulletje in 👌
Ik weet niet hoe dat bij haar werkt, maar ik voel zelf na zo’n cafeïnestoot juist altijd veel meer prikkels, dan ben ik helemaal onrustig.

En al die medische afspraken, lichamelijk en psychisch voor beide kinderen én haarzelf, dat is toch wel echt heftig. Het lijkt me eerder meer worden dan minder.
pi_220435675
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:22 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik manifesteer taart bij het jubileum!

🎂🍰🥧🧁
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')