quote:
Op donderdag 26 maart 2026 23:43 schreef shiz het volgende:Chev, je begrijpt toch hopelijk wel dat het gaat om het hele 'lift-n-coast, superclipping, deploy, boost, overtake'-gedoe dat de boel kunstmatig interessant houdt, i.p.v. idd alleen het zorgen dat je zo weinig mogelijk last hebt van dirty air wat er natuurlijk voor zou zorgen dat het meer mano a mano zou zijn. Niks tegen minder ground effect ter bevordering van minder outwash, comfortabelere rides (porpoising) en betere racing. Zelfde voor de grootte van de auto's. Ik zou maar wat graag terug gaan naar bijv. de mid-2000's auto's. Daarvoor mag dat hele batterij-gebeuren weggelaten worden of op de schop.
Tuurlijk, ik zie ook de kritieken op de nieuwe PU-regels. Maar dat is natuurlijk maar een onderdeel van de auto als geheel.
Het batterij-spelletje maakt de kwali wel wat minder, dat vind ik zelf een minpunt aan de nieuwe motor. Kijk je naar de race vind ik het verschil met voorgaande jaren al minder. Heb laatst even een onboard gekeken van de GP van China, ik vind het er best prima uitzien. Ik vind de gevechten zelf ook al wat interessanter. En dan kunnen mensen zeggen: kunstmatig, maar iedereen heeft zich wel te houden aan dezelfde limieten qua opladen en ontladen (met uitzondering van de inhaalmodus), en ze moeten ook binnen een bepaald window blijven (niet meer dan 4MJ op/ontladen achter elkaar). Nadeel is natuurlijk wel de gaps zoals ik hier al eerder heb aangegeven.
Daarom dat ik al zei: qua gevechten wordt Japan denk ik beter dan dat we de afgelopen 3 edities zagen.